Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie kupiłem E61 530d z 2005 roku. Auto ma tylko opony letnie, więc muszę szybko kupić zimowe. Felgi ma oryginalne, fabryczne - takie. W aucie nie ma koła zapasowego, opony są w tej chwili chyba nie run flat (są opony Continental 225/50/17, a nie widzę na nich symbolu SSR).

 

Czy w tym aucie powinny być opony run flat, czy zwykłe? Pytam dlatego, bo nie wiem, jakie kupić. Podobno auta z jednymi i drugimi typami opon mają inną charakterystykę zawieszenia, więc skoro i tak kupuję nowe opony zimowe to chciałem już kupić takie, jakie powinny być.

 

Po czym poznać, że auto jest przystosowane do takich albo innych opon? I czy do tego auta można ewentualnie kupić felgi 16" i założyć opony 225/55/16?

Opublikowano
ja zrezygnowałem z RFT auto na nich jest sztywniejsze co za tym idzie mniej komfortowe w zimie szczególnie jedyny mankament to w razie kapcia masz problem, a co do felg jeśli puści cie tarcza i zacisk to czemu, nie przy zakupie opon polecam poszukać czegoś z dużymi (szerokimi) rowkami lepiej wyrzuca śnieg i będą bardziej kopne
Loading... ██████████████] 99%
Opublikowano
ja zrezygnowałem z RFT auto na nich jest sztywniejsze co za tym idzie mniej komfortowe w zimie szczególnie jedyny mankament to w razie kapcia masz problem, a co do felg jeśli puści cie tarcza i zacisk to czemu, nie przy zakupie opon polecam poszukać czegoś z dużymi (szerokimi) rowkami lepiej wyrzuca śnieg i będą bardziej kopne

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnie felg - właśnie o to mi chodzi, czy wejdzie na tarczę i zacisk. Według stron oferujących felgi - do E61 pasują felgi 16", ale nie wiem, jak to sprawdzić przed zakupem (u mnie są 17" i takie były fabrycznie) Wie ktoś może, czy 16" pasują?

 

Odnośnie opon RFT - do tej pory nie miałem takiego auta, a czytałem, że inaczej są zestrojone zawieszenia i po wymianie na zwykłe auto może być niestabilne. Dlatego myślałem nad tym, żeby kupić takie, jakie były przewidziane. Jak to wygląda w praktyce? Nie ma z tym problemu? I czy felgi do RFT różnią się czymś od zwykłych?

 

I w jaki sposób poznać, czy auto fabrycznie było przystosowane do RFT, czy nie? Da się to jakoś wywnioskować z VIN-u?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to do 530d minimum felgi R17. Jeśli chodzi o opony RFT to też zrezygnowałem z nich ponieważ były nie komfortowe a na zwykłych jeździ się bardzo dobrze. Felgi te same dla RFT i zwykłych.
Opublikowano
Jeśli chodzi o opony RFT to też zrezygnowałem z nich ponieważ były nie komfortowe a na zwykłych jeździ się bardzo dobrze.

Jeśli dobrze rozumiem - na RFT były odczuwalne dziury w drodze itp.? A na zwykłych na autostradzie nie ma żadnego "gumowego" zachowania ani podobnych efektów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o opony RFT to też zrezygnowałem z nich ponieważ były nie komfortowe a na zwykłych jeździ się bardzo dobrze.

Jeśli dobrze rozumiem - na RFT były odczuwalne dziury w drodze itp.? A na zwykłych na autostradzie nie ma żadnego "gumowego" zachowania ani podobnych efektów?

 

Dokładnie, każda mała nierówność, dziury były dość mocno odczuwalne. Ja nie odczuwam na autostradzie takiego zachowania samochodu ale są osoby które narzekały, może to zależy też od marki, indeksów zwykłych opon, np. Extra Load powinny być lepsze bo mają wyższy indeks nośności (są wzmocnione).

Opublikowano

w mojej e87 auto zachowuje się normalnie nie huśta osobiście jeżdżę na oponach Bridgestone (lato) i jestem zachwycony hankook (zima) http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/45/20/97/3645209759

 

dokładnie takie i na moją okolice są genialne bo na zadupiach marnie odśnieżają wiec w śnieg idą bajka (mankament na suchym są głośne)

Loading... ██████████████] 99%
Opublikowano
Z tego co wiem to do 530d minimum felgi R17.

 

Nie prawda. E60/E61 530d wychodziły standardowo na felgach 16 (7JX16 ET:20) i opony 225/55/16.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=36_0672&hg=36&fg=15

Moje auto ma aktualnie takie założone. Także możesz śmiało zakładać ten rozmiar.

