Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pomóżcie bo już nie wiadomo co robić opiszę co się dzieje

 

PS; Obejrzałem filmiki na YT na zimnym silniku po uruchomieniu i EGR już pracuje a tu dupp nic nie pracuje..

 

Na kompie zero błędów o EGR,bo zdemontowaniu elektrozaworka EGR i wprowadzeniu przez wężyk powietrza do VAC przez OUT nic nie wyleciało!!! Wprowadziłem przez OUT coś się odblokowalo i potem już przez vac mogłem dmuchać czylijak by się tłoczek zacinal w elektrozaworku.Zakupiłem nowy Elektrozaworek EGR ale gdzieś ucieka z niego lewe powietrze bo po zatkaniu OUT i wprowadzeniu powietrza do VAC ucieka powietrze gdzieś w starym takiego objawu nie ma.Po zamontowaniu nowego Elektrozaworka tak samo nic nie działa.

 

 

ZROBIŁEM TEST odpiąłem wężyki od elektrozaworka i bezpośrednio z pompy VACUM od trójnika podpiąłem pod EGR wężyk i EGR się otworzył,wypiąłem wężyk i się zamknął czyli EGR sam w sobie się nie zacina.

 

i tu najważniejsze:

 

POWIETRZE Z POMPY VACUM DO ELEKTROZAWORKA DOCHODZI SPRAWDZAŁEM,ALE Z ELEKTROZAWORKA Z OTWORU ''OUT''NIC JUŻ NIE WYLATUJE to jak ma EGR logicznie pracować jak zero podciśnienia.Sprawdzane bylo to na nowym i starym zaworku.

 

Jeszcze taki objaw na starym zaworku jak temperatura wskoczyła na niebieskie pole na liczniku to się otworzył i pracował tak jak trzeba.Ale zgasilem silnik,uruchomiłem od nowa i już nie pracował NAWET JAK SIĘ SILNIK NAGRZAŁ tak jak trzeba to już wgl EGR nie pracował.

 

Na nowym zaobserowawałem tylko taki objaw jak raz się uruchomił,że egr nie pracował jak na starym zaworku,że się zamykał i otwierał na biegu jałowym,TYLKO NA TYM NOWYM BYŁ CAŁY CZAS OTWARTY na biegu jałowym.

 

 

i teraz albo pech i dwa elektrozaworki są popsute albo coś gdzieś z napięciem?? bo dziwne,że z pompy VAC do zaworka do VAC powietrze dochodzi ale z OUT już nic nie wychodzi....

 

i trza od nowa 140zł stracić na kolejny zaworek bo się człowiek nic nie dowie

 

 

PS przeowdy podciśnienia wszystkie sa wymienione na sylikonowe

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zapłon włączony na wtyczce jest 9.3v po uruchomieniu silnika jest 11.3v na wtyczce

 

Rezystencja(sprawdzaliśmy w domu zaworki) oby dwa mają po 15.8/16.3

 

czyli elektryczne sprawy można wykluczyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci tak kolego, te Twoje tłumaczenie problemu, to o "kant dupy rozbić", jakbym słyszał moją nauczycielkę od fizyki z podstawówki, bez ładu i składu. Z tego co zrozumiałem, męczysz się z zaworkiem EGR, a sprawdzałeś czy na przewodach do niego dochodzących jest napięcie, to znaczy czy jest cały czas.

Jeśli jest napięcie, i ciśnienie na wężyku przed zaworkiem (twierdzisz, że jest) to kolejny zaworek padł, albo kupiłeś dziadostwo. Ale może któryś z tych dwóch kabelków prądowych jest przełamany i czasem styka, czasem nie. Założę się, że jutro napiszesz, że to była jakaś błahostka, a pisząc takie teksty:

no odpowie ktos? tyle szpeców tutaj a nik nie umnie pomóc?

