Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie, do zaworka EGR podlacz zasilanie +12V. Przewod podcisnienie z EGR sciagnij i podlacz do zaluzji chlodnicy- sprawdzusz wtedy, czy zaworek podcisnienia dziala prawidlowo.
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie kapuje trochę a moze być tak

 

demontuje zaworek od żaluzji chłodnicy,wpinam tam od EGR tylko,że nie podłączam przewodów od żaluzji chłodnicy tych wężyków tylko wężyk od elektrozaworka ten co do VAC wchodzi i zasilanie biorę od zaworka żaluzji może byc tak?

Opublikowano

Marcov Ci napisał : Odepnij przewód podciśnienia od zaworka EGR i w to miejsce podłącz przewód podciśnienia co steruje żaluzjami następnie podaj 12V bezpośrednio z aku i wizualnie zobaczysz czy ten zaworek będzie w stanie sterować żaluzjami.

Sorry że się wtrącam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdziłem tak:

 

Odpiąłem wtyczkę od zaworka żaluzji(na niej jest napięcie na załponie 11.3v) a na wtyczce od elektrozaworka egr napięcie jest na zapłonie 9,3V)

 

Żaluzja na chwilę odpięta i wtyczkę tą od żaluzji wpiąłem do elektrozaworka EGR a od trójnika z pompy vacum wężyk do ''VAC'' w zaworku wpiąłem,odpaliłem auto i co... z wyjścia ''OUT'' było od razu ssanie.Wziąłem wtedy do ręki ZAWÓR EGR bo musiałem go zdemontować(ten od kolektora) i na zapalonym silniku włożyłem do niego kabelek od zaworka i się otworzył całkowicie,zdjąłęm i się zamknął(nie,że pracował)

 

czyli co jest grane?

 

na wtyczce od zaworka żaluzji elektrozaworek z wyjścia OUT zasysa a na wtyczce od EGR nie zasysa nic(tylko,że jak na wtyczce od żaluzji zasysa to egr się tylko otworzy i tyle)

 

czyli co??

Opublikowano

po prostu dla czego

 

po podpieciu elektrozaworka egr pod wtyczkę od zaworka żaluzji jest ssanie z wyjścia OUT cały czas napiecie ma na wyłączonym 11.3 na załączonym powyżej 12 było

 

 

a po podpieciu elektrozaworka egr pod wtyczkę tą od zaworka egr nie ma ssania z wyjścia OUT a tutaj napiecie na wyłączonym 9.3v a na włączonm 11.3/11.5

 

 

??

Opublikowano
Jesli dobrze wszystko zroumialem, to instalacja elektryczna jest ok, zaworek jest ok - z jakiegos powodu sterownik silnika nie chce otwierac EGRa- i tu nie ma co wiecej dlubac tylko sprawdzic to DISem. Z jakiego powodu grzebiesz przy EGR? masz blad z niego?
Opublikowano

bo kolego tak powiem tak dokładnie

 

1.Napięcie na wtyczce od zaworka żaluzji na zapłonie 11,3v na uruchomionym powyżej 12v

 

2.Napiecie na wtyczce od elektrozaworka EGR na zapłonie 9.3v na uruchomionym 11.3v

 

3.Egr nie zacina się a bak działa poprawnie

 

4.Przewody nowe,szczelne

 

5.Błędu na kompie nie ma żadnego

 

6.Zaworek po wpieciu wtyczki do tego od żaluzji przez wyjście out zasysa (ale EGR tylko sie otworzy,po wypięciu zamknie)

 

7.Zaworek po wpieciu wtyczki od elektrozaworka egr z wyjscia out nie zasysa(rzadko się zdarza,że się ssanie włącza) dzisiaj raz tylko uruchomiło się zgasiłem silnik i już lipa nie uruchomiło się wgl

 

8.Rezystencja okej około 15.8ohm do 16.1 ohm

 

Napisałem to najdokładniej jak się da

Opublikowano
Zawor EGR nie zawsze bedzie uchylony, musza byc spelnione okreslone waruki. Generalnie osobiscie zaslepilbym EGR badz ograniczyl go programowo (jesli nie jest). Ominie Cie czyszczenie kolektora i czujnika cisnienie ktore juz pewnie sa mocno zasyfione.
Opublikowano
Trochę to wygląda na dyskusje akademickie , ale Marcov miał cierpliwość doprowadzić ten test do końca i z konkluzjami sie zgadzam :
tu nie ma co wiecej dlubac tylko sprawdzic to DISem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
przyszedł dzisiaj mi elektrozaworek EGR i test czy puszcza powietrze i co? TO SAMO a stary nic nie puszczał,ale go rozebrałem i starego już nie założę.Dla czego puszczają te nowe powietrze?
Opublikowano
...Dla czego puszczają te nowe powietrze...

