Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam ładne felgi od E46 8x17 Et 46 otwór 72,5mm które chciałbym założyć do E39. Planuję dystanse 20-25mm żeby zbliżyć Et do fabrycznego, tylko co z otworem centrującym? Czy produkuje ktoś dystanse na piastę 74mm które mają otwór centrujący na felgę 72,5mm?

Opublikowano

Czy sa produkowanie to nie wiem ale kazdy tokarz takie dystanse wykona.

Tylko trzeba pomierzyc kolnierze na piastach, odliczyc ich dlugosc od grubosci dystansu i wtedy bedzie wiadomo czy jest to wykonalne.

 

W poprzednim aucie gdy zalozylem dystanse zapomnialem wlasnie o tym, ze maja akurat grubosc kolnierza i musialem te kolnierze przedluzac w ten sposob:

http://imageshack.us/a/img546/6798/prw0.jpg

 

http://imageshack.us/a/img818/2497/jl4n.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale druciarnia, nie lepiej opchnąć te fele i kupić coś co bez kombinowania podejdzie?

 

 

Sam przez niewiedzę kupiłem od e60 zestaw na zimę, zapewniony, że wejdą bez problemu. Jednak też musiałem trochę pokombinować z roztaczaniem otworu centrującego w tych felach - trochę druciarstwo, ale nie aż takie żeby piasty spawać i dystanse łądować, szczerze to bym się na czymś takim bał szybciej jechać.

Opublikowano

Ja nie spawalem piast. Przedłużenia byly zwyczajnie wcisniete w miejsce zaslepek a zaslepki w przedluzki.

Ty uwazasz, ze kolo trzyma sie na otworze centrujacym? To sie mylisz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się wydaje, że takie rozwiązanie to więcej problemów niż to warte.

Najlepszy przykład to polska policja z alfami na dystansach:

 

http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Policyjnym-radiowozom-odpadaja-kola,wid,13185015,wiadomosc.html?ticaid=111db6&_ticrsn=3

Opublikowano

Przy dystansach trzeba zawsze wymienic sruby na dluzsze a w alfach podobno nie wymienili.

Chyba, ze sie ogolnie dystansow czepiasz tylko wiedz, ze wiele osob na forum na nich jezdzi oj wiele.

Opublikowano

Ty uwazasz, ze kolo trzyma sie na otworze centrujacym? To sie mylisz.

a na czym się trzyma ?

jak masz tylko śruby to będą takie bicia że nie pojeździsz

zresztą to wiesz bo byś nie przedłużał

tolo zadzwoń do tych co handlują dystansami

oni Ci zrobią jakie chcesz (o ile się da) i dostaniesz komplet śrub

http://allegro.pl/kola-felgi-dystanse-49201?string=e39&search_scope=category-18730

ja miałem 2x20mm i z tyłu 2x30mm

zostawiłem te tylne

przód też było super ale cierpiały lusterka :D

Opublikowano

Ty uwazasz, ze kolo trzyma sie na otworze centrujacym? To sie mylisz.

a na czym się trzyma ?

jak masz tylko śruby to będą takie bicia że nie pojeździsz

zresztą to wiesz bo byś nie przedłużał

tolo zadzwoń do tych co handlują dystansami

oni Ci zrobią jakie chcesz (o ile się da) i dostaniesz komplet śrub

http://allegro.pl/kola-felgi-dystanse-49201?string=e39&search_scope=category-18730

ja miałem 2x20mm i z tyłu 2x30mm

zostawiłem te tylne

przód też było super ale cierpiały lusterka :D

 

Felga spoczywa na srubach a kolnierz piasty ma ja tylko naprowadzic aby zostala centrycznie przykrecona.

Opublikowano

Kolego jak nie znajdziesz firmy która Ci takie przejście dorobi to kup sobie najlepiej 25mm pod E46, czyli z otworem centrującym 72,5 i zanieśdo tokarza, żeby Ci roztoczył otwór wewnętrzny na 74,1 i po sprawie.

