Skocz do zawartości

BMW E 39 2.8 1999r Problem z ogrzewaniem przy 100km/h


krzysiek528

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie jadąc swoim BMW powyżej 100km/h lub nawet czasem i wolniej robi mi się zimno w aucie. Dodam że temperatura na wskaźniku cały czas jest prawidłowa i stoi pionowo.

Wymieniłem już termostat elektroniczny z 160zł , viskozę układy niby prawidłowo odpowietrzony i dalej lipa.

Na postoju grzeje w miarę i w jeździe przy 60 km/h grzeje tak jakby najbardziej.

Proszę o pomoc bo już tracę siły do moje betki :mad2: :mad2:

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz spróbować jeszcze do panelu klimatronika się dobrać i wyczyścić z kurzu, może wiatraczek się zapchał i czujnik tam schowany nie łapie temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podniesiesz temperaturę na panelu, to coś się zmienia? Czy masz cały czas włączoną śnieżynkę/klimę? Jak tak, to ją wyłącz i wtedy sprawdź, bo możliwe że się samoczynnie nie odłącza. Podłączałeś się pod kompa? Są jakieś błędy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi że mam cały czas na maxa ogrzewanie i jak jadę wolniej to fajnie ciepło a jak jadę około 100km/h to się zimno robi dodam też że nie mam pełnego klimatrokika ponieważ sterowany on jest pokrętłami
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować jeszcze do panelu klimatronika się dobrać i wyczyścić z kurzu, może wiatraczek się zapchał i czujnik tam schowany nie łapie temperatury.

 

wyciągany i czyszczony wcześniej ponieważ na początku w ogóle nie było ogrzewania i co się okazało to był termostat i układ trochę zapchany jakimiś uszczelniaczami od Niemca

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam ten sam problem co Ty . Nie dzieje się to zawsze lecz tylko przy dłuższych trasach . Pytałem mechanika nawet jeżdził i sprawdzał ,ale akurat jak na złość ciągle grzała :mad2: . Podpinam

się do pytania i mam nadzieję ,że ktoś nam pomoże bo tak jak pisałeś można wymieniać części bez końca :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że moja juz trzeci raz na to samo staje w warsztacie i jestem ciekaw co tym razem wyjdzie obawiam sie najgorszego że może to być spowodowane jakąś usterką głowicy bo jak już pisałem wcześniej panel był czyszczony viskoza wymieniona termostat zmieniony wąż od termostatu wymieniony chłodnica była nowa jak sprowadzałem auto. Mam jeszcze jeden nietypowy dźwięk w bmw mianowicie jest to syczenie jak doszedłem z kodu części jest to czujnik temperatury wnętrza, gdy dodaję więcej gazu cichnie syczenie powietrza a jak ujmuję to syczy jak głupie postaram sie w jak najbliższym czasie zrobić krótki film i wam to pokazać o co dokładnie mi chodzi :mad2:
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja miałem podobnie jak kończyła mi się pompa wody... Tylko, że u mnie wypinało gaz, bo reduktor był zimny. A jak silnik wrzuciłem na 2500 obrotów to od razu grzanie wróciło i przepinało na gaz. A układ na pewno macie odpowietrzony poprawnie ? Chodzi tu o benzynę bo na dieslach się kompletnie nie znam :roll: No i pompa wytrzymała mi 80tyś. Nie wiem ile masz przejechane na niej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja miałem podobnie jak kończyła mi się pompa wody... Tylko, że u mnie wypinało gaz, bo reduktor był zimny. A jak silnik wrzuciłem na 2500 obrotów to od razu grzanie wróciło i przepinało na gaz. A układ na pewno macie odpowietrzony poprawnie ? Chodzi tu o benzynę bo na dieslach się kompletnie nie znam :roll: No i pompa wytrzymała mi 80tyś. Nie wiem ile masz przejechane na niej.

hmm. pompa nie wiem kiedy wymieniana była ja mam ten samochód. od 3 miesięcy i od razu był ten problem :(

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz auto od 3 miesięcy, to nie załapałeś się na upały, więc ewentualne usterki całego systemu chłodzenia mogły nie wyjść. Z drugiej strony niedomagania układu objawiają się zwykle brakiem ogrzewania na niskich obrotach, a przy 100kmh to silnik już się jednak szybciej kręci, więc powinien dostarczać ciepło.

