Skocz do zawartości

Bmw 320 D szarpanie


tulipan1310

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z silnikiem gdy jade na dwójce jakiś dłuższy czas jednostajnie to auto zaczyna szarpać to samo jest na trzecim biegu.Podpiełem pod kompa auto i zero błędów.Auto ma normalną moc dobrze przyspiesza.prosze o pomoc

Haha kolego tulipan1310 normalnie nasze auta mają jakieś identyczne problemy. Ten sam rok, EU4 i jeszcze powiedz, że auto masz z lipca to to normalnie chyba jakiś strajk w bawarskiej fabryce był i na złość coś poknocili...

 

Masz tu mój temat założony parę tygodni po tym jak kupiłem auto:

viewtopic.php?f=69&t=160821&hilit

 

Jak Ci się będzie chciało i przeczytasz cały temat to zobaczysz co ja tam już z tym autem robiłem. Ścieżka odzyskiwania mocy, uszczelki cuda na kiju :D EGR już 2 razy wyciągałem i czyściłem. Z tym, że teraz dzieje się to rzadziej niż na początku. Teraz występuje losowo, a od razu po kupnie można było to wyłapać cały czas,

 

Moim zdaniem problem tkwi w EGR. Wrzuciłem tam nawet live data i przepływka właśnie przy lekko wciśniętym gazie i jednostajnej prędkości szaleje na moje oko. Tak samo zero błędów. Moc ma jedynie wtedy jak to szarpanie jest to wydaje mi się, że gorzej pracuje ale jak się wciśnie gaz do dechy to idzie normalnie. Wczoraj nawet to u siebie zaobserwowałem. Cały czas auto chodziło dobrze jak jeździłem spokojnie tj. do 2,5 tys obrotów, dłuższy odcinek na tempomacie itp. Problem pojawił się jak chciałem dołączyć się do ruchu w punkcie, gdzie na biegach od 1-3 trzeba grzać ile fabryka dała. Po tym gwałtownym przyspieszeniu znowu pojawiło się właśnie to szarpanie. Na wyższych biegach czuć to jako szarpanie, a na np. 2 auto trochę żabkuje.

 

Jak dostanę się do DIS'a to zrobię ten air masz test. To powinno postawić kawę na ławę. Dodam, że jak jeździłem trochę ze zdjętym podciśnieniem to szarpania na 99% nie było ale świecił się check, bo to EU4.

 

U mnie jeszcze problem jest ze sprzęgłem. Nie wiem czy pompka siada czy co. Dwumas i kompletne sprzęgło wymieniałem, płyn hamulcowy calutki wymieniony, a sprzęgło nadal chodzi jak w żuku wg mnie. No chyba, że już sam szukam problemu w niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam auto z lipca i problem tak jak Ty,co ciekawe dzisiaj jeździłem i żadnego szarpania nie było,także te szarpanie pojawia sie najcześciej w mieście.Będe śledził ten temat,jak sobie poradzisz z tym problemem to napisz co było powodem,bede bardzo wdzieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez miałem kilka razy lekkie szarpanie, 2 bieg przy bardzo delikatnym przyspieszaniu, przez kilka lat sytuacja wystąpiła max 5 razy to nie potrafię określić czy to ma związek ze stylem jazdy itp,

do tej pory myslalem ze to wina paliwa hmm ale z tego co piszecie to macie często takie szarpanie zgadza sie ?

auto z grudnia 2004

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam auto z lipca i problem tak jak Ty,co ciekawe dzisiaj jeździłem i żadnego szarpania nie było,także te szarpanie pojawia sie najcześciej w mieście.Będe śledził ten temat,jak sobie poradzisz z tym problemem to napisz co było powodem,bede bardzo wdzieczny

Jak kupiłem auto to wyłapywałem to praktycznie zawsze. Po tym co zrobiłem (czytaj wyżej podany temat) występuje to bardziej losowo. Czasami miesiąc przejeżdżę i nie ma tego a nieraz co chwilę się pojawia. Wtedy jak to auto gorzej chodzi i szarpanie można wyłapać wydaje mi się, że bardziej kopci i przy ruszaniu dławi się spalinami.

Ogólnie jak zrobiłem te testy dynamiczne to myślałem, że przepływka może jest walnięta. Poczytałem, poczytałem i znowu jest taki problem, że przepływka może być dobra, a EGR będzie nawalał albo będzie nieszczelność i przepływka może szaleć. Rozumiem tam jakieś odchyłki ale tak jak tam w tym filmiku pokazałem zadana ilość 300, a czytana 600. Właśnie przy lekko wciśniętym gazie. Jak elektryk mi odda kabel po przeróbce to znowu coś tam pooglądam te parametry na spokojnie.

