Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety w buni, powoli kończył się dwumas co objawiało się brzydkim dźwiękiem przy puszczaniu sprzęgła, więc został wymieniony na nowy na częściach luka. Co ciekawe na starym przypuszczam oryginalnym dwumasie było przelatane 260k km, co uważam chyba za dobry wynik. Bo z tego co słyszałem w grupie VW (felerne 2.0 TDI PD to szybko padały). Aktualnie na dotarciu, mam nadzieje, że wytrzyma jeszcze drugie tyle co poprzednik :D

Ale do zrobienia zostało wyczyszczenie kolektora dolotowego wraz z EGR, wymiana odmy i pełen serwis. Może pomyślę o jakimś chipie na lato :D

Bo obniżać samochodu nie chcę bo i tak już dokładka jest cała porysowana od krawężników a nie chce jej całkiem ułamać ;/

 

Dzisiaj na trasie do Białegostoku dokładniej w Siematyczach trafiłem na święta ale chyba bożonarodzeniowe :D

 

http://abload.de/img/wp_20150404_0051gaogh.jpg

http://abload.de/img/wp_20150404_00819voe7.jpg

http://abload.de/img/wp_20150404_0111obpvl.jpg

http://abload.de/img/wp_20150404_0011nnreo.jpg

http://abload.de/img/wp_20150404_00218mqq3.jpg

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Obecny przebieg 266 tys kilometrów, podczas ostatniego weekendu wziąłem się za wymianę filtrów i oleju (Filtr powietrza,oleju i kabinowy oczywiście Boscha, olej motul 5w-40), przy okazji wymieniłem odmę i przeczyściłem kolektro dolotowy i silnik ciągnie lepiej od dołu :D Nie obyło się jednak bez strat, gdzieś w silniku przepadły mi dwie śrubki , jedna od odmy, a drugo od filtra kabinowego :cry:

 

jedno zdjęcie z prac:

http://abload.de/img/wp_20150509_00512hkh9.jpg

Opublikowano
Witam. Czy to wymiana odmy spowodowała poprawę w przyspieszeniu bo mam problem z ubytkiem oleju przy swojej i właśnie coś marnie się zbiera od dołu.
Opublikowano

Ale pocisneliście laika w tych sprawach... Nie lepiej normalnie było odpisać po ludzku, a nie drwić z kogoś kto powiedzmy bladego pojęcia o tym ? Brawa dla was chłopaki :cool2:

 

Odmę wymieniłem profilaktycznie i raczej nie odpowiada ona za przyśpieszenie .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim :D

http://abload.de/img/wp_20150724_0037tu1k.jpg

Właśnie pyknęło na liczniku 270 tysięcy km, dwa lata w moich rękach. Przez ten czas nie było żadnych poważnych awarii, w końcu to bawarska technologia :D Ale czeka mnie wymiana gum w zawieszeniu, uszczelniaczy półosi i w końcu termostatów.

Przez te dwa lata jazd samochodem uważam, że standardowe siedzenia są do bani. Mam około 180 cm wzrostu i musiałem się przyzwyczaić do pozycji za kierownicą ponieważ siedzenia są beznadziejnie wyprofilowane, regulacja ich przez skoki co jaką ustalona wartość , co moim zdnaiem powinno być w samochodach budżetowych a nie w bmw. Siedzisko jest za krótkie i uda strasznie "zwisają". Zazwyczaj jeżdzę w maksymalnie dwie osoby więc na ilość miejsca nie narzekam :)

Zawieszenie równie do komfortowych nie należy chociaż cieszę się że mam to standardowe, bo drogach w Siedlach nie jeździ się a raczej skacze. Ale ogólnie szybko zbiera nierówności jest strasznie sztywno nawet na podziurawionej nawierzchni. Jednak na gładkich drogach potrafi się odwdzięczyć tą płynnością :) Co do wysokości zawieszenia, krótko mówiąc większość krawężników bardzo ale to bardzo lubi się z moimi przednimi łezkami. Nie minął może rok od kiedy zostały pomalowane a już są całe porysowane :/ Lubię czasami zjechać z dróg asfaltowych na boczne drogi i muszę przyznać że na szutrowych drogach pięknie się pływa przy wyższych prędkościach jest to naprawdę bajecznie, po prostu trzeba się o tym przekonać na własnej skórze :D Jednak czasami trafi się taka wyrwa ,że słychać ten nie przyjemny dźwięk, obcierającyh osłon o ziemię/korzenie/trawę itp. Jedna wyprawa skończyła się pękniętym nadkolem i 3 urwanymi kołkami które trzymają progi od spodu :D

