Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. W końcu zabrałem się za wymianę odmy wpadła nowa firmy "Vaico", zobaczymy ile wytrzymają uszczelki, bo stare od "Febi" wytrzymały 50kkm czyli co ile powinno się wymieniać :D

Natomiast chciałem przy okazji przeczyścić EGR, ale nastąpiły dwie komplikacje, pierwsza to ukręcona śruba przez mechanika który wymieniał mi świece żarowe :mad2: .

Druga to zobaczyłem trochę oleju w dolocie przy egr, dokładnie tyle co na zdjęciu poniżej. Ostatnio dwa lata temu czyściłem, niestety lepszego zdjęcia, a tym bardziej wyczyszczenia nie mogłem.

 

wp_20170121_09_44_24_xmul7.jpg

wp_20170121_09_43_37_j0uoy.jpg

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kolego kross21 nie przeczytałem twojego całego wątku bo akurat w pracy jestem a później wypadnie mi to z głowy, powiedz mi proszę czy przy tym przebiegu wymieniałeś/regenerowałeś już turbo albo dwumasę , mam ten sam silnik co Ty (przebieg trochę mniejszy niż u Ciebie 172 k) i nawet kolor ten sam i się zastanawiam czy inwestować w ewentualne późniejsze naprawy czy szukać czegoś innego (w sumie mam ważniejsze wydatki na głowie niż samochód). Informacje o wymianie akumulatora zauważyłem, właśnie w tym roku przy tych pierwszych dużych mrozach pod -15 mi też już odmówił posłuszeństwa, u mnie prawie 12 lat skurczybyk wytrzymał a autko zawsze stało na dworze pod chmurką.

pozdro

Opublikowano

Turbo było podobno regenerowane przez handlarza, mam kwit, ale regeneracja była chyba zrobiona po taniości, bo w każdym bądź razie zawór się zablokował i przeładowywuje delikatnie. Żadnych spadków mocy nie zauważyłem z tego powodu. Olej staram się wymieniać co 10 tysięcy kilometrów i od 75 kkm działa. Sprzęgło z dwumasem założone 50 kkm Luk'a. Jeżeli chcesz mieć spokój no kolejne 100 tysięcy kilometrów to czemu nie ? :)

 

 

Szybkie pytanie, czy jest jakiś sposób na nagrzanie świec przed odpaleniem ?

Opublikowano
Świece podgrzewają się automatycznie przed odpaleniem steruje tym komputer sam nie podgrzejesz np. teraz możesz to zauważyć jak masz auto parkowane na zewnątrz i jest na minusie ale pewnie widziałeś już te ikonkę sprężynki/grzałki.
Opublikowano

Oczywiście, to nie pierwsza moja zima w końcu :D myślałem ze może da sie jakos inaczej bo męczące jest to jak ledwo tam załapie i telepie jak oszalałe. Ostatnio nawet strasznie szarpał przy gaszeniu, od razu forum i niby to klapa gaszaca ale po paru gaszeniach problem ustal:roll:

 

No i spalanie minimum 10 litrów w te zimne dni, a wszystko przez moja ciężką nogę i to ze Białymstoku inaczej nie da sie jeździć jak tylko ciągle przyspieszając. Tym bardziej ze ślimakowe tutaj tempo w porównaniu do wwa.

 

Dzisiaj jadę do mechanika zobaczę jak wygląda od spodu czy nadal wycieka olej, sprawdzę stan turbiny i całego zawieszenia :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie żona głównie jeździ autem na tygodniu dzieci praca. Skasowałem jej spalanie żeby zobaczyć ile tam pije w zimę i wyszło słabo 12/100 faktem jest ze krótki odcinek może z 5 km Mi budą trochę rzuca po odpaleniu ale to wina chyba wtryskiwacza któregoś. Wymieniłeś może amorki u siebie? Bo mi na przeglądzie stwierdzili ze są juz slabe i przymierzam się na wiosnę na wymiane
Opublikowano
Skasowałem jej spalanie żeby zobaczyć ile tam pije w zimę i wyszło słabo 12/100

 

To faktycznie ma apetyt :P Moje 116i to w zimie po mieście to tak 11 przy żwawej jeździe :D Jednak diesel to nie zawsze oszczędność :wink:

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Piękny sobotni poranek, a mnie krew [bAD] zaleje. Miał mechanik naprawić wyciek oleju, za to naprawił sterownik świec i to dziwne huczenie przy opadaniu obrotów. Ale nie o tym, dzisiaj podłubałem, i zobaczyłem następujący widok ( zdjęcia poniżej). Już się zgubiłem w tym wszystkim co to może być. Wychodzi że podkładka na czwartym wtryskiwaczu przepuszcza olej. Ale czy to olej i czy to to nie mam pojęcia. Może być tak że na odmie jest za wysokie ciśnienie oleju ? Czy jest możliwość zobaczenie w kompie ciśnienia oleju? Może ktoś z was miał podobny problem ? Tyle pytań ..

