Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy jesteście w stanie powiedzieć do ilu KM może być zdławione 2010 BMW E93 320D 184KM w automacie?

Po rozkodowaniu VIN znalazłem coś takiego S843A Leistungsreduzierung Power reduction.

Samochód jest z Belgii, a wiem że tam powszechne są takie procedery.

 

Ile kucy można wykrzesać z tego silnika w automacie?.

Wiem że w manualu 210-220KM jest możliwe, jakie macie zdanie o skrzyni automatycznej do tej wersji silnikowej.

Skoro i tak będę musiał zdjąć kaganiec z tego silnika to zrobię już sensowny program, ale zawsze miałem skrzynie ręczne stąd moje pytanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdopodobnie na 163KM. Taką redukcję mają flotowe F10 na przykład.

 

6HP19Z jest stworzona do 400Nm więc trochę można podkręcić ten silnik. Ale na 200KM bym się zatrzymał.

 

Przed "chipowaniem" sprawdź stan turbiny, wtryskiwaczy itd. bo nie wiadomo w jakim stanie masz te wszystkie elementy i jak na nie wpłynie mocniejszy program.

Opublikowano (edytowane)

No to nędza z tym automatem:(

To tylko 20NM więcej niż seria więc pewnie nawet nieodczuwalne.

16KM trochę bardziej.

 

Ktoś z forumowiczów już chipował swoją betkę z tym silnikiem w automacie?

Edytowane przez vee
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dlaczego pytasz jakie jest ograniczenie mocy skoro jest ono podane w dokumentach?
Opublikowano
A dlaczego pytasz jakie jest ograniczenie mocy skoro jest ono podane w dokumentach?

 

 

Nie widziałem dokumentów, tylko VIN

  • Zarejestrowani
Opublikowano
220-230 km i 450-470 ten silnik i skrzynia znosza bez zajakniecia i spokojnie na takie wartosci mozna stawiac

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
220-230 km i 450-470 ten silnik i skrzynia znosza bez zajakniecia i spokojnie na takie wartosci mozna stawiac

 

Czyli mam rozumieć że skrzynia automatyczna nie ogranicza możliwości tego silnika porównując bezpośrednio ze skrzynią manualną w kwestii chiptuningu?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Niespecjalnie musosz sie tym przejmowac skrzynia spokojnie zniesie 450nm

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Niespecjalnie musosz sie tym przejmowac skrzynia spokojnie zniesie 450nm

 

 

Przeczytałem sporo opinii na brytyjskich forach i tam niezbyt pochlebnie wypowiadają się na temat tych skrzyń w kwestii chiptuningu.

Przy 430NM skrzynia już zachowywała się dziwnie, szarpała, słychać było jakieś zgrzyty itp

Każdy sugeruje zmianę torque convertera np z 123d.

Mówisz że wytrzyma 450-470NM wiesz to z doświadczenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co, teraz dopiero mi zaświtało w głowie, że w tym aucie jest skrzynia 6HP21 a nie 6HP19. BMW ją oznacza jako GA6HP19Z TU (technical update) dlatego wiele ludzi się myli i myśli, że jego skrzynia wytrzymuje do 400Nm. 6HP21 jest nowszą wersją skrzyni 6HP19 i obsługuje do 450Nm.
Opublikowano
Wiesz co, teraz dopiero mi zaświtało w głowie, że w tym aucie jest skrzynia 6HP21 a nie 6HP19. BMW ją oznacza jako GA6HP19Z TU (technical update) dlatego wiele ludzi się myli i myśli, że jego skrzynia wytrzymuje do 400Nm. 6HP21 jest nowszą wersją skrzyni 6HP19 i obsługuje do 450Nm.

 

Oznaczenie mojej skrzyni to GA6HP19Z czyli powinno dać radę do 450-470NM?

