Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam planuje kupno e39 525tds 1998r kombi automat proszę o opinie na temat tego auta...

Jak to chodzi z automatem?

Czy da się zmienić skrzynie na manual i jakie tego koszta?

Jakie spalanie w mieście/trasie?

Jak zachowuje się ten silnik zimą?

Co sprawdzić przy kupnie tego modelu?

Z góry dziękuję

 

 

viewtopic.php?f=72&t=155407

Opublikowano
Skrzynia manualna to ok 200zł plus sprzęgło ok 300zł lepsze, koła dwumasowe to już większa kwota, pedały i kilka innych drobiazgów. Ogólnie epoka dobrych TDS juz minęła, a dobre są drogie więc moim zdaniem lepiej poszukać z innym silnikiem. Ceny dobrego TDSa są naprawde duże więc lepiej dołożyć trochę kasy i kupić 3.0d który jest bardziej żywotny , dynamiczny i oszczędniejszy. Jeszcze kwestia tego ile chcesz przeznaczyć na zakup auta ale jeżeli ok 6-7 tys to powiem szczerze żebyś sobie darował bo prawdopodobnie będziesz miał z nim same problemy. Zapalanie zimą może być mniej problematyczne niż zimą a spalanie to już inna bajka. Miałem dwa tylko że w e34 i z jednego byłem bardzo zadowolony a drugiego miałem wyjątkowo dość. Jest bardzo dużo tematów odnośnie TDSa więc myślę że możesz poszukać i dowiedzieć się bardzo dużo na temat tych silników
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Są jeszcze silniki 2,5 ale nie tds a CR są takie same jak 3.0d tylko pojemność mają mniejszą.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

TDS nie jest zlym silnikiem tylko znalezienie czegos co nie ma 600tkm i nie jest zajechane prawie na smierc graniczy z cudem.

Co prawda dzisiaj jest to jednostka wiekowa, stosunkowo slaba i paliwozerna.

Predzej trafisz zdrowa benzyne, ktora mozesz zagazowac zawsze i jazda wyjdzie taniej niz dieslem.

Do CR musisz niestety dolozyc.

Opublikowano
Tzn. właśnie nie chce benzyny bo zmieniłem prace muszę dużo jeździć i szukam diesla bo mogę tankować bez vat wiec szukam diesla nie musi miec nie wiadomo jakiej mocy tylko do normalnego poruszania się zdaje sobie sprawę że gdy przesiądę się z mojej e36 325 (m50b25) to odczuję dużą róznice w mocy ale też i troszke w spalaniu. A pytam szczególnie o automat bo znajomy znajomego itd. ma taką do sprzedania za nie wielkie pieniądze bardzo sobie ją chwali ale to normalne gdy ktoś chce coś sprzedać wiec chciałem zaczerpnąć opinii innych posiadaczy z klubu
Opublikowano
Moje zdanie jest takie że lepiej poszukaj CR i będziesz bardziej zadowolony. Ja ostatnio zmieniłem auto co prawda na Mercedesa CDI i jestem bardzo zadowolony. Małe spalanie i spora moc to jest to czego oczekuję teraz po aucie. BMW 3.0d jest bardziej dynamiczne ale niestety pali w E39 lub E60 ok 11l po mieście w korkach(Warszawa) a Mercedes C klasa 2.7d max 7,5 do 8 więc różnica jest spora. Normalnie jeżdżąc Mesiem, tzn kręcąc się po okolicach jestem w stanie zejść poniżej 6,5l ON co dla mnie jest teraz akurat ważne a komfort równie dobry jak w BMW. Nie mówię że jeszcze nie kupię Bawarki ale w okolicach lata i z dużym motorem( E34 540;) ). Ogólnie TDS jest mocno przestarzały a znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem więc szukaj nowszej generacji czyli CR z którego będziesz zadowolony. Jeżeli kolega kolegi itd ma i poleca to obejrzeć możesz ale szczerze polecam 2,5 lub 3.0d. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :D :D
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

Jak masz nie zameczonego TDA'a to kupuj bo toczyc sie bedzie na trasie spali do 8l ropy. Jak nie jest zarzniety to pochodzi.

Ale i tak wolalbym CR'a.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TDS to zabytek i jak to z zabytkami bywa ciężko znaleźć taki w dobrym stanie.

A kiepski stan TDS-a potrafi mocno zaboleć.

 

Ja bym nie dotykał < chociaż znam kolesia z forum który ma swojego TDS-s juz naprawdę długo i sobie chwali. Wiem , że będzie go chciał sprzedać na wiosnę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bmw 525tds i 520d omijał bym szerokim łukiem ,ich lata świetności już dawno minęły .
Opublikowano

Wolał bym TDS niż 2.0d

TDS-a trzeba po prostu sprawdzić. Kompresję, czy nie kopci, na kompie sprawdzić wtryski, turbo i tyle. regeneracja turbiny droga nie jest. Tam wiem, że nastawnik pompy od czasu do czasu siadał. Zadbać trzeba o układ chłodzenia i jeździć.

Silnik ten podobno łatwo można zakatować przegrzaniem silnika. Ale który silnik przegrzania wytrzymuje..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W TDS-ie zadbanym i oszczędzanym potrafi strzelić głowica. Takie cos według mnie skreśla ten nieudany silnik.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem kiedyś TDS-a z automatyczną skrzynią steptronic.

Gdyby nie wielki apetyt tego silnika w połączeniu z tą skrzynią to miałbym go może dalej.

W mieście potrafił spalić nawet 18l paliwa choć na trasie z tempomatem 7-8l.

