Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

Mam problem ze swoim BMW 520i (98 r.), a mianowicie świecą się kontrolki od ABS i kontroli trakcji, po podłączeniu kompa wyskoczył błąd -uszkodzony czujnik koła prawy tył, po wymianie czujnika na inny (używany) błąd pojawił się taki sam i kontrolki nie zgasły. Problem znika na zimnym silniku, rano po odpaleniu kontrolki nie zapalają się, abs i kontrola trakcji działa (sprawdziłem), jednak po przejechaniu kilku kilometrów kontrolki zapalają się i nie ma abs-u ani kontroli trakcji, dzieje się tak za każdym razem po każdym dłuższym postoju. Po wymianie czujnika, który pokazywał błąd na inny, sytuacja jest identyczna. Padł sterownik abs-u czy przyczyna może być jeszcze inna? Proszę o poradę, wiem że temat był poruszany już na forum, ale przejrzałem wiele wątków i niestety nie znalazłem identycznej sytuacji.

Pozdrawiam forumowiczów!

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej. Popraw tytuł tematu bo Ci zamkną go.

Piszesz, że podmieniałeś czujnik na inny ale używany. Masz pewność, że był sprawny :?: Jeśli nie, to niestety musisz podmienić na nowy ale koniecznie oryginalny - zamienniki rzadko kiedy się sprawdzają. Inna możliwość to sterownik ale wpierw wyeliminuj na 100% czujnik.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Uważasz, że obydwa czujniki zachowywały by się tak samo (na zimno jest ok, wszystko działa, po rozgrzaniu kontrolki świecą i systemy nie działają) gdyby obydwa były uszkodzone? Mechanik (ale nie elektronik), który wymieniał mi ten czujnik i u którego sprawdzaliśmy to na kompie powiedział, że gdyby ten drugi czujnik był walnięty, to błąd zaświeciłby się od razu na zimnym aucie. A tutaj w obydwu przypadkach są takie same objawy. Jest jakiś sposób (urządzenie elektroniczne) na sprawdzenie czujnika czy jest ok?
Opublikowano

Jeśli nie ma pewności, że był na 100% sprawny to ja bym nie ufał na 100%.

Objaw może sugerować padnięty sterownik ABS (ja miałem identyczne objawy i była wina sterownika - co prawda w Saabie ale zasada może być taka sama) ale z kolei czemu w takim razie komp wywala błąd czujnika? Tu masz opisane metody sprawdzenia czujnika:

https://www.google.pl/#q=jak%20sprawdzi%C4%87%20czujnik%20abs&safe=off

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj zamienić przednie czujniki miejscami i wtedy sprawdź,który jest zły za pomocą INPY.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co to da, jak rozchodzi się o tylny czujnik?

Przód z tyłem są nie zamienne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepraszam,źle napisałem,oczywiście tylne :modlitwa:
Opublikowano
Problem w tym, że demontaż rzekomo uszkodzonego czujnika trwał ponad godzinę, pokruszył się itp. i z tym drugim będzie podobnie, bo już go oglądałem więc zamiana czujników nie wchodzi w grę niestety. Dzwoniłem dzisiaj do speca od regeneracji sterowników (Zgierz - zna ktoś może?) i gdy powiedziałem mu o objawach przed i po zmianie czujnika, to stwierdził, że są to klasyczne objawy padniętego sterownika. Chyba czeka mnie wyprawa 150 km. na naprawę, bo nie chcę wysyłać sterownika pocztą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw posprawdzaj czujniki-czy to rzeczywiście one są powodem - i tak musisz je kupić jak piszesz,bo jeden się pokruszył.

Sterownik to ostateczność.

Opublikowano
Tylko oryginały a nie jakieś chinole bo mogą nawet nie zadziałać.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Żadne podróby w grę nie wchodzą :wink:

Co powiecie na czujnik m-ki Siemens? Bo sprawdzałem i cenowo wychodzi najkorzystniej, pytanie jak się będzie sprawował. Sorki za tak banalne pytania, ale to moje pierwsze BMW i to jeszcze od miesiąca, więc wolę zapytać niż wyrzucać pieniądze w błoto i pluć sobie później w brodę :duh: Firma renomowana, ale nawet takim zdarzają się wpadki. I ponowię moje pytanie, miał ktoś może do czynienia z firmą/panem ze Zgierza, który naprawia sterowniki abs? (Pytam na wypadek, gdyby to faktycznie był sterownik).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie Siemens jest oryginałem i najlepiej je stosować.
Opublikowano
I ponowię moje pytanie, miał ktoś może do czynienia z firmą/panem ze Zgierza, który naprawia sterowniki abs? (Pytam na wypadek, gdyby to faktycznie był sterownik).

