Skocz do zawartości

[E91 N46] Zwiększone zużycie paliwa


jannovak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od ok. 4 tankowań zauważyłem zwiększone zużycie paliwa z ok. 10,1 l/100km do 12,3 l/100km. Jazda głównie po mieście, ciśnienie w oponach ok, auto ma 40 tys. przebiegu, olej ma 7 tys. km. Co może być przyczyną podwyższonego zużycia? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Ja obserwuje ze moja bunia z silnikeim N46 320i 150 PS pali....no wlasnie ....

Komputer pokazuje od 9-11 litrow ale jak przeliczam z tankowania to wychodzi miedzy 12-14.....

90% miasto- krotkie trasy, niska temperatura i......i chyba dosc zeby bylo ciezko zejsc ponizej 10 litrow....

Jezdze na gumach 16" 205 wiec sa to waskie kapcie, czasem l;ubie przycisnac(a ostanio nawet bardzo) i lubei zmieniac biegi przy 5-6 tys....

Efektem tego jest niestety paliwozernosc jednsotki, ktora moge spokojnie porownac do mojej porzedniej 328......tylko tam mialem wiecej mocy i lepszy silnik.....

Blad straszny kupeinie tego motoru, ale tragedi nie ma.

Jak pisalem wczesniej to nie Peugot z 1,6 HDI ktory w miescie zadowala sie po emerycku na ECO drive 4-5 litrami..... to rasowe BMW i 150 koni(malo?! wcale nie!! Calkiem dosc- poprzednio mialem volvo s60 z 2,0 turbo 180 koni...mol straszny o spalanie nie wspomne, zero przyjemnosci z jazdy....taki woz drabiniasty nie czuc auta ...) jak zona jezdzi wyjdzie okolo 10 litrow ja ja sie przesiade to lyka mi ponad 12....ale po prostu lubei zapierda*** :)

 

Porownanie spalani i tak ejst BARDZo orientacyjne, kazdy ma inne warunki drogowe i pogodowe, inna "noga" a nawet inne swiece paliwo czy olej....

Za duzo czynnikow ktorych nie da sie zrownowazyc.

Fabryka robi testy przy "idealnych " warunkach drogow/pogodowych i wychodzi im srednia 8..... my szaraki jezdzimy w zime po meiscie w zatloczonych korkach przy duzym zanieszczyczonym powietrzu na tanim paliwie(tzn drogim ale gorszej jakosci niz te co bylo w tescie) i sie dziwimy ze nasza norma spalania jest od 20-50 % wyzsza!

Czas sobie powiedziec ze spalanie benzyny zawsze bedzie wysokie(mowie o starszych silnikach typu N46) i nic na to nier poradzimy, no chyba ze eco driving do 2,5 tys zmiana biegu i tempomat gdzie sie da....

Ale BMW stworzylo auto do wciskania gazu(TEMU TAKI DUZY PEDAL ZEBY GO NIE PRZEOCZYC!^^) a my napedzajmjy kase bogatym Emiratom i Szejkom z BP statoil czy tam shell......oni na nas zarabiaja my jezdzmy i puszczajmy do atmosfery CO2, nasza rola lac i jezdzic....

Sory za wywod ale jakos mnie naszlo:P

 

Pozdraiwam ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to robicie, ale ja mam powtarzalny wynik 9,5l bez eco drivingu. Jadę szybciej niż inni, ale bez 5 czy 6 tys. obrotów.

 

Raz miałem 11,5 w lutym jak zaraz po zakupie przy -20 bawiłem się rwd :norty:

 

Z motostat - miasto 9.27 l/100km 481.30 l na 5 191.8 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ty masz około 9.5 ( pewnie czasem masz i wiecej ), a kolega 10-12, ja mam średnią 10.5-10.7, co nie znaczy, że w trasię nie schodzę do niecałych 8 a w mieście 12-15 ( tak 3.0 ).

 

Ale 2.0 też wpierdziela, no wpierdziela, kolega ma w automacie ty pewnie w manualu.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze w manualau....

Moje trasy to 7-8/100 miasto 9-12/100.

NIe bede w sie klocil ale 9 srednia dla pol na pol miasto trasa jest spoko- Zaznaczylem ze ja jezdze 90% miasta na krotkie odcinki!

Co suma sumarum daje sredni wynik ani duzo ani malo.

Prawda jest tez to ze ten silnik zeby jezdzic dynamicznie potrzebuje 3500+ obrotow(nawet zmaina biegu jesty wtedy bardziej plynna i nie odczuwalna).

kazdy jezdzi jak cche i gdzie chce- tylko porownanie spalania jest orientacyjne i pisanie "nie wiem co robicie ze wam tyle pali" jest nie na miejscu!

