Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie powoli zaczynam się rozglądać za E39 2.0l - 2.3l w lpg za jakieś 15000. Obecnie śmigam E36 1.8l 96r lpg rodzina się powiększa i przydał by się większy gabaryt. Będę szukał raczej silnika 2.0l bo auto ma byc w miarę ekonomiczne, ale jak się trafi 2.5l zadbane to też pewnie bym wziął. Co byście doradzili żeby auto było niedrogie w utrzymaniu bo w E36 spalanie gazu mi się wacha 10-11 lpg.
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam 2,8

Nie polecam 2,0

 

A co do spalania gazu to będzie wyższe.

Ale między 2,0 a 2,8 wielkiej różnicy w spalaniu nie będzie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wracając do meritum sprawy, 523i wydaje się lepszą opcją, gdyż pali nieznacznie więcej niż 2.0, a zawsze to 20 koni więcej.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Koszty przy 250 000 km rocznie między 2.0, a 2,8 jakieś będą - dlatego szukam raczej ekonomii. Chociaż 2,3l też jest ok. Autem żona będzie dojeżdżała do pracy - jakieś 13 km, więc zimą spalanie benzyny wzrośnie. Przesiadam się z auta co ma 11,3 do setki na 9,1s lub 8,1s przy 2,3l więc osiągi mi wystarczą tylko chodzi mi o niewielkie koszty eksploatacji. Dlatego też zamierzam po zakupie odchudzić koło zamachowe co powinno jeszcze obniżyć spalanie.
Opublikowano
Witam, miałem 523i ale to jest 525 tyle że z obniżoną mocą do 170km. Ogólnie jeździłem sporo 520i i byłem lekko rozczarowany jak było trzeba jechać w 4 osoby bo brakowało mocy co było odczuwalne i to dość mocno niż w przypadku jazdy samemu albo z jednym pasażerem, spalanie praktycznie takie same jak 523i. W 523 już czuć że jest te 170km ale do 528 nie ma porównania bo i takim jeździłem z tym że w 528 był automat i kombi. Spalanie między jednym a drugim jest ok 0.5 do 1l wieksze a lepiej jest mieć 528 i mieć ten nadmiar mocy. Bierz 528 bo z 520 bedzie Ci brak mocy :cool2: :cool2: ewentualnie 523i ale to w ostateczności. 520 ma 9,5s tak na marginesie pod warunkiem że silnik jest w bdb kondycji
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
nie bierz 2,0. I tak bedziesz miał gaz więc nie patrz na jakiekolwiek roznice w spalaniu. najlepsza opcja to 2,8, jesli nie chcesz albo po prostu trafi ci sie 523 to jest to dużo lepsza opcja niż 2,0. Ps pojemność silnika to nie 2,3 tylko 2,5, 523 to tylko oznaczenie. miałem styczność z 2,0 i 2,8 i różnica w spalaniu w trasie niezauważalna, w mieście 2,8 palilo pół litra więcej gazu więc ....tak czy siak ja w 520i bym się nie pchał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę, że z uporem maniaka dalej brniesz z tym 2.3l, a SILNIKA O TAKIEJ POJEMNOŚCI NIE MA!!! :mad2:
Opublikowano

kombi z gazem w e39 zaczynalbym od 2,5l czyli pomiedzy 170 a 193 konie.to jest moim zdaniem optymalne dla tej wagi auta.

ja sam rozwazalem 528i przes zakupem jakies 4 lata temu, ale jednak skusilem sie na silnik m54 (podwojny vanos) 231PS, :evil: :twisted:

zamiast 193 konnej m52 (chyba pojed vanos).jest troche nowoczesniejszy m54 (byl tez silnikiem roku w 2007 czy 2009)

smigalem kumpla kiedys 520i w limuzynie(toczy sie taczka) :mad2: taki troche mulek.

2 litry to se mozesz w e46 kupic. :cry2:

523i to jest zwykla 2, litra bez bajeröw 171 koni(taka mialem w e3o 325i z 171 konikami)

a 525 i to tez 2,5 literka tylko ze ma 193 ps ,chyba przez elektronikie lub skoki tlokow (nowsza konstrukcja lub lekki update od bmw

wybör nalezy do ciebie :mrgreen:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
btw chcesz odchudzac koło zamachowe żeby mniej paliło ? o ile zmniejszysz spalanie ? jak już na poczatku masz tak cudować żeby mniej palilo i to gazu to nie stać cię na to auto uwierz mi, nie pisze tego złośliwie
Opublikowano

OK. więc szukam zadbanego 2,5l lub 2,8l - pozostaje jeszcze VANOS ostatnio czytałem, że w aucie powyżej 250000 może wymagać naprawy.