Nie ma jakiś wieści o strajku w Bawarii w lipcu 2004? :D

 

do tej pory myslalem ze to wina paliwa hmm ale z tego co piszecie to macie często takie szarpanie zgadza sie ?

Paliwo leję cały czas na jednej i tej samej stacji Shell. Brak problemów z mocą, brak problemów z odpalaniem. Przy zimie jak było -30 z paliwem nic się nie działo.

 

oglądałem ten twój filmik z live data i też umnie masa powietrza różni sie o połowe,ale nie raz jest dobrze.Tak sobie myśle czy by nie kupić nowego egr.cena nowego egr wynosi 700zł,jestem w szoku

Też nad tym myślałem dopóki nie zobaczyłem ceny. Pozostaje rynek wtórny, tyle że to znowu loteria.

 

Jakie mam plany na przyszłość w tej sprawie:

1. Zrobienie takiego "swojego" air mass test INPA. Czyli będę na postoju dodawał gazu i zatrzymywał obroty na 1000, 1500, 2000, 2500, 3000, 3500, 4000 obr/min. Zobaczę co wtedy przepływka będzie czytać. Dodatkowo podczas jazdy spróbuję wychwycić to szarpanie, tyle że znowu loteria.

2. Jak ogarnę DISa na kompie i znajdę gdzie jest ten air mass test to to zrobię. To powinno pokazać wszystko bo DIS sam sprawdza wtedy najpierw przepływkę, później EGR.

3. Jeśli DIS powyrzuca błędy to albo ograniczę EGR albo kupię używany. Nawet jak błędów nie wyrzuci to ograniczę EGR, bo ludzie chwalą ten zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy taki problem ma parę egzemplarzy z woj. Lubuskiego :roll: , bez znaczenia czy 03r-04r , ale wszystkie to wersje 6 biegowe :norty: .

 

 

Aktualnie obstawiam :

 

- regulator napięcia

 

- podgrzewacz, bo z tego co mnie ostatnio uświadamiał Piotrek http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36579 aby w pełni zregenerować to urządzenie trzeba by kątówką działać hehe (pewnie coś przekręcę) :arrow: jakieś płytki grzejne są prawie niedostępne.

 

 

Inna sprawa to według serwisowej literatury podgrzewacz chwilowo może mieć duży pobór prądu itd. ............. nowy kosztuje prawie xxxx cyfry :wink: .

 

 

Więc podobnie jak w przytoczonym linku dopytywałem się o temperaturę silnika a dokładnie położenie wskazówki temperatury cieczy chłodzącej (swoją droga paranoja, że w "młodszym rodzeństwie" jej nie ma .............. ) to teraz ponawiam zapytanie.

 

U siebie również mam takie lekkie szarpania/wahania obrotów na zimnym, które zanikają jak wskazówka temp. przekroczy "białą kreskę" przed pionem.

Problem u mnie nie jest tak uciążliwy mimo wszystko, bo autko aktualnie jak wyjedzie z garażu to 4 min. i jest na S3 ......... (kierunek północ - południe albo wschód :) ) ........... na silniku z uzyskaną roboczą temperaturą +/- 90 C nie ważne co bym robił żadnych dolegliwości ;).

 

 

Pewnie jak Michał będzie chciał zainwestować na próbę w nowy regulator napięcia to sprawa bardziej się rozjaśni .............. aktualnie kupiłem niepotrzebnie pół-osie i pompę wspomagania bo coś mi nie pasowało :norty: .......... będą luźne $ to będzie się szukać ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy pierwszym odpale, zimno czy gorąco na dworze auto chodzi idealnie. Zero szarpania itp. Jajca zaczynają się później jak parę razy zgaszę, odpalę. Korekcje wtrysków idealne. No chyba, że zaczynają lać ale to bez testu przelewowego się nie sprawdzi. Nie kopci na czarno ani problemów z zapłonem nie ma. Jeśli rzuci dymem to szarawym. Turbo pompuje jak pompować powinno.

 

Kiedyś mi się zdarzyło przy tych dużych mrozach, że obroty na postoju (zagrzane auto) zaczęły podnosić się na ułamki sekund i opadać i tak kilka razy. Raz to się zdarzyło przy tych bardzo dużych mrozach.

