Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

na początku chciałbym się przywitać gdyż jestem nowy na forum. :cool2: Jestem szcześliwym posiadaczem BMW E46 320d z automatem od 3 miesiecy no i niestety moja z tego rodość nie trwała długo :( Coś ją boli i nikt nie wie co więc opiszę Wam mój problem i bedę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

 

Dajmy na to dziś chodzi idealnie pali na dotyk i nic sie nie dzieje by po jakimś czasie nie odpalić w ogole. Gdy problem się pojawia to albo odpali i zaraz zgaśnie albo nie odpali w ogole, rozrusznik kręci normalnie i juz nawet chce ująć ale tak jakby cos jej odcinało paliwo, obroty spadają zaczyna trząść i koniec. Poczczas jazdy problem tez sie objawia utratą mocy gdy jade i czuje ze po wciśnięciu gazu nic sie nie dzieje (musze wtedy odjąć i dodac znów) to juz wiem, że gdy sie zatrzymam silnik zgaśnie sam. Samochód 3 tygodnie stał w warsztacie gdzie stwierdzili, że to wtryski i trzeba je zregenerować lub kupić nowe. Zdecydowałem się na regenerację choć mam wątpliwości ale na nowe mnie nie stać. No i możecie sobie wyobrazić moje niezadowolenie jak jeszcze tego samego dnia po odbiorze z warsztatu nie odpaliła :mad2: Szukałem jakichś czynników czy okoliczność w których problem występuje i skojarzyłem, że często kiedy "strzela fochy" pada deszcz bądź jest mokro. To naprowadziło mnie na trop, że może coś z elektryką? Czy to możliwe, że woda gdzies sie dostaje i robi się zwarcie? Pamietam, że raz u znajomego na kompie wyskoczył błąd "zwarcie ogrzewania do masy" i nie świecą się wszystkie kontroliki np. od kontroli trakcji i ręcznego. Powiedziałem o tym w warsztacie to koleś, który sprawdzał powiedział, że jest burdel w kablach i on sie nie tyka tego. Więc pewnie poprzedni właściciel musiał tam majstrować.

 

Miał już ktoś z Was podobny problem? Proszę o pomoc.

Opublikowano

Powiadasz że burdel z kablami ? a czy to nie po przekładce z Anglika ?

Podaj nr VIN to ktos to sprawdzi.

Jak w mokre dni się dzieją cuda to może coś z masą ?

Inna sprawa podepnij pod kompa z programem dedykowanym do BMW i niech to sprawdzą podczas jazdy tz -data live-

Jak mechanik ci powiedział że

powiedział, że jest burdel w kablach i on sie nie tyka tego.

czyli pierwszy raz się spotkał z takim problemem co by znaczyło że robi pod dyktando klienta tz jak mu każesz wymieni alternator to wymieni itd ale sam nie wiele zdiagnozuje,

Hmm... tacy też są potrzebni ale tobie potrzeba specjalisty od BMW

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Przekładki nie było, kraj pochodzenia Niemcy. Co do warsztatu to był to Eurowarsztat więc jakieś pojęcie powinni mieć o diagnostyce. A z tą masą to o co może chodzić?

Nie znam sie za bardzo na mechanice i elektryce i nie wiem do kogo teraz mam się udac. Możecie polecić jakiegoś speca?

Olsztyn, Ostróda, Lubawa, Nowe Miasto Lub, Brodnica, Toruń lub okolice.

Opublikowano
A pompa paliwa ci nie szwankuje? Na początek sprawdź przekaźnik pompy.
Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Opublikowano
a sprawdzałeś świece żarowe i sterownik do świec żarowych ? Niech to obejrzy elektryk i zobaczy czy nie masz oleju lub paliwa zgromadzonego na silniku pod obudową, sprawdź też alternator (szczotki może do wymiany), akumulator itp. Sprawdź też bezpieczniki może któryś robi zwarcie...
Opublikowano
Świeczki wymienione bo też pokazywały błąd. Akumulator dziala bez zarzutu. Narazie wstawiłem spowrotem do Eurowarsztatu sugierując im żeby sprwawdzili elektryke i przekaźnik pompy. Zobaczymy co tym razem wynajdą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapytaj o jedną ważną rzecz w tym warsztacie. Gdzie regenerowali wtryski, czy nadano im nowe kody IMA i czy te nowe kody zostały wprowadzone do komputera samochodu. Podpowiem Ci jedno, wtrysków w tych silnikach się "NIE REGENERUJE"!!! Fizycznie można, ale chodzi właśnie o te kody, każdy wtrysk jest inny, nie ma dwóch identycznych, było o tym bardzo dużo na forum, żaden warsztat nie jest w stanie idealnie nadać nowego kodu, a tylko dzięki tym kodom komputer wie jak dozować paliwo żeby silnik pracował "dobrze". Dla tego zalecane jest kupowanie dobrych używek, oczywiście jeśli nie stać na nowe..

Poproś o wykres wtrysków sprzed regeneracji i na jakiej podstawie je regenerowali. Ja u Ciebie obstawiałbym którąś z pomp paliwowych, a najbardziej "podprogową", choć może to być jeszcze prostsze, czyli filtr paliwa znajdujący się przy wspomnianej pompie...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki chłopaki za odpowiedzi. W samochodzie został wymieniony sterownik świec i narazie cały czas go testuje. Póki co odpala na dotyk i jest wszystko ok. Miejmy nadzieje, że juz tak zostanie :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.