Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tematow ostatnio duzo o ukladzie chlodzenia w naszych buniach, ja wyciek swoj mialem juz po kupnie auta ok 9miesiecy temu, ale byl niewielki nawet pisalem temat wtedy bo pierwsza mysl byla uszczelka glowicy. do rzeczy.

 

ostatnimi czasy *(ok miesiaca) ubywalo go coraz wiecej, ewidentnie leje i kapie spod zbiorniczka wyrownawczego, wiele czytalem o tym aby oring zmienic.

 

dolewalem jak juz nie bylo widac w zbiorniku bo temp nigdy z pionu nie zeszla. w poniedzialek wzialem sie za zmiane kompletu sprzegla, wiadomo samemu to i zeszlo 2-3dni, dzis po poludniu skonczylem wszystko skrecac, przy okazju wydaje mi sie ze ucieka tez na trojniku za silnikiem,. odpalilem ruszylem testowac sprzeglo a tu temperatura zeszla z pionu po ok 6km takze odrazy postój, godzine odpoczynku i wracamy. uklad sie zapowietrzyl, wiedzialem ze cos jest nie tak bo na gaz nie przeskakwial, weze to reduktora zimne.

 

zaczalem po trochu upuszczac srubą od obudowy termoastatu, az zamiast powietrza woda leciala, byl mocno zapowietrzony bo w kabinie tez dlugo nie bylo ciepla. tylko w jaki sposob stoąc uklad mogl sie az tak zapowietrzyc?

 

patrzylem innych wyciekjow bo przy wkladaniu skrzyni troche sie zawsze i silnikiem szarpie ale nic wiecej.

 

najprostrze rozwiazanie nowa chlodnica

http://allegro.pl/nowa-chlodnica-wody-bmw-5-e39-520i-523i-528i-95-98-i3741775318.html

 

do tego poprawa trojnika tylko czy jest sposob jak sprawdzic np korek? bo w nowej go nie daja, a moze to on nie otwiera? zamiennik tez podobno jest zly a oryg prawie 80zl

 

chce to zrobic ale nei lubie kupowac wszystkeigo na tzw pale.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Pare lat temu mialem podobne jazdy z chlodzeniem, pokupilem oringi do zbirniczka wASO, wszystko poskladalem i [BAD].

Dopiero wymiana chlodnicy i korka rozwiazala problem, Tobie tez to polecam.

Oczywiscie wszelkie inne nieszczelnosci tez musisz znalezc i usunac.

Opublikowano
Panowie, znacie się na temacie to spytam, średnio co miesiąc ubywa mi płynu chłodniczego tak o 1 kreskę na podziałce. O czym to może świadczyć, co wymienić? Temperaturę niezależnie od jazdy zawsze trzyma idealnie pośrodku.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Panowie, znacie się na temacie to spytam, średnio co miesiąc ubywa mi płynu chłodniczego tak o 1 kreskę na podziałce. O czym to może świadczyć, co wymienić? Temperaturę niezależnie od jazdy zawsze trzyma idealnie pośrodku.

 

gdzieś masz wyciek poszukaj po wężach skąd cieknie

 

 

Ja też miałem ten problem co autor tematu. Wymieniowym na nowa ale oryginalna chłodnice i już mam spokój 5 rok ;)

Opublikowano

Nowa, ale nie firmy krzak jaką pokazałeś bo będziesz miał problemy z temperaturą w lato może się przegrzewać albo się szybko rozszczelni albo rozwali zbiorniczek bo podobno te tanie są z wyjątkowo tandetnego materiału, który szybko zaczyna pękać.

 

Ja kupowałem w tamtym roku to w sklepie wyżej średnio polecali behr-a bo już zdarzały się reklamacje i polecili firmę nissens. Kupiłem i na razie problemów nie ma. Powinna kilka lat wytrzymać. Reklamacji na nie jeszcze nie mieli. Kosztuje 400pare zł. Dokładnie nie pamiętam.

 

Jak będzie układ odpowietrzony i ciśnienie w układzie będzie duże to musisz kupić korek. Drogi bardzo nie jest. Za ok 70zł powinieneś dostać.

Opublikowano
wyjalem chlodnice, poprzedni wlasciciel juz przy niej grzebal bo byl silikon widoczny na pojemniczku po wyjeciu go, dokladnie na uszczelce, wyczyscilem wysuszylem i nawailem duzo poxipolu jeszce w dol pojemnika i ten fragment co powrót jest wody do zbiorniczka. odczekam na spokojnie do jutra niech zaschnie, zmontuje i zobacze jak nadal bedzie cieklo to kupuje nowa ale nie szkodzilo sprobowac, bo rano sie wkurzylem znow zapowietrzony uklad, grzania nie ma, na lpg nie przeskoczy bo weze zimne. co dziwne z chlodnicy leci ciurkiem a w zbiornicku ciagle polowa, wylecialo na bank z 3l. trojnik dokrecilem na maxa, sporo sie dalo, jest metalowy to nie balem sie ze peknie i chyba jest dobrze.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Druciarstwo troche produkujesz. Masz tam zmiany temp siegajace 120C, plastiki pracuja.

Jak to wystrzeli w czasie jazdy to bedziesz na lawecie jezdzil.

