Skocz do zawartości

E46 316i silnik n42 - wyciek w okolicach pokrywy zaworow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

ostatnio zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego.. temat znany wielu. Tydzień temu wlałem ponad 800ml plynu, codziennie kontroluje stan i poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest na razie bez zmian. Nie ubywa.

Jednak pod autem codziennie rano znajduje plame wody (bez zapachu i bez smaku) na moje okolo 10-15ml. Dzisiaj miałem okazje poszukać przyczyny i znalazłem chyba miejsce wycieku. Rozebralem osłonę pokrywy zaworów, wyciek widać na zdjęciu http://west-trading.de/auto/20131217.jpg - wyciek widać w centralnym miejscu zdjecia

 

Obawiam się ze to może być coś poważnego, za 3 dni chciałem jechać do Polski na swieta (900km) ale chyba odpuszczę i oddam auto do mechanika.

Proszę o opinie co to może byc waszym zdaniem (uszczelka pod glowica, uszczelka kolektora lub cos innego) i ewentualnie jak sprawdzić skąd ten wyciek.

 

Jeszcze raz przypomnę, ze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest OK, czy to możliwe ze w zbiorniku jest OK a ubywa tylko w silniku ?

Opublikowano
Mnie też ubywało i też panikowałem, że może przedostaje się do komory silnika. A wyciekało przy zbiorniczku wyruwnawczym z miejsca łączenia rury doprowadzającej ciecz do zbiorniczka wyrównawczego głównie z małego obiegu. Trzeba zdjąć, wyjąć stare oringi i założyć nowe. Kolejne miejsce z którego mi uciekało to spod kroćca wody w tylnej części silnika. Jak by ci szło w silnik to by ci się poziom oleju podniósł. Nie ma możliwości aby ubywało w silniku a w zbiorniczku nie. Jeśli lałeś płyn a pod autem to jakaś bezwonna, bezbarwna wodo więc na pewno nie to. Nie wiem gdzie parkujesz auto ale w obecnej porze roku jak auto oszronieje to przed południem zostawia kilka plam wody.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Niestety nie miałem okazji do tego ponownie zajrzeć az do wczoraj. Zlokalizowałem juz wyciek z płytki zamykającej głowicy Nr. 17-18 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=11_3178&hg=11&fg=15&lang=pl

Dokręciłem mocniej śruby z myślą ze może sie tylko poluzowały, niestety nic to nie pomogło. Uszczelkę i płytkę mam juz zakupiona koszt 15 Euro. Pytanie czy ktoś juz to wymieniał i wie jak najlepiej sie do tego zabrać ?

Wydaje mi sie, ze najlepiej będzie uzyskać tam dostęp od góry, wcześniej trzeba będzie zdemontować tylko obudowę filtra przeciwpyłkowego i zdjąć plastikowa obudowę pokrywy głowicy. Od dołu dostęp wydaje sie bardzo mocno utrudniony, , ledwie udało mi sie dokręcić śruby długim kluczem od spodu, jedna na wymianę nie ma tam dostępu.. Jesli ktoś sie już tym zajmował proszę o pomocne uwagi jak najlepiej sie do tego zabrać. Pozdrawiam

 

http://www7.pic-upload.de/16.03.14/omvyy4lk7h.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.