 

Co do odchudzania koła zamachowego to daje to, że auto lepiej się buja bo przy lżejszym kole silnik ma lżej i nie potrzebuje tyle paliwa. Przynajmniej tak ma znajomy.

Opublikowano
na vanos nie ma reguły, kolega ma podwójny w 520i przebieg koło 350 000, autem jeździ ostro i to na średnim oleju i jak dotąd nic nie robił
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ja dobrze zrozumiałem , że chcesz pokonywać 250 000 km rocznie i rozglądasz się za autem za 15 000????

No chyba w takim przypadku nie patrzył bym na litr w tą czy tą.

 

Raczej bym kupił nówkę sztukę z salonu z gwarancją.

Chyba , że nie zrozumiałem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
no własnie bo przeoczyłem - "Koszty przy 250 000 km rocznie między 2.0, a 2,8 jakieś będą - dlatego szukam raczej ekonomii" - aż tyle jeździsz ?
Opublikowano
pewnie jedno 0 za dużo Się stuknęło koledze :norty: raczej miało być 25tkm nie 250
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po 5 letnim użytkowaniu mojej Buni mogę śmiało powiedzieć,że te 2 litry to trochę za mało.

Rozglądam się za 2.5L-3.0L.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.0 w sedanie okej, pod warunkiem że jeździsz sam, bez bagaży, i skrzynia manual.

No i na prawdę nie oczekuj super osiągów, bo to auto jest po prostu do przemieszczania się.

Zdecydowanie lepiej pchać się w 2.5, te 20KM jest odczuwalne, serio. :wink:

A 528 to idealny strzał, spali ci praktycznie może pół litra więcej niż męczone 2.0, a nadal masz rezerwę mocy, i nawet z automatem jeździ się całkiem przyjemnie.

Serwis jest praktycznie taki sam pomiędzy 520 a 523/528.

Teraz jeszcze kwestia znalezienia nie zajechanego egzemplarza.

Jeśli śmigasz w większości w trasach, (jakie te przebiegi roczne planujesz?) to możesz ewentualnie pomyśleć nad 530d.

Opublikowano

sorki ale skoro szukasz ekonomii to po co celujesz w takie auto? piszesz ze chcesz odchudzac kolo zamachowe itp, nie lepiej kupic inne auto?

 

dla mnie paliwo to najmniejszy problem w tym aucie nawet niech mi spali dynamiczna jazda po miescie 20l gazu to nie przezywam tak jak to ze za glupi korek od zbiorniczka wyrównawczego plynu chlodnicy mi powiedzieli 76zł, jak zle kupisz to w auto wlozysz duzo,

 

jak rodzinka Ci sie powiekszyla to ja bym na Twoim miejscu kupil albo lexusa z poczatku lat produkcji, robione pod konkurencje bmw takze rozklad masy 50/50 tyl naped a do tego bezawaryjne w teorii. albo volvo s60

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
E 36 w 6 lat zrobiłem 150 000 km i zakup+opłaty+zagazowanie wyniosło ok 14 000zł. Naprawy: - łożysko koła tył, poduszka silnika, poduszki amortyzatorów tył, okładziny chamulców tył, cylinderek tył, końcówki i tuleje wachacza przód i po ostatnim przeglądzie muszę wymienić tarcze i klocki przód i stabilizator. więc jaki sens brać auto z salonu :mad2: .Jak bym pyknął w totka to bym wolał kupić 3-4 latka za pół ceny i go odpicować :norty:
Opublikowano

z poczatku lat produkcji mialem na mysli nie z salonu tylko wlasnie ok 2002rok .

 

co do pojemnosci bmw kumpel ma 2.0 ja 2,5 i jest ogromno roznica w dynamice, a jakby sie trafila to jak wyzej 2,8. koszta wyjda podobnie a moc jest z Toba ;]

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej to 3,0

Nawet ostatnio była na sprzedanie ładna sztuka.

231 koni już sporo potrafi.

 

A na serio to głównym powodem wymiany silnika u mnie był brak mocy.

2,0 w tym aucie to pomyłka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Po co się pieprzyć, najlepiej M5 kupić, mocy Ci nigdy nie braknie - świat jest piękny.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Teraz Cie zaszokuje mam 520stke z motorem 2.2l o mocy silnika 2.5l w 523 :twisted: :8)

 

 

Kolego poczytaj jakie motory i kiedy wkladali bo troche jestes na bakier z wiedza na temat tego co chcesz kupic.

Szukaj 2.5 lub 2.8l tylko ten drugi bedzie drozszy w zakupie.

2.5 ma niby tylko 20km wiecej niz 2.0 ale odczuwalna roznica jest spora.

 

I nie zapominaj, ze e39 jest autem duzo drozszym w utrzymaniu niz e36 z czterema cylindrami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.