Sprawdzałeś elektrozawory puszczające wodę na nagrzewnicę? Może się zawieszają lub głupieją w pewnych momentach. Ewentualnie jak masz pokrętła, to sprawdź czy się przypadkiem nie poluzowały.

Jeśli chodzi o sprawdzenie temperatury, to nie patrz na wskazówkę, bo ona stoi w pionie w bardzo szerokim zakresie temperatur. Włącz test zegarów nr 7 i obserwuj czy temperatura po rozgrzaniu się waha. Nie powinna się wahać o więcej niż 7stC, a jak masz wszystko idealne, to wahania są nie większe niż 4stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem problem z układem gotowało mi wodę ale niby sie okazało że termostat był uszkodzony teraz juz jest ok z tym układem nie gotuje mi juz wody. Zaworek był wyciągany i czyszczony otwiera się ładnie. Zrobię ten test jeszcze tak jak mówiłeś i dam znać co i jak dzięki za podpowiedz z tym testem :)
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj jeszcze potestować ogrzewanie jadąc równomiernie 100-120kmh oraz spróbuj go trochę popałować powyżej 100kmh - ostre przyspieszenia na niskich biegach (czyli z wysokimi obrotami) powiedzmy między 80-140kmh (na autostradzie oczywiście). Przy wysokich obrotach teoretycznie powinien dobrze grzać, kontroluj też temp. na tescie 7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj jeszcze potestować ogrzewanie jadąc równomiernie 100-120kmh oraz spróbuj go trochę popałować powyżej 100kmh - ostre przyspieszenia na niskich biegach (czyli z wysokimi obrotami) powiedzmy między 80-140kmh (na autostradzie oczywiście). Przy wysokich obrotach teoretycznie powinien dobrze grzać, kontroluj też temp. na tescie 7.

już ja próbowałem pałować i efekt jest zupełnie odwrotny im szybciej tym zimniej obroty nic jej nie dają :(

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jakby pompa wody nie wyrabiała przy wysokich obrotach :?: ewentualnie zblokowane visko,ale pisałeś że wymieniane dlatego dziwna sprawa :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem czy możliwe jest obrobienie zerwanie jakiegoś freza w tej pompie wodnej ?? bo jeżeli tak to może by to tłumaczyło wszystko. Nic mam nadzieje że jutro sie wyjaśni już co jej dolega ;(
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na pompę wody, bo miałem podobne objawy. U mnie wirnik się rozlatywał (był plastykowy) jak zdiagnozujesz i wyjdzie, że tona pewno pompa to kup z metalowym wirnikiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja obiecywałem po wizycie u mechanika i podpięciu komputera zauważyliśmy dziwną sprawę, mianowicie temperatura silnika 95 stopni to akurat chyba prawidłowa wartość następnie temperatura przy nagrzewnicy była max 68 stopni nie wiem czy jest ok:[ po dodaniu gazu temperatura silnika 92/94 a przy nagrzewnicy osty spadek do około 30stopni. Bardzo nas to zdziwiło bo nie powinna ta temperatura raczej tak ostro spadać. Teraz co do testu 7 OBC (temperatury) w czasie jazdy ze stałą prędkością 95/96stopni podczas redukcji przyśpieszania 90/91 to chyba też jest ok. Więc teraz POMOCY bo już nie mam siły
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co to za czujnik??? Chodzi Ci o ten wiszący na kablu?

Kiedyś gdzieś czytałem ,że to jest chyba jakiś gong czy coś :?

No ale z tą nagrzewnicą to dziwna sprawa . Może któryś z kolegów będzie wiedział dlaczego temperatura na nagrzewnicy tak drastycznie spadła ??????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślałem ,że przy klimie manualnej nie ma takiego czujnika . U mnie go w ogóle nie słychać.

Kiedyś wymieniałem linkę otwierania maski i zauważyłem ,że te cudo jest wypięte z tej osłony którą się odkręca żeby dojść do niego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ,że przy klimie manualnej nie ma takiego czujnika . U mnie go w ogóle nie słychać.

Kiedyś wymieniałem linkę otwierania maski i zauważyłem ,że te cudo jest wypięte z tej osłony którą się odkręca żeby dojść do niego .

i u Ciebie jest podpięty ten przewód gumowy i te dwa przewody?

:?: :?:

po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.