 

Uważnie się przyjrzałem i u mnie na drzwiach w tabelce z ciśnieniami w oponach jest wymieniony rozmiar 225/55/16, więc powinny pasować. Ale znalazłem na wyprzedaży opony Nokian 225/50/17 RFT (mają już prawie 3 lata, ale są nieużywane, z gwarancją) - cena jest ciekawa (niecałe 1600zł za komplet), a trochę mnie korci samemu sprawdzić, jak to z tymi runflatami jest. Więc chyba je kupię i jak już pojeżdżę to napiszę w tym wątku, jak mi się na tym jeździ.

Opublikowano

Daruj sobie te runflaty,nadają się jedynie do przyjazdu do kraju autem(jeśli kupiło się za granicą z takim ogumieniem),a i to nie za bardzo bo jak depniesz na autostradzie to szum taki że trzeba głośną muzą zagłuszać.

Szkoda kasy na takie eksperymenty,dałbym ci moje runflaty (nadające się jak najbardziej do jazdy) ale po przyjeździe do kraju zostawiłem je po wymianie na normalne opony u wulkanizatora.

To są opony nie na nasze drogi i krawężniki,itd,itp.Ładujesz się w niepotrzebne koszta.

Opublikowano
To są opony nie na nasze drogi i krawężniki,itd,itp.Ładujesz się w niepotrzebne koszta.

Niestety już zamówiłem (jak pisałem poprzedniego posta to zamawiałem). W zasadzie mogę jeszcze do 10 dni oddać (zakup wysyłkowy), ale to byłoby nie fair względem sprzedawcy. Trudno, przekonam się na własnej skórze. A swoją drogą - w swoich poprzednich BM-kach w ogóle nie czułem dziur na drogach (jak tą samą drogą jechałem naprzód swoim autem a potem jakimś służbowym to służbowym jechałem znacznie wolniej, bo na dziurach trzęsło. Może na tych nowych oponach też będę jeździł wolniej...)

 

Ale w każdym razie dzięki za opinie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już kilka dni pojeździłem na tych runflatach. Nie widzę różnicy w komforcie jazdy pomiędzy nimi a poprzednimi letnimi (nie RFT). Początkowo były dość głośne przy małych prędkościach, ale po kilkudziesięciu kilometrach przycichły i jeździ się dobrze. Na równej autostradzie przy prędkości 140km/h wszystko jest OK - auto idzie idealnie i jest cicho. Problemem są dziury w drodze - rzeczywiście są mocno odczuwalne. Ale na letnich oponach też były mocno odczuwalne.

 

Wydaje mi się, że decydujący wpływ na komfort na dziurawej drodze ma nie to, czy opona jest RFT czy nie, ale to, jaka jest średnica felgi. W poprzednim aucie (e39) miałem felgi 15" (wymiar opon 225/60/15) i dziury były znacznie mniej odczuwalne, niż w obecnym E61 na 17". Jakbym miał ponownie kupować opony to jednak zdecydowałbym się na mniejsze felgi (kupiłbym opony razem z felgami 16") - wygląda na to, że rozmiar felgi ma znacznie większy wpływ na komfort, niż to, czy opona jest RFT czy nie.

Opublikowano

Ja też tak jak przedmówca nie zauważam różnicy w komforcie czy głośności pomiędzy oponami RFT a zwykłymi, w moim przypadku średnica felgi na jednych i drugich ta sama czyli 18". Jeżeli opony są wyząbkowane to nie ma znaczenia czy są RFT czy zwykłe będą po prostu głośne i tyle.

Jestem za RFT.

Opublikowano

moze to przypadek a moze nie

kupilem auto na oponach chyba rocznych runflatach w rozmiarze 225.... bieznik super ale wyzabkowane (wszystkie 4) i auto wylo jak tramwaj

Pojechalem na geometrie i cos tam facet doregulowal ale mowil, ze jego zdaniem te roznice co byly nie powinny doprowadzac do zabkowania

Nie wiedzac czy to "co w aucie" czy "marne opony" kupilem felgi 18 z oponami zimowymi (bo raz ze felgi 2gi komplet chcialem a dwa mialem oponmy z nimi w dobry stanie "na testy") w rozmiarze 245 nie runflaty... zrobilem kilkanascie tysiecy ze strachem "ze sie wyzabkuje" - to sie nie stalo

Kolejnych na lato nie kupie runflatow z obawie ze beda glosne albo sie szybko wyzabkuja (nie twierdze ze tak by sie stalo ale wiecej ludzi pisze, ze ma problem z glosnoscia ich toczenia wiec dmucham na zimne) - kupile dojazdowe komplet z lewarkie i kluczem + styro wkladka w bmw nowkie za 700 cos (bo "w moim runflatowym" aucie nie bylo dojazdowki nawet)

Nie sprawdzalem ale

w aucie we wncie na kolo jest jakby polowa wneki zajeta przez elektronike... na nia wchodzi adojazdowka... jakby przeniesc elektronike to moze weszloby pelne kolo

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.