Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie ty w e39 masz jakąś koronke na piaście? :roll:

Pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik abs jest zatopiony w łożysku.

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Racja mój błąd dawno nie grzebałem przy e39 i miałem obraz z e36 ale generalnie chodziło mi o to żeby najpierw sprawdzić głupoty a dopiero później robić sterownik sprawdzić czujnik czy sprawny na 100% kable czy nie są przetarte itp itd jak grzebaliśmy ze znajomym przy jego e39 a miał podobne objawy okazało się że jakaś mysz nadgryzła i robiło mu zworke :)
Opublikowano

Jak mechanik wymieniał mi ten czujnik, to wszystko tam w miarę wyczyścił i nie wyglądało na to, żeby było coś uszkodzone. Zostaje więc sterownik lub przewody (których stan jest bardzo przyzwoity). Właśnie sprawdziłem nr sterownika u siebie (tak na marginesie w ciekawym miejscu umieszczony, ciekawym :x ) ale na szczęście mam sprytny aparat w tel. komórkowym i obyło się bez odkręcania sterownika :wink:

Mój nr 0 265 900 001, jutro jadę poszukać używki, podmienię jak uda mi się dorwać nieuszkodzoną i zobaczymy co będzie :oops: oby te kontrolki zgasły :oops:

Opublikowano
Ale miał takie same objawy, tzn. na zimnym silniku było ok, wszystko działało i nic nie świeciło, a po 5-10 km zapalały się kontrolki abs i kontrola trakcji? Gdzie miał przegryzione te kable, tzn. w którym miejscu?
Opublikowano
Tak zaraz jak lekko się zagrzało po przejechaniu pewnego odcinka nie wiem ile to w kilometrach było zapalały mu się kontrolki przegryzły mu izolację na szczęście przy wtyczce od czujnika więc było łatwo zmienić ale ten kabel ciągnie się od tego koła aż do pompy więc różnie to może być u ciebie. nie wiadomo gdzie się mogły zapuścić lub po prostu ze starości coś się z nimi stało. warto też to sprawdzić zwłaszcza że jest zimowa pora i różne stworki chowają się żeby się ogrzać a izolacja kabli jest ponoć słodka dla nich. po wymianie czujnika przeszło a żeby nic więcej nie właziło rozwiesiliśmy w 3 miejscach w woreczkach kwiat dziewanny pomaga i nic nie wchodzi. :)
Opublikowano

Dobry patent nie jest zły! :idea: :D

Zobaczę jutro co będzie, jak zmienię sterownik, jak z tym się nie uda, to wtedy faktycznie zostaną przewody i będę musiał się im dokładniej przyjrzeć.

Opublikowano
Ciągłość obwodów można sprawdzić miernikiem za 10zł. Jak najpierw masz zamiar kupować sterownik, a potem w razie czego sprawdzać przewody to gratuluje! :lol:
Opublikowano

A kto mówi o kupnie sterownika? :roll: Napisałem, że pojadę zamienić na inny, nieuszkodzony i zobaczę co będzie, czy zgasną kontrolki, itp. :wink:

Gdybym nie liczył pieniędzy, to już miałbym w aucie nowe czujniki po 200 za sztukę i nowy sterownik za 2000 a może i nową wiązkę bym sobie "lajsnął" :mrgreen:

Opublikowano
I zonk, w mojej 40 tys. "wiosce olimpijskiej" nigdzie nie było sterownika do abs-u :evil: w związku z powyższym problemu dzisiaj nie rozwiązałem, ani nie przybliżyłem się do jego rozwiązania :cry2: Zostawiam temat na po świętach, pojadę do jednego elektronika samochodowego, żeby sprawdził mi ciągłość przewodów, a jak one będą ok, to wtedy biorę się za naprawę sterownika, bo obdzwoniłem dzisiaj kilku z alle.. i cena 500-600 zł. jest średnio atrakcyjna jak za używkę (są też takie po 100, ale to chyba gra nie warta świeczki), już wolę to naprawiać/regenerować.
Opublikowano
No właśnie, działającą.. Z niby gwarancją rozruchową, ale bez gwarancji że za 2-3 miesiące znowu nie wysiądzie.. W końcu to też z używanego auta z nie wiadomo jakim przebiegiem (mojemu np. tydzień temu 200.000 stuknęło :wink: autentyczny przebieg :wink: ) A naprawa 200 zł. i gwarancja na rok, jeżeli faktycznie..
Opublikowano

Witam zapaliły mi się kontrolki z ABS i ASC poprzedzone to było zadziałaniem ABS na suchej drodze i przy niewielkiej prędkości.

W poniedziałek sprawdzę błąd na kompie ale na pewno będzie to czujnik ABS lewy tył, ale mam pytanie bo razem z tymi kontrolkami

przestało działać wspomaganie to znaczy usztywniło się tak jak by auto jechało bardzo szybko, czy błąd tego czujnika może mieć

też wpływ na wspomaganie kierownicy? Dodatkowo tak jak to często bywa wariował prędkościomierz.

Dodam że raz zgasły mi kontrolki a wspomaganie usztywnia się nie za każdym razem.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw sprawdź tak jak mówisz na kompie czujnik ABS.Ja praktycznie od początku użytkowania mojego auta wymieniałem (z czasem) wszystkie czujniki ABS-u łącznie ze sterownikiem ale z przypadkiem taki jak Twój nie miałem do czynienia-zobaczymy.
Opublikowano

Już tak miałem ale się samo naprawiało http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/yay.gif może teraz będzie tak samo.

Zobaczę w poniedziałek co pokazuje komputer.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Dzisiaj trochę pojeździłem i kontrolki zgasły :duh: już sam nie wiem o co kaman.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
To się ciesz. Ja mam problem że jak wjadę w dziurę lewym przednim kołem to się zapalają i gasną przy ponownej próbie uruchomienia silnika. Przeczyściłem kilka dni temu styki w tej kostce przy amorku i nic. Wyjmę jeszcze sam czujnik z piasty i jego wyczyszczę. Ale pewnie skończy się na nowym czujniku :?
Opublikowano

Ja tak mam jak auto postoi troszkę nieużywane, i mam nadzieję że to jest ta przyczyna :mrgreen:

Ale dziwi mnie to że wraz z tymi kontrolkami usztywnia mi się wspomaganie kierownicy http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hmm.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale dziwi mnie to że wraz z tymi kontrolkami usztywnia mi się wspomaganie kierownicy Image

 

Tak się będzie działo, servotronik działa na podstawie odczytu prędkości kół, jeśli coś szwankuje, to układ domyślnie wyłącza się (0V na zawór servo, to najsłabsze wspomaganie, 12V to pełne wspomaganie).

Opublikowano

tez to przerabialem

naprawialem u leszek wolniak .polecany na forum.

naprawa za 200 gwar 1 rok.

smigam juz 3 lata tak bez problemu.

tam jakies zlote luty pekaja.

uzywany jak kupisz bedziesz musial programowac do auta swojego.(synchronizowal.

najle i najszybciej.jest wyslac (ja wysylalem z bremen i po 3 dniach mialem w aucie(sprawny dsc3) :cool2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uzywany jak kupisz bedziesz musial programowac do auta swojego.(synchronizowal.

Nie trzeba.Ja kupiłem używkę od 525i a mam 520i i nic nie musiałem synchronizować,odkręcenie uszkodzonego,wkręcenie używanego sprawnego i ok..Muszą się tylko zgadzać numery na sterownikach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem, to kodować trzeba jak jest różnica w skrzyni biegów manual/automat.

Ale sam ABS powinien ruszyć bez problemów :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem, to kodować trzeba jak jest różnica w skrzyni biegów manual/automat.

Ale sam ABS powinien ruszyć bez problemów :wink:

Nio :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.