Skocz do zawartości

e39 520i naprawa tylnego zawieszenia - wahacze, tuleje.. ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

Na dniach będę robił tylnią zawiechę, bo tuleje pływające mi padły.

Przy okazji oględzin wyszło, że wahacze (banany) mają popękaną gumę i minimalne luzy, więc też będą wymieniane.

 

W ciągu ostatniego roku wymieniłem już śruby centrujące i łączniki stabilizatorów.

 

Teraz pytanie. Cała reszta zawiechy jest w oryginale, nie ma jakichś niepokojącyh odgłosów czy objawów, ale żeby mieć spokój i nie robić zbieżności co chwila co jeszcze warto wymienić.

Są tam jeszcze inne wachacze, tuleje, które mogą niedługo być problemem? Zakładam, że skoro guma sparciała w jednym miejscu, to też podobnie będzie w innych.

 

Czytałem, że jak się brać za zawiechę to robić po całości, bo po chwili coś innego wyskoczy, co to znaczy, co jeszcze sprawdzić / wymienić, żeby było "po całości" i nie zabierać się za to za chwilę kolejny raz?

 

 

 

===============================

Naprzykład coś takiego:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=33_1678&hg=33&fg=30

 

Nr 2 również się wymienia?

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

pewnie, że lepiej kupić kpl wahaczy. Kpl kosztuje ok 1200zł lemforder. Trw pewnie coś koło tysiąca albo 900zł.

Ja wymieniałem na tyle sprężyny i łączniki stabilizatora. Jak pójdzie wahacz to prawdopodobnie pójdzie całość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli tak:

Wahacze: przedni górny (OE 33326768791) i tylny górny (OE 33326767831, OE 33326767832)

Łączniki wahacza (OE 33326770749)

Tuleje pływające + pierścienie (OE 33326767748 + OE 33321091687)

 

Coś jeszcze do kompletu wchodzi?

 

Co jeszcze sprawdzić? (poza amorami i sprężynami)

Opublikowano

tu masz wszystko co się wymienia

oczywiście za wyjątkiem wahaczy dolnych których nie ma na fotce bo chyba są niezniszczalne

http://allegro.pl/zawieszenie-tyl-wahacze-laczniki-tuleje-bmw-e39-i3733556456.html

łącznik nr 2 o który pytasz jak nie spękane tulejki i nie kręci się ta rurka możesz zostawić

ale z drugiej strony koszt ich niewielki

oszczegam przed Lemforderem z allegro

te łączniki nr 2 i tuleje pływające miałem Lemfordera

tuleje od założenia skrzypiały a po 1,5 roku dostały takich luzów że jeżdże teraz wężykiem

a nr2 rozleciały się te tulejki w jednym po kilku tygodniach (jest gdzieś moja fotka)

za to te cieńkie górne wahacze kupiłem najtańsze z allegro i śmigają bez luzów do dziś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Dajan, do tej pory zamawiałem w sklepie z reklamy na forum, i byłem zadowolony, ale mój mechanik się wkurzył, że nie zamawiam u niego i dał mi jeszcze lepsze ceny na lemfordery niż oni, a zamawia z intercars z dużymi rabatami...

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Opublikowano

to powodzenia

mój sklep miał problemy z Lemforderami więc już ich nie poleca ale jak ktoś chce na własną odpowiedzialność to przywożą

ponoć nie chodzi o markę a o to że dużo podróbek nie do odróżnienia od oryginału

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymień to co masz wymienić, a to co ori i jest dobre zostaw w spokoju.

Ja kładłem w zeszłym roku trochę Lema trochę TRW, ale nie wiem co i jak bo Girl zrobiła po remoncie zawieszki od tamtego roku tylko 4000km i...........jak wiadomo zmieniła właściciela.

ec2Wze6.jpg
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanik wymienił mi wszystko na lemfordera oprócz jednego wahacza, którego wziął jakiegoś zamiennika w cenie 20pln taniej.

Minęło pare miesięcy i oto co zostało z tego wahacza. Na zmianę poleciał w końcu lemforder a chinol do reklamacji.

