Skocz do zawartości

[330D] cięzko odpala przy niskiej temp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam e46 z 2003r, automat.

Mam następujący problem, im niższa temp. na zewnątrz tym gorzej pali. Jak jest temp około 0 lub poniżej to jest mega problem z odpalaniem. Muszę kilka razy pokręcić (po kilka, kilkanaście sekund) rozrusznikiem żeby fura odpaliła.

Sterownik świec został wymieniony, doładowałem nawet akumulator (cał noc sie ładował). Dalej ten sam problem. Odpalanie jest uzależnione od temp. Przy jesiennych temp nie było problemu. Jak myślicie, co może być powodem?

 

 

Z błedów które aktualnie mam to:

3E91 3E91 Crankshaft sensor

4501 4501 (0401) exhaust recirculation regulation

 

ALe z tego co wyczytałem to błędy te nie powinny mieć wpływ na odpalanie w zależnosci od temp....?

Opublikowano
crankshaft sensor to z ang. czujnik położenia wału korbowego a więc czeka cię wymiana,koszt coś około 100zł używka oryginał ze znanego portalu aukcyjnego i nie kupuj żadnych zamienników no chyba że chcesz oryginał nówkę za 400zł a ten drugi błąd dotyczy układu recyrkulacj spalin EGR.Po prostu zdemontuj go z kolektora dolotowego i wyczyść dobrze nagar który się żbiera w środku powodująć zacięcie się zaworu-przepustnicy spalin albo zobacz czy czasem nie spadł wężyk z podciśnieniowego sterowania tego właśnie zaworu.To co opisałem powinno rozwiązać twoje problemy ale niech też inni się wypowiedzą
Opublikowano
EGR wyczyściłem, został także wymieniony gumowy przewód podciśnienia bo był nieszczelny, ale nie rozwiązało to sprawy. Według mnie problem tkwi w elektrozaworze cisnienia. NIestety nie mam teraz warunków zeby sie do niego dobrać. Dla mnie priorytetem teraz jest rozwiązanie problemu z odpalaniem. NIe jestem specjalistą, ale z tego co wyczytałem to EGR nie powinien mieć wpływu na odpalanie...
Opublikowano
Na ciężkie odpalania auta może mieć wpływ dużo czynników (świece, wtryski, pompa paliwa etc.). Jeśli masz możliwość podepnij pod kompa i wrzuć parametry silnika.
Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Opublikowano

Byłem wczoraj wieczorem w aucie. Odpalił ledwo ledwo, za trzecim razem i rozrusznik już prawie nie kręcił. Teraz sie zastaawiam czy to moze faktycznie aku mi padł (pomimo ładowania) czy moża ta ustaerka powoduje wyczerpywanie sie aku...ponadto, przypomniało mi sie, ze czasami jak jest niska temp skrzynia wchodzi mi w tryb awaryjny i wyskakuje bład "150 CAN Engine speed" (screen z transmission). Podobno jak jest słabe napiecie to niektóre czujniki mogą wariować...,tak? no nic, wrzucam parametry silnika...i powoli chyba bede sie musial rozgladac za aku zeby zaczac eliminowac potencjalne usterki...

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/600/bgs5.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/15/9new.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/854/yvko.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/11/kbnl.jpg

Opublikowano
Sprawdź, czy Ci coś na postoju nie kradnie prądu z akumulatora. U mnie w 330d też były problemy z odpalaniem na mrozach, i się okazało, że 2A pobór mocy na postoju miałem :)
Opublikowano
Rzeczywiście w chwili wystąpienia błędu napięcie jest niskie 11V. Raczej akumulator kończy żywot. Jeśli możesz to podłącz jeszcze pod kompa i wrzuć screen z INPY jakie masz ciśnienie na pompie paliwa (progowej). W tych zrzutach nie ma. Parametry jakie podałeś są na zimnym silniku, jak dasz rade to zrób na rozgrzanym silniku. No i chyba masz problem z przepływką, chociaż na zimnym silniku czasami cuda INPA pokazuje.
Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Opublikowano

Kolego zacznij od wymiany akumulatora bo objawy cięzkiego zapalania zawsze występują gdy przychodzi zima, wtedy dopiero okazuje się czy akumulator jest sprawny.

Myślę wymiana załatwi sprawę, jeszcze jedno monitoruj korekcję na czwartym cylindrze bo korekcje na zimnym masz już w granicznej wartości.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
dzięki wielkie koledzy za odzew, akumulator wymieniłem, teraz czekam na mrozy zeby sprawdzic czy to rozwiązało sprawe...Wesołych! :)
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

No i lipa. Aku zakupilem.