Pali tyle ile wlejesz- i to jedyna sluszna odpowiedz zawsze sie sprawdzajaca!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Temperatura pracy zaczyna sie od 0 :)

A serio to ten silnik potrzebuje naprawde duzo czasu zanim sie pozadnie nagrzeje!

Od zimnego startu do pelnego rozgrzania przy sprawnych termo to okolo 15 min, co gorsze to to ze termo trzyma dobrze i popuszcza sobie zimnego plynu z chlodnicy, zagrzanie calego ukladu na max to naprawde kwadrans! Uzywajac ogrzewania moze sie nawet wydluzyc....

Dlatego tez spalanie na krotkich odcinkach bywa wyzsze niz w szybo nagrzewajacej sie R6, i musze przyznac ze popelnilem ten blad biorac R4. Ale za pozno na zmiany i jest jak jest.

 

Temperatura pracy u mnie na tescie 7 to przedzial okolo 103-110 stopni(ksiazkowo dosc).

Wentylator zalacza sie powyzej chyba 111 dopiero, a rozgrzanie w miescie w zime to nielada wyzwanie:)

 

Wiec srednie 10 litrow jest akceptowalen i normalne.....pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...pompa wody jest nowa i ma niecale 1k KM, termostat jest ORi.... :shock:

Zaznaczylem ze aby calkowicie zagrzac CALY UKLAD :!: (caly dostepny plyn!) potrzeba kwadransu.

To ze w malym obiegu temperatura szybko wskakuje na 100+ to norma.

 

Nie zgodze sie z Toba w zadnym wypadky ze R6 wolniej sie nagrzewa!

R6 ogrzewa prawie ta sama ilosc wody/plynu i ma dwa cylindy(grzejniki) wiecej...co daje szybsze nagrzewanie CALEGO ukladu.

Dla R6 wystarcza 2-3 Km i juz, dla R4 5-10 KM

 

BMW zaleca natychmiastowa jazde po odpaleniu aby szybciej wymusic temperature robocza poprzez zwiekszenie oporow dzieki poruszaniu.

Stojac na parkingu po odpaleniu R4 zanim osiagnie swoaj tem. to minie pol godziny(sprawdz)

Te same warunki dla R6 i w 10 minut masz nagrzany silnik.....i caly dostepny PLYN :norty:

 

Ciagle piszecie sprawdz termostat i pompe wody..... :nienie:

Pompa wody jesli bedzie uszkodzona to silnik SZYBKO sie nagrzeje a nawet mzoe przegrzac!

Termostat nie zawsze (a raczej zadko) umiera otwarty(czyli wolne nagrzewanie), wiec te razdy tez sa 50/50.....

Termo zazwyczaj umieraja zamkniete badz prawie zamkniete przez co silnik ma tylko maly obieg i nie wchodzi na normalna tem. tylko podwyzszona.

 

Kolejny aspekt to sondy lambda, zuzycie paliwa bedzie ogromne jesli szwankuja, a malo kto o nich mysli jesi nie ma zadnego bledu na kompie.... blad na kompie to juz zazwyczaj calkowicie padniete sondy....

One tez zanim sie nagrzeja co zajmuje im kilka minut do temparytury w ktorej odczytuja cokolwiek wymueszaja zwiekszone zuzcyie.... malo kto o nich pamieta jak silnik rowno pracuje itd. ale moze zabrnalem za daleko....

 

Uwazam ze najlepsza, najtrafniejsza i najcenniejsza metoda jesty podpiecie pod komputer...

Inwestycja we wlasny kabelek zwraca sie juz po 2 podpinaniu pod komp ASO.....

 

Spalanie trudny temat, a jeszzce trudniejszy jak ktos sie uprze ze jego auto nie pali wiecej niz iles albo ze pali za duzo.....

Moja zona ma spalanie o okolo 2 litry mniejsze niz ja....jezdzimy tymi samymi drogami ale ona nie uzywa pedalu gazu tak soczyscie jak ja i juz.... :twisted: :twisted: :twisted:

Wiekszosc by napisala ze mam cos padniete ze dwa litry wiecej, ale charakter kierowcy i jego tendencje i sposob jazdy to jednak 30% zuzycia paliwa.....a nawet 50% czasem(jak sie zaszaleje neico), otoczenie kolejen 25% i pozostale to juz uwarunkowania auta i silnika i jego stanu zazwyczaj....

 

Pozdrawiam w przedswiatecznej atmsoferze;)

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

co powiecie na spalanie 7,4/100km

jeżdżę codziennie do pracy 40 km w jedną stronę

biegi zmieniam jak niania pokażę

a tempomat wyłączam tylko przy dojazdach do ronda

kupiłem 6 miesięcy temu z uszkodzoną panewka zrobiłem remont i aktualnie docieram...


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.