Skocz do zawartości

330i (M54) - nie równa praca silnika na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem na forum pierwszy raz, od kilku miesięcy jeżdżę E46 330i kombi 2003.

Zauważyłem że na wolnych obrotach delikatnie porusza się wskazówka obrotomierza, silnik nie pracuje równo.

Wymieniłem świece ale problem nie minął. W warsztacie w Krakowie problem został rozpoznany jako uszkodzona Disa ( złamane mocowanie klapki) i padnięta odma. (mam wymienić ją razem z wszystkimi przewodami).

Czy ktoś miał taki problem i jak sobie z nim poradził?

Gdzie można kupić najtaniej oryginalne części, Disa kosztuje aż 920 zł. Może, ew. gdzie szukać używek?

Czy ktoś próbował naprawiać disę za pomocą zestawu naprawczego (koszt ok. 300zł + własna robota):

http://www.ebay.com/itm/DISA-INTAKE-MANIFOLD-ADJUSTER-UNIT-330i-530i-730i-X3-X5-Z3-Z4-E39-E46-E53-E60-/161081479369?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3A330i&hash=item25813450c9&vxp=mtr

 

Pozdrawiam

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworu DISA szukaj używki na allegro ale nie od E46 ale od silnika M54 wtedy masz szanse trafić na dużo nowsze sztuki bo te same wersje były stosowane nie tylko w E46. Ja kupiłem tak dla siebie od E65 z datą produkcji 2011 /o ile dobrze pamiętam/ czyli też pewnie po wymianie. Stan idealny, wręcz jak z pudełka, cena 100-150zł. Odmę i rurki kup w serwisie albo w podlinkowanym sklepie z częściami, zastanów się czy nie warto kupić rurek w wersji zimowej czyli w piance.
Opublikowano

Dzięki za info. Na razie nic się nie pojawiło używanego w dobrym stanie.

Co jest na plus w rurkach w piance od standartowych?

Czy można w ogóle jeździć z zdemontowana klapka Disa?

Na co jeszcze ogólnie zwócić uwagę w tym modelu?

Ogólnie do zeszłego roku był serwisowany przez 10 lat w ASO, teraz chciałbym dbac o auto, ale nie koniecznie w autoryzowanym serwisie.

A

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rurki w piance są bardziej odporne na wewnętrzne zawilgocenie, nie robi się wtedy "masło" w rurkach i mniejsze szanse na zamarznięcie odmy.

 

Nie utrzymasz dobrego stanu auta stosując byle jakie tanie zamienniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tylko dodam zebys zaopatrzyl sie w te rurki zanim zaczniesz zmieniac odme. Bo na 90% rozsypia sie przy demontażu. Kup komplet zadnej nie pomijaj.

🙃🙃

Opublikowano

Gdybyś samemu brał się za robotę to da radę bez demontażu kolektora ;), ale jest trochę kombinacji ............... przy demontażu "dolotowego" warto zmienić od razu uszczelkę aby było "Po Bożemu".

 

Bax, tylko pogratulować udanego zakupu ;) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.