Pzdr

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ty uwazasz, ze kolo trzyma sie na otworze centrujacym? To sie mylisz.

a na czym się trzyma ?

Zasmucę Cię ale dajan ma rację i nie pisz bzdur że śruby trzymają koła. Błąd śruby tylko dociskają koło do piasty.

Podjedź do obojętnie kogo wulkanizatora, mechanika itd. i się zapytaj.

Co jak co ale my piloci dreambusów trochę jednak wiemy :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ty uwazasz, ze kolo trzyma sie na otworze centrujacym? To sie mylisz.

a na czym się trzyma ?

Zasmucę Cię ale dajan ma rację i nie pisz bzdur że śruby trzymają koła. Błąd śruby tylko dociskają koło do piasty.

Podjedź do obojętnie kogo wulkanizatora, mechanika itd. i się zapytaj.

Co jak co ale my piloci dreambusów trochę jednak wiemy :mrgreen:

Osobowka to nie pekaes. Takze akurat sie kolego mylisz. Wiesz co to jest nacisk i jaki jest w aucie osobowym a jaki w ciezarowym? Jakie sily tam dzialaja?

Raz: skoro to kolnierz piasty trzyma felge to nie uwazasz, ze powinien byc dluzszy niz centymetr?

Dwa felgi maja otwory centrujace na ksztalt stozka, takze jak gleboko wchodzi w otwor centrujacy? dwa, trzy milimetry?

 

Takze napisze jeszcze raz:

Kolnierz piasty ma za zadanie naprowadzic felge centrycznie aby dobrze ustawic sruby i nie spelnia on w aucie osobowym takiej roli jak w ciezarowym/autobusie.

Opublikowano
Kolego jak nie znajdziesz firmy która Ci takie przejście dorobi to kup sobie najlepiej 25mm pod E46, czyli z otworem centrującym 72,5 i zanieśdo tokarza, żeby Ci roztoczył otwór wewnętrzny na 74,1 i po sprawie.

Pzdr

 

Marcinpp to jest bardzo dobry pomysł! Chyba jedyne bezpieczne rozwiązanie...

 

Pierwsza odpowiedź ze zdjęciami to jest chyba przejście z mniejszego otworu na większy a nie odwrotnie jak u mnie. Takie coś można osiągnąć przez pierścien centrujący wciskany w felge.

 

Co do felg to nie znajdę drugich takich, są to oryginalne alpina 8x17 Et 46 z otworem 72,5mm. W dodatku są kompletne z 4 dekielkami i 4 kluczykami do nich. Poza tym są na nich prawie nowe opony 215 i 235 na tył... Taki zestaw to minimum 2000zł a jeszcze znajdź...

Opublikowano
Raz: skoro to kolnierz piasty trzyma felge to nie uwazasz, ze powinien byc dluzszy niz centymetr?

Dwa felgi maja otwory centrujace na ksztalt stozka, takze jak gleboko wchodzi w otwor centrujacy? dwa, trzy milimetry?

po co dłuższy jak felga też ma centymetrowy pierścień prowadzący

a wiesz że czasami w felgach aluminiowych ten pierścień jest stalowy ?

a wiesz czemu ?

bo przenosi wszystkie siły działające na felgę

i nie ma kształtu stożka a jest jednakowej średnicy

Opublikowano

jak mozna pisac takie głupoty ze sruby trzymaja felge, jeszcze ktos to przeczyta i sobie krzywdę zrobi bo uwierzy, kolega w samo robionej przyczepce mial felgi o wiekszej srednicy piasty i sruby urwalo.

 

sruba trzyma kolo zeby nie spadlo z piasty, nie musi duzo wchodzic, nawet te 2-3mm wystarcza, nawet sam keidys jeszcze w starym aucie chcialem zaoszczedzic na pierscieniach centrujacy bo mialem chyba 0,6mm wieksza srednice w feldze i sie sruby odkrecaly.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Po co ta dyskusja? Wystarczy spojrzeć na rozwiązanie w każdym aucie :)

Ani śruby bez piasty, ani piasta bez śrub się nie sprawdzają...

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.