Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Komp pokazał tradycyjnie chyba lewy tylny czujnik, błąd skasowałem i już.

Tak jak pisałem kontrolki pogasły same, może się to wszystko zastało od nieużywania auta.

Dodatkowo miałem jeszcze taki błąd " SPORADYCZNE WYCIEKI" był on razem z błędem czujnika

ale nie mam pojęcia o co chodzi bo nic mi nigdzie nie wycieka.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zazdroszczę Ci :cry: ja od 2 tygodni walczę z tymi kontrolkami, czujnik wymieniony, bezpieczniki sprawdzone, w czwartek jadę dopiero kable sprawdzić (bo w święta nikt mi tego nie zrobił, wiadomo), ale coś czuję że czeka mnie naprawa sterownika :(
Opublikowano
A pokazuje Ci też błąd tylnego lewego czujnika?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
U mnie tylny prawy. Wspomaganie ok, licznik ok. Świecą tylko te 2 kontrolki jak się silnik trochę rozgrzeje, bo po nocy na całkowicie zimnym silniku przez parę pierwszych km. wszystko jest ok.
Opublikowano
Po zbadaniu przez elektronika samochodowego wszystkich przewodów, czujników i samego sterownika okazało się, że uszkodzony jest sterownik (brak sygnału na 4 pinie). W związku z tym postanowiłem naprawić go, bo moim zdaniem z używką to jednak ryzyko. Dlatego ponowię swoje pytanie -miał ktoś może bezpośredni kontakt z firmą Magnetto pana Lipińskiego ze Zgierza?
Opublikowano

A ja się za wcześnie cieszyłem i dzisiaj znowu wywaliło błąd tylnego lewego czujnika http://www.karawanier.pl/images/smilies/wacko.gif

Trudni jest wyciągnąć ten czujnik z tylnego koła bo najpierw sprawdzę czy czasem tam coś nie jest zabrudzone.

A i jeszcze jedno, jest tam jeszcze coś co może mieć wpływ na pracę tego czujnika, bo wygląda to tak jakby co chwile zaskakiwał

i zaraz tracił sygnał. http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Nie chcę Cię martwić, ale jak masz czujnik od nowości to jest nie do wyciągnięcia, jest cały zapieczony, podobno typowy problem w aluminiowym zawieszeniu. Mój mechanik walczył z tym pół godziny, żeby go wyciągnąć, pokruszył się, itp. Może masz gdzieś luz na złączce, skoro od czasu do czasu Ci się załącza? Zanim weźmiesz się za czujnik i go wymontujesz (ja zrobiłem to całkiem niepotrzebnie, okazało się, że dobry czujnik popsułem i wyrzuciłem :duh: ) sprawdź najpierw połączenie wtyczek, a poźniej sprawdź może ciągłość przewodu, od wtyczki do sterownika.
Opublikowano

Ja z kolei mam problem z lewym przodem. Wjadę w dziurę to abs i asc cały czas się świecą do ponownego odpalenia i przejechania autem.

Rozebrałem wtyczkę wyczyściłem chociaż było widać że tam wtyk jest błyszczący. Nie rozbierałem tylko z piasty czujnika. A przewód nawet nie wiem jak dalej leci z czujnika do sterownika. Bo może być tam przerwa w takim wypadku?

Opublikowano
Ale masz błąd i zaraz znika czy dopiero po ponownym odpaleniu i ruszeniu kontrolki gasną?

Błąd zostaje lewy tylny, czasami zgaśnie samo po krótkim przejechanym dystansie ale dzisiaj jakoś nie chce :mad2:

A i jakiej firmy jest najlepszy, bo widzę że tam są jakieś kolory?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Nie chcę Cię martwić, ale jak masz czujnik od nowości to jest nie do wyciągnięcia, jest cały zapieczony, podobno typowy problem w aluminiowym zawieszeniu. Mój mechanik walczył z tym pół godziny, żeby go wyciągnąć, pokruszył się, itp. Może masz gdzieś luz na złączce, skoro od czasu do czasu Ci się załącza? Zanim weźmiesz się za czujnik i go wymontujesz (ja zrobiłem to całkiem niepotrzebnie, okazało się, że dobry czujnik popsułem i wyrzuciłem :duh: ) sprawdź najpierw połączenie wtyczek, a poźniej sprawdź może ciągłość przewodu, od wtyczki do sterownika.

