Skocz do zawartości

M62b44TU błąd 028[addytywna adaptacja mieszanki]-rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój problem to check engine z powodu dwóch błędów:

 

028-Addytywna adaptacja mieszanki bank1-osiągnięty limit kontrolny

029-Addytywna adaptacja mieszanki bank2-osiągnięty limit kontrolny.

 

Przyczyną tych błędów są korekcje wtrysków benzyny na wolnych obrotach w okolicach minus 20%. Powinny być bliskie 0%

Co powoduje, że na wolnych ma bogato i musi tak skracać czasy wtrysków?

 

Sprawdzone sondy -OK

Nieszczelności na dolocie brak

 

Rozwiązanie:

Powodem problemów był przepływomierz. Na wolnych pokazywał 29-30 kg/h. Nowy pokazuje 18-19 kg/h. Checka już nie ma.

 

Ciekawostka:

Przy kasowaniu błędów związanych z adaptacją addytywną kasują się od razu wartości adaptacji addytywnej (wraca do 0) i multiplikatywnej (wraca do 1)

Edytowane przez vip_22
Opublikowano
Myślę, że INPA powie Ci więcej, jednak w takim przypadku ja bym stawiał na lewe powietrze.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

A czy czasem nieszczelność na dolocie nie skutkowała by plusowymi korektami?

Moja logika. Nieszczelność na dolocie = wiecej powietrza niż mierzy przepływomierz. Wiecej powietrza widzą lambdy i próbują wrócić do mieszanki stechiometrycznej -leją więcej paliwa = wydłużają czasy wtrysków.

 

Dodatkowe info od gazownika, który mierzył podciśnienie i mówił że jest OK.

I kolejna informacja od gazownika, że anomalie z czasem wtrysków są tylko na wolnych obrotach. W trakcie jazdy korekty super (+/- 5%). Wierzą chłopowi bo z tego żyje, tak więc musi się znać

 

Oczywiście to co napisłam to "moja logika" niekoniecznie słuszna.

Opublikowano
Ja kiedyś miałem problemy właśnie ze składem mieszanki i przyczyną był wadliwy przepływomierz. Kupiłem używkę i również była walnięta... kupiłem nowy zamiennik była poprawa ale silnik nie pracował tak jak należy. Wtedy kupiłem oryginał nowy boscha i dopiero silnik zaczął pracować tak jak należy. Tak więc sprawdź sobie przepływke bo to może być jej wina.
Opublikowano

Przepływomierz jest pierwszy na mojej liście podejrzanych.

Właśnie idzie do mnie kabelek i mam nadzieję, że zacznę się bawić w inpę lub tego typu podobne.

I dlatego mam pytanie do Ciebie Fenriz, bo widzę że masz podobnego sprzęta.

Jak jest u Ciebie na wolnych obrotach - co pokazuje inpa (lub inne) odnośnie masy mierzonego powietrza?

Jaka jest prawidłowa wartość przepływającego powietrza przez przepływomierz dla 540i?

Opublikowano

witam. Jutro będe miał chwile to podłącze kompa i zobacze jak wyglądają wskazania przepływomierza na wolnych to sobie porównasz. Chociaż powiem Ci że u mnie na walniętym przepływomierzu wskazania na wolnych były ok jednak pod obciążeniem nie domagał widocznie.

dziś dopiero miałem chwile wolnego czasu więc zrobiłem screena z Inpy odnośnie masy powietrza na wolnych obrotach. dodam tylko że silnik nie był całkowicie rozgrzany.

musisz sobie porównać chociaż z przepływką to jest tak że na wolnych obrotach niby będzie dobrze ale pod obciążeniem właśnie będzie przekłamywać i zamulać silnik.

 

http://imageshack.us/a/img191/7995/p7tq.jpg

Opublikowano
Podbije temat bo dodałem zdjęcie edytując ostatniego posta i pewnie zakładający temat nawet nie zauważył :)
Opublikowano

Dzięki Fenriz,

 

Spróbuję zobaczyć jak u mnie jest. Szkoda, że patrzyłeś na zimnym silniku.

Kurcze trochę Ci jeszcze pomarudzę. Jakbyś znalazł jeszcze chwilę czasu i zobaczył jak sprawa wygląda na rozgrzanym silniku. Tak około 90oC temp cieczy.

No i jeszcze chyba ważne. Masz silnik z vanosami?

 

U mnie przy 90oC cieczy pokazuje na wolnych 29,3 kg/h. Tak więc dużo więcej niż u ciebie. Prawie pewny jestem, że u mnie te błędy przez przepływkę są. Na wolnych pokazuje dużo powietrza, do tego komputer dobiera dużą ilość paliwa. Sondy mają na bogato i komp skaraca czasy wtysku, czyli właśnie te addytywne adaptacje.

 

Tak więc duża prośba o sprawdzenie na rozgrzanym, żebym się upewnił i nie utopił 500PLN na nową przepływkę.

 

A i jeszcze jedno zauważyłem. Masz dużo niższe obroty na jałowym. U Ciebie 616. U mnie jak pokazywało 29,3 kg/h miałem 712 rpm. To pewnie też robi różnicę.

Opublikowano

sorry że tak późno ale nie było mnie w domu kilka dni i nie miałem dostępu do Inpy. tu masz screena jak to u mnie wygląda na rozgrzanym silniku. Więc u Ciebie na 100% za te błędy odpowiada przepływka bo na wolnych pokazuje że niby dostaje dużo więcej powietrza i komp musi skracać czasy wtrysków. a jak już nie jest w stanie ich skrócić żeby wyrównać mieszankę to wywala Ci te błędy. Kup sobie nową przepływke boscha i będziesz na 100% zadowolony z efektów bo auto Ci odżyje. I tak mam silnik z vanosami więc taki sam jak u Ciebie. Pozdro.

 

http://imageshack.us/a/img716/1976/70mq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.