Skocz do zawartości

316i problem falujace obroty Odma/przepływka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jest to moj pierwszy post na tym forum, z gory mowie ze jestem laikem samochodowym, posiadam od niedawna e46 316i z silniekiem M43tub 1.9, z tego co wiem w 318i jest ten sam wiec to nie ma różnicy. Chciałem się poradzić starszych doświadczonych kolegów co może boleć moja bunie. A więc do sedna, występują u mnie dziwne skoki obrotów na tzw "falowanie" które występuje losowo, zafaluje przez chwile i przestanie, za jakiś czas znowu, i bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. A zaczęło się to stosunkowo niedawno, na samym początku nie bylo tak zle, od lekkiego drżenia obrotomierza do falowania od 1000 do 500-600 obrotów. Z własnych obserwacji zaobserwowałem dziwne syczenie z tego plastiku obok kolektora, odma to jest. Auto mam niedawno w LPG, odrazu po sprowadzeniu założyłem mu instalacje gazowa, lecz to falowanie było juz przed założeniem gazu. Mechanik psiknął mi wd40 na ta odme to wszystko wciaglo i obroty na chwile spadły, po czym auto zaczęło sie żwawiej ruszać, ale dwa razy mi zgasło na luzie ale teraz już nie gaśnie, różnica nie jakaś kolosalna ale wydawało mi się ze po jakiś 2000 km dostało lekkiego mula, po tym wd40 tak jakby znowu jeździło tak jak na samym początku. Znowu drugi mechanik stwierdził mi że może być to przepływomierz, stwierdził ze może być zużyty już, w co nie wierze bo osoba od której kupowałem powiedziała ze przepławka była wymieniona, ale traktuje to z przymuszeniem oka bo sprzedawca okazał się też niezłym kanciarzem, chociaż określił co jest nie tak, żadnych wad nie ukrywał a auto poszło za grosze.

Aha i najważniejsze wywala mi CHECK ENGINE "zbyt uboga dawka paliwowa" oraz przepraszam za dublowanie tematów bo takich tematów są setki lecz w każdym jest co innego, dlatego prosiłbym o dobra rade starszych kolegów co zrobić żeby dużo nie stracić bo trochę mnie kosztowało doszykowanie beni i szczerze nie przypuszczałem az takich kosztow, przez co w portfelu pusto :D

 

Pozdrawiam Adrian z Włocławka :)

Opublikowano
wydaje mi sie że tak, wychodzi gdzieś około 11 litrów/100km LPG, benzyny też gdzieś tak w tych granicach, chociaż w miescie czasami wydawalo mi się że tej benzyny mi za szybko ubywalo(przed zalozeniem LPG) ale biore pod uwage też ze czasami lubie przycisnać bardziej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie założony tani zamiennik..sprawdź to i podłącz go pod kompa z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A teraz, jak jest zimno, to 50 zł na ile odpaleń/dni Ci starczy? Bo rozumiem, że pierwsze 2 kilometry robisz na benzynie, a dalej jak się rozgrzeje na gazie, tak?
Opublikowano
tani zamiennik przeplywomierza? bo odma to raczej orginalna jest, a to ze lekko przymula ze wzgledu na to ze jest za uboga mieszanka to wina przeplywki czy odmy? podkreślam ze slychac jakby zasysał powietrze gdzies*, przy zgaszeniu silnika jest taki syk 2-3 sekundy jakby sie cos odpowietrzalo. A co do benzyny to zroblem jakies 700 km glownie w miescie, dosyc czesto zapalam i gasze, spalil za jakies 50 zł własnie. Za co zabrać się na pierwszy rzut?
Opublikowano

do swiecacej sie czek endzin pewnie bedziesz musial sie przyzywczaic, skutki instalacji elpidzi....

 

co do falujacych obr. zalacz klime. zobacz co wtedy sie stanie. jak bez zmian to nie wiem. jak cos sie zacznie dziac to krokowy prada, przeplywka.

 

swoja droga, kupujesz nowe auto pakujesz lpg, ale zeby zrobic jej maly serwis (przeplywka, egr,.odma sprawdzic i przeczyscic) to juz nic.

 

to tak jak bys na wiosne kupil sobie nowa kurtke buty i koszulke, ale zeby sprawdzic stan uzebienia to juz.szkoda kasy, czy bardziej strach?

Opublikowano

powiem tak, jak podkreśliłem jest to moje pierwsze auto, pierwsze co zrobiłem to mechanik i wymiana wszystkich filtrow,oleju etc etc miałem jeszcze do wymiany kilka rzeczy

a co do Check to świecił się już przed Elpidzi* auto poszło za grosze i co miałem na co bylo mnie stac to zrobiłem, prosiłem mechanika żeby wszystko posprawdzał bo podkreśliłem NIE ZNAM SIE, dopiero sam doszukałem się malej niespodzianki z czasem zagłębiając się w temat, dlatego liczylem aczkowiek prosiłem na życzliwość starszych kolgow z forum co by mogli mi jakos doradzic zebym niepotrzebnie kasy wydawal na cos co jest sprawne, jeśli jest to problem to poszukam rady gdzie indziej :/ Pozdrawiam