 

Co do falowania obrotów to często zdarza się przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na luzie, że zafalują dosyć mocno, że czasami silnikiem zatrzęsie. Wahnięcia są w zakresie 700 - 1000 obr./min. Z tego co zauważyłem na forum to kolejna bolączka E46 320d EU4. W starszych modelach tego nikt nie zaobserwował.

 

U mnie to raczej coś jest z "Air Mass System", typuję EGR, bo jak podciśnienie zdjąłem i trochę tak jeździłem to szarpania nie było. Ale to jak mówię teorię muszę poprzeć INPĄ, DISem i wtedy będę myślał czy używka, czy ograniczenie. Nówka to w ostateczności przy jakimś dużym napływie zbędnej gotówki co się rzadko zdarza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do falowania obrotów to często zdarza się przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na luzie, że zafalują dosyć mocno, że czasami silnikiem zatrzęsie. Wahnięcia są w zakresie 700 - 1000 obr./min. Z tego co zauważyłem na forum to kolejna bolączka E46 320d EU4. W starszych modelach tego nikt nie zaobserwował.

 

 

W momencie kiedy zauważysz, że obroty zaczynają wariować wciśnij sprzęgło. Spróbuj tak zrobić i daj znać co zaobserwowałeś.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem dwa dni i nie szarpało,dzisiaj znowu zaczeło szarpać tak na 2 tys obrotów jadac na trzecim biegu.Wrzuciłem czwarty bieg 2 tys obrotów i też szarpało,ale jak przekroczy sie 2 tys obrotów to silnikiem nie szarpie.najgorzej wkurza mnie to że na komp nie pokazuje żadnych błędów,a mechanicy w moim mieście nie wiedzą w czym szukac przyczyny.chyba bede musiał jechać do niemiec do serwisu,może oni pomogą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie kiedy zauważysz, że obroty zaczynają wariować wciśnij sprzęgło. Spróbuj tak zrobić i daj znać co zaobserwowałeś.

Ok jutro to sprawdzę. Czego mam oczekiwać po wciśnięciu sprzęgła? Poprawy czy pogorszenia? Sprawa też jest o tyle skomplikowana, że nie raz te obroty sobie z raz zafalują, a nieraz kilka razy, że aż silnikiem zatrzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojechałem do pragi na lotnisko po szwagra,auto na autostradzie dobrze szło i wszystko było ok ale jak przyjechałem do swojej wioski to znowu szarpało silnikiem przy 2 tys obrotów przy jednostajnej jeździe.Troche sie bałem jechac ta autostrada ale teraz wiem że jadąc szybciej tak od 80 km w góre to silnik pracuje dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tym podgrzewaczem to tj Szymon pisze nie jest prosta sprawa

Aktualnie obstawiam :

- regulator napięcia

 

- podgrzewacz, bo z tego co mnie ostatnio uświadamiał Piotrek http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36579 aby w pełni zregenerować to urządzenie trzeba by kątówką działać hehe (pewnie coś przekręcę) :arrow: jakieś płytki grzejne są prawie niedostępne.

 

Inna sprawa to według serwisowej literatury podgrzewacz chwilowo może mieć duży pobór prądu itd. ............. nowy kosztuje prawie xxxx cyfry :wink: .

.

Może nie aż tak drastycznymi metodami :shock: , ale dostęp jest b. ciężki i myślę, że w tym przypadku poprawienie lutów nic nie da.. :/ A kolega ttulipan1310 to już chyba wymieniał podgrzewacz? Kupiłeś nowy czy używkę?

Mi się wydaje że problem tkwi ze zbyt małą wydajnością prądową:

- aku,

- regulator napięcia,

- alternator,

- zbyt duże obciążenie na elementach prądożernych typu podgrzewacz, klima, ogrzewanie, świece itp.

U mnie objawia się tj u Szymka, w momencie niepełnego nagrzania silnika ( < 70st C). Wydaje mi się, że w tym momencie jest włączonych trochę prądożernych modułów min. świece żarowe, podgrzewacz. Jeśli wszystko jest zrobione "na styk" to na wskutek chwilowego, zbyt dużego poboru prądu, może powstać chwilowa niewydolność alternatora skutkiem czego powstają tętnienia napięcia. Jeśli moja teoria jest prawdziwa to na wskutek tych tętnień komputer może pobrać błędne pomiary z czujników zasilanych tym napięciem i ustalić np. nieprawidłową dawkę paliwa, powietrza, czy czegoś tam.