Opublikowano
nie zdalo egzaminu zamowilem chlodnice za 260zl ile wytrzyma to wytrzyma odpowietrzylem ale kurde stary korek ktory przelzoylem teraz w nowym zbiorniczku nie tworzy cisnienia, sciskajac wąż syczy korkiem, przez co moze wywalac plyn, dziwna sprawa, nie wiem czy nowy korek cos da bo moze tez jest takich samych rozmiarow, jesli by nie wylewalo ale cisnienia 2bar na pewno nie bedzie tworzyl to cos sie moze dziac?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
nie zdalo egzaminu zamowilem chlodnice za 260zl ile wytrzyma to wytrzyma odpowietrzylem ale kurde stary korek ktory przelzoylem teraz w nowym zbiorniczku nie tworzy cisnienia, sciskajac wąż syczy korkiem, przez co moze wywalac plyn, dziwna sprawa, nie wiem czy nowy korek cos da bo moze tez jest takich samych rozmiarow, jesli by nie wylewalo ale cisnienia 2bar na pewno nie bedzie tworzyl to cos sie moze dziac?

 

Ale jaja kupiles pewnie chlodnice z tej samej firmy co ja. Trzeba sie przyjrzec gwintowi w nowym zbirniczku i delikatnie zciac nadmiar plastiku od formy. Jak to porownasz to bedziesz wiedzial o co kaman.

 

Qrde Prze tyle lat formy nie poprawili... :duh:

Opublikowano

A mówiłem by dołożyć 150zł i nie miał byś dziwacznych problemów, ale widzę, że lubisz kupować dużo rzeczy po 2 razy :mad2:

Teraz próbuj coś rzeźbić może się uda może nie.

Opublikowano
[BAD] mac przejechałem 15km i temp wzrosla zgasilem, a tu znow Zapowietrzony i leci płyn pewnie góra wywalalo, okleilem tasma przezroczystą dol korka aby ciaśniej wszedł dolalem 2l odpowietrzajac przy tym, (ściskając dolny wąż) i powoli wracałem ale i tak zaczęło lecieć ciurkiem gdzieś z pod zbiorniczka, pieron wie skąd, układ był wciąż Zapowietrzony bo na lpg nie przelaczal i nagrzewnica dawała zimne, wróciłem rozpedzajac auto do 140km i wyłączając silnik, akurat caly czas prosta, zamowilem korek na jutro ale jak mówisz ze to wina gwintu to sprawdze to zaraz tylko już nawet płynu nie mam a jutro już nie kupie mam ochotę rozwalic go młotem 5kg.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam większy młotek.

 

Pod korek podłóż gumowy oring.

Dokręć ile się da.

Korek kup tylko dobrej klasy.

Nie dotykaj żadnego toprana.

 

Chłodnice w zamiennikach są lepsze i gorsze < ty masz tą gorszą>

Bardzo możliwe , że nie trzyma w niej górny oring zbiorniczka a przeciek na dolnym to tylko kwestia czasu < nie długiego>

Z zamienników polecam tchermoteca.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

I kolejny raz się nie posłuchałeś bo wiedziałeś lepiej.

Teraz albo to coś reklamuj albo kupuj oringi klej klejem czy rób inne rzeźby. Nikt nie każe kupować oryginału tylko dobre zamienniki typu behr albo nissens. Oryginał kosztuje ponad 1000zł więc nie ma sensu się w to pchać.

Raczej kupno płynu nic nie da jak już ze zbiorniczka zaczyna lecieć i niedługo pewnie się całkiem rozszczelni.

 

jazda z zapowietrzonym układem 140 km/h też do mądrych nie należy. Ja silnika nie odpalam jak nie jestem pewny, że układ wstępnie jest odpowietrzony i jest woda w wężu. Myślałeś że jak pojedziesz ponad stówę to się odpowietrzy sam układ?

Opublikowano

nie nie, ostygł troche to rozpedzielm go szybko do 140km i zgasilem silnik zeby dojechac do domu, jak tylko wskazówka opuszczała pion odrazu gasiłem, nie chciałem przegrzać sobie silnika.

 

z tą oszczednoscia to prawda ze placi sie 2x, moglem odrazu kupic lepsza niz bawic sie w łatanie starej, a teraz tani zamiennik bo juz teraz stracilem 10litrów płynu do tego duzo poszlo beznyny przy odpowietrzaniu. lekko ponad 150zł razem, do tego wkurwienie i brudne rece ;]

 

no ale teraz kolejnej nie zamierzam kupowac, musze cos wymodzic jutro z rana jeszcze. moze nowy korek bedzie ciasniejszy, jak nie to utne troche gory jak kolega pisal wyzej bo faktycznie stara ma 3 linie gwintu a nowa 4ry to moze i nie dochodzi dobrze do dolu korek.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

one maja inny skok gwintu.

Szmelc i tyle.

Dopasuj oring i podłóż pod korek. Będzie ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
kupiłem korek za 15zł topran i gra, trzyma cisnienie, jak widach szmelc chlodnica dobrze zgrywa sie ze szmelc korkiem. odpowietrzylem i jest git. bedzie trzeba to kupie korek oryginalny, poki jest dobrze nie widze sensu.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może miałeś fart
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ciśnienie trzyma teraz pytanie jak duże. Albo jak długo ten korek wytrzyma. Widzę, że co rzecz to kupujesz najtańszą i za każdym razem coś przez to się rypie .

Zobaczymy ile zestaw pociągnie :cool2:

Opublikowano
Też jakiś czas temu kupiłem taką chłodnicę za 200 parę złotych. Korek musiłem zakręcać dwoma rękoma bo gwint nie pasował. CHłodnica puściła po pół roku na plastikowym łączeniu chłodnicy ze zbiorniczkiem. Teraz mama taką za 5 stówek kupioną razem z korkiem i na razie śmiga. Nie warto było tamtej montować.
Opublikowano
Tylko już jemu gdzieś pod zbiorniczkiem leci z tego co pisał. A ma ją tyle co nic. Ty może i nie wiedziałeś jakiej jakości są tanie zamienniki a ja doradziłem jaki jest dobry zamiennik, ale zrobił po swojemu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.