Skocz do zawartości

[E36 3xx]Jaki Olej?Płukanka?-Wszystko o olejach silnikowych.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

jestem nowy na tym forum. od 2 msc jestem posiadaczem bmw e36 z silnikiem m40.

 

Silnik ma brzebieg 310tyś km.

-zalany olejem Mineral!!!! :mad2:

-silnik na benzynie nie wkreca sie powyżej 4tyś obrotów. na gazie do 6.25tyś.

-Oleju nie bierze

 

Problemy zaczęły sie gdy wyskoczyły minusowe temperatury, silnik zaczą klekotac cichnie po przejechniu 5km czyli po rozgrzaniu.

po odpaleniu cięzko mu przekroczyć barierę 1000-1200obrotów(ttylko jak zimny, po chwili jest ok)

 

jak sie rozgrzeje to chodzi przyzwoicie. Pali średnio 10l/gazu na 100km

 

Moje pytania:

Na jaki olej wymienić obecny mineral?

Czy wymiana całego układu hydraulicznego bedzie konieczna?

 

z góry dziekuje za odpowiedzi:) pozdrawiam! :D życzę wesołych świąt!!!

Edytowane przez mmaario89
  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiadomo dlaczego ktoś wlał. Albo bo jakiś baran powiedział by powyżej 200lać minerał albo brał olej i wlał minerała. Wlej jakiś porządny 10w40 (nie castrol) i obserwuj co się dzieje. Kup też filtr oleju mann bo są dobrze wykonane.
Opublikowano

na dniach zaleje go pólsyntetykiem 10w40.

 

a w kwesti wkrecania sie do 4tys na benzynie to wina wałka rozrządu? skoro na gazie kręci sie do oporu :mrgreen: ?

 

co sądzicie płukance??? np. liquid moly.

nie jest to samobojstwo stosować płukanke do silnika z przebiegiem 310tys km ???

Opublikowano
niestety musisz zostać na mineralnym teraz, zlej, cały obecny i kup Amsoil lub Millers'a do tego filtr jak kolega napisał powyżej.

 

 

No, dobre pierdoły. Idź, dokształć się.

 

Do autora - płukanka, Wynns albo LiquiMoly z serii Pro, na to dobrej klasy półsyntetyk i masz niezbędne minimum, a jak masz ciut więcej kasy, to dobry gatunkowo syntetyk - to jest jedyna prawidłowa droga obsługi. Ale skoro takie cyrki Ci się dzieją, to nie masz na co czekać.

i nie słuchaj "znawców" od rozszczelnień, silników - durszlaków, zatarć po płukance, wybuchów ognia piekielnego, Violetty Villas i innych tego typu gówien - silnik Ci nie wybuchnie, nie zesra się olejem, a nawet jeśli się rozszczelni któraś z uszczelek, to się ją wymienia i lata dalej.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

trochę zastanawiałem sie nad tym syntetykiem wszedzię piszą o tym ze sie rozszczelni ,ze sie nagary rozpuszcza ze to tylko zaszkodzi silnikowi... odnosnie płukanki podobne komentarze można wyczytać.

 

Na wymiane Oleju chce przeznaczyc do 200zl. a wiec bedzie płukanka Luqid Moly seria pro.

Olej Syntetyk 5w40? 5w30? plus dobry filtr olejowy.

 

mam nadzieje ze moja bestia odżyje , i ten bocian pod maską ucichnie.

Opublikowano

Silnik przepłukany liquid moly engine flushe.

Olej zalany Valvoline SynPower 5W/40 4L

 

Jak narazie to zawory zamiast ucichnąc, klekoczą..

Odczuwalna poprawa pracy silnika.

 

Zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej...

  • Moderatorzy
Opublikowano

U siebie po zakupie zalałem Valvoline 5W40 i nie jest to syntetyk tylko pół syntetyk-więc nie każdy 5W jest syntetyczny.

Przypięta karteczka z niemcowni też wskazywała na 10W według której silnik przejechał 23tk :mad2:

Powiem szczerze, że obawiałem się ale..........poszło :D

Odradzono mi Shell Ultra bo podobno jak ktoś nie wie co było wcześniej to lepiej go nie lać.Gadali, że jest dość "agresywny" i potrafi wymyć więcej niż potrzeba :mrgreen:

Jaka prawda??? Cholera wie.

