Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z akumulatorem, 80Ah 720A jakiś SILVER cośtam, ma 2 lata, w tym roku padł mi w ciągu miesiąca 2 razy, a to dlatego że robię samochodem krótkie dystansy (mam do pracy ok 3km), codziennie włączam ogrzewanie i słyszę że z nim załącza się wymienione w tytule "webasto ogrzewacz oleju", mam wrażenie że przez to pada mi akumulator, czy ktoś miał taki problem, czy ktoś zaryzykował z tego powodu wyłączenie DISem?

 

Dodam że samochód 4 lata temu sprowadzony z holandii i mam wrażenie że oryginalnie webasto było wyłączone a ja już nie pamiętam ale chyba je włączałem bo włączałem wiele innych funkcji (jak to dziecko z interfejsem w ręku).

Opublikowano
wiec masz tylko dogrzewanie silnika. i załącza się to automatycznie gdy temperatura spadnie poniżej 7 stopni. na twoim miejscu bym zainwestował w nowy akumulator :)
Opublikowano
Mam prostownik z Lidla który może ładować akumulatory do 120 Ah, ładuje on prądem 3A więc powinien go naładować w ok 30 godzin, tyle też ładowałem i już nie mogłem czekać. Lampka na prostowniku z ładowania powinna się przełączyć na pozycję FULL ale ja nie doczekałem. przed ładowanie mierzyłem napięcie akumulatora i było prawidłowe bodajże 12,3V. Problem z aku się zaczął jak od listopada robię krótkie trasy a jest zimno i codziennie słyszę to webasto które działa po wyjściu z auta, jak idę do pracy.
Opublikowano
a jaka masz temperaturę na silniku przed wyłączeniem auta?? podepnij pod kompa może ci wywali jakiś błąd. a aku ci siada bo jak walisz krótkie trasy to nie ma się nawet kiedy podładować. jedz w weekend gdzieś dalej i zobacz co będzie się działo. walnij ze 100km to będziesz wiedział.
Opublikowano
Jest tu pewna nieścisłość, a mianowicie webasto po wyłączeniu silnika się schładza, więc słychać dmuchawę powietrza, ale ty piszesz, że masz elektryczny podgrzewacz, a jego nie słychać po zgaszeniu auta. Może wentylator na chłodnicy pracuje jakiś czas po zgaszeniu? To tłumaczyłoby rozładowywanie akumulatora, albo masz webasto zamiast podgrzewacza, a patrząc teraz na rocznik to masz prawie na pewno webasto. Sprawdź ładowanie, pobór prądu przy zamkniętym aucie i będziesz wiedział czy coś kradnie prąd. Webasto jeśli wyłącza się normalnie po paru minutach po zgaszeniu silnika, to nie obwiniałbym poborem prądu, chyba, że jest nietypowo uszkodzone.
Opublikowano

Czyli po kolei radzicie sprawdzać multimetrem, tak też jutro zrobie, podczas rozruchu będę musiał żonę poświęcić :). Oczywiście sprawdzę też na kompie, nawet Trandolfie pożyczyłem przed chwilą 5Gb z twojego zwierzaka bo stary DIS już mi nie odpala.

Brudi no właśnie wskazówka nie dochodzi do pionu na tych krótkich trasach. Poprostu ciekaw jestem po ilu kilometrach bilans energetyczny w tym aucie i tych warunkach będzie na plus.

Opublikowano
Dogrzewacz dziala tylko po odpaleniu silnika wiec nie to bedzie powodem. Male przebiegi nie daja szans wyrownac strat pradu zuzytego do rozruchu. Sprawdz ladowanie, pobor pradu i prad rozruchowy oraz pojemnosc akumulatora (taki zestaw startowy w takich przypadkach).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.