Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jak w temacie mam problem z instalacja wtryskowa, maly wyciek z wtryskiwacza w pierwszym cylindrze nie jest powazny ale mimowszystko nie daje mnie to spokoju. Zauwazylem to w lato i od tej pory nie zebralo sie tam duzo wiecej disla (ale mogl wyparowac pod wplywem temperatury w kazdym badz razie nie pryska ;) )

Przebieg 110 tkm

http://images65.fotosik.pl/481/cd4a4ab29d5e7cc8m.jpg

http://images62.fotosik.pl/482/3bb24f700f09f00cm.jpg

http://images62.fotosik.pl/482/c96eb7fa1c84db94m.jpg

 

 

Wystarczy w tym wpadku wymienic uszczelke nr.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=13_1226&hg=13&fg=15&lang=pl czy to moze cos powazniejszego?

Jak podjac sie takiej wymiany. Jest cos szczegolnego na co trzeba zwrocic uwage jak np. moment obrotowy dokrecenia wtryskiwacza?

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli dokręcenie wtryskiwacza chyba ok 15-20Nm o ile dobrze pamiętam nie pomoże , wymień mosiężny pierścień uszczelniający najlepiej Boscha -ponoć są miękki i dlatego skutecznie uszczelniają .Dokładnie oczyść gniazdo wtryskiwacza pod pierścieniem uszczelniającym z ewentualnego nagaru . Po przejechaniu kilkuset km. i odpowiednim ułożeniu pierścienia , możesz sprawdzić i w razie potrzeby z korygować ,dokręcić wtryskiwacz z odpowiednim momentem .Dłuższa eksploatacja z nieszczelnością może spowodować wżery w gnieździe głowicy od strony pierścienia uszczelniającego . W takim przypadku po zamontowaniu nowego pierścienia może być problem z prawidłowym uszczelnieniem wtryskiwacza , odpukać :wink: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki Ci za szybka odpowiedz. Sprubuje ogarnac w przyszlym tygodniu temat i porobie pare zdjec do archiwum :D mam nadzieje ze nic strasznego sie tam nie stalo i wymiana pierscienia da stosowny efekt :D

A przy okazji jak mozna dodawac zdjecia do tematow/odpowiedzi bo linki to kiepskie rozwiazanie :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zapomniałem napisać że niektóre wtryskiwacze na wskutek zgromadzonego nagaru są oporne przy demontażu - ostrożnie żebyś nie uszkodził . Te mokre , nasmarowane :wink: nie powinny się zbytnio opierać .Jak by co , poluźnij trochę śrubę mocującą wtrysk tak by dźwignia ( łapka ) miała mały ok milimetra luz i uruchom silnik na kilka , kilkanaście sekund .Może pomóc , przy poważniejszym zapieczeniu nie zawsze . Jak by co , miejmy nadzieje że nie , to pisz :wink: . Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krotki backup mojego problemu (bo juz prawie zapomnialem ze go mam :mrgreen: )

 

Po rozmowie z mechanikiem mojego zaufania i opisaniu problemu wybil mi pomys wymiany uszczelki z glowy.

Stwierdzil ze wyciek jest tak minimalny (disla nie przybywa a wycieku nie widac) ze nie ma sensu ruszac szczelnego wtrysku poniewaz moze to uszkodzic injektor. Mam nadzieje ze to sie zgadza a ja zaobserwuje jeszcze dokladnie czy to aby napewno z tamtad sie to wydobywa bo jednak nic nie przybywa. Moze to tylko jakies opary ??? Sam nie wiem w kazdym badz razie nie jest tak przejzysty jak disel tylko bardziej jak olej (na pewno mi sie tam nic nie wylalo przez przypadek :D )

 

Ps. najdziwniejsze ze przy metalowej rurce nie zbiera sie ten plyn tylko w tym plastiku obok.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kruk opisał Ci wzorcowo,perfekcyjnie :cool2: jak rozwiązać problem nieszczelności pomiędzy wtryskiem a głowicą i poważnych konsekwencjach dalszej eksploatacji w takim stanie ( wżery w głowicy ) :nienie:

Nic nie pisał o wymianie uszczelki głowicy ,bo i po co ? :shock:

Uszczelka głowicy niema nić wspólnego z nieszczelnością - wtrysk/głowica .

Po takiej diagnozie i braku reakcji , ten mechanik nie był by już moim mechanikiem , a tym bardziej zaufanym :mad2: .

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ważne, zmień mechanika .

Jak tak będziesz dłużej jeździł to w konsekwencji jednak będziesz musiał wymienić nie tylko uszczelkę głowicy :nienie: .

Nie będę powtarzał , wszystko na ten temat napisał ci kolega Kruk i .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powoli watpie ze to nieszczelnosc.