Opublikowano

Ja także należę do tego grona zadowolonych właścicieli TDS-a, oczywiście opinii na temat tego silnika słyszałem dużo i to przeróżnych, ale ja i tak swoje wiem. Jeśli ktoś nie maił tds-a nie powinien się na jego temat wypowiadać. Moim zdaniem aby silnik dobrze chodził trzeba przestrzegać kilka podstawowych zasad, primo :

1. Otóż jak wiadomo silnik ten jest podatny na przegrzania, wystarczy że będziemy mieli na uwadze pompę wody, bo lubi się ukręcać (oryginały są plastikowe więc prze eksploatowana rozlatuje się), wystarczy profilaktycznie ją wymienić, najlepiej na taką z metalowym wirnikiem, nawet jeśli wszystko jest ok, bo jak już przegrzejesz to do widzenia.

2. Sprzęgło wiskotyczne tzn. wiskoza, to też lubi się psuć. Aby ją sprawdzić należy przy wyłączonym zimnym silniku, po zakręceniu wiatraka nie może stawiać oporu, a przy ciepłym musi, ale nie do tego stopnia aby nie można było nim zakręcić. Jeśli tak jest to wszystko działa poprawnie, jeśli jest odwrotnie to trzeba niezwłocznie ją wymienić.

Osobiście profilaktycznie ją wymieniłem na nowy oryginał, aby nie było niespodzianek.

3. Nie piłować silnika jeśli jest zimny, to jest morderstwo dla TDS-a. Jeśli osiągnie temperaturę roboczą to wtedy można pocisnąć jeśli ktoś lubi.

4. No i jeszcze trzeba mieć w miarę dobra pompę wtryskową, która daję dobre ciśnienie.

Jeśli zawsze będziesz trzymać się tych zasad, auto odwdzięczy się i będzie Ci długo służyć.

 

Osobiście gdy kupowałem swój egzemplarz nie był idealny, miał swoje wady, ale systematycznie wszystko wymieniam, naprawiam i zapobiegam awariom.

Trochę kasy poszło, kilka tyś. spokojnie ale auto jeszcze nigdy mnie nie zawiodło, mam już je ponad 7 lat i póki co jeszcze mi nie w głowie aby je sprzedać.

Tak więc jeśli potrafisz dbać o auto i nie czekasz aż się coś rozleci, a kupisz dość przyzwoity egzemplarz to będziesz zadowolony :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

W mieście potrafił spalić nawet 18l paliwa .

 

To chyba musiałeś mieć coś nie tak. Bo chyba w największe korki ciężko taki wynik osiągnąć. Nie miałem TDS-a, ale takie spalanie to kosmos jak na tego diesla.

Opublikowano
No 18l to rzeczywiście sporo, ja z przyczepą kempingową spaliłem max 12l/100km tylko że ja nie ma TDSa

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
jak masz na oku perelke TDS to kupuj, jezeli spotykasz same zajechane szczury to odpusc i poszukaj e39 z oznaczeniem 525d. pali 1 litr mniej niz TDS, dynamiczne bardziej i udana trwala konstrukcja. rozniki od 2000 do 03
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

Również jeździłem kilka lat tds-em(5), a kupowałem jako pierwszego diesla w niemczech. Spalanie w mieście max 9,5 z chipem (raczej spokojna jazda manual).

Po tych kilku latach mogę powiedzieć że miałem super szczęście i kupiłem wyjątkowy egzemplarz, a tym bardziej czytając opinie i problemy na forum.

Rok temu zmieniłem na 3,0DA i już wydałem około 5-6 tys (nie w silnik). Spalanie w mieście do 11.

Po raz drugi TDS-a bym nie kupił, ze względu na problemy, które mogą w nie wystąpić, a także na trudna diagnostykę silnika.

 

Jak kupisz w dobrym stanie to będziesz sobie to będziesz chwalił, a jak źle trafisz to współczuje, a 18L to chyba z dziurą w baku

Opublikowano
Co do tds-ów to najlepiej widać na allegro, ile osób się tego chce pozbyć. Cenowo do 9500 PLN 70% oferty to właśnie te silniki.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Moderatorzy
Opublikowano
na kompie sprawdzić wtryski

Tak się nie da.Tam są zwykłe wtryskiwacze ze zwykłymi końcówkami(nowa 70zł/szt) Jeden jest sterujący i do niego można podejść komputerem, ale sprawdzi się tylko kąt wtrysku a nie w jakim stanie on jest.

Jeśli ktoś nie maił tds-a nie powinien się na jego temat wypowiadać.

Popieram.

Po raz drugi TDS-a bym nie kupił, ze względu na problemy, które mogą w nie wystąpić, a także na trudna diagnostykę silnika.

A w którym dieslu mogą nie wystąpić problemy? Jaką trudną diagnostykę ma ten silnik? Co w nim takiego skomplikowanego?

Co do tds-ów to najlepiej widać na allegro, ile osób się tego chce pozbyć. Cenowo do 9500 PLN 70% oferty to właśnie te silniki.

Nie powiedział bym, że 70% bo ich jest dosłownie paręnaście sztuk. A ile osób tam chce się pozbyć 3,0d?

Co do ceny.To ile można chcieć za 16-18 letni samochód?

*******************************************************************************************************************************************************************************************************

Haha.Opinie :mrgreen:

Chcesz to kupuj nie to nie. Tutaj raczej dowiesz się takich rzeczy jak wyżej- typu 3.0 lepszy lub ktoś miał i gdzieś słyszał lub ktoś powiedział że.............

Silnik jak silnik, jak każdy inny-ma swoje zalety i wady.W każdym dieslu jest więcej osprzętu niż w benzynie i więcej rzeczy do zepsucia. Wszystko się zużywa-my ludzie też.

Budowa prosta.Jest niczym 1,9td VW tylko ma 6 garów.

ec2Wze6.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.