Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pod listwą progową mam ognisko rdzy. Troche zeskrobalem ale czym to rozpuscic zeby zrobic zaprawke? Jakis odrdzewiacz na to polac?
Opublikowano
witam.Powinienem sie przywitac bo jestem tu nowy wiec witam was serdecznie;) tak jak kolega wspomnial odczyścić i dajemy podkład wytrawiający potem zwykly podklad baze bezbarwny i koniec , mozemy dać epoxyd na oczyszczona blache tez spokojnie da rade.Jest tez bardzo dobry srodek na takie sprawy ale nie tani DINITROL Rost-off Primer Preparat przetwarzający rdzę i służący do gruntowania w jednym. Zneutralizowana rdza tworzy z żelazem, metaloorganiczny związek żelazowy. Ta tworząca się czarna, bardzo zwarta i wytrzymała warstwa, gwarantuje długotrwałą ochronę antykorozyjną i za razem jest powłoką gruntową dzięki wzbogaceniu żywicą epoksydową. Wolna od ołowiu i cynku.Jeśli chodzi o sprawy związane z lakiernictwem lub blacharka to pytac pomoge , a mam nadzieje ze wy mnie wprowadzicie na forum i do marki BMW
Opublikowano

Brunoxu ani innych specyfikow wiazacych tlenki metalu nie stosuje sie na oczysczona do bialego blache. Stosuje sie je na rdze.

Albo wyczyscic do bialego i siknac dwie warstwy podkladu reaktywnego i reszte albo lekko przeszlifowac i dac brunox, cortain itp. i dopiero podlad.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
od lat wychodzę z założenia, że lepiej zapobiegac niż leczyć więc raz na jakiś czas moje auta są przeglądane i nawet najmniejsze obicia lakieru