Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem prawdopodobnie z DSC. Gdy jadę z prędkością większą niż powiedzmy 60km/h i zwalniam przed wykonaniem skrętu o ok 90 stopnii to w czasie tego skrętu jedno z przednich kół blokuje się na chwile. Jest to nie tyle upierdliwe, co niebezpieczne, zwłaszcza że idzie zima.

 

Mechanicy-magicy sprawdzali niby wszystko, ale nic nie znaleźli. Twierdzą że to wina skrzyni biegów, ponieważ faktycznie jest z nią coś nie tak (szumi), i idzie do wymiany po świętach. Jednak na mój gust to nie ma nic wspólnego. Dodam że z przodu były wymieniane tarcze i klocki, tylko nie wiem czy miało to wpływ na wspomniany problem ponieważ nie ja jeździłem wtedy tym autem.

 

Oczywiście żadnych błędów itp nie ma.

 

edit:

 

Zaczynam się zastawiać czy to nie kwestia opon, jednak nie wiem czy może to mieć aż taki wpływ.

Opublikowano

Jeśli miałaby być to już wina czegoś to na pewno nie skrzyni biegów :duh:

Raczej sterownika rozdzielacza napędu ale czym ta diagnostyka była robiona ??Trzeba zobaczyć moze jakie są wykasowane błedy....

Opony bym też sprawdził...masz takie jak powinny być rozmiarowo ?? Jaki jest ich stan ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Opony sa takie ze jak juz je sciagne to pojda w smietnik, a ich rozmiar to 235/65 r17

Pytasz pewnie czy diagnostyka byla robiona INPĄ, odpowiem ze nie ale dzis lub jutro bedzie zrobiona. Dam znac co wyjdzie.

Opublikowano

Osobiście podejrzewam czujnik kąta skrętu lub skrzynie rozdzielczą ATC 400.

Przy okazji opony 235 65 17 są nieodpowiednie do tego auta.Nominalnie powinny być 235 55 17

Opublikowano
Opony pierwsze do wymiany :mad2: :mad2: i w ogóle od tego powinieneś zacząć zanim napisałeś post :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Panowie jak piszecie pierwszy post to dajcie maksimum opisu waszego przypadku.

Na początku czytam

Gdy jadę z prędkością większą niż powiedzmy 60km/h i zwalniam przed wykonaniem skrętu o ok 90 stopnii to w czasie tego skrętu jedno z przednich kół blokuje się na chwile.

To jest bardzo ostry zakręt i twoja prędkość w czasie wirażu nie znana ale pewnie wysoka przy kiepskich oponach auto dostaje częściowego poślizgu i system stara sie to korygować .

Opony to już wiesz że do wymiany i do tego sprawdź zbieżność, może jedno koło Ci lata na wszystkie strony ?

Teraz zima a Ty z oponami zwlekasz ? Jak o to nie dbasz to i co innego może też na bakier ? Dla bezpieczeństwa zrób dobry przegląd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zbieżność zrobiona, co do opon to mają po 4mm i na suchym nie powinny się tak zachowywać. Mimo to, biorąc pod uwagę że opony wprodukowała firma o której po raz pierwszy słyszę, wymienie je na zimowe, jednak nie miałem na to czasu ponieważ auto dostałem w poniedziałek wieczorem.

 

Co do prędkości w zakręcie to pewnie jest ok 30 km/h.

Opublikowano
Greg a tak wo gule to jakie to auto jest ? bo piszesz w dziale 3X E83 a z twojej wizytówki wygląda inaczej.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

To jest X3 e83 z 2004 r. 2.0 Diesel.

 

Po odczytaniu bledow i skasowaniu jednego z DSC sugerujacego ze nie byla zrobiona adaptacja czyjnika kąta skrętu, zaden błąd nie wrócił. Teraz, juz po przeprowadzonej adaptacji musze chwile pojezdzic i sprawdzic co sie dzieje.

Opublikowano
U mnie też tak było jak pobawiłem sie inpą. później okazały się takie same objawy jak pisze kolega w pierwszym temacie. Jak sie okazało to musiałem na nowo przeprowadzić adaptacje czujnika skrętu i wszystko po tym wróciło do normy. Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie też tak było jak pobawiłem sie inpą. później okazały się takie same objawy jak pisze kolega w pierwszym temacie. Jak sie okazało to musiałem na nowo przeprowadzić adaptacje czujnika skrętu i wszystko po tym wróciło do normy. Pozdrawiam

 

Miałem to samo . + kilka błędów w skrzyni . PO adaptacji czujnika i skasowaniu błędów wszystko powróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.