Auto jest z 01.04.2010

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak Ci pisałem. BMW te skrzynie oznacza praktycznie tak samo. Jak sobie zajrzysz w ETK to i 6HP19 i 6HP21 (to są oznaczenia ZFa czyli producenta skrzyni) mają oznaczenie GA6HP19Z. W roczniku 2010 na bank jest ta "mocniejsza" skrzynia bo weszły one do użytku wraz liftem E60/E61 więc w okolicach 2007 roku.
Opublikowano

No to super, teraz sensowny program i autko powinno fajnie latać.

Nie będę ryzykował i zatrzymam się na 450NM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak dokładnie sprawdzić,którą posiada się skrzynię? u mnie prod.06.2009 seryjnie 177KM. wg realoem skrzynia u mnie to Aut. skrz. b. GA6HP19Z - nap. na 4 koła
Opublikowano
jak dokładnie sprawdzić,którą posiada się skrzynię? u mnie prod.06.2009 seryjnie 177KM. wg realoem skrzynia u mnie to Aut. skrz. b. GA6HP19Z - nap. na 4 koła

 

Mnie udało się znaleźć coś na ten temat na E90Post.com

Wynika z tego że skrzynie GA6HP21 są montowane w rocznikach 2008+ ale nie wynika z tego materiału kiedy dokładnie.

 

The AT we supposedly have according to realoem is the ZF 6HP19Z. The 6HP19 is reportedly built for 400nm of input torque and was used in up until 09/2007. Since then, ZF’s 2nd generation transmissions such as the GA6HP21 came with massively lower shift times and input torque rating of 450nm. Supposedly, BMW is using the 6HP21 in our 2008+ cars but with the internal handle of 6HP19TÜ.

 

Source

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=689728

http://www.just-auto.com/analysis/ne...s_id90340.aspx

Opublikowano
Prawdopodobnie na 163KM. Taką redukcję mają flotowe F10 na przykład.

 

6HP19Z jest stworzona do 400Nm więc trochę można podkręcić ten silnik. Ale na 200KM bym się zatrzymał.

 

Przed "chipowaniem" sprawdź stan turbiny, wtryskiwaczy itd. bo nie wiadomo w jakim stanie masz te wszystkie elementy i jak na nie wpłynie mocniejszy program.

Jest wersja konwertera do tej skrzyni na 450Nm. Moc nie ma wpływu na wytrzymałość skrzyni, a jedynie moment obrotowy o ile nie mówimy o obciążeniu termicznym, mocniejsza wersja konwertera jest do kupienia jako element Power kit do tego silnika. U mnie w 123d jest taka fabrycznie. Fabrycznie miałem 430 Nm i po zwiększeniu mocy do 270 KM i 460Nm nie robiło to na skrzyni wrażenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Prawdopodobnie na 163KM. Taką redukcję mają flotowe F10 na przykład.

 

6HP19Z jest stworzona do 400Nm więc trochę można podkręcić ten silnik. Ale na 200KM bym się zatrzymał.

 

Przed "chipowaniem" sprawdź stan turbiny, wtryskiwaczy itd. bo nie wiadomo w jakim stanie masz te wszystkie elementy i jak na nie wpłynie mocniejszy program.

Jest wersja konwertera do tej skrzyni na 450Nm. Moc nie ma wpływu na wytrzymałość skrzyni, a jedynie moment obrotowy o ile nie mówimy o obciążeniu termicznym, mocniejsza wersja konwertera jest do kupienia jako element Power kit do tego silnika. U mnie w 123d jest taka fabrycznie. Fabrycznie miałem 430 Nm i po zwiększeniu mocy do 270 KM i 460Nm nie robiło to na skrzyni wrażenia.

 

Ale teraz zasadnicze pytanie czy te skrzynie w końcu ogarniają tylko 400NM czy 450NM bo tutaj jest zagadka.

Dla mnie 450NM to już ok bo nie chciałbym robić programu w którym zasadniczo ogranicza mnie skrzynia.

Z drugiej zaś strony skoro ze 184KM można zrobić zaledwie 200KM i 400NM to nie widzę sensu żeby wydawać 1500zł na coś czego prawdopodobnie nie będę nawet czuł.

