Skocz do zawartości

BMW E 39 2.8 1999r Problem z ogrzewaniem przy 100km/h


krzysiek528

Rekomendowane odpowiedzi

Po obejrzeniu filmiku zastanawiają mnie te spadki temperatury od 96'C--->91'C z tego co kojarzę to u mnie też są ale rzędu 1 góra 2 stopni. Może jutro zrobię mały test u Siebie jak czas pozwoli
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zamień mijscami przewody przy zaworach ogrzewania po tej stronie gdzie są dwa obok siebie , być może ktoś je podłączył odwrotnie , jeżeli mam rację to na wolnych obrotach pompka elektryczna przy zaworach daje rade i masz ogrzewanie , jeżeli podniesiesz obroty pompa wody pompuje w przeciwnym kierunku z większą siłą i po ogrzewaniu . Podsunąłem już raz koledze z forum moje przemyślenie i na 100% pomogło.

Powodzenia w poszukiwaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i u Ciebie jest podpięty ten przewód gumowy i te dwa przewody?

:?: :?:

No właśnie nie pamiętam , muszę to sprawdzić . A wiesz może za co odpowiada ten czujnik skoro jest klima manualna ?

Jak jest klimatronik to rozumiem ,że mierzy temp. i daje sygnał do klimatronika jakim powietrzem ma dmuchać ,żeby utrzymać temp. ustawioną na klimie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ta nasza"KLIMA MANUALNA" nie jest taka wcale manualna rozbierałem ten panel i tam jest tak dużo elektroniki że głowa mała także myślę że podobnie jak w klimatroniku czyli pomiar temperatury i ewentualna jakaś jej korekta. Wczoraj jak podłączyłem kompa u mechanika to pokazywał mi on temperaturę wnętrza na komputerze diagnostycznym myślałem że on jest padnięty ale nie bo po odłączeniu wywalało błąd na diagnostycznym.
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmiku zastanawiają mnie te spadki temperatury od 96'C--->91'C z tego co kojarzę to u mnie też są ale rzędu 1 góra 2 stopni. Może jutro zrobię mały test u Siebie jak czas pozwoli

będę wdzięczny za porównanie parametrów

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień mijscami przewody przy zaworach ogrzewania po tej stronie gdzie są dwa obok siebie , być może ktoś je podłączył odwrotnie , jeżeli mam rację to na wolnych obrotach pompka elektryczna przy zaworach daje rade i masz ogrzewanie , jeżeli podniesiesz obroty pompa wody pompuje w przeciwnym kierunku z większą siłą i po ogrzewaniu . Podsunąłem już raz koledze z forum moje przemyślenie i na 100% pomogło.

Powodzenia w poszukiwaniach

jutro spróbuje i dam znać co i jak :)

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja mam jeszcze takie pytanie ,czy webasto może mieć coś wspólnego z tym ogrzewaniem ?

U mnie mam wyjęty bezpiecznik od webasta bo napie.... mi bez względu czy jest lato czy zima i czy silnik jest gorący czy zimny :duh:

Ostatnio włożyłem na trochę ten bezpiecznik i jak by ogrzewanie działało normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Webasto zamontowane w fabryce zostało właśnie dla ogrzewania :)

A dokładniej dla wspomagania ogrzewania zimą, gdy silnik nie jest w stanie sam dojść do optymalnej temperatury na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do czego służy webasto to wie każdy ,a jak wskazówka temp. stoi w pionie to nie widzę potrzeby ,żeby webasto miało pomagać w dogrzewaniu silnika . Tym bardziej nie widzę potrzeby ,aby miało pomagać nagrzanemu silnikowi w ogrzewaniu wnętrza . Więc nic nowego do tematu nie wniosłeś .

A tak w ogóle nie wiem czy się orientujesz ,że są dwa rodzaje webasta -silnika (posiada je każde M57) i nie zależne ogrzewanie wnętrza ,a to też dwie różne sprawy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmiku zastanawiają mnie te spadki temperatury od 96'C--->91'C z tego co kojarzę to u mnie też są ale rzędu 1 góra 2 stopni. Może jutro zrobię mały test u Siebie jak czas pozwoli

będę wdzięczny za porównanie parametrów

 

A więc dzisiaj dopiero mogłem zrobić małe porównanie. Przy "załapaniu"temperatury roboczej u mnie jest to 92-93'C, przy włączonym delikatnym nadmuchu(17'C i 3 kreski mocy) i delikatnym przegonieniu auta na trasie temp. spadła do 91'C i po chwili wróciła do wartości 93'C w teście nr 7.Delikatne spadki były zauważalne tylko przy dosyć mocnym rozpędzaniu auta. Przy wyłączonym ogrzewaniu wskazania były rzędu 93-94'C ,ale tutaj nawet dynamiczna jazda nie powodowała różnicy we wskazaniach. Temperatura za oknem +6'C w trakcie testu :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu przewodów przy zaworkach zero efektu:/ nie mam już pojęcia co z nią jest nie tak. Pompa wody OK, układ odpowietrzony, termostat nowy, viskoza nowa , chłodnica nowa, wąż do termostatu nowy. Zaworki sprawdzone. Także chyba zostaje najgorsza i najbardziej kosztowna opcja czyli głowica. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o pomoc bo głowicę najprawdopodobniej będę robił po nowym roku :cry2: :cry2:
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmiku zastanawiają mnie te spadki temperatury od 96'C--->91'C z tego co kojarzę to u mnie też są ale rzędu 1 góra 2 stopni. Może jutro zrobię mały test u Siebie jak czas pozwoli

będę wdzięczny za porównanie parametrów

 

