Skocz do zawartości

BMW E46 320D - zimno - niebiesko czarny dym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam mały, o ile mogę tak nazwać problem. Ostatnio zauważyłem jak by troszkę mniej mocy w mojej e46, lecz usprawiedliwialem monotonna jazdą. 2 tygodnie temu zostala zalana olejem castrola, nowy filtr i tam jakies pierdoly eksploatacyjne jak klocki itp. Przejechalem okolo 3 tys km i zaczal się problem ze auto dokladnie dziś zakopcilo mi ruszając ze świateł na niebiesko na jedynce, dwójce, lecz tylko troszkę. Za moment zjechalem na stacje i przygazowalem trochę auto wydusilo z siebie tym razem czarny dym. Pozniej jak wyjezdzalem na swiatlach znow przygazowalem lekko i tak jak by polecialo trochę błękitnego dymu i za nim odrazu czarny. Auto spadając z obrotów prawie zgasło zatrzeslo się całe i dopiero jak dodałem gazu to odratowalo sie przed gasnieciem i jeszcze troche dymu wydusilo. Zimne po jednym podgrzaniu ciężko pali, po trzech odpala pięknie. Samochód jest z samego konca 2001 roku, 136km, jeździ po frankfurcie, do 50km/h max ciagle swiatla, hamowanie, ruszanie. Okolo 100-300 km dziennie. Mocny wbrew wszystkiemu jest nie sadze ze jest jakis spadek mocy raczej mi sie tylko wydawało. 2 tygodnie temu był też podłączany do komputera w autoserwisie i mechanik powiedzial ze wszystkie parametry sa idealne. Auto ma 262 tys przebiegu i wykonywane byly rozne naprawy przez poprzedniego wlasciciela. Prosilbym o odpowiedz co moze sie dziać, turbo zapewne bierze olej? Wtryski?. Pozdrawiam i przepraszam za nieład.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącz pod kompa i zrób diagnozę w czasie jazdy.

czarny dym to wtryski leją.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Niestety nie mam możliwości podłączenia do komputera. Ani diagnozy u mechanika tymczasowo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to zamów interfejs za 80zł zainstaluj inpę i się dowiesz.

bo bez kompa to wróżenie z fusów.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niebieski dym, to może być odma, a czarny, to mogą być wtryski lub przepływka. Jak koledzy radzą, komp..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Katalizator mógł CI się zatkać. Weź ten wóz, przegoń po autobahn jakieś 100 kilometrów. A poranne odpalanie to pewnie świece masz już padnięte. Wymienić powinieneś tak czy inaczej.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi. Sprawa wygląda tak, lecialem dziś po autobahnie do 170 szedl jak burza później bylo ograniczenie, juz nic nie kopci znów, tylko jak go do konca na luzie przygazuje to pusci pod koniec chmurke czarna i zostanie na asfalcie ciemność a poza tym nic nie zakopci zero dziury w przyspieszeniu. A dwa piątki wstecz jechałem nim trasę 1100 km z pl i chyba wystarczajaco sie powinien oczyścić. No nie wiem sam spróbuję kiedyś ja tylko będę miał możliwość sprawdzić go dokładnie. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam ja mam podobnie bo kurde jade troche bo do pracy mam 5 km na bialo wiedzialem ze kopcil malo to slyszalem ze nie problem bo zawsze jak jest zimno tak kopci ale kolega co za mna jechal to powiedzial ze przy mocniejszym dodaniu gazu na niebiesko mi kopci tak delikatnie ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na biało to nie problem.

jak długo stoi albo krótkie odcinki to woda się zbiera w kacie i stąd ta biała chmura.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Czarny dym = za dużo paliwa lub za dużo powietrza (wtryski lub przepływka). Biały dym z rana, zero stresu, no ale biało-błękitny po odpaleniu i błękitny przy bucie to już nie halo. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, coś mi się wydaje, że będzie go mniej lub mało. Jeżeli będzie duży ubytek to uzupełnij płyn i po kilku dniach sprawdź poziom (tylko nie goń auta). Jeśli po tych kilku dniach znowu zauważysz ubytek, auto do mechanika i niech znajdzie wyciek, chociaż sądzę, że puszcza ci uszczelka pod głowicą, ale nie stresuj się mogę się mylić. Bądź co bądź normalne to nie jest i czym prędzej znajdziesz usterkę tym mniej będzie kosztowało.

A tak a propos to, że dwa tygodnie temu mechanik sprawdził i wszystko było ok, to nic nie znaczy. Ja też miałem parametry ok z rana a po południu już z spod sklepu nie odpalił :D

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Opublikowano
plyn od chlodnicy patrze od okolo mkesiaca bo bylem okolo miesiac temu i w jednym wezu byla lekka dziura i lecial plyn chlodniczy a teraz jak patrze to od miesiaca max nie ucieka wogole plyn

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.