Wszystko wyczyscilem i od 400km spokoj, nic nie przybywa. Jest mozliwosc ze z pod korka wlewu oleju sie troche pocil i lecialo po pokrywie glowicy, dokladnie w tym miejscu jest otwor przez obudowe od korka do injektora

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4083&hg=11&fg=15&lang=pl

 

Zatkalem to narazie papierem i obserwuje.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. 2 miesiące temu wymieniali mi kompletny rozrząd, przez miesiąc niby było ok. a potem zauważyłem dym w komorze silnika + spaliny w kabinie, wokół 2 wtryskiwaczy jest sporo ropy i po odpaleniu silnika lecą bąbelki z pod jednego wtrysku, tydzień temu wymieniłem podkładki miedziane pod wtryskami i dzisiaj sprawdzam i problem ten sam. Czy macie jakiś pomysł gdzie leży problem ? Czy uszczelka pokrywy zaworów a konkretnie te małe uszczelki które są dołączone do kompletu mogą być przyczyną przedostawania się ropy z komory spalania ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz je tez dobrze dokrecone? W RG jest opisane aby wycentrowac podkladke dokrecajac do 8Nm po czym dokrecasz do 26Nm

 

Mozesz sprobowac tez wyczyscic gniazdo ale do tego potrzebne jest specjalne narzedzie

http://www.schmiedmann.de/de/produkt/12641-neu?produkt=00-00-0-135-210

 

Injektory musza zostac posmarowane smarem przed montazem 83 23 0 441 070

http://www.schmiedmann.de/de/produkt/e258612-neu?produkt=83-23-0-441-070

 

Poza tym nie jestem mechanikiem ale moze wtryski sa uszkodzone na dolnej czesci przy miejscu na uszczelke

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. 2 miesiące temu wymieniali mi kompletny rozrząd, przez miesiąc niby było ok. a potem zauważyłem dym w komorze silnika + spaliny w kabinie, wokół 2 wtryskiwaczy jest sporo ropy i po odpaleniu silnika lecą bąbelki z pod jednego wtrysku, tydzień temu wymieniłem podkładki miedziane pod wtryskami i dzisiaj sprawdzam i problem ten sam. Czy macie jakiś pomysł gdzie leży problem ? Czy uszczelka pokrywy zaworów a konkretnie te małe uszczelki które są dołączone do kompletu mogą być przyczyną przedostawania się ropy z komory spalania ?

Miałem kiedyś ten sam problem na jednym wtryskiwaczu.Jestem przekonany że ropa zalewa wtryskiwacz z powodu niewystarczającego uszczelnienia wtryskiwacza z gniazdem głowicy.Chyba że masz nieszczelność w układzie odprowadzającym nadmiar paliwa z wtryskiwaczy - mało prawdopodobne.

Ja miałem problem z uszczelnieniem bo w gnieździe głowicy w wyniku dłuższej nieszczelności powstały dwa wżery, ubytki. Kruk pisał o tym wyżej.

Ja uporałem się z nieszczelnością,chodź nie było to takie łatwe. Zastosowałem miękkie pierścienie Boscha i nie zważając na moment dokręcałem (oczywiście z głową) wcześniej za każdym razem popukiwałem gumowym młotkiem poprzez drewniany trzpień wtryskiwacz by mosiężny pierścień maksymalnie się ułożył.Po przejechaniu kilku,kilkuset km. zabieg ok 3-4 razy powtarzałem.Jeszcze później kilka razy sprawdzałem czy można dokręcić. Od tej pory minęło kilka lat i jest ok.

Sprawdzałeś gniazdo pod kątem wżerów ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie cytuj odpowiadając bezpośrednio pod postem.

 

Gniazd nie sprawdzałem. Zauważyłem jeszcze że chyba ta ropa cieknie trochę po pokrywie zaworów i kapie na DPF. A czy u Ciebie było czuć spaliny w kabinie na postoju ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie.

Zgromadziła się tylko wokół, topiąc wtryskiwacz, zdążyłem zareagować.Jeżdżąc dłużej z taką nieszczelnością ropa zalała by silnik.

Wydaje mi się że z pokrywy zaworów jak już to tylko olej może się wydostawać. Skąd niby w pokrywie zaworów miała by się znajdować ropa?

Nie zgromadziło jej się tak dużo że się przelała z zagłębień wtryskiwaczy i ściekała po pokrywie zaworów kapiąc na wydech ?

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, to chyba panowie przy składaniu silnika nieźle namieszali skoro gniazda wtrysków mokre i coś kapie na wydech. Raczej zdecyduje się na wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów i przy okazji sprawdzi się gniazda wtrysków. Dzięki Andrzej za pomoc.

 

Edit: 18.10.2016

 

Po zdemontowaniu pokrywy zaworów okazało się że brakuje uszczelki którą zaznaczyłem na obrazku poniżej :mad2: , stąd te wycieki po wymianie rozrządu o których pisałem wcześniej, Andrzej miałeś rację że to nie była ropa tylko olej.

 

http://i65.tinypic.com/vytqc6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.