Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

 

jakieś 3 tygodnie temu odebrałem samochód po wymianie uszczelki. Silnik 1.9, rok 1998, z instalacją LPG (pół roczną).

 

Zauważyłem, że samochód po wymianie pracuje dość nieciekawie na biegu jałowym - dzieje się to najczęściej gdy silnik jest rozgrzany.

 

Autem leciutko trzepie (raz zdarzyło się, że go bardzo mocno telepotało). Obrotomierz pracuje równo, czasem zdarza mu się lekko ruszać ale

nawet jak pracuje równo to na biegu jałowym lekko trzęsie autem. Na gazie mocniej, benzynie słabiej. Zaznaczam, że nie jest to objaw, który występuje cały czas (choć ostatnio się chyba nasila i jest coraz częściej) - gdyby tak było, łatwiej by mi było podjechać do mechanika i pokazać, ale znając moje szczęście ząb przestanie boleć jak odwiedze dentyste.

 

Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że to mogą być świece lub kable... OK... tylko zastanawiam się czy to na pewno to, tym bardziej

że objaw nastąpił po wymianie uszczelki pod głowicą.. :/:/:/

 

Ehh.. masakra.

 

Ktoś jest w stanie mi coś mądrego podpowiedzieć?

 

AHA.. zauważyłem też, że gdy mam wyłączoną dmuchawę (poziom 0) to w aucie pojawia się taki bardzo lekki zapach, jakby hm... spalenizny.. ? Też tego wcześniej nie zaobserwowałem.

 

 

Pozdrawiam,

Maciek

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Tuz po naprawie silnik moze wydzielac taki zapach, wszystko jest upackane w smarze i oleju. Po jakims czasie musi ten zapach zniknac. Jesli nie zniknie to znaczy, ze cos sie saczy na gorace elementy.

 

Byc moze sa to swiece lub inne elementy ukladu zpalonowego. Czasem kable rozsypuja sie gdy sie je ruszy (ze starosci).

Opublikowano

Być może, czy mogę to jednak bez kosztowo zweryfikować? :)

 

 

 

Wkurzę się jeśli wymienie kolejne elementy i okaże się, że to nie było to :shock:

 

Pozdrawiam,

Maciek

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Zapach może sie brać jak kolega wyżej napisał od jakichś wycieków na gorące elementy, sprawdź czy nie masz wycieku z pod uszczelki pokrywy zaworów i czy olej nie idzie na blok i dalej kolektor wydechowy.

Co do nierównych obrotów to upatrywałbym ich w jakiejś nieszczelności, zapchaniu wężyków podciśnieniowych, bądź nieszczelności w układzie odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jeśli wymiana uszczelki pod głowicą była zrobiona poprawnie a nie jest to wielka filozofia to wszystko powinno być ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

komp jest potrzebny a nie szklana kula.

podłączałeś?

może jakaś cewka uwalona, albo czujnik.

po remoncie różne cuda się zdarzają.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Niesprawne Przewody, świecie; Nieszczelność, zapchanie wężyków podciśnieniowych, bądź nieszczelności w układzie odpowietrzenia skrzyni korbowej; uwalona cewka lub czujnik...

 

Kurcze, sporo tych rzeczy... :shock: :shock: :shock:

 

Nie wiem nawet za co się zabrać heh... a przed wymianą uszczelki wszystko grało heh.

 

 

Chyba zacznę od podjechania i sprawdzenia auta na komputerze.

 

 

Czy można tą bolączkę zakwalifikować do naprawy gwarancyjnej uszczelki pod głowicą? :?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
A działo sie to w chwili wydania Tobie samochodu? Ja nie oddaje niesprawnych samochodow klientom- omijam w ten sposob takie sytuacje.
Opublikowano
Bo jak zdejmowali głowicę to trzeba było te wężyki, i wąż odpowietrzenia skrzyni pozdejmować, może coś źle założyli,zabrudzili a może waż odmy się przedziurawił bo był sparciały one bardzo często się sypią pod wpływem pracy z olejem. Sprawdź to.
Opublikowano (edytowane)
A działo sie to w chwili wydania Tobie samochodu? Ja nie oddaje niesprawnych samochodow klientom- omijam w ten sposob takie sytuacje.

 

Dobre podejście ;)

 

A co do pytania:

 

Nie, ale samochód był zimny - a mnie się to dzieje głównie jak jest zagrzany. Choć raz, w pierwszym tygodniu po odebraniu samochodu zaczęło mi go mocno trzepać (wtedy samochód był zimny)... 3 czy 4 razy zgasł mi zaraz po odpaleniu (w ciągu 2 tygodni po odebraniu auta po wymianie uszczelki), potem po 1,5 tygodniu zaobserwowałem objaw, który opisuję - i niestety teraz on jest dość często.