Opublikowano

Syczenie za kolektorem to bankowo filtr odmy, wymień go (co prawda jak na taką pierdołę jest strasznie drogi) nie wiem czy ma on wpływ na falujące obroty. Ale na pewno miało by wpływ jeśli rura doprowadzająca pary oleju ze skrzyni korbowej (pokrywy zaworów) do filtra odmy spadła, lub sparciała i pękła itd itp. I Silnik łapałby "lewe powietrze" Doświadczyłem jednego jak i drugiego problemu. Faluje od 500/600-1000 czasami gaśnie. Jeśli przerwało ci się przy końcówce rurki to obetnij nożem naciągnij i daj choćby opaskę plastikową. Jeśli by się przedziurawiło gdzieś w środku (jak mnie obecnie) to przetnij koszulkę łączącą rurę odmy z wężykiem wody, zdejmij wywal rurę odmy , kup metr węża olejoodpornego za ok 10 zł po nasuwaj na króćce i możesz dla pewności zaciągnąć opaskami. ewentualnie możesz kupić oryginalny wąż za 120 lub zamiennik za ok 80. Wybór pozostawiam tobie. Dla ułatwienia ewentualnych prac zdemontuj obudowę filtra kabinowego z podszybia. Zdejmij filtr kabinowy będziesz miał na podszybiu ok 4 śruby torx 27 lub 30 odkręcasz zdejmujesz całość obudowy i masz łatwy dostęp.

Pomyśl jeszcze o nowych świecach jeśli tego nie zrobiłeś. Możesz jeszcze posprawdzać przewody elastyczne podciśnieniowej pompy powietrza. Jak to nie pomoże, możesz myśleć i sondach przepływkach itd.

Opublikowano
moze.zwor disa padl, mi jak padl to tez syczalo z tych okolic, a faluje przez przeplywke... zalcz klime zobacz co.sie stanie. jak nic to to nie przeplywak. a disie znajdzie arytkul.w.dzile.zrob to sam.
Opublikowano
no tez właśnie słychać jakby zasysało powietrze, wd40 wciaglo i na chwile stracil obroty a potem ladnie sie wkrecal, lepiej niz wczesniej, dodam ze wciaglo go w okolicach odmy na spodzie, a u gory jest na deklu w miejscu syczy akurat w niewidocznym miejscu bo nad nim przechodzi wierzyk, tak ma byc czy jest cos nie tak? zbyszek80 moglbyś mi jakoś podpowiedzieć ktory to przewod mam zlokalizować? Jedyne co sprawdzalem jak narazie to ten werzyk co jest nad odmą, jest dosyc twardy i nie wyglada na uszkodzony ale moge sie mylic
Opublikowano
zbyszek80 przy 3 sa dwa wężyki, oba sprawdzalem, ten ktory idzie spod odmy spod pukntu 5 wydaje sie ok a ten ktory idzie prosto z odmy jest jakby z plasteliny, taki mieki i scisniety jakby cos go zassalo, czy to wina tego? Sprawdzalem na czuja, jeszcze tego nie rozbieralem, ze wzgledu na to ze jestem kompletnym laikiem, musze sie kogos poradzic zeby niczego nie popsuc. Aha dodam kolejny symptom, czasami jak go przeciagne na nizszym biegu to przy otwartej szybie slychac lekki szum jakby cos mocno zasysalo powietrze az idzie taki lekki pisk, dzieje sie to pow 4-5 tys obr. Nie wiem czy to ma byc tak normalnie czy moze jednak nie :) pozdrawiam i dziekuje komentujacym za pomoc
Opublikowano

Wiem, że są dwa, gruby do par oleju ( który idzie do pokrywy zaworów) i cienki do wody, pisałem o tym kiedy mówiłem o przecięciu koszulki je łączącej więc czytaj uważnie. Tak czy siak odma do wymiany bo i tak nie wiesz kiedy była wymieniana, a to el eksploatacyjny. A kawałek rurki za 10 zł to też nie duży koszt, możesz też na razie wymienić tylko rurkę i zobaczysz co będzie. Do wymiany rurki możesz nie zdejmować obudowy filtra kabinowego ale do zmiany odmy już tak, jest przykręcona 2 śrubami torx chyba 6 . Też miałem taką zassaną tą rurkę przed zmianą odmy, po już nie za bardo pamiętam (08.r) ale chyba puściło. Teraz mi się bujały obroty i rurka była przeparciała przy odmie (lubi tam się przełamać zaraz za króćcem mnie już 2 raz), przy pokrywie zaworów i mało tego w środku w koszulce łączącej z wężykiem wody. Obwiązałem izolacją (obroty się ustabilizowały ) i tak jeżdżę, ale wąż już kupiłem i w wolnej chwili założę. Ten oryginalny to w ogóle mi nie wygląda na olejoodporny skoro tak się niszczy.

Rób i nic się nie bój przy tym nie ma co zepsuć. Nie otwieram okien w czasie jazdy więc co do pisku nie pomogę.

Nie wiem co tam robiłeś po kupnie ale na pewno wypadało by powymieniać el eksploatacyjne.

Opublikowano
dziekuje za porady szczegolnie big thanks dla zbyszka :) bede informowal o postepie prac, aha odme to wymienic na ori czy wystarczy zmiennik za 70zl z allegro?
Opublikowano
To zależy jak stoisz z kasą, ale ja bym kupił zamiennik, to tylko kawałek plastiku z kawałkiem membranki i jakiegoś filcu czy co tam. Jeśli się wcześniej wykończy to trudno, ale nie wykonuje pracy mechanicznej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.