Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dolałem dość dużo i faktycznie, teraz się trzyma poziom - choć dalej nie mogę zrozumieć tego, że nie wyświetla się kontrolka małej ilości płynu

Skoro uzupełniłeś poziom to naturalne, że się nie wyświetla. Chyba, że się w czymś nie rozumiemy.

Dalej też nie do końca rozumiem

ale znowu zobaczyłem wyciek, który się pojawił po jego wymianie uszczelki pod głowicą...

Prawdopodobnie stąd:

Tzn skąd spod górnej pokrywy zaworów, spod dolnej pokrywy ? czy może spod uszczelki gumowej pomiędzy górną a dolną pokrywą ?

Wycieku oczywiście wcześniej nie było... ba likwidował mi go ten sam mechanik
Jak nie było wycieku to co ci likwidował ?

Czy czy może miałeś kiedyś wyciek i zlikwidował ci go jeszcze przed obecną wymianą uszczelki głowicy ?

Bo albo ja jestem tępy i ciężko kapuje, albo ty piszesz niezrozumiale i ja muszę sobie dopowiadać to czego ty zapomniałeś napisać.

likwidował mi go ten sam mechanik wymieniając wszystkie inne uszczelki (wraz z tą powyżej) wcześniej za ponad 600 zł (łącznie).

Tzn którą ? którąś od pokryw rozrządu czy spod głowicy ?

Napisz skąd uważasz, że masz wyciek ?

Jeśli zdejmował głowicę to naturalnym jest, że powinien wymienić również uszczelki pod pokrywą zaworów, pomiędzy pokrywami rozrządu itp.

Tak na prawdę to przy tego typu pracy nie ma co spierdolić to jest tylko wymiana uszczelek i jedyne co potrzebne to klucz dynamometryczny i troszkę silikonu.

I za to się płaci 600 zł :mad2: Uchowej Panie Boże

Odnośnie wcześniejszego

Założyłem opaskę, by nie spadał i chyba to pomogło, bo teraz pracuje rowno. Choć zdarzyło mu się dość szarpać przy odpalaniu więc jeszcze problem nie do końca rozwiązany.

Jeśli zaraz po uruchomieniu silnika występuje "zaksztuszenie" spadek obrotów do ok 500 i powrót na normalne to 99% że to sam filtr odmy. Wyłączając silnik przysłuchaj się czy nie syczy jeśli tak to 100% to. Ale mimo wszystko wymień tą odmę bo nie wiesz kiedy robił to ktoś przed tobą.

Opublikowano

Zbyszku, żeby uporządkować w punktach odpowiem.

 

1. Skoro uzupełniłeś poziom to naturalne, że się nie wyświetla. Chyba, że się w czymś nie rozumiemy.

Dalej też nie do końca rozumiem

 

 

- Uzupełniłem, ale wcześniej przed wlaniem 1,5 litra płynu też mi się nie wyświetlało na tablicy, że brakuje płynu. Stąd moja wątpliwość, czy 1,5 litra czy nie jest zbyt dużym ubytkiem i czujnik nie powinien się włączyć?

 

Poza tym, chyba za szybko się ucieszyłem, że płynu nie ubywa - dziś otworzyłem maskę i niestety znowu jest go mniej niż wczoraj (wczoraj wieczorem zrobiłem 20 km kurs)... musi gdzieś uchodzić kurcze... w czwartek będę u tego mechanika, zobaczymy.

 

2. Tzn skąd spod górnej pokrywy zaworów, spod dolnej pokrywy ? czy może spod uszczelki gumowej pomiędzy górną a dolną pokrywą ?

 

Między alternatorem, a blokiem silnika mam element przylegający do bloku (do niego wchodzi tak jakby filtr oleju) - on wydaje mi się taki dość cieknący.

Oto zdjęcie

http://imageshack.us/photo/my-images/138/a85v.jpg/

.

 

3. Jak nie było wycieku to co ci likwidował ?

Czy czy może miałeś kiedyś wyciek i zlikwidował ci go jeszcze przed obecną wymianą uszczelki głowicy ?

Bo albo ja jestem tępy i ciężko kapuje, albo ty piszesz niezrozumiale i ja muszę sobie dopowiadać to czego ty zapomniałeś napisać.

 

Miałem wyciek i mi go likwidował zanim jeszcze wymieniał mi uszczelkę pod głowicą.

 

4. Tzn którą ? którąś od pokryw rozrządu czy spod głowicy ?

Napisz skąd uważasz, że masz wyciek ?

