Skocz do zawartości

[E39]540i 01' Niebieska chmura po odpaleniu


Gutkos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam touringa 540i z 2001 roku z LPG V gen. Od kiedy kupiłem tzn. jakieś pół roku jak dłużej postoi przy odpaleniu puszcza niebieską chmurę. Wiem że oznacza to że skubaniec spala olej ,jednak nie ubywa go zbyt dużo jak sprawdzam regularnie na bagnecie.

Teraz pytanie , czy są jakieś sposoby na eliminacje tej zasłony dymnej przy odpalaniu ,czy zacząć zbierać od razu na remont :(

Na benzynie i na gazie chodzi dobrze ,żadnego problemu z odpaleniem ,tylko ta chmura :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że to olej spala?? Bo jak auto postoi to często się woda w wydechu osadza i po odpaleniu mamy chmure dymu za autem czyli pary wodnej.

A jeśli byłby to olej to możliwe że uszczelniacze zaworowe puszczają i należało by je wymienić lub może coś z odmą nie całkiem wporządku ale wtedy by chyba cały czas kopciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powyżej dobrze mówi. Miałem tak w Man-ie TGA. W zależności czy olej szedł do układu chłodzenia czy chłodziwo szło do komory spalania to przy dodawaniu gazu raz kopcił na czrno, raz na niebiesko. Ale fakt faktem, że i to musisz także brać pod uwagę, że z głowicą coś też może być nie tak. W ciężarówce miałem pękniętą głowicę. A co do mojej bawarki to też jest w gazie i czasami widzę śladowe ilości wody ale przyznam że przy odpalaniu na niebiesko nie kopci. Moim zdaniem jak nie masz problemów z odpalaniem, mocą, pracą silnika to nie przejmuj się tym zbytnio i obserwuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie odmy nie wymieniałeś to warto to zrobić.

Nie ma co straszyć głowicą bo to nie będzie to.

Pewnie uszczelniacze nie trzymają oleju i spływa on i przy rozruchu zostaje spalany. Uszczelniacze jak wystygną to robią się twarde i nie trzymają oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Równiez sadzę , że to uszczelniacze.

To co opisujesz to typowy ich objaw.

Niestety łatwo tego nie naprawisz w tym silniku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.