Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam E46 136KM przed liftem, dodam że dwa lata temu robiłem pompę i wymieniłem wtryski.

Od jakiegoś czasu mam problem który jakby stopniowo narasta. Mianowicie, na zimo silnik pali na dotyk. Jak jest zagrzany lub mocno ciepły także. Ale jak jest powiedzmy letni to muszę kręcić i 10 sekund czasem zanim załapie.

Gdzie szukać przyczyny? Mam nadzieję że to jakaś pompka lub czujnik temperatury skoro na zimno i na gorąco jest ok :|

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Poszukaj tematu/tematow dotyczacych czujnika polozenia walu.

Moze w tym tkwi problem.

 

Pozdrawiam :cool2:

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
miałem dokładnie to samo...czasami nie odpalał na rozgrzanym silniku musiałem kręcić rozrusznikiem po kilka razy nawet z kilkunastominutowymi przerwami i wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu po błędzie "7717 monitoring speed (rpm) sensor".Dużo ludzi na forach pisze też o czujniku położenia wału korbowego po odczytaniu tego błędu.I tego właśnie wymieniłem w pierwszej kolejności.Nic nie pomogło.Wymieniłem ten od wałka rozrządu i jak ręką odjął :)
Opublikowano
ja kupiłem na allegro a koszt będzie około 100zł może uda ci się taniej kupić.Czujnik położenia wałka rozrządu szukaj po nr OEM .Oczywiście chodzi o używany oryginał i upewnij się u sprzedawcy czy jest w 100% sprawny zanim kupisz.W nowe zamienniki się nie pakuj bo wg ogólnej opinii źle działają.Najlepiej jakbyś jeszcze zdiagnozował tą usterkę po sprawdzeniu auta na komputerze np programem INPA.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi, w pierwszej kolejności podłączę auto do kompa i przyglądnę się bliżej temu czujnikowi. Jak się uporam z tematem dam znać co i jak.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

A więc jestem po akcji z komputerem i mogę powiedzieć 2 rzeczy:

- nie ma żadnego błędu odnoszącego się do czujnika położenia wałka rozrządu/korbowego

- pojawia się błąd neddle-motion-sensor

 

Podkreślę, auto nie ma muła. I bez problemu pali na zimno/gorąco. Problem jest tylko z letnim.

Edytowane przez leshqo
Opublikowano

Wtrysk sterujacy ma wadliwe odczyty.

Pewnei padla ci cewka.

 

Wpisz "neddle-motion-sensor" w googlach i czytaj.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Wtrysk sterujacy ma wadliwe odczyty.

Pewnei padla ci cewka.

 

Wpisz "neddle-motion-sensor" w googlach i czytaj.

 

Czytałem już o tym, co ciekawe błąd pojawia mi się sporadycznie od wymiany wtrysków na nowe.

 

Najpierw musiał byś mieć czujnik położenia walka rozrządu - bez niego trudno o błędy

 

Nie bardzo rozumiem, mniemasz że w tym silniku nie ma takiego czujnika, w wielu wątkach przewija się ten temat, włącznie z faktem, że ten czujnik skopany potrafi nie zgłaszać błędów.

 

Dodam jeszcze od siebie, że na przykład dziś rano w garażu odpaliłem auto na dotyk, chwilę pochodził, wyjechałem, zgasiłem i wróciłem na moment do domu. Po chwili znów dłuższy moment kręcenia zanim zagadał.

Opublikowano

dodam pare groszy od siebie

 

sprawdź szczelność całego układu paliwowego. jak samochód stygnie to najmniejsza nieszczelność powoduje zapowietrzanie się ukladu paliwowego co przyczynia sie do dluzszego krecenia na letnim. gdy jest zimny dawka paliwa jest wieksza i dlatego odpala od strzala. jak jest gorący to nie zdąrzył się jeszcze zapowietrzyc i tez pali ladnie :wink:

 

moge sie mylic :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.