Skocz do zawartości

BMW E 39 2.8 1999r Problem z ogrzewaniem przy 100km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otwórz szyby jak zacznie wiać chłodnym i sprawdź czy zacznie lecieć ciepłe powietrze. Ja mam ustawione 19-20 st i na początku leci bardzo ciepłe powietrze, ale jak nagrzeje się wnętrze to stopniowo powietrze to jest coraz chłodniejsze. Tak samo jest w lato nie klimie tylko odwrotnie. Najpierw wiele lodowatym a potem stopniowo cieplejszym po to by utrzymać temp.

 

O ile nie jest to problem z elektrozaworami albo zapowietrzeniem.

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
na obc po rozgrzaniu temperatura 88 stopni przy -7 na dworze , czy ktoś mi może wyjaśnić jeszcze co mogło się stać po sprawdzeniu temperatury w obc pojechałem do rodziców po godzinie siadam w auto odpalam i zonk padł licznik jedyne co działało to wyświetlacz położenia biegów mam automat i podświetlenie zegarów po kilku krotnym gaszeniu i odpaleniu auta wszystko się naprawiło , ktoś może mi wyjaśnić co się właściwie stało ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
niestety ja swoją oddałem w ręce mechanika w Poniedziałek 03.02. będzie ściągana głowica. Mam nadzieje że to tylko uszczelka a nie jakieś pęknięcie :( A z tymi licznikami to masz jakąś dziwną sprawę ja robiłem te testy przez tydzień i nic takiego mi się nie działo :roll:
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano
poprawiłem jeszcze te kolanka , strzeliłem trasę i jest ciepło nawet jak ustawię na 17-18 stopni grzeje cały czas jak powinno , wychodzi na to ,że winny był pęd zimnego powietrza wpychanego na nagrzewnicę a nie zasysanego przez wentylator
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie po zrobieniu uszczelki pod głowicą ogrzewania jak nie było tak nie ma głowica sprawdzana pod względem szczelności 100% sprawna. Proszę o pomoc bo nie mam już się do czego przyczepić a ogrzewania nie ma ;( Przewody drożne dmuchane powietrzem. :mad2:
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem Ci ,że to nie głowica bo mam u siebie podobnie jak Ty i głowicę mam w porządku na 100%
Opublikowano
Tak sprawdzałem jest oryginalny bmw brak luzu 100% sprawny. Przewody układu chłodzenia były przedmuchiwane sprężonym powietrzem, termostat wyciągany 100% sprawny, dodatkowa pompka wody sprawna więc co to może być bo to co się dzieje z tym samochodem to jest jedna wielka porażka :mad2:
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a masz pomysł. co to może być?

Nie mam bo czytając Twój temat to widzę ,że sprawdziłeś już chyba wszystko i ciągle nic .

U mnie podejrzewam nagrzewnicę ,bo na zimnym silniku po odpaleniu obroty potrafią delikatnie po falować , a ostatnio zauważyłem ,że szyba mi paruje przednia .

Masz jakieś może sposoby na sprawdzenie tej nagrzewnicy i gdzie się ona znajduje ?

Opublikowano

z nagrzewnicą jest ciężki temat znajduje się ona pod deską rozdzielczą. Niestety wczoraj też myślałem nad zdjęciem deski i dostani się do niej. Czytałem że jest to bardzo skomplikowana sprawa wyciągnąć nagrzewnicę ponieważ trzeba wyciągać całą deskę rozdzielczą oraz wzmocnienia pod nią , a co idzie za tym miliony kabli wtyczek poduszka pasażera itp. :( .

Ja jutro jadę do mechanika i wyciągamy deskę bo na schemacie AutoDaty jest pokazany jakiś odpowietrznik a przy okazji sprawdzę szczelność

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ogrzewanie jest ale znika przy pewnej prędkości to nie będzie wina nagrzewnicy.

 

Szczerze nie wiem co może być przyczyną ale według mnie nie będzie to nagrzewnica.

Objawów zapowietrzenia nie masz.

 

Przy większej prędkości zwiększa się ruch powietrza wokół chłodnicy ale również zwiększa się produkcja ciepła przez silnik.

Jeśli masz LPG to reduktor od gazu musi podgrzewać większą ilość gazu i zabiera w ten sposób trochę ciepła.

Jeśli masz normalnie podłączony reduktor < równolegle a nie w szereg z nagrzewnicą> to nie powinien on znacząco wpływać na temperaturę.

Reduktor jest też sporą "chłodnicą" i jeśli intensywnie owiewa go wiatr to trochę ciepła się traci.

 

Ruch powietrza wokół chłodnicy wody nie ma znaczenia jeśli masz sprawny termostat.

Działanie pompy wody zależy tylko od obrotów silnika a nie od prędkości auta. Były przypadki , że wirnik pompy wody potrafił się zatrzymywać przy wyższych obrotach silnika < zwłaszcza po rozgrzaniu> I to by tu pasowało.

Jest jeszcze zjawisko kawitacji na pompie wody ale ono występuje na bardzo wysokich obrotach i u ciebie raczej nie o to chodzi.

 

Zostaje klimatronik i elektrozawory .

Klimatronik steruje temperaturą wewnątrz auta na podstawie sygnału z czujnika temperatury wewnątrz auta oraz na podstawie sygnału z czujników w kanałach powietrznych za nagrzewnicą. < L R>

Awaria któregoś z tych elementów może powodować problemy z ogrzewaniem.

 

Elektrozawory mogą być uszkodzone w taki sposób , że grzybki w nich nie otwierają się dostatecznie co ogranicza przepływ płynu do nagrzewnicy. Dodatkowa pompa wody < ta przy elektrozaworach> też może blokować przepływ.

 

Nic innego tam nie ma...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

krzysiek528

przy twoim manualnym ogrzewaniu ( klimie), jego regulacja polega na zmniejszaniu-zwiększaniu ilości płynu( zawór hydrauliczny ) przepływającego przez nagrzewnicę, czy przepływ płynu jest stały i jak przy klimatroniku jego regulacja polega na zmianie ilości dopływającego powietrza poprzez klapki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klimatronik też steruje przepływem płynu do nagrzewnicy.

Zawory sa cyklicznie otwierane i zamykane.

Jak trzeba grzać mocniej to otwierają się na dłużej

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Kolego okazało się że to jednak nie chodzi o prędkość auta , lecz o prędkość obrotową silnika ogrzewanie było do około2,5tysiąca potem leciało zimne.Mam instalację LPG ale jak jest ona podpięta nie wiem będę w poniedziałek u mechanika to Ci odpiszę jak jest wpięta w układ. Termostat mam nowy. Pompę wody miałem w rękach w piątek wirnik plastikowy oryginał BMW we dwóch próbowaliśmy obrócić łopatkami ale jest to nie możliwe czyli jest sprawna. Co do klimatronika to ja mam klimę manualną chociaż panel sterowania jest równie bogato upchany elektroniką. Czujnik temperatury wnętrza sprawny testowany pod komputerem diagnostycznym. Elektro zawór (mam jeden) a pompkę wspomagającą mam u dołu przy chłodnicy a nie przy elektrozaworach.

 

A co do tych czujników na nagrzewnicy to robiliśmy też test na wolnych obrotach temperatura na nagrzewnicy okolo 67 stopni powyżej 2,5 tysiąca gwałtowny spadek do około 30 stopni.

 

Możesz coś więcej powiedzieć o tych czujnikach w kanałach powietrznych? Gdzie ich zlokalizuję i jak ich sprawdzić?

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano
krzysiek528

przy twoim manualnym ogrzewaniu ( klimie), jego regulacja polega na zmniejszaniu-zwiększaniu ilości płynu( zawór hydrauliczny ) przepływającego przez nagrzewnicę, czy przepływ płynu jest stały i jak przy klimatroniku jego regulacja polega na zmianie ilości dopływającego powietrza poprzez klapki?

Mój elektrozawór wygląda mniej więcej tak http://allegro.pl/elektrozawor-wody-bmw-3-e46-5-e39-64-11-8369805-i3963124824.html

 

brak przy nim pompki wody lecz owa pompka znajduje się przy chłodnicy w dolnej jej części

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano
i tu pojawia się problem nie wiem ;( bo od razu założyłem instalację. Ale jest myk bo po ominięciu parownika nić to nie daję wiec nie wiem czy przy montażu ktoś pozamieniał przewody i jest lipa czy po prostu tak było i ktoś w Niemczech sprzedał
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano

Bałagan z ogrzewaniem przy lpg często powoduje równoległe podłączenie parownika do nagrzewnicy, można je poznać po tym , że występują wtedy 2 plastikowe trójniki, które wpinane są w obwód nagrzewnicy i dalej są węże prowadzące do parownika., krótko mówiąc przepływ płynu przez nagrzewnicę zmniejsza się o tyle ile tego płynu poszło na parownik, a czasem jest nawet tak, że płyn nie chce płynąć z odpowiednią siłą przez nagrzewnicę, bo wygodniej-łatwiej mu przez parownik, to tak jak z prądem elektrycznym, płynie tam gdzie mu łatwiej. Tak może być u ciebie, płyn z większym natężeniem płynie przez parownik, bo nie ma siły płynąć przez nagrzewnicę, stąd też ta duża różnica temperatur o której pisałeś. Połączenie równoległe musi być stosowane w układzie ogrzewania, w którym znajdują się zawory, żeby np. przy wyłączeniu ogrzewania nie zamknąć dopływu płynu do parownika. Jeżeli w układzie ogrzewania nie ma zaworów sterujących, to najlepsze jest podłączenie szeregowe, przepływ płynu nie jest rozdzielony, bo to samo płynie przez parownik i nagrzewnicę.

Na innym forum czytałem, że gość w takim przypadku ( trochę partyzantka ) zainstalował dodatkową elektryczną pompkę wody w układzie nagrzewnicy i to rozwiązało jego problemy z ogrzewaniem.Cytuję: "Panowie też miałem ten sam problem , po konsultacji z Winiem zakupiłem elektryczną pompkę od webasto firmy bosch o wydajności 800l/h cena 180 zł na allegro.Efekt mam saunę w jeepie." Najlepiej, żeby można było u ciebie zastosować podłączenie szeregowe.

Spróbuj też zaślepić-zamknąć obwód parownika i sprawdź, czy na benzynie też występuje ten problem.

Opublikowano

niestety pomysły już mi się kończą co do niej. Ominięcie elektrozaworów nic nie daje. Ominięcie parownika też nic nie daje ;( jeśli macie jakieś propozycje to dawajcie znać :cry2:

dodam że dodatkowa pompka obiegu działa i gania płyn

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano
witam ponownie dziś wyciągnąłem nagrzewnice bo to jedna z ostatnich opcji. Niestety rezultatów zerooooooo. Jedyne co zauważyliśmy to że jeden przewód idący do nagrzewnicy jest gorący a drugi zimny. Nagrzewnica jest szczelna i drożna. Ogrzewania dalej niestety nie ma. Kolejna sprawa to taka że jeżeli wyłączę silnik przekręcę zapłon to dodatkowa pompka obiegu wody pracuje i nagrzewnica zaczyna sie robić ciepła ale powrotny wąż jest i tak zimy, odpalam silnik jeden wąż gorący drugi zimy i nagrzewnica robi się zimna. Czy sądzicie że może to być kolizja dwóch pomp wody ? tej dodatkowej elektronicznej i tej napędzanej od paska osprzętu? Proszę o pomoc koledzy
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy był kiedykolwiek stosowany jakiś środek do uszczelniania układów chłodzenia?

Jakiś proszek lub płyn?

Może masz zasyfioną nagrzewnicę?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja nie stosowałem a w Niemczech to nie wiem ale nagrzewnicą wyciągnąłem i jest przez nią bezproblemowy przepływ ładnie się napełnia wodą a jak nie grzało tak nie grzeje
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zaczynam dochodzić do wniosku , że wersja auta bez klimatronika a co za tym idzie bez pompki pod elektrozaworami może mieć takie ogrzewanie.

Może da się zastosować dodatkową pompkę pod elektrozaworemi?

Myslę , że nie bez powodu ją stosują w innych wersjach/

 

A na realoem patrzyłeś czy nie powinieneś mieć takiej pompki?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
mam dodatkową pompkę u dołu chłodnicy interesował by mnie schemat układu chłodzenia ogrzewania do bmw e39 2.8 2xvanos nie mogę nigdzie go znaleźć
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.