 

Wcześniej wymieniałem od pokrywy rozrządu, uszczelkę pod klawiaturą i chyba jeszcze jakąś (wszystko zanim wymieniałem uszczelkę pod głowicą). Łącznie około 550-600 zł zapłaciłem... za te kilka uszczelek i wymianę

 

5. Jeśli zaraz po uruchomieniu silnika występuje "zaksztuszenie" spadek obrotów do ok 500 i powrót na normalne to 99% że to sam filtr odmy. Wyłączając silnik przysłuchaj się czy nie syczy jeśli tak to 100% to. Ale mimo wszystko wymień tą odmę bo nie wiesz kiedy robił to ktoś przed tobą.

 

Pojawia się jakby takie lekkie zaksztuszenie przy odpalaniu na zimnym ale obroty nie spadają mi do 500, przynajmniej na ten moment nie zauważyłem. Jak wyłącze silnik to nie syczy - wyłącze go jak silnik będzie rozgrzany - wtedy jeszcze się przysłucham, bo teraz odpaliłem go i po paru minutach zgasiłem

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Płynu musi na prawdę dużo ubyć aby się zaświeciła kontrolka, bo czujnik jest na samym dole więc musi zejść wszystko ze zbiorniczka .

Wyciek możesz mieć jeszcze stąd spod nr 9, 10 będziesz gubił podczas jazdy i się nie kapniesz wsadź tam rękę po jeździe, (tylko uważaj na temp) jak będzie wilgotne przy bloku to 100% stamtąd masz wyciek. te któćce mają taką specyfikę że lubią truchleć, kruszyć się oringi siadają.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2065-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/vAX03055

Miejsce o którym piszesz to podstawa filtra oleju, prawdopodobnie już puściły ci oringi nr 5 (są tam Dwa!) , standardowy problem sam wymieniałem je u siebie wraz z uszczelką na początku miesiąca.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_1568-doplyw-oleju-filtr-oleju/vAX03055

Prosta sprawa możesz zrobić to sam i zaoszczędzić.

Co do odmy to nie ma określonej wartości do ilu mają spaść obroty, ale takie zjawisko występuje. Wymień ją bo i tak co kilka zmian oleju trzeba to zrobić.

Masz PW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Z góry dziękuję wszystkim za rady, szczególnie Zbyszkowi :)

 

Auto na reklamacji - niebawem więcej szczegółów.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Sprawa wygląda tak:

 

Auto zostało oddane na reklamację, z tego co mówił mechanik głowica poszła jeszcze raz do sprawdzenia i splanowania. Została założona uszczelka Gatesa teraz.

Mechanik wymienił także końcówkę przyłączeniową, cewkę zapłonową, świece (gdyż twierdził że auto źle chodziło po złożeniu na nowo.... OKKKKKKK) - 200 zł, cewka używana.

 

Dziś auto odebrałem - narazie dolałem litr płynu i było do pełna. Po jeździe i po postaniu auta, ilość płynu spadła do poziomu o 2-3 cm niższym niż minimum...

gruby wąż od zbiorniczka dość twardy... :duh: :duh: :duh:

 

Dodatkowo po jakichś 15 km coś mi zaczęło stukać pod maską, okazało się że to elementy od instalacji gazowej uderzają w maskę - nie wiem, chyba źle coś jest założone kurcze, bo jak się ją otworzy to jest OK... :///

 

Nie wiem też po co mechanik psikał mi w środku kokpit Plackiem - wie ktoś? (Za późno się zorientowałem bo bym zapytał, ale na pewno to mi nie ucieknie)

 

 

Mechanik mówił też że jeśli dalej płynu będzie ubywać to głowica do wymiany... :duh: Możecie coś mądrego podpowiedzieć koledzy??

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Pomoże ktoś Panowie?? :cry2:

 

Teraz jeszcze mi nie odpala po odbiorze tego auta... :( muszę dodać gazu żeby auto w ogóle zapaliło...

 

 

Nie wiem na co jestem bardziej zły na samochód - czy na człowieka

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

To dlaczego takie auto odebrałeś?

Gość ma kompa czy nie? Auto trochę ma lat i może jakiś czujnik zruszył i niestety przestał już działać. Warto by było podłączyć pod kompa

Opublikowano

Jestem pod domem mechanika....

 

Nie wiem czy to jakies fatum ale teraz wywalulo mi plyn spod takiego owalnego zbiorniczka

Po zb wyrownawczym.... i to duzooo. Po prostu rewelacyjna naprawa.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
Niebawem opiszę całą sprawę, ale to chyba wymaga założenia nowego tematu.. w głowie się nie mieści :? :? :?
Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.