Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam prośbę o dokładne przetłumaczenie błędu. Poniżej opis z INPY.

 

2A6F CDKMINHUB - Minhubadaption Anschlag mehrfach

Error counter: 1

Logistic counter: 27

Mileage 89720 km

Motordrehzahl (nmot) 2360.00 /min

Motortemperatur (tmot) 103.50 Grad C

Ansauglufttemperatur (tans) 2.25 Grad C

Erregerstrom Generator (ierr) 1.25 A

max.Anzahl der MINHUB-Anschläge überschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Opublikowano
Nie wiem co to ten minhubadaption. Anschlag ma różne znaczenia: obwieszczenie, opór, uderzenie, zamach. Mehrfach -powtórny, wielokrotny. Przekroczona maksymalna liczba minhub-anschlage ( nie wiem o co tu chodzi). Warunki testu spełnione. Usterka aktualnie istniejąca, ale jeszcze niezapisana. Usterka mogłaby spowodować brak błyskania świateł ostrzegawczych. Więcej nie pomogę. Wygląda na to, że to powinno być związane z działaniem świateł awaryjnych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co to ten minhubadaption. Anschlag ma różne znaczenia: obwieszczenie, opór, uderzenie, zamach. Mehrfach -powtórny, wielokrotny. Przekroczona maksymalna liczba minhub-anschlage ( nie wiem o co tu chodzi). Warunki testu spełnione. Usterka aktualnie istniejąca, ale jeszcze niezapisana. Usterka mogłaby spowodować brak błyskania świateł ostrzegawczych. Więcej nie pomogę. Wygląda na to, że to powinno być związane z działaniem świateł awaryjnych.

 

Dzięki, ale wg mnie to całkiem co innego. Wydaje mi się, że dotyczy VALVETRONIC'a.

Opublikowano

Zastanawiałem się jesze, bo słowo warnlampe to jest lampa ostrzegawcza ( w liczbie pojedyńczej, w liczbie mnogiej powinno być warnlampen) Czy tu nie chodzi przypadkiem o kontrolkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej informującą o jakiejś usterce, która może nie zadziałać. Jeśli przetłumaczyć anschlag jako opór/oporność, to może jest związane z jakimś czujnikiem działającym na zasadzie rezystora np. czujnik poziomu oleju,ale to tylko moje przypuszczenie. Napisz jak rozwiążesz problem bo jestem ciekawy. Przy okazji jak padnie czujnik poziomu oleju całkowicie, to pokaże błąd. U mnie po wymianie tego czujnika, nowy pokazywał niski stan oleju, chociaż poziom był prawidłowy. Błędu żadnego nie pokazał i w efekcie wymieniony został na kolejny. Okazało się że czujnik był fabrycznie padnięty.

 

Na niemieckim forum ktoś też pisał o tym błędzie, ale tak naprawdę nie ma konkretnej odpowiedzi. Ktoś mu zasugerował usterkę valvetronic, ale to raczej też jest gdybanie. U niego objawiało się falowaniem obrotów.

Opublikowano

I jak znaleźliście odpowiedź na ten błąd ?

Mi się pokazała tydzień temu , skasowałem i do teraz się nie pokazał - żadnej kontrolki nie miałem ani informacji, po prostu miałem kompa i się nudziłem i takie coś znalazłem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak znaleźliście odpowiedź na ten błąd ?

Mi się pokazała tydzień temu , skasowałem i do teraz się nie pokazał - żadnej kontrolki nie miałem ani informacji, po prostu miałem kompa i się nudziłem i takie coś znalazłem .

 

U mnie też nie było żadnych objawów. Podczas sprzątania auta było włączone CD z muzyką i po pewnym czasie wywaliło komunikat o niskim napięciu, a po moim zignorowaniu kolejne komunikaty o kontroli trakcji itd. Podłączyłem prostownik do podładowania, a jak się trochę podładowało podłączyłem kompa do sprawdzenia i skasowania tych błędów. Błąd 2A6F został zapisany przy liczniku przeszło 100km wcześniej, a zatem nie ma związku ze spadkiem napięcia, nie zauważyłem też jakiegoś problemu z silnikiem.

Opublikowano

Trochę poczytałem na zagranicznych forach i ten błąd jest często występujący z dwóch powodów.

 

W jednym na 10 jest to uszkodzony czujnik valvetronica , w jednym na dwadzieścia motor valvetronica , a w reszcie jest to olej w wtyczce czujnika valvetronica .

Trzeba wymienić uszczelkę i przeczyścić styki na czujniku.

Tutaj jest ta uszczelka nr 7

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3179&hg=11&fg=15

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć Wszystkim,

 

Chciałbym się podłączyć do tematu. W zeszłym miesiącu przy zakupie BMW E90 320i n46 2005r. 98 tyś km. krajowy podpinali się pod komputer i był właśnie ten błąd:

2A6F - Valvetronic, minimum lift exceeded

Błąd został wykasowany, ale nie byli w stanie określić czego dotyczy.

 

Miałem okazje dzisiaj również podpiąć się pod kompa i błąd nadal występuje.

Napiszcie proszę czy co dalej mógłbym sprawdzić, żeby to wyeliminować? Z jakim kosztem muszę liczyć przy wymianie uszkodzonego Valvetronica?

Pozdrawiam

Opublikowano

Poradźcie proszę, gdybym nie podpiął pod kompa pewnie bym o tym błędzie nie wiedział.

Nie świeci się kontrolka Check engine, nie widzę straty mocy. Ze spalaniem chyba nie jest źle. Jak kupowałem to miał średnie 9,6. Teraz po wyzerowaniu i jazdy około miesiąca w mieście plus delikatna zabawa 12,5 wiec jeszcze do przyjęcia. Czy mogę zostawić jak jest i obserwować? Dzięki z góry za wszelkie wskazówki.

Opublikowano

Sprawdź to co napisałem wcześniej - wtyczkę co masz z przodu na pokrywie zaworów .

 

Może też być zardzewiała wtyczka na motorze valcetronik - ja u mnie musiałem czyścić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N46 to wyskoczylo ? moze czujnik mimosrodowy kaput wlasnie przez olej we wtyczce, standard w tych silnikach ...
Krzysztof
Opublikowano

Tak, problem pojawił się w silniku N46. Gdybym nie podłączył pod kompa, nie wiedziałbym o istnieniu tego błędu.

Dużo jest roboty z wyjęciem czujnika valetronic i przeczyszczeniem styków?

Może to głupie pytanie, ale żaden ze mnie mechanik :wink:

Opublikowano

Dużo roboty zawsze jest - musisz ściągnąć filtr kabinowy . Ten duży plastik nad silnikiem pod szybą . Później odkręcić rozpórkę i następnie ściągnąć plastikową osłonę pokrywy zaworów.

 

Po tym masz wszystko na wierzchu . Poszukaj na youtube jest sporo filmików .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Hey, pomogło czyszczenie styków ? u mnie kiedyś się pociło koło tego złącza, po czym wymieniłem uszczelkę ale styków nie czyściłem. I nie dawno pojawił się ten sam błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.