 

Nie znam się Panowie na samochodach dokładnie, ale też na nich nie oszczędzam. WYmieniłem uszczelkę na zalecenie mechanika, po odebraniu takie dziwne sytuacje - teraz próbuję dojść co jest przyczyną.

 

Dopuszczam, że to mogą być kable lub świece lub coś innego, ale nie chce wydać niepotrzebnie pieniędzy jeżeli wina jest po stronie błędu przy wymianie uszczelki.

 

Stąd ten post ;)

Edytowane przez rrhoads
Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
napisz z jakiej okolicy jesteś to ktoś ogarnięty może podjedzie i za 0,5l zrobi Ci inpą diagnozę a nie mechanik na jakimś uniwersalnym kompie za 2X tyle :wink:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
napisz z jakiej okolicy jesteś to ktoś ogarnięty może podjedzie i za 0,5l zrobi Ci inpą diagnozę a nie mechanik na jakimś uniwersalnym kompie za 2X tyle :wink:

 

 

Z Zawiercia, też mogę gdzieś podjechać jak coś ;) Dzięki.

 

Choć mechanika mam podobno dobrego - tak go opisują, dlatego też u niego robiłem tą wymianę.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
Weź chłopie zerknij na wąż odmy to taka częsta bolączka tego modelu ja to już przerabiam 3 raz i zaraz idę ten wąż wymienić, I właśnie na zimnym nie będzie trzęsło bo ssane trzyma wyższe obroty, jak spadną to wtedy kuleje. Do tego jakieś drobiny oleju mogą wyjść na silnik stąd zapach. Bajo idę wymienić wąż :P
Opublikowano

A jak sprawdzić czy jest sprawny czy nie?

 

Nie jestem mechanikiem, ale jeśli nie jest to skomplikowane to mogę sprawdzić ale muszę mieć jakieś instrukcje :)

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Poszedłem specjalnie zobaczyć jak to wygląda ale się przeżegnałem :o :o :o

 

Myślałem, że to będzie gdzieś na wierzchu ten wąż, jakoś dostępny by obejrzeć a tu lipa...

Nie wiem, jak go wymieniałeś ale chciałbym być choć trochę takim mechanikiem jak Ty

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Chłopie to to jest najprostsza rzecz jaką wymieniałem w tym aucie. Bo robiłem znacznie poważniejsze naprawy i wymiany części.

Można tą rurę sprawdzić na dotyk przy samej odmie i pokrywie zaworów czy nie ma żadnych dziur, pęknięć itp.

A jak mieć dostęp aby dobrze zobaczyć cały wąż i go swobodnie wymienić napisałem w tamtym temacie i chyba nie czytałeś uważnie.

Opublikowano

Odkręcenie śrubek to nie problem, tylko ja do całej obudowy filtra mam dopiętych sporo kabli (od strony silnika), nie chce ich uszkodzić przy

zdejmowaniu obudowy :/. Są dość napięte kurcze - nie wiem, zdejmowałeś jest Zbyszek czy co?

 

Poza tym zastanawiam się czy to się stało samoistnie czy podczas wymiany uszczelki mechanik coś źle zrobił/podłączył - bo wcześniej objawu nie było.

Jeśli to drugie to raczej mechanik powinien to poprawić. Tylko jak to sprawdzić :shock:

 

Zresztą mam trochę pecha, za każdym razem jak jeżdżę do tego specjalisty, to zaraz wychodzi coś innego czego wcześniej nie było .. i tak w kółko (jak w tym wypadku). :mad2: :duh: :duh:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Do obudowy filtra jest przymocowana listwa trzymająca kable, najłatwiej rozpiąć ją i wyjąć kable wtedy obudowa filtra z jedną częścią listwy pięknie wychodzi. Lub zdjąć całą listwę z kablami z obudowy (ale pierwsza wersja szybsza i wygodniejsza). Wyjmujesz filtr i masz ładny dostęp do rury.

Wymieniając uszczelkę pod głowicą musieli odkręcić pokrywę zaworów co za tym idzie odłączyć wąż odpowietrzenia. Auto masz nie młode więc ten wąż jest już na bank przeparciały, przeżarty przez olej. Potem znów go zakładali więc to wystarczyło aby się pokruszył i porobiły w nim jakieś dziury itp.

Ja nie twierdzę, że to jest to ale to bardzo błaha rzecz która mogła wystąpić więc na początku sprawdzamy proste rzeczy.

Ja odpukać jeżdżę tym autem 6 rok i wymieniam tylko eksploatację oraz wymieniłem cewkę zapłonową, oringi i uszczelkę podstawy filtra oleju (co również mógłbym podpiąć pod eksploatacyjne)

Opublikowano

Dzięki Zbyszek za rady :cool2: Duży PLUS dla Ciebie. Jak sprawdzę wszystko z tym wężem to dam znać czy pomogło i napiszę (mam nadzieję, że to to).