Opublikowano

odczuwać będziesz raczej wyraźnie. Sprawdź jaki masz konwerter w skrzyni, do Twojego silnika jest dostępny chip firmowy z tego co mi wiadomo jest on w komplecie z mocniejszym konwerterem, ale IMHO jest to do weryfikacji. Zadzwoń do aso i zapytaj o Power kit do twojego auta. Ja bym się jednak na Twoim miejscu nie przejmował i robil chipa nawet jeśli masz konwerter tylko na 400Nm. Po pierwsze możesz prosić o program z maksymalnie małym podniesieniem momentu i maksymalnym podniesieniem mocy. Ja właśnie tak sobie zażyczyłem. U mnie jednak jest o wiele łatwiej bo mam dwie turbiny. Po drugie jeśli nie będziesz skrzyni męczyć na niskich obrotach i wysokich biegach w trybie ręcznej zmiany to jedyny kontakt z maks momentem skrzynia będzie miała na hamowni u tunera. Bo na drodze jeśli depniesz to i tak zredukuje i przejdzie na obroty gdzie moment jest mniejszy niż te 400Nm.

ale auto Twoje i ryzyko też

 

pamiętaj jednak ze dobrze zrobiony chip daje więcej przyrostu niż to wynika tylko z różnicy mocy maks przed i po. Za przyspieszenie odpowiada moc średnia w zakresie obrotów użytecznych a ta przy dobrym chipie jest bliska mocy Maks, a przed chipem jest sporo niższa. Przykładowo teraz masz 160KM a po chipie możesz mieć 195-200 KM mocy średniej. To jest spory przyrost.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zadzwonię do ASO i zapytam jaki mam konwerter, o ile będą w stanie mi powiedzieć.

Jak tylko się dowiem podziele się informacją.

 

Odnośnie takiego Power kitu to o jakich kosztach rozmawiamy i jakie parametry są w zasięgu?

Opublikowano
Zadzwonię do ASO i zapytam jaki mam konwerter, o ile będą w stanie mi powiedzieć.

Jak tylko się dowiem podziele się informacją.

 

Odnośnie takiego Power kitu to o jakich kosztach rozmawiamy i jakie parametry są w zasięgu?

Kilka tysięcy. Nie kalkuluje się po gwarancji. mi wszystko powiedzieli to i tobie powiedzą.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Odnośnie Power reduction S843A w mojej betce rozumiem że każdy tuner coś takiego mi ogarnie.

Myślałem żeby zrobić to kompleksowo u jakiegoś poważanego tunera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za linki. zastanawia mnie jednak,że skoro od tylu lat te skrzynie są w naszych autach to dlaczego tunerzy i tak piszą programy na 400nm przy tych skrzyniach?
Opublikowano
Odnośnie Power reduction S843A w mojej betce rozumiem że każdy tuner coś takiego mi ogarnie.

Myślałem żeby zrobić to kompleksowo u jakiegoś poważanego tunera.

Żeby odblokować moc do fabrycznej nie trzeba nawet tunera. Zrobisz to za 100 czy 200 zl wraz z aktualizacją softu do auta

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
dzięki za linki. zastanawia mnie jednak,że skoro od tylu lat te skrzynie są w naszych autach to dlaczego tunerzy i tak piszą programy na 400nm przy tych skrzyniach?

Ja takich tunerów nie znam. Mi robili program na 460Nm dla tej skrzyni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie Power reduction S843A w mojej betce rozumiem że każdy tuner coś takiego mi ogarnie.

Myślałem żeby zrobić to kompleksowo u jakiegoś poważanego tunera.

Żeby odblokować moc do fabrycznej nie trzeba nawet tunera. Zrobisz to za 100 czy 200 zl wraz z aktualizacją softu do auta

 

Chyba się mylisz. Fabryczny soft przyjdzie z redukcją mocy, bo taki wg VIN powinien w tym aucie być. Wgranie programu na 184KM kosztuje dużo pieniędzy bo kiedyś się dowiadywałem. Wyszło pod 1000 zł o ile pamiętam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.