Jak byly male mrozy, kilka stopni, bylo w miare ok,odpalal za pierwszym razem. dopiero dzis przy -10 mialem znowu problem. odpali za czwartych dlugim krecniem i mam wrazenie ze nie na wszystkich cylindrach. jak juz odpalil, zgasilem go i jeszcze raz przekrecilem, odpalil od razu.

W momencie odpalania po raz pierwszy, silnik daje straszny opor, im dluzej krece rozrusznikiem tym szybciej kreci.

No i dzis znowu skrzyni wskoczyla mi wtryb awaryjny...

 

Skoro aku jest nowe, to co moze powodowac powyzsze problemy, rozrusznik czy cos innego?

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Moze byc pompa paliwa progowa.. Sprawdź czy po przekreceniu zaplonu słychać pompę. Kiedyś tak miałem i pompa raz działała raz nie. Kiedy było ja słychać auto odpalalo bez problemów ale jak sie nie odzywała to mogłem kręcić i nic. Tylko ze u mnie pompa najcześciej szwankowało przy wyższych temp. A kiedy filtr paliwa wymieniales? Moze tam woda zamarza i paliwka pompka nie tłoczy?

Pozdrawiam

Piotrek

Edytowane przez piecia55
Opublikowano
kolego czy po rozgrzaniu silnika przepływka spadła z 430 na 354 u Ciebie?? i czy działa Ci EGR? bo widzę na ostatnim screenie duże wskazania po prawej stronie
Opublikowano
Kolego ja tez miałem ten sam problem zaczynałem krecic po zgaszeniu sie lampki swiec i to był bład .po prostu po właczeniu zapłonu i zgasniecu kontrolki swic czekam jeszcze chwile az usłysze ze przekaznik od swiec se wyłaczył słychac takie puk.tylko trzeba sie dobrze sie wsłuchac. Po prostu kontrolka zgasnie a swiece jeszcze grzeja przez chwile.Daj znac czy pomogłem.
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam u siebie też problem z odpaleniem tylko, że większy bo wcale nie mogę odpalić :cry2: zagadał dziś tylko chwilę i zgasł, wcześniej nie miałem problemów z odpalaniem jak był przymrozek tylko te dwa ostatnie dni stał nie odpalany. I jeszcze jedno pytanko: mianowicie czy jak przekręcam kluczyk to pompę progową powinno być słychać za każdym razem??? czy tylko jak napompuje paliwa a później jak przekręcam to nie? Nie zwracałem na to za bardzo uwagi a teraz jak przekręcam kluczyk to jej nie słychać, może uszkodzona? może jakaś woda w niej przymarzła? Nie mam na razie jak podłączyć kompa bo zmieniłem laptop i na nowym nie mam inpy a za bardzo nie wiem jak ją instalować na win8

Opublikowano
kolego czy po rozgrzaniu silnika przepływka spadła z 430 na 354 u Ciebie?? i czy działa Ci EGR? bo widzę na ostatnim screenie duże wskazania po prawej stronie

 

EGR mi nie działa jakies 2 miesiace (swieci sie check engine), czyściłem go ale nie pomoglo wiec obstawiam ze elektrozawór sterujacy do wymiany. Nie przyszło mi do głowy ze to moze miec jakiś związek z ciezkim odpalaniem....?

Co do przepływki, jest tak jak napisałes

Opublikowano
Kolego ja tez miałem ten sam problem zaczynałem krecic po zgaszeniu sie lampki swiec i to był bład .po prostu po właczeniu zapłonu i zgasniecu kontrolki swic czekam jeszcze chwile az usłysze ze przekaznik od swiec se wyłaczył słychac takie puk.tylko trzeba sie dobrze sie wsłuchac. Po prostu kontrolka zgasnie a swiece jeszcze grzeja przez chwile.Daj znac czy pomogłem.

 

 

nie słysze zadnego cykniecia, prónowałem odpalac po ok 10s i w zasadzie nie było róznicy. Poza tym nie zależnie od temp kontrolka grzania swiec zawsze wyłacza sie po tym samym czasie (jakies 2-3 s)...tak ma byc??

Opublikowano
Witam,

Moze byc pompa paliwa progowa.. Sprawdź czy po przekreceniu zaplonu słychać pompę. Kiedyś tak miałem i pompa raz działała raz nie. Kiedy było ja słychać auto odpalalo bez problemów ale jak sie nie odzywała to mogłem kręcić i nic. Tylko ze u mnie pompa najcześciej szwankowało przy wyższych temp. A kiedy filtr paliwa wymieniales? Moze tam woda zamarza i paliwka pompka nie tłoczy?

Pozdrawiam

Piotrek

 

filtra paliwa nie wymieniałem, może od tego powinienem zacząć...po przekręceniu kluczyka słychać jak cos pracuje, trudno mi powiedziec czy to pompa....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, bo masz sterownik a kolega przekaźnik. On jeszcze grzeje świece mimo zgaszenia kontrolki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.