Skocz do zawartości

zakup M5 w niemczech


maciek535i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio przeglądałem oferty m5 f10 w salonach niemieckich i ceny wyraźnie odbiegają od tych w polskich salonach na korzyść tych niemieckich niestety. Jak wygląda kupno prawie nowego samochodu np rok 2013 przebieg do 10 tys u dealara niemieckiego? lepiej działać samemu czy załatwiać zakup razem z firma brokerska? nieznam sie na tych sprawach i prosiłbym bym o pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak kupiłem swoje auto. Byłem osobiście odebrać. Wcześniej, oczywiście prowadziłem korespondencję z różnymi salonami.

Też zastanawiałem się nad M5. Ceny - cenami, ale duży wybór - to był argument. Mnie interesowały tylko oferty Premium Selection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, ostatnio przeglądałem oferty m5 f10 w salonach niemieckich i ceny wyraźnie odbiegają od tych w polskich salonach na korzyść tych niemieckich niestety. Jak wygląda kupno prawie nowego samochodu np rok 2013 przebieg do 10 tys u dealara niemieckiego? lepiej działać samemu czy załatwiać zakup razem z firma brokerska? nieznam sie na tych sprawach i prosiłbym bym o pomoc :)

 

Spokojnie sam dasz radę. Kupujesz na firmę czy prywatnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zakup jest z pewnością co najmniej tak bezpieczny jak w Polsce, a usługa zdecydowanie bogatsza i obsługa super.

Ja kupowałem roczniaka z 2 ręki ale wizyta w serwisie mnie powaliła na kolana, od tej pory chcę tylko tam załatwiać wszystko co niezbędne.

Nadmienię też, że mój roczniak był także kilkadziesiąt kzł tańszy niż rówieśnikz podobnym przebiegiem u polskiego dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowałbym na firmę oczywiście, ten którym jeżdżę teraz kupowałem u fusa w warszawie jako prawie nowe (990 km przebiegu), z auta jestem przeogromnie zadowolony, ale chciałbym zrobic cos takiego jak kolega Pemek. nie do konca jestem obeznany w temacie, to premium selection to znaczy auta prawie nowe u dealera? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli na firmę i masz NIP unijny to musisz kupić w netto i w Polsce zapłacić 23% VATu. Może być problem, bo dealerzy w Niemczech się boją Polaczków przekrętasów i niechętnie sprzedają nieznanym firmom w netto, no ale teoretycznie powinni tak zrobić. Mogą najwyżej kaucję pobrać w wysokości ich VATu i oddać dopiero po udokumentowaniu zarejestrowania auta w Polsce.

 

Premium Selection to takie samochody sprawdzone przez BMW pod kątem technicznym, pochodzenia itd. Przynajmniej w teorii. Wiele z nich pochodzi ze źródeł takich jak auta firmowe zarządu i wyższych pracowników centrali itd. Wcale nie oznacza to, że coś nie było malowane itd. W normalnym kraju nie jest to wada.

 

A tak przy okazji M5. W ZipTuning mają już przeróbę na 672KM opracowaną. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mmw - tak dobrze zrozumiałeś pytanie, polskie US to zawsze się można wszystkiego spodziewać.

 

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

A to dobre :norty: Czyli za plus minus cztery miesiące nie będzie w Polsce ani jednego auta które będzie wykorzystywane do celów nie firmowych.

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mmw - tak dobrze zrozumiałeś pytanie, polskie US to zawsze się można wszystkiego spodziewać.

 

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

No to się zacznie polowanie na drogach. :) Kolejny idiotyczny przepis. Policja będzie miała dodatkową robotę polegającą na wyłapywaniu oszukańców a urzędy skarbowe na przerabianiu kolejnych spraw wyłapanych przez policję. Jak zawsze wszystko się robi tak żeby skomplikować a nie uprościć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

A to dobre :norty: Czyli za plus minus za cztery miesiące nie będzie w Polsce ani jednego auta które będzie wykorzystywane do celów nie firmowych.

:cool2: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mmw - nie wiem nic o zmianie ustawy o Policji. A pewnie byłaby niezbędna by zrobić z policjantów funkcjonariuszy skarbówki. Pożyjemy zobaczymy.

 

zent - Ty pewnie masz na myśli powrót kratki, który będzie trwał od stycznia do lutego 2014. A ja piszę o tym co będzie po lutym 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Policja nie musi mieć specjalnych uprawnień, żeby kontrolować samochód i złożyć raport do US kiedy i gdzie był widziany obywatel X w swoim samochodzie. A już US będzie sprawdzał czy auto było używane w celach zarobkowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zent - Ty pewnie masz na myśli powrót kratki, który będzie trwał od stycznia do lutego 2014. A ja piszę o tym co będzie po lutym 2014.

 

 

Tak, o kratce myślałem, ale o tej drugiej opcji to pierwsze słyszę.

Edytowane przez zent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zent - Ty pewnie masz na myśli powrót kratki, który będzie trwał od stycznia do lutego 2014. A ja piszę o tym co będzie po lutym 2014.

 

Jak rozumiem tylko dla nowych zakupów to wprowadzą, jak kupie wcześniej to można mnie w imię prawa normalnie okraść na vacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słyszałem prawie u źródła. Szczegółów nie znam. Ale jest to coś więcej jak projekt bo musiało być wysłane kilka miesięcy temu do Komisji Europejskiej.

Jeśli ktoś będzie używał auta prywatnie i firmowo te będzie mógł odliczyć połowę VAT od wszystkiego. Jeśli tylko do firmy to całość VAT i wszystko w koszty.

 

Arnold - niestety nie jestem poważnie zainteresowany M5 :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi wam o okres przejściowy przed wprowadzeniem kolejnej derogacji w VATie. Zajrzyjcie na stronę Samar.pl i poczytajcie chwilę.

http://www.samar.pl/__/3/3.a/75812/3.sc/11/Odliczenie-VAT---z-kratk%C4%85-i-bez-kratki.html?locale=pl_PL

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na firmę i masz NIP unijny to musisz kupić w netto i w Polsce zapłacić 23% VATu. Może być problem, bo dealerzy w Niemczech się boją Polaczków przekrętasów i niechętnie sprzedają nieznanym firmom w netto, no ale teoretycznie powinni tak zrobić. Mogą najwyżej kaucję pobrać w wysokości ich VATu i oddać dopiero po udokumentowaniu zarejestrowania auta w Polsce.

 

Premium Selection to takie samochody sprawdzone przez BMW pod kątem technicznym, pochodzenia itd. Przynajmniej w teorii. Wiele z nich pochodzi ze źródeł takich jak auta firmowe zarządu i wyższych pracowników centrali itd. Wcale nie oznacza to, że coś nie było malowane itd. W normalnym kraju nie jest to wada.

 

A tak przy okazji M5. W ZipTuning mają już przeróbę na 672KM opracowaną. :)

 

Może polaczków przekrętasów sie boja ale nie firmy brokerskiej ? :D a co do czipu w nowej m5 to bym sobie odpuścil z tą dodatkową elektryczną mocą gdzie auto i tak jest nieźle doładowane :D trzeba będzie poczekac i zobaczymy jakie przepisy z tym vatem przyniesie 2014 rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.