nie licz, że komuś będzie się chciało stukać w klawisze, bo ten tekst jest co najmniej ironiczny i szyderczy... Pomyśl, że albo po takich tekstach nikomu nie chce się Ci pomóc, albo może nikt nie miał takiego przypadku.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

to tak na zaplonie wyłączonym napięcie jest cały czas w granicach 9.3v po odpaleniu silnika napiecie na wtyczce jest 11.3/11.4,rezystencja elektrozaworka jest 15.5/16.1

od vacum powietrze w wężyku jest cały czas i mocno zasysa ale z elektrozaworka z ''OUT'' już nic nie wylatuje a na pewno do niego przez ''VAC'' wlatuje powietrze

 

 

no i nie wiadomo co jest grane czy w ciemno brać kolejny zaworek... czy coś z elektryką ale pomiar dał 11.3volta niby 12 ma być ale znalazłem tutaj na forum jak ktos pisal:

 

 

Wartosci napiecia od 10-12V sa jak najbardziej pozadane. Zjazd ponizej 10V moze dawac do myslenia

 

Sprawdzenie elektrozaworu AGR:

- rezystancja cewki 14-19 Ohm [jesli brak lub wartosci zanizone elektrozawor do wymiany]

- napiecie na wtyczce 10-12V [jesli brak lub nie dochodzi do 12V [max wydajnosc]: przewody, sterownik silnika]

- podmiana miejscami z N75 [jesli nie ma poprawy: zawor AGR, przeplywka, niepompujaca turbina, dziura w dolocie], jesli jest poprawa: elektrozawor AGR do wymiany

 

 

i nie wiadomo czy kupić czy nie nowy elektrozaworek,stary na bak zrypany bo się tłoczek w nim zacinał a nowy znów puszcza powietrze po zatkaniu otworu ''OUT'' i wprowadzeniu powietrza przez VAC ustami puszcza powietrze z okolic tam filterka pod tą plastikową osłoną a stary przy takim eksperymencie nie puszczał czyli i nowy pewnie do wymiany zaworek...

Opublikowano

Koledzy zamontowałem ten nowy zaworek bo stary rozebrałem i tak był na straty i co... odpalam dzisiaj auto rano,jakoś dziwnie zaczeło pracować i na liczniku CHECK od razu mimo,że zaworek podpięty co jest grane? ujeb.. zaworek?? mówie o tym co powietrze przepuszcza... po wprowadzeniu ustami do vac a zaślepieniu out puszcza powietrze z okolic filtreka a stary nie puszczał

 

od czego ten chec?? czyli EGR nie pracuje a zaworek nowy a na starym CHECK nie było..

 

 

 

 

nie mam od Turbo bo mam sterowane elektronicznie

Opublikowano
Pomoże ktoś? bo jak nie to muszę zaryzykowac i kupić kolejny zaworek na alledrogo co bym za tą kasę już olej albo fitr paliwa kupil to trza na drugi zaworek
Opublikowano

dodam jeszcze tak:

 

http://i43.tinypic.com/2rpywwo.jpg

 

-Kolor zielony,zatykam otwór

 

-Kolor Czerwony wprowadzam ustami powietrze

 

-Kolor Niebieski z okolicy filtra ucieka powietrze(na starym zaworku nie uciekało) czyli ten nowy popsuty?

 

i co odnośnie tego napiecia co filmik wstawiłem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i co z tym zrobisz, mamy Ci się złożyć na ten zaworek, czy co? Nikt nie pomaga, bo może nikt nie wie jak Ci pomóc, nikt może nie miał takiego problemu. Forum to nie warsztat, tu wymieniamy się doświadczeniami, a jak widać albo brak nam doświadczeń z Twoim problemem, albo przez Twoje ironiczne lamentowanie nikomu nie chce się Ci pomóc.

Zamiast tu płakać jedź do mechanika znającego się na BMW i tyle. Nie masz pojęcie co się skasztaniło i inni też mają do tego prawo, tym bardziej na odległość.

Trzeba było kupić benzynę, albo golfa :duh:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Nie ma tu w pobliżu szpeca od bmw i sam muszę dochodzić

 

powiedzcie prosze chociaż czy te wskazania są prawidłowe

 

http://www.youtube.com/watch?v=kKsUXxHPcdY

 

to jest na wtyczce zasilania tej od elektrozaworka

 

http://i43.tinypic.com/2rpywwo.jpg to co wyżej opisałem,że

 

-Kolor zielony,zatykam otwór

 

-Kolor Czerwony wprowadzam ustami powietrze

 

-Kolor Niebieski z okolicy filtra ucieka powietrze(na starym zaworku nie uciekało) czyli ten nowy popsuty?