 

Tymczasem wszystkim forumowiczom życzę Wesołych Świąt!!! Dobrej wódeczki i smacznego karpika :norty:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Witam Panowie po świątecznej przerwie! :)

 

Zrobiłem tak jak proponowal Zbyszek - zdjąłem obudowę filtra kabinowego aby zobaczyć wąż od odmy. Wąż był OK, natomiast był poluzowany przy wejściu do silnika.

(jeszcze raz dzięki za wskazówkę~!!!)

 

Założyłem opaskę, by nie spadał i chyba to pomogło, bo teraz pracuje rowno. Choć zdarzyło mu się dość szarpać przy odpalaniu więc jeszcze problem nie do końca rozwiązany.

 

Poza tym zastanawia mnie kwestia płynu chłodniczego.

Od momentu wymiany uszczelki wlałem do zbiorniczka wyrównawczego już ponad 1,5 litra płynu i dalej poziom wskazuje że jest poniżej minimum - najlepsze jest to, że jak się doleje do maximum i zostawi auto na jakiś czas, to po powrocie i tak gdzieś znika ten płyn do poziomu +- sprzed wlania :mad2: I gdzie on jest skoro nie ma wyciekow, a auto nie pracuje?!

 

W czwartek jadę do mechanika, bo takich jaj przed wymianą uszczelki nie miałem - co ciekawe, przed wymiana jak poziom w zbiorniczku był niższy niż minimum to pojawiała się kontrolka na tablicy wskaźników, że jest mało płynu - teraz już nie... nie wiem o czym to świadczy, ale nie podoba mi się to :duh:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Kurcze powiem szczerze, że nie wiem,,, teorytycznie mechanik powinien to zrobić, ale nie jestem do końca pewien.

 

Ale w takim razie wnioskujesz, że ubywający płyn jest wynikiem zapowietrzonego układu? Generalnie trzyma mi auto stałą

temperaturę 90 stopni.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Jeśli nie masz wycieku to musiało być go mało i powoli wchodzi do układu wlewaj do oporu kiedyś musi się ustabilizować, później odpowietrz układ.

I sprawdź czy ci oleju nie przybywa :D

Opublikowano
Jeśli nie masz wycieku to musiało być go mało i powoli wchodzi do układu wlewaj do oporu kiedyś musi się ustabilizować, później odpowietrz układ.

I sprawdź czy ci oleju nie przybywa :D

 

 

Chyba znowu miałeś rację Zbyszek :) :) :) Naprawdę mega Gościu z Ciebie :) :cool2: :cool2:

 

Dolałem dość dużo i faktycznie, teraz się trzyma poziom - choć dalej nie mogę zrozumieć tego, że nie wyświetla się kontrolka małej ilości płynu... czy ubytek 1,5 litra to mało? Albo coś mi źle pokazuje zbiorniczek.

 

 

Oczywiście, dziś zobaczyłem kolejną rzecz, która mnie zirytowała. Po prostu zaczynam tracić do reszty cierpliwość

do mojego "Zaufanego" i "Z pewnego źródła" Mechanika :duh:

 

OK, węża oma mógł nie założyć dobrze i wchodziło lewe powietrze(?!), mógł nie dokręcić jednej opaski idącej od filtra powietrza do silnika (i nie wiem co jeszcze...)

 

ale znowu zobaczyłem wyciek, który się pojawił po jego wymianie uszczelki pod głowicą...

 

Prawdopodobnie stąd:

 

https://www.google.pl/search?q=uszczelki+w+silniku+bmw+e46+318i&client=firefox-a&hs=OcR&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qenBUvGNGMrEswbQ8oCgDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=607#facrc=_&imgdii=_&imgrc=1K1zuH4Fjb9VrM%3A%3B9cxMEQTtNSuJGM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.realoem.com%252Fbmw%252Fdiagrams%252Fr%252Fq%252F240.png%3Bhttp%253A%252F%252Fsklep.auto-voll.pl%252Fuszczelka-pokrywy-rozrzadu-bmw-e36-e46-e34.html%3B592%3B419

 

Wycieku oczywiście wcześniej nie było... ba likwidował mi go ten sam mechanik, wymieniając wszystkie inne uszczelki (wraz z tą powyżej) wcześniej za ponad 600 zł (łącznie).

 

I teraz zastanawiam się co mi powie :mad2: :mad2: Mam nadzieję, że odpuści sobie wypowiedź w stylu "Wie Pan, wcześniej i teraz było dobrze zrobione, ale jak się wymienia uszczelkę pod głowicą i planuje głowice to normalne jest że inne uszczelki się naruszają", a raczej weźmie to na klatę i poprawi..

 

chyba, że ja czegoś nie wiem... i to normalne... :duh: :duh: :duh:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.