Planuje zrobić pomiar pradu i napięcia podczas jazdy w trakcie wymuszenia tego szarpania. Niestety mój miernik ma max 30A więc może być troszkę mało. Coś wymyślę :mrgreen:

 

pozdrawiam

Piotrek

 

Co do podgrzewacza to widze że temat jest na topie i chyba trzeba będzie coś z nim pokombinować, do czego potrzebna będzie ciężka artyleria :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie wymieniałem podgrzewacz na używany,bo na tamtym falowały obroty.alternator też mam po regeneracji z nowym regulatorem.Ja myśle że to nie ma nic wspólnego z poborem prądu ponieważ szarpanie wystepuje jak silnik osiągnie dobra temperature.A ja jak jeźdże to nie pobieram dużo prądu,nawet światła mam przystosowane na dzienne i żadnych odbiorników nie włączam oprócz radia.Może cos sie dziać z tym egr jak koledzy piszą,ale dlaczego jak by egr nie pracował prawidłowo to dlaczego nie ma żadnych błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tydzień temu czyściłem egr wygląda jak nowy,sprawdzałem czy sie otwiera zakładajac weżyk na niego i zasałem powietrze egr sie otwierał,ale trzeba bardzo dużo siły żeby sie otworzył grzybek,później jak skreciłem wszystko to tylko nie podpiełem wężyka do egr.Zaślepiłem węzyk śrubka i pojechałem na miasto,auto po 15 minutach jazdy wyskoczył check,ale auto jeździło dobrze.Najgorsze jest to że czasami jeździsz dwa dni i nic nie szarpie a na trzeci dzień szarpie,taka loteria.Będe musiał odłączyc ten weżyk na dłuższy okres czasu i wtedy pojeździc dłużej i obserwowac co sie dzieje z autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to zjawisko występowało nawet w lato podczas 30 stopniowego upału, więc jakoś dużo prądu nie potrzebował. A tak w ogóle to jak jest zimny i się nagrzewa to wtedy auto chodzi najlepiej i nie ma szarpania.

 

U mnie to ten EGR nawala chyba, bo jak jeździłem dłuższy czas z odpiętym wężykiem to na 99% szarpnięć nie bylo. Chodzi tylko o to dlaczego tak się dzieje? Błędów brak, elektrozaworki nowe, a sam EGR pucowany 2 razy. Jedynie tłoczka nie sprawdzałem ale to by błąd wywalił jakby byl zapieczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj odłączyłem wężyk od egr,pojeździłem około 40 min i nic nie szarpało,co dziwne nawet lampka check sie nie zapaliła.Mój pomysł jest taki że pojeźdże tak z tydzień albo dłużej,jak nie bedzie szarpania przez ten czas to chyba kupie nowy egr.Ale musze być 100% procent pewny że to ten egr tak zakłóca prace silnika.Bo Ty jak wcześniej pisałes to kupiłes ten nowy elektrozaworek od egr i poprawy nie było,czyli wszystkie drogi prowadza do EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko zauważysz, że zaczynają wariować zrób tak jak mówiłem i obserwuj wskazówkę obrotomierza.

Sprawdziłem wczoraj. Jak zaczynała wskazówka wariować wciskałem sprzęgło i obroty się uspokajały momentalnie. Puściłem sprzęgło i znowu można było zaobserwować falowania obrotów ale o wiele mniejsze i tak w kółko. Natomiast gdy zaczną falować obroty, nie wcisnę sprzęgła to zafalują czasami raz czasami kilka razy i się uspokajają.

Diagnoza? Dodam, że dwumas, tarcza, docisk, łożysko i płyn hamulcowy wymieniane (przed tymi zabiegami było to samo, no chyba że mechanik spaprał wymianę sprzęgła). Podejrzewam, że ta pompka sprzęgła przy pedale sprzęgła może siadać, bo często pedał sprzęgła nie odbija do koca tylko około 5 mm pozostaje niżej. Jak stopą go podciągnę do góry to trzyma. Druga sprawa, że sam pedał od sprzęgła jest jakiś luźny. Nie wiem czy ktoś z całej siły z buta zmieniał te biegi czy co. Noszę się z zamiarem wymiany tego zestawu pedałów (to słowo ciągle mi się źle kojarzy :D). Na wiosnę idą na warsztat koło pasowe, paski, podpora wału i podpory skrzyni.

 

Nie mów mi tylko, że coś z wałem czy skrzynią jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.