Najpierw należy się zastanowić jak działa taki zaworek.... Ma on dwa stany pracy - kiedy jest wyłączony do układu starowanego w tym przypadku EGR dostaje się powietrze atmosferyczne przez filterek , który wszyscy czyszczą... Drugi stan pracy to przełączenie na podciśnienie. Zaworek nie jest sterowany napięciem stałym tylko działa na zasadzie sterowania PWM a więc ileś tam set razy na sekundę zaworek jest otwierany i zamykany a czas zamknięcia do czasu otwarcia określa nam jak bardzo się EGR wysunie.

Żeby zobaczyć przebieg napięcia trzeba by podłączyć oscyloskop... Inaczej można mierzyć ten sam układ dwoma miernikami i będą inne wskazania zależne od filtra w mierniku ( elementów dzielnika napięcia). Nie mówiąc już o dwóch różnych pojazdach i 2 różnych miernikach.

Reasumując : zaworek włączony mamy podciśnienie i następuje wsuwanie się tłoczka , zaworek się wyłącza i przez filterek powietrze atmosferyczne wyrównuje ciśnienie .... tłoczek wraca - teraz przyspieszamy set razy i mamy płynnie poruszający się tłoczek na dowolną wysokość/głębokość.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Wszystko fajnie kolego wytłumaczone tylko,że stary zaworek nie puszczał powietrza z okolic filtra powietrza tego małego a dwa nowe puszczają tamtędy w czy rzecz

 

na starym zaworku egr jak już egr zaczał działać tłoczek się wysuwał i zasuwał na biegu jałowym

 

 

A NA NOWYCH JAK SIĘ EGR URUCHOMI TO TŁOCZEK NA BIEGU JAŁOWYM NIE ZASUWA SIĘ I WYSUWA(TAK DELIKATNIE)TYLKO OTWORZY SIĘ NIE CAŁKOWICIE TAK PRZED POŁOWE I STOI OTWARTY tak jak by nie miał siły się domknąć bo powietrze ucieka z elektrozaworka

Opublikowano
...tak jak by nie miał siły się domknąć bo powietrze ucieka z elektrozaworka...

Gdyby uciekało to by się zamknął bo tylko podciśnienie powoduje jego otwarcie .... Co się stanie jeśli zdejmiesz wężyk z EGR w czasie jak to nazwałeś zacięcia - w momencie gdy "nie ma siły" ?

Logicznie powinien się domknąć - jeśli tego nie zrobi to wina nie leży w sterowaniu tylko w zacinającym się EGR...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

jak zdejmę wężyk z EGR wtedy co tak stoi zacięty to się natychmiast zamknie....

 

tylko dziwnie jest to,że na starym na biegu jałowym tłoczek się wysuwał i zasuwał a tu nie ma takiego efektu tylko jak się uruchomi egr to się otwiera tak przed połowę i stoi otwarty na biegu jałowym i to jest dziwne co tu nie gra

Opublikowano

Spróbuj zamiast wyciągać wężyk z EGR'a wyciągnij wtyczkę sterującą z zaworka - jeśli też zamknie EGR to układ sterowania wygląda na sprawny...

Czy auto ci muli wtedy - jakie są objawy niepoprawnego działania?

I ostatnie zapytanie - nie pomylone wężyki? - na górę podciśnienie, na dół przy filterku EGR....

Wykluczam wszelkie pomyłki.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

tak auto muli wtedy jak nie poprawnie to działa kolego

 

wężyki dobrze założone i nowe sylikonowe...

 

przed chwilką uruchomiłem auto,zdjąłem wężyk z egr auto chodzi już 20 minut i nic 0 ssania z wężyka i to jest dziwne i egr nie pracuje.

 

 

zgasiłem auto i z elektrozaworka zdjąłem wężyk z ''OUT'' to było pss przez sekundę czyli tu niby okej to czemu z OUT nie wychodzi żadne podciśnienie :cry2: mam 2 nowe zaworki w domu i lipa

Opublikowano

Koledzy gdzie taką rurkę tą od chłodniczki można dostać?

 

i czy,żeby przeczyścić chłodniczkę spalin konieczne jest spuszczanie dużej ilości płynu chłodniczego? i czy po montazu chlodniczki trzeba odpowietrzać układ od nowa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.