 

http://static.pokazywarka.pl/i/2903682/814824/wahacz.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/2903682/533431/wahacz-2jpg.jpg

Opublikowano (edytowane)
Przy jakim przebiegu zaczynają siadać? Jakie są objawy?

Auto jest niestabilne, przewrażliwione na podmuchy wiatru, tył ucieka przy pokonywaniu nierówności i stuka z tyłu przy ruszaniu. Jeśli chodzi o to ile wytrzymują przebiegu, to nie wiem, ale jeśli nie były dawno zmieniane, to guma z pewnością już sparciała i popękała. Koszt jednej tulei ok 70 zł, są 4. Robocizna dla kumatego mechanika to pestka - da się to zrobić bez zwalania tylnej belki ;)

Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daniel, dałem się zrobić, Lemforder za 370, to coś za 350 było, FV z inter-carsa mechanol pokazywał.

Miało być tanio, wyszło jak zwykle.. Żebym wiedział to od razu zamówiłbym z czescidobmw za normalną kwote.

Opublikowano
Ja też mam do wymiany tuleje tylnej osi proponują mi tuleje TRV za 160 pln za sztukę. Czy to dobra firma i jak ma się jakość do ceny?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

trw to zwykły szajs.

Stanowczo nie polecam.

Jest równie solidny jak cokolwiek innego tańszego.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja też mam do wymiany tuleje tylnej osi proponują mi tuleje TRV za 160 pln za sztukę. Czy to dobra firma i jak ma się jakość do ceny?

160 zł? To jakiś żart? Kup Lemfordera, ok 80 zł/szt i jedne z najsolidniejszych części na rynku.

 

Edit: a, sory, masz touringa :-). No to są faktycznie droższe. Ale i tak polecam firmę Lemforder.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Ja u siebie wymienialem wachacze "banany z tylu" I poszedl lemforder. Byl drozszy od Meyle jakies 10% wiec nie bylo sensu eksperymentowac. Nowy komplet srub mimosrodowych z podkladkami I nakretkami z ASO I jak do tej pory wszystko OK. O TRW slyszalem rozne opinie. Jak sie ma szczescie to moze sie uda a jak nie to wiadomo.
O Tempora! O Mores!
  • 1 rok później...
Opublikowano
Bmw E39 520i (sedan) Przybieram się do wymiany wahaczy tylnich górnych prawy i lewy ... mechanik zaśpiewał 240 zł za sztukę , nie pamietam jaka firma, na pewno nie LEMFORDER . Doradźcie mi czy warto kupić taki komplecik http://www.strefamoto.pl/zestaw-wahaczy-master-sport-bmw-5-e39-os-tylna-2.html czy lepiej kupić same wahacze http://allegro.pl/wahacz-tyl-gorny-prawy-bmw-5-e39-e60-e61-7-e65-i5870670360.html w takiej cenie lewy i prawy . Na takich wahaczach pojezdziłbym smiało 2 lata ? Rocznie przejeżdżam ok 10 tys km .
Opublikowano

Te MS mają dobrą opinię,kiedyś je dawałem do Audi albo do Vectry ( nie pamiętam dokładnie ) i się sprawdzają.Po forach jak poczytasz to Piszą dobre opinie.

 

Wysłane z Nexusa 6

Opublikowano
hm, może wezmę jeśli mają dobrą opinie , chociaż jak na bmw to tanie i w dodatku taki komplet . jest jeszcze firma GERMANY w podobnych cenach ale nie wiem jak z opinią , zaraz najwyżej poszperam po necie
Opublikowano
Ogólnie części MS nie są złe. I są naprawdę produkowane w Niemczech.

Kolega mnie teraz przekonał , hm czytałem opinie to i sa powody do narzekań przez firme LEMFÖRDER , tu częsci nie są drogie

Opublikowano
Mam już wahacze , teraz wymiana "bananów z tyłu " Na coś trzeba szczególnie uważać czy powinno pójść bez problemu ? ( sedan )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.