Będę coś w sobotę kombinował, dzięki za podpowiedź :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Podobno może, przy samej wtyczce np. Podjedz do kogoś kto ma odpowiedni sprzęt (chyba, że sam takowy posiadasz :wink: ) i sprawdź sygnał od koła do wtyczki przy sterowniku, a później -gdy nie będzie sygnału z koła i wykluczysz na 100% sterownik- to od wtyczki gdzie podpinasz czujnik do wtyczki przy sterowniku i wtedy będziesz wiedział, gdzie nie ma sygnału. Czy na odcinku czujnik-wtyczka, czy na przewodzie.
Opublikowano

Czy to jest jakiś specjalny sprzęt czy miernik wystarczy http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

I co oznaczają kolory tych czujników?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Ale masz błąd i zaraz znika czy dopiero po ponownym odpaleniu i ruszeniu kontrolki gasną?

Błąd zostaje lewy tylny, czasami zgaśnie samo po krótkim przejechanym dystansie ale dzisiaj jakoś nie chce :mad2:

A i jakiej firmy jest najlepszy, bo widzę że tam są jakieś kolory?

 

Najlepszy jest podobno Siemens. Kolory wtyczek są szare (data produkcji auta do 09.1998) lub niebieskie (od 09.1998). Zmieniła się wtedy instalacja elektryczna :wink:

Chociaż ja mam w dowodzie datę produkcji 01.10.1998 r. i mam niebieskie wtyczki, a wg VIN-u datę produkcji mam 30.08.1998 r. :roll:

Opublikowano
Czy to jest jakiś specjalny sprzęt czy miernik wystarczy http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

I co oznaczają kolory tych czujników?

 

Co do sprzętu to nie mam zielonego pojęcia, nie znam się na tym w ogóle :oops: a kolory opisałem Ci powyżej :wink:

Opublikowano

No to ok po numerze z RealOEM mam taki numer 34526756377 i taki to jest niby czujnik

http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-bmw-5-e39-34526756377-blue-nowy-i3648529911.html

Niektórzy piszą w aukcjach oryginał, no ale jakiej firmy jest ten oryginał w aucie?

No nic w sobotę się tam dobiorę to zobaczę co to za kolor.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Ten czujnik to ja bym sobie podarował :shock: podróbka na 100% :norty: na pierwszy montaż idzie Siemens i takie polecają wszyscy, bo z innymi są podobno różne cyrki. Cena takiego w granicy 220-280 zł., zależy jaki rabat ma Twój mechanik w hurtowni i ile od Ciebie zawoła :wink:

A jaka jest data produkcji Twojego BMW?

Opublikowano
Rok produkcji to 1999r to będzie chyba ten niebieski. A rabat będzie na maxa bo szwagier ma warsztat samochodowy. :norty:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

W takim razie może nawet za 200 dostaniesz, zależy jaki szwagier ma rabat i gdzie części zamawia :mrgreen:

To zależy od ilości http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

A więc tak dzisiaj zdjąłem koło i wypiąłem wtyczkę zmierzyłem oporność i wyszło około 0,8 kΩ.

Dodatkowo podpiąłem komputer i jadąc autem sprawdziłem jakie prędkości pokazują wszystkie czujniki, wszystkie pokazywały te same wartości

żadna nie różniła się nawet o 1km/h jadąc prosto bo podczas skrętu wiadomo że wartości są inne ale tylko o koło 2-3 km/h

Kontrolki oczywiście dzisiaj mi pogasły, tak więc zobaczę co będzie jak znowu się posypie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja parę lat temu mając podobny problem pojechałem do warsztatu zajmującego się tylko BMW.Odkręcono mi mój sterownik i przykręcono w 100% sprawny,tzw.poglądowy i sprawa się wyjaśniła-przyczyną był sterownik.
Opublikowano

Coś czuje że tak to się skończy :mad2:

 

P.S Czy sprawdzenie tej koronki (czy jak to się nazywa) co daje impuls na czujnik wiąże się z demontażem łożyska?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, jak wyjmiesz czujnik, to będziesz miał do niej dojście.

Sprawdzisz ja pod względem czystości, jak i uszkodzeń mechanicznych.

Z tyłu musisz na czuja palcem, ew pożyczyć od swojej kobiety tampon (wiem, to dziwne :roll: ) namoczyć w ekstrakcji, włożyć w dziurkę po czujniku i kręcić kołem, wtedy koronka magnetyczna ładnie się umyje ze wszelkich syfów.

Z przodu można zobaczyć więcej, także czyszczenie jest prostsze. :cool2:

Opublikowano

Ok dzięki :cool2: to fajnie że nie trzeba wszystkiego odkręcać, ale wyjęcie czujnika wezmę się jak dalej będą cyrki z tymi kontrolkami

bo podobno mało kiedy wychodzi w całości :(

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.