 

wp_20170304_10_04_43_n7bwb.jpg

wp_20170304_09_44_27_qex67.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich , kontynuując swój monolog, na liczniku 309 tysięcy kilometrów i w piątek odebrałem samochód od mechanika. W końcu udało się znaleźć przyczynę wypływającego oleju, dokładnie widać na zdjęciu powyżej, po prostu ktoś (ja, mechanik) musiał przy instalacji filtra powietrza za mocno przekręcić śrubkę co spowodowało przekręcenie całego trzpienia, powstało w ten sposób drobne pęknięcie przez które sączył się olej.Trzeba było wyminić pokrywę głowicy :) Wymienił komplet filtrów, nad olejem się zastanawiam czy zostać przy motulu czy zaryzykować i zalać minerals. Akutalnie wpadły jeszcze nowe fele, dzięki wielkie felgi-niemieckie. Wyglądają kozacko, a foty tak na szybkości zrobione ;D

 

_dsc7297ymre1.jpg

_dsc7295f8ux1.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

311kkm, wpadły nowe naklejki na dekielki( świecą się jak psu jajca) :D Na majówkę wpadł nowy olej/stary olej motul 5w40 i filtr mana. Trzeba dalej połykać kilometry, majówka przed nami w końcu :D Bardzo podoba mi się ten samochód, bo w trasie elastyczny, w mieście 9 litrów ropy żłopie, więc czuje się jakby tam było trochę więcej koni :mrgreen:

Tak wyglądają nowe dekielki, od razu się lepiej prezentuje :D

wp_20170430_10_17_30_nrujp.jpg

wp_20170430_10_17_40_oxuew.jpg

Jednak bez dystansu się nie obędzie brakuje tych 5-7mm. Przy okazji nada się do zimowego setupu.

Gdzieś mi się zawieruszyło to zimowe zdjęcie ( niżej nie będzie, brakuje natomiast 4x4) :mrgreen:

wp_20170210_12_01_36_04u97.jpg

Opublikowano
bardzo ładny egzemplarz, aczkolwiek razi mnie brak przeciwmgielnych z przodu :( nie wiem czemu, może dlatego, że większość preLCI je ma i w mojej głowie utarł się taki schemat, że one po prostu muszą tam być :lol:
Opublikowano

Wczoraj pogrzebałem przy aucie, bo któraś opaska na przewodzie cieczy chłodzącej się poci i gubi trochę płyny. Dokręciłem opaski, zobaczymy czy problem dalej będzie się pojawiał.

W końcu to najbiedniejsza opcja i chyba jedynym dodatkiem to pakiet dla palących :D Bez tak łyso wygląda, ale auto jest tyle czasu u mnie, że już się przyzwyczaiłem :D

 

W weekend majowy wybrałeś się na mała wycieczkę krajoznawczą z kolegami i nie sądziłem ,że natrafimy na taką miłą niespodziankę, nie mogło się obyć bez paru fotek :D

 

_dsc7492u8jmv.jpg

_dsc7554vik90.jpg

_dsc7562rvjm4.jpg

_dsc7547nsk12.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moje tarcze hamulcowe przy 18" starsznie by się skurczyły i wyglądałoby to co najmniej śmiesznie, poza tym zawieszenie nie jest nowe i na 17" na profilu 45 już nieźle zaczyna tłuc. Ale i tak jak na 17" to bardzo dobrze siadło ( Jeszcze jak siądzie 4 chłopa to już gleba) :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mała aktualizacja, dzielnie pokonuje kolejne kilometry (aktualnie 317 kkm), zrobiłem pompowane boczki w końcu, kozak, bardzo podoba mi się bajer i nie wyobrażam teraz sobie jak mogłem tyle czasu jeździć bez tego ;D Dzięki Lobo. elektryka wygląda lepiej niż wyszła z fabryki :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała aktualizacja , 320 tysięcy kilometrów zbliża się wielkimi krokami więc przyszedł czas na dodanie mocy, wyszło seria i pare kucków/niutków więcej :)

 

118dr9uug.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć 10 tysięcy kilometrów później, właśnie pyknęło już 330 tysięcy kilometrów i szara myszka twardo zjada kolejne kilometry :D

Wpadły nowe łączniki stabilizatorów Lemforder i tuleje stabilizatora febi ( bo bardzo prosty dostęp jest ). Lekko się zdziwiłem bo stabilizatory oryginalne, reszta wachaczów oryginał BMW wykonany przez TRW.

 

 

 

wp_20180107_18_32_29_vnu94.jpg

 

 

wp_20180113_11_31_41_1yuen.jpg

 

 

Tuleje pamiętają jeszcze nowość auta ale tak się zbiły że praktycznie niczego nie amortyzowały. Wizualnie nie widać różnicy ale w dotyku dużo bardziej są sprężyste.

 

 

 

wp_20180113_17_13_21_59uib.jpg

 

Ogólnie praca przy bmw lekka i przyjemna w dwie godzinki można się uwinąć z tym wszystkim (garaż mam bez kanału więc najgorszym elementem jest zakładanie tej plastikowej osłony :mad2: ). Ale to nic , przy okazji wymieniałem też drążki w passat b6 i tak oto skończyły śruby w tym wieśwagenie , tyle kur** i 6h roboty nad czwórką śrub. (7 letnie śruby i nalatane na nich 120 kkm)

 

 

img_20180113_200443gyu0y.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kontynuując monolog, kolejne płyny wpadają do szarej myszki. Aktualnie 332 tysiace kilometrów na blacie, szykuję się na 333333. Byłem u znajomego sprawdzał mi wtryski i wyszło od -0,5 do 0,4 na luzie i przy 2 tysiacach obrotów odchyłka to 0,1. Niestety nie potrafiliśmy w inście (chyba dobrze myślę) sprawdzić stanu dpf, więc ostatnio dostała bejca srogo po dupie i mam wrażenie że jedzie lepiej.

 

Standardowo fota pudełek żeby nie było :mrgreen: :mrgreen:

wp_20180209_22_00_25_inqnl.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.