 

Silnik o skromnej mocy 122 koni, naprawdę daje radę. Myślałem że będzie mułem jednak na trasie na 4 biegu można robić wszystko :D Po przeczyszczeniu kolektora ujawnił się brak klapek w nim, jednak zauważyłem, że podczas wyłączania silnika i zmiany biegów słychać jak gasnący silnik huka/szumi ciężko mi to określić :/

 

Chyba nie ma się już do czego przyczepić, ogólnie doszedłem do wniosku, że nie ma mowy o żadnym obniżaniu, bo wtedy to już będzie dla mnie rzeźnia no bocznych drogach, może wpadnie jakieś 17' calowe koło, na lepszych gumach które w dwa sezony nie zostaną kompletnie zjedzone przez bejcę. Osobiście z m-pakiety zamontowałbym tylko tylny zderzak ponieważ przedni jest taki no dla mnie ni w dupę ni w oko. No i chciałbym aby udało się zrobić ładną jedno rurkową końcówkę wydechu. Chyba już obędzie się bez chipa bo prawie w sumie wolę bezawaryjność silnika niz większa moc.

 

Pozdrawiam i życzę miłej nocy :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam do was pytanie czy to jest normalne, kiedy podczas dojeżdżania do świateł na luzie wraz z malejącą prędkością chwile zużycie paliwa rośnie z 2l , nawet do 5l.

No i chyba skończyły mi się łożyska w dyferencjale , bo strasznie huczy przy 60/100/140 km/h :?

Opublikowano (edytowane)

Co do zwiększenia zużycia paliwa przy takim dojeżdżaniu do świateł to Ci nie odpowiem bo nie zwracałem nigdy na to uwagi ale myślę, że jest to normalne.

Zanim zaczniesz działać z dyfrem to wcześniej sprawdź dobrze łożyska z tyłu w piastach, też myślałem że pada mi dyfer a jak się okazało były to łożyska w piastach. Można od tego zacząć bo koszt niewielki :D

Edytowane przez lewybmw1
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Panowie mam do was pytanie czy to jest normalne, kiedy podczas dojeżdżania do świateł na luzie wraz z malejącą prędkością chwile zużycie paliwa rośnie z 2l , nawet do 5l.

No i chyba skończyły mi się łożyska w dyferencjale , bo strasznie huczy przy 60/100/140 km/h :?

 

Na luzie silnik pracuje na biegu jałowym, czy jak się to tam fachowo nazywa. Ale wtedy podawana jest stała dawka w czasie. Więc im szybciej się poruszasz tym chwilowe spalanie na 100 będzie niższe, bo w teorii szybciej pokonałbyś te 100km a więc i mniej paliwa musiałbyś z użyć.

 

Jak coś to mogę podać bardziej rozbudowane wyjaśnienie rodem z lekcji fizyki :P

 

W automatach też rośnie, ale to dlatego że do pewnego momentu hamuje silnik, a jak już nie jest w stanie to rozpsrzęgla napęd i też jest "jakby" na luzie.

Opublikowano

Czyli przy 100 km/h jak wcisnę sprzęgło to będę miał mniejsze spalanie niż przy 20 ? Może też źle mnie zrozumiałeś.

Wciskając pedał sprzęgła odłączam silnik od napędu , czyli nie ma fizycznego z nim kontaktu. Wydaje mi się że jest to przekłamanie komputera.

Opublikowano
Czyli przy 100 km/h jak wcisnę sprzęgło to będę miał mniejsze spalanie niż przy 20 ? Może też źle mnie zrozumiałeś.