Powiem szczerze, że nie spuszczam się nad olejami jak niektórzy- ważne jest żeby był markowy, a czy to Valvo czy Castrol, czy Shell, czy to Total obojętne jeździłem na wszystkich i nie widzę żadnej różnicy. Ma być nie z beki i nie jakiś tani smalec.

PS.Kumpel kiedyś lał do swoich wszystkich aut jedno z najtańszych smarowideł- coś takiego jak GM i też się nic nie zatarło, ani nie urwało i nie klekotało, a niektóre auta miał naprawdę po kilka lat.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Mój pierwszy post na forum, więc Witam wszystkich serdecznie :)

 

Mam od tygodnia e36 316 z 92 roku.

Silnik to m40b16 z przebiegiem 299Tkm + sekwnecja landi renzo .

 

Zaraz po kupnie rzuciłem sie na zmiane oleju i filtra bo poprzedni właściciel mówił, że trzeba to koniecznie wykonać.

 

Wlałem olej Castrola 15w40 Highmileage. Wszystko byłoby ok, ale wydaje mi się, że odezwały się zawory na ciepłym(może to kieliszki ?)...zatem przeczytałem 2 miliony tematów i przeraziłem się, bo widzę, że zrobiłem głuptę lejąć ten olej. :mad2:

 

Teraz tak.. zrobiłem na nim jakieś 400km i nie wiem czy wylać go i zmienić na VALVOLINE MAXLIFE SYNTHETIC 5W-40?

 

Silnik pracuje bardzo fajnie, podczas wymiany węża wspomagania, znalzłem kilka karteczek z wymian olei, i zawsze był wlewany Castrol 5w-40.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam od tygodnia e36 316 z 92 roku.

Silnik to m40b16 z przebiegiem 299Tkm + sekwnecja landi renzo ...

 

Mam identyko silnik w identycznym roku i z identyczko przebiegiem i latam na pełnym syntetyku, poprawka moja kobita lata.

Przechodziłem z półsyntetyka.

Opublikowano

Dzieki za zainteresowanie tematem...

 

Teraz takie pytanie.. planuje zrobić w nim rozrząd, jednak widze że silnik ma sporo wycieków i zastanawiam się na co jeszcze zwrócić uwage/wymienić przy okazji robienia tego rozrządu.

 

Jest to moje 1 auto tej marki, i mam zamiar tym trochę pojeździć więc wole zapytać..

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Góra się odezwała ponieważ wlałes gęstszy olej a kanaliki są dosyć wąskie co przy niższych temp powoduje utrudnione docieranie oleju do czapki. Zależy też gdzie masze wycieki. U mnie chyba dwa razy leciał uszczelniacz na wale.
Opublikowano

jestem przekonany ze ten Olej to syntetyk 5w40

 

zrobiłem juz na nim z 700kg silnik sie nie rozszczelnił, nie wziął też ani grama oleju. pracuje dynamiczniej.

poranne ciezkie wkrecanie sie na obroty odeszło w niepamięć.

 

tylko mam jeden problem falują mi obroty od 500 do 1300. krokowierc ok. po odłączeniu przepływki gaśnie... czarna magia

Opublikowano
jestem przekonany ze ten Olej to syntetyk 5w40

 

zrobiłem juz na nim z 700kg silnik sie nie rozszczelnił, nie wziął też ani grama oleju. pracuje dynamiczniej.

poranne ciezkie wkrecanie sie na obroty odeszło w niepamięć.

 

tylko mam jeden problem falują mi obroty od 500 do 1300. krokowierc ok. po odłączeniu przepływki gaśnie... czarna magia

 

SynPower to nie jest pełen syntetyk. To olej hydrokrakowany, czyli baza pewnie mineralna. Co nie zmienia faktu, że to i tak niebo w porównaniu do 15W40 czy 10W40, i tym bym sobie głowy nie zaprzątał.

Lewe powietrze gdzieś zaciąga, albo lambda skończyła żywot. Nie znam tego silnika, ale przy falowaniu to taka żelazna pozycja. Kup coś w sprayu, typu nie wiem, dezodorant, lakier do włosów i jak silnik zacznie falować, to popsikaj w okolice gumowych elementów, złącz układu dolotowego. Jak psikniesz i obroty się podniosą lub na chwilę ustabilizują - w tym miejscu szukasz dziury w całym ;).

Trochę druciarska to metoda, ale skuteczna. Lambda natomiast to tylko komputer podłączyć.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.