Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

 

Co do firmy brokerskiej, to dla niemieckiego dealera, który nigdy z nią nie współpracował, taka firma jest podejrzana i tak zawsze bo pochodzi z kraju przekrętasków. :)

Opublikowano
Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

 

Musi mieć min. 6000km i ponad pół roku, bo inaczej traktowane jest jako NOWE auto ( definicja EU ), i w PL zapłacisz VAT po raz drugi Kolego!

Oba warunki muszą być spełnione. Jak auto ma np. 5 lat i ma 5999km to dla UE ( i automatycznie dla naszego urzędu ) też jest nowe :shock:

Opublikowano
Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

 

Musi mieć min. 6000km i ponad pół roku, bo inaczej traktowane jest jako NOWE auto ( definicja EU ), i w PL zapłacisz VAT po raz drugi Kolego!

Oba warunki muszą być spełnione. Jak auto ma np. 5 lat i ma 5999km to dla UE ( i automatycznie dla naszego urzędu ) też jest nowe :shock:

 

to jako osoba prywatna kupujac auto niemajace pol roku i 6 tys placimy podatek w De i Pl ? to taniej wyjdzie niz nowe u nas w pl :D

Opublikowano

No to wychodziłoby, że drożej wyjdzie niż nowe...

Wtedy jedynie co zostaje, to brać na firmę cenę netto w DE, i 23% VAT w PL.

Opublikowano
No to wychodziłoby, że drożej wyjdzie niż nowe...

Wtedy jedynie co zostaje, to brać na firmę cenę netto w DE, i 23% VAT w PL.

 

Dokładnie tak :)

Opublikowano
Ale w sumie wychodzi na jedno, bo z kolei VAT liczony jest od kwoty powiększonej o akcyzę, i dodatku to 23% a nie 19% jak w DE...
Opublikowano
Ale w sumie wychodzi na jedno, bo z kolei VAT liczony jest od kwoty powiększonej o akcyzę, i dodatku to 23% a nie 19% jak w DE...

 

tak czy inaczej najlepiej na firme netto w De i vat w PL. bo z tego co widac to ceny brutto w De sa nizsze w przeliczeniu na brutto w Pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak.

 

Co do firmy brokerskiej, to dla niemieckiego dealera, który nigdy z nią nie współpracował, taka firma jest podejrzana i tak zawsze bo pochodzi z kraju przekrętasków. :)

 

A Ty byłbyś podejrzany dla niemieckiego dealera?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kwestia na kogo się trafi. Jak trafisz na dealera, który już się naciął to może być problem. Każda firma inaczej podchodzi do tego. A tu niestety kwota jest bardzo konkretna. Podejrzewam, że kaucja w postaci VATu załatwiłaby sprawę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko to wymaga też zaufania i jest pewnym ryzykiem ze strony kupującego. Weź zostaw kaucje na 10k EUR. Jakoś miałbym przed tym pewne obawy, niezależnie czy to DE czy PL.
Opublikowano
Kilku zagłosowało że posiada .... :roll:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Są, są. Powiem z mojego doświadczenia, porównywałem ceny DE, krajowe, premium selection, od brokerów. Wychodzi defacto to samo. Sensowny handlowiec z FUS czy Bawarii liczył mi na małych marzach premim selection te same egz. ktore wychdoziły taniej niz liczone przez brokera czy posrendików. Zalezy kto liczy i jak. Nie wspominam o tych bez akcyzy, od razu cena spada o ok 10% (marze dają wieksza).

 

Ilość czasu i kombinowania, jaka Ci zajmie zabawa z tym, o czym piszecie, zje te róznice cenowe, a odsprzedajać autko za 2-3 lata będzie jednak nie krajowe, niemieckie, ex ag, czy jeszcze inaczej postrzegane.

Mi udało się znależc roczne demo, ktore swoje 25% utraciło od katalogu na wrtosci i to dla mnie było OK.

 

Wyzwaniem jednak było znalezc taką konfiguracje, ktora mi pasowała w 100% - szukałem pol roku mniej wiecej- M5 nie ma jak grzybów po deszczu, nawet w Ex Ag.

 

Do tego chyba bym nie kupił m5 ex ag. 530d owszem, ale nie M5. przeciez nie jezdzą tym zarzadu ani najmy dlugoterminowe, tylko sa to demo cary z eventów (na ktorych zreszta byłem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.