Wciskając pedał sprzęgła odłączam silnik od napędu , czyli nie ma fizycznego z nim kontaktu. Wydaje mi się że jest to przekłamanie komputera.

 

 

tak, bo to statystyczne wyliczenie. Wszystko się zgadza. Jak wysprzęglasz silnik, to bedzie utrzymywał stałe obroty, niezależnie od tego czy się rozpędzasz z górki, zwalniasz do świateł. Silnik pracuje w wyizolowanym układzie i opory toczenia, powietrza nie mają wpływu na konsumpcję. Czyli innymi słowy silnik pobiera wtedy stałą dawkę paliwa w czasie, niezależnie od prędkości i tego czy samochód na luzie zwalnia czy przyśpiesza.

 

A ponieważ komputer podaje ilość litrów na 100 km, to musi to wyliczyć biorąc ilość spalanego paliwa w jakimś okresie czasu z wykorzystaniem średniej prędkości dla tego okresu. Zauważ, że na postoju komputer nie pokazuje spalania w ogóle, bo prędkość zero więc nie ma jak tego chwilowego spalania policzyć.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, zima była okresem wegetacyjnym. Samochód musiał jeździć i tyle. Przez ten czas trochę się działo, trochę popsuło więc powolnym krokiem przychodzi wiosna i czas zacząć trochę się pokręcić i zadbać :)

Najechane już prawie 285 tysięcy km. Ostatnio byłem zmuszony wymienić wszystkie tarcze i klocki , więc wybór padł tym razem na ATE, wpadły też nowe drążki kierownicze firmy MAYLE. No ale do roboty jest dużo i szczerze nie wiem co wymieniać , czy łożyska kół czy łozyska w tylnym wale , ciężko zdiagnozować bo każdy coś od siebie dodaje :? No ale chyba najpierw spróbuje z łożyskami kół , jeżeli hałas nie ustąpi to już wiadomo co jest przyczyna. Tymczasem nagrałem jak się zachowuje silinik podczas wytracania prędkości na wciśniętym sprzęgle. Zastanawia mnie fakt że podczas poruszania się a wciśniętym sprzęgle, silnik utrzymuje 900 obr/min, a przy zatrzymaniu wskazówka obrotów spada do 850 obr/min. Bardziej to widać na filmie poniżej. Denerwują mnie jeszcze dwie sprawy, bowiem ostatnio na trasie turbina miała strasznego laga, łapała powyżej 3 tysięcy obrotów i palił jak smok :D Wychodzi że więcej negatywnych rzeczy i pozytywnych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=manHLfzf4UA&feature=youtu.be

 

Pozdrawiam wszystkich :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i nie wiem co jest grane z tymi drganiami na kierownicy, na pewno nie mogą być przez koła bo ostatnio prostowałem felgi i nadal jest to samo, 80 - 90 km/h bije jak ta lala. Podobno jest luz na maglownicy, ale cięzko mi powiedzieć że to przez nią mogą być takie problemy, może wina leży po stronie krzywej piasty . W poniedziałek odaje do mechanika i może zagadka zostanie rozwiązana.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po dłużyszym monologu :)

Aktualny przebieg jedynki to 297k km. Ogólnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przejechała trasę 200 km bez żadnego zająknięcia ( Białystok-Karpacz i Karpacz-Praga). Jazda górskimi serpentynami była czymś pięknym ( wiadomo z góry na dół jechało się o wiele lepiej :D ). Przez pół roku wymieniłem wszystkie łożysko w kołach, niestety ale to nie zniwelowało odgłosów w środku więc 100% winowajcą jest łożysko atakują w moście. Może kiedyś się to naprawi ( o ile wcześniej się nie posypie :| ) ,ale idzie z tym jeździć. Podłączenia pod kompa wykazało spalenie 3 świec żarowych i jakiś błąd z zaworem przy turbo, stąd to dziwne huczenie przy gaszeniu silnika.

Sprezentowałem sobie na trzylecie posiadania sportowe fotele, które są o niebo lepsze od tych standardowych. Muszę tylko ogarnąc jakieś dobrego elektryka który zrobi mi zasilanie dla boczków.

Więc teraz wygląda to tak:

14256250_108740312464fquh7.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Fotele fajne :cool2: Też u siebie o tym kiedyś myślałem, ale potem stwierdziłem, że w 116i to równie dobrze można by i na taborecie siedzieć :) No chyba, że ktoś dużo z górki jeździ :mrgreen: :mrgreen: Można wiedzieć za ile Ci się udało je wyrwać? Pomyśl o jakiejś fajnej feldze 17 na lato. Sam się zastanawiałem co by można zrobić żeby troszkę poprawić wygląd. W sumie jedynie wchodziły felgi w grę bo zderzaki m-pak to trochę bieda w tak ubogiej jedynce jak moja więc zdecydowałem się na 17stki i uważam, że to najlepszy mod póki co :) Myślę jeszcze nad lotką aero, ale nie jestem przekonany.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Dzięki wielkie, jeżeli lubisz jazdę po zakrętach to musisz je mieć ! ;D Myślałem, ale na początku kupiłem letnie nokiany na 16", ale dzięki bogu już są praktycznie łyse więc mogę się rozglądać za większą felga razem z oponami :D

 

Spisałem kody błędów i są to

-44CC

-4530

I tutaj pojawia się problem bo już widziałem pare tematów na forum i są różne sposoby naprawy, to wymiana jakiegoś sterownika, regeneracja albo nawet wymiana całej turbiny ( sterownik jest jakoś z nią zespolony). Ale najgorsze w tym wszystkim że muszę jeździć na tym spory czas bo nie zauważyłem jakiegoś wielkiego spadku mocy, ba nawet jak sprawdzałem samochód od 0 do 100 km/h to przyśpiesza tak samo albo nawet i delikatnie lepiej :D I co tutaj z tym fantem zrobić ? Jak będę wymieniał świece żarowe to przy okazji sprawdzi się układ pod kątem ewentualnych przelotów, dziur.

 

 

EDIT: Dobra jednak jest ogromny lag i turbo zaczyna dmuchać dopiero w przedziale 2,5-2,7 tyś obrotów.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam witam, u mnie już piękny przebieg wyskoczył 300 tysięcy kilometrów. W sumie już miesiąć temu :8)

30000000w0j7f.jpg

Ostatnio wpadł nowy dyfer, udało się trafić i w końcu jest błoga cisza.Ciężko mi się teraz przyzwyczaić do tego. Padło również na akumulator, po 10 latach odmówił posłuszeństwa w dziwny i nagły sposób (przestawiałem samochód i po 5-10 minut na postoju już nie odpalił).

-Bosch silver s10 80Ah 740

- Świece żarowe oczywiście Boscha.

 

Turbina wywala błąd i przełodowywuje powietrze, przez co słychać ten dźwięk, więc w jakiś najbliższy czas może wpadnie program w okolice 160 koni.

(I tak tego nikt nie czyta) Odma trochę puszczała olej przez uszczlekę, nadmiar oleju raz skapał mi na gorący dpf co skutkowało dym spod maski, wyobrażacie sobie pewnie ten strach kiedy nagle zaczyna coś palić pod machą :D Podobno ma być git, ale profilaktycznie za 1000 kilometrów sprawdze czy nadal dzieją się cudawianki, jak nie to wpadnie nowa tylko febi wytrzymała raptem około 50k km, katowania na trasie :D

Nie ma za bardzo co się rozpisywać, jak na razie beta służy jako wół roboczy i twardo nabija kolejne kilometry. Oby kiedyś pokazała 400 tysięcy :D

 

Pozdrawiam

 

Oby więcej takich śnieżnych wieczórów , foty sprzed prawie 2 tygodni :)

14997015_1140621182656iur4.jpg

15045632_114062116265ogu3z.jpg

Opublikowano
Dużo modów! Dobrze działasz. Ja z dyfrem też będę walczył, ale to dopiero w nowym roku :D Można wiedzieć ile dałeś za "nowy" dyfer? Widzę, że u was sypnęło trochę śniegiem. W krakowie póki co było sucho raczej :) Ja jeszcze śmigam na letnich(czekam do wtorku żeby zrobić foto na alu i sprężynkach obniżających)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.