Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy orientuje się ktoś jaki alternator podpasuje mi do e39 523 170KM rok prod 98 z listopada, chciałbym mocniejszy niż jest obecnie mam valeo 90A który uległ uszkodzeniu więc wymienie już na mocniejszy np 120A. Z tego co udało mi sie wyszukać to altki z m54 pasują do m52 a z m62? takiej np 3.5 albo 4.0 e39 ? Jeśli ktoś wie na 100% jaki altek podpasi proszę o info. W większości proponują bosch niż valeo

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Na 100% zamienisz a jedyna istotna sprawa to ilość pinów w kostce.Ty chyba masz 3-sprawdz.Ja mam 523 z grudnia 99 i ori miałem valeo 80A.Zmieniłem na Boscha 120A.Bez żadnych przeróbek pasował.U mnie valeo pod obciążeniem nie dawał rady,mimo że cała instalacja jest fabryczna.pozdr.K
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
A dlaczego nie dać po prostu odpowiedniego akumulatora? Wtedy nie trzeba wymieniać alternatora, nie rozumiem po co te kombinacje.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sie nadokłada w aucie odbiorników prądu to pobór może przekroczyć możliwości alternatora.

Wtedy trzeba dać mocniejszy alternator.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Pierwszy wymieniłem akumulator na Vartę 70A i dalej na sucho 14.4 i pod obciążeniem 12.3 na klemach i spadało.Mogłem naprawiać alternator.Valeo mają jednak gorszą opinię od Boscha.Zamieniłem je i nie ma tu żadnych kombinacji.Nic nie mam dołożonego do instalacji a mając 120A mam otwartą drogę na dodatkowe odbiorniki prądu(choc do tego będę raczej ostatni)pozdr.K
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
A dlaczego nie dać po prostu odpowiedniego akumulatora? Wtedy nie trzeba wymieniać alternatora, nie rozumiem po co te kombinacje.

 

Jak dasz sobie nawet największy aku, choćby z traktora, a nie zwiększysz Amperków przy alternatorze to nacieszysz się krótko z wymiany, bo najzwyczajniej się nie doładuje.

Pzdr

Opublikowano

Kolego Marcinpp nie musisz mnie takich rzeczy uczyć, chodziło mi o zamontowanie aku o amperarzu odpowiednim dla danego modelu auta.

 

Tak swoją drogą, to nie wiem co trzeba mieć w aucie dołożone, chyba grzejnik elektryczny + żelazko, żeby potrzebna była zmiana aku ze standardowego 70-90A (taki jest standardowy zakres dla oryginalnego alterantora w R6 o ile dobrze pamiętam) na 120A ;)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

No widzisz, ale w zależności od wyposażenia BMW montuje mniejsze lub większe alternatory, więc zmiana aku to nie wszystko, a tak napisałeś. Jak dokładasz jakiś sprzęt np. car audio to najlepiej właśnie zacząć od mocniejszego alternatora, a nawet jak zamontujesz większy aku automatycznie powinno się zmienić alternator na 120A z 90.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większy alternator ma swoje plusy zwłaszcza dla osób które jeżdżą na krótkich odcinkach.

Najgorsze co może być dla akumulatora to jego ciągłe niedoładowanie.

 

A przekroczyć 90A nie jest tak trudno jak się sądzi.

Nie bez powodu w aucie są bezpieczniki nawet 50A.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.