 

 

możecie na to chociaż odpowiedzieć? bo zaworek przyjdzie mi w poniedziałek.Zamówiłem z tego względu,że wężyki są nowe,powietrze z pompy Vacum dochodzi do zaworka czyli ciśnienie jest ok z pompy,żaluzja chłodnicy zamyka się czyli tylko albo zaworek albo egr już ktoś w Niemczech ograniczał

 

Powiedzcie mi tylko czy ta wtyczka ma dobre napięcie to co opisałem czy po takim sprawdzeniu ma prawo powietrze uciekać z zaworka czy nie ma prawa.I dalej sobie już poradzę bo już wiele kombinowania nie ma.Ale prosze was byście na to chociaż odpowiedzieli

Opublikowano

Widzę nikt nie wie co raczej obstawiam niż wie a nie powie bo dziwne,że nie mam tak dużo do czynienia z mechaniką/elektryką a doszedłem w końcu jak sprawdzić i wykluczyć jedną najważniejszą rzecz

 

Pomijąc przewody bo są nowe i szczelne,pomijaąc zawór EGR bo nie zacina się(sprawdziłem) do tego powietrze z pompy vacum na 100% dochodzi do elektrozaworka EGR do wejścia ''VAC'' to zostaje jedna zgadka albo elektrozaworek zrypany albo coś z napięciem,ale ŻE NIKT NIE CHCE POWIEDZIEĆ NIC TUTAJ wpadłem na pewien pomysł... jeśli ŻALUJZA OD CHŁODNICY DZIAŁA PRAWIDŁOWO,BO DZIAŁA SPRAWDZAŁEM I JEST PODCIŚNIENIE TAM BO TEŻ SPRAWDZŁEM to zostaje sprawdzić WTYCZKĘ OD tego zaworka od ŻALUZJI chłodnicy bo też jest na 12volt i jeżeli wykaże takie samo napięcie co wtyczka od elektrozaworka EGR to sprawe elektryczną można wykluczyć jak i tą,że powietrze gdzieś ucieka bo nie ucieka nigdzie więc zostaje ALBO UJEB.. ELEKTROZAWOREK EGR ALBO KTOŚ W NIEMCZECH OGRANICZYŁ DISEM EGR i tyle filozofi.

 

Jutro sprawdzę NAPIECIĘ I BĘDZIE WSZYSTKO JASNE.

 

Dziwne,ze ja na to wpadłem jak sprawdzić czy napięcie jest okej a Wy nie daliście rady.

Opublikowano

Zaluzja chlodnicy ma dwa polozenia- zamknieta lub otwarta. Zawor EGR ma plynna regulacje otwarcia wiec nie ma pewnosci, ze napiecia beda takie same.

 

Napisalem na samym poczatku, zebys sprawdzil, czy dzialanie EGR nie jest ograniczone programowo a Ty rzezbisz dalej.

Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj wtyczkę od zaworka od żaluzji na zapłonie tylko i miała 11.3v na zapłonie

 

a wtyczka od elektrozaworka na zapłonie ma 9.3/9.5v a po uruchomieniu ma 11.3/11.5v

 

aha i dzisiaj na zimnym silniku zaworek dawał podciśnienie bo po przystawieniu palca do 'OUT' było czuć non stop.Zgasiłem tylko silnik i już lipa po uruchomieniu nic nie zasysa...

Opublikowano
Jesli masz podcisnienie na zasilaniu elektrozaworka EGR to podaj na "krotko" +12V i sprawdz, czy podcisnienie pokaze sie na wyjsciu. Podlacz sobie podcisnienie z elektrozaworka do zaluzji- bedziesz lepiej widzial, czy podcisnienie jest na wyjsciu.
Opublikowano
hmm to mam zrobić,że elektrozworek egr mam dac na chwile w miejsce zaworka od zaluzji tak? ale przecież tam nie będzie podciśnienia non stop bo zaluzje tylko otwiera raz i zamyka więc jak sprawdze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.