A więc dzisiaj dopiero mogłem zrobić małe porównanie. Przy "załapaniu"temperatury roboczej u mnie jest to 92-93'C, przy włączonym delikatnym nadmuchu(17'C i 3 kreski mocy) i delikatnym przegonieniu auta na trasie temp. spadła do 91'C i po chwili wróciła do wartości 93'C w teście nr 7.Delikatne spadki były zauważalne tylko przy dosyć mocnym rozpędzaniu auta. Przy wyłączonym ogrzewaniu wskazania były rzędu 93-94'C ,ale tutaj nawet dynamiczna jazda nie powodowała różnicy we wskazaniach. Temperatura za oknem +6'C w trakcie testu :wink:

Dziękuję kolego za poświęcenie czasu i opisanie testu nr 7 :)

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co z tymi wynikami jest nie tak?

Test numer 7 jest nie miarodajny i nie można na jego podstawie zdejmować głowicy.

U mnie przykładowo pokazuje od 97 do 105 i to jest OK.

 

Troche się już w tym temacie pogubiłem i nie łapię co jest nie tak z autem autora tematu?

 

Brak tego ogrzewania jak nie jest powiązany z gotowaniem płynu i wywalaniem go przez korek nie jest wynikiem awarii głowicy.

Pewnie elektrozawory są uszkodzone i wyższe ciśnienie je zamyka.

Prędkość auta pewnie nie ma tu znaczenia tylko obroty silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do usunięcia

kolego nie chcesz pomagać to się nie wtrącaj bo problem nie jest rozwiązany i nie jest do usunięcia!! :nienie:

nie o to chodzi, że nie chce pomóc tylko źle przeczytałem kolegi post i napisałem moją opinie, ale potem przeczytałem poprawnie. Więc napisałem że post do usunięcia, bo pompę wody można wykluczyć a myślałem że to ona. I nie musisz krzyczeć na mnie... Jakbym nie chciał pomagać to w ogóle bym się nie wypowiadał...

 

 

A co z tymi wynikami jest nie tak?

Test numer 7 jest nie miarodajny i nie można na jego podstawie zdejmować głowicy.

U mnie przykładowo pokazuje od 97 do 105 i to jest OK.

 

Troche się już w tym temacie pogubiłem i nie łapię co jest nie tak z autem autora tematu?

 

Brak tego ogrzewania jak nie jest powiązany z gotowaniem płynu i wywalaniem go przez korek nie jest wynikiem awarii głowicy.

Pewnie elektrozawory są uszkodzone i wyższe ciśnienie je zamyka.

Prędkość auta pewnie nie ma tu znaczenia tylko obroty silnika.

 

 

Zgadzam się z tobą dyzio. Głowica na pewno dobra i według mnie szkoda pieniędzy na jej robotę. Problem na pewno leży w czymś innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie no w ogóle nie wiem co ma z tym wspólnego głowica . Ja u siebie nie biorę tego nawet pod uwagę i Ty kolego też jej nie ruszaj . Ja bym się zajął tym spadkiem temp. na nagrzewnicy . Dlaczego jest tak drastyczny spadek ???? Dodam jeszcze ,że wczoraj jak robiłem trasę 100km to jak przekręcałem pokrętło na ciepłe to waliło gorącym jak by było ustawione na max ,a jak ustawiłem na zimne to waliło zimnym jak by też było na max . A inna sprawa to taka ,że dzieje się to wszystko z opóżnieniem :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no w ogóle nie wiem co ma z tym wspólnego głowica . Ja u siebie nie biorę tego nawet pod uwagę i Ty kolego też jej nie ruszaj . Ja bym się zajął tym spadkiem temp. na nagrzewnicy . Dlaczego jest tak drastyczny spadek ???? Dodam jeszcze ,że wczoraj jak robiłem trasę 100km to jak przekręcałem pokrętło na ciepłe to waliło gorącym jak by było ustawione na max ,a jak ustawiłem na zimne to waliło zimnym jak by też było na max . A inna sprawa to taka ,że dzieje się to wszystko z opóżnieniem :?

a sprawdzałeś elektrozawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobno mechanik sprawdzał ,ale mówił to tak jakby sam nie był pewien czy to zrobił :x

A gdzie one się znajdują i jak je sprawdzić ???

te elektrozawory znajdują się z prawej strony (patrząc od przodu auta) idą do niego przewody gumowe i jeden przewód elektroniczny. A wygląda to tak http://allegro.pl/bmw-e38-e39-x5-elektrozawory-zawory-wodne-8374-995-i3771990491.html

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pominąć je.

Wtedy ma grzać non stop.

Można je wymontować i rozebrać. Będzie widać w jakim są stanie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.