Masz jakis dokładniejszy namiar na niego? Ja byłem jakieś 2 miesiące temu w tamtych okolicach ze sterownikiem silnika, możliwe, że u tego samego gościa...

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Mówisz o Magnetto?

Nie, to nie był ten gościu. Ten u którego byłem generalnie ma różne graty do BMW i zajmuje się sterownikami BMW ale działa na zasadzie, że oddajesz mu swój a kupujesz używany/regenerowany. Ale szczerze mówiąc gościu wydawał się ogarnięty bardziej w temacie handlu tym wszystkim niż ogólnie w temacie BMW, widocznie ma kogoś kto mu robi te stery. Ja tam trafiłem przypadkiem, przez allegro.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Sorki, Magnetto, uciekło mi gdzieś to "g" :wink:

Ja u siebie też mam gościa, który wstępnie podjąłby się naprawy sterownika a gdyby sobie nie poradził, to wysyła do jakiegoś swojego speca, ale jak mam tak kombinować, to już wolę się sam do tego Zgierza przejechać.

Gdyby ktoś znał albo miał jakiś kontakt czy doświadczenia z panem, o którym mowa wyżej, to proszę o informację.

Chyba, że polecacie kogoś innego z rejonu wlkp.? Ewentualnie Dolny Śląsk, zachodnia część Łódzkiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz 100% pewność,że to sterownik?
Opublikowano
Czujnik jest ok (sprawdzony), więc co to mogłoby być jeszcze innego oprócz sterownika? Oby nie przewody...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnią szansą jest podmiana sterownika.

Odkręcasz swój i zakładasz w 100% sprawny.

Wtedy okaże się,czy rzeczywiście sterownik jest padnięty.

Opublikowano
Pewnie znowu zadam banalne pytanie, ale czy można tak bezproblemowo założyć sterownik abs-u od innego 520i, np. z innym wyposażeniem albo po lifcie? Z elektroniką nic się nie stanie? Nie chce narobić sobie większych szkód, niż mam. Tym bardziej, że czytałem gdzieś tu na forum, że sterownik dobiera się po numerze vin, wyposażeniu, itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz zobaczyć,jaki numer ma Twój sterownik.Numer znajduje się na czarnej obudowie sterownika na spodzie.

Ja u siebie mam numer 265 900 001 i parę lat temu zmieniałem na używkę z BMW 525i i pasuje do 520i.Końcowe numery,np. 001 muszą się zgadzać i wtedy jest ok.

Tutaj masz link jak odkręcić sterownik

To jest to sterownik po lifcie,nie wiem jaki masz Ty.

Opublikowano

Dzięki wielkie za info i link. Sprawdzę dzisiaj ten numer i podjadę jutro do miejscowej "składnicy części używanych" :wink:

Generalnie w przypadku sterownika polecacie używkę czy naprawę? Ja osobiście do części używanych (tym bardziej elektronika) mam dość sceptyczne podejście. Chociaż w tym przypadku nowy sterownik (ok. 2.000 zł.) w grę nie wchodzi :cry2: ale naprawa (200 zł.) z roczną gwarancją brzmi korzystnie. Co sądzicie?

Opublikowano
Jeżeli się okaże że sterownik do naprawy i da się naprawić to naprawiaj. Jak nie to szukaj używki nie otwieranej z gwarancją rozruchową. Mi się udało kupić razem z pompą za 750zł i chodził elegancko.
Opublikowano
A sprawdź sobie jeszcze Tą koronkę na piaście z której sczytuje czujnik może zapchała ci się jakimś badziewiem i ma problemy z odczytaniem sygnału wtedy trzeba wziąć pałeczki do uszu i wyczyścić lub zobacz czy nie pęknięta jest ewentualnie przewody od abs może po przejechaniu kawałka robi jakąś zworke coś nadgryzło kabel lub popękał ze starości i świeci Ja bym zaczął od tych mniej kosztownych rzeczy nie wykluczam sterownika ale może to być błachostka. ten czujnik kup nowy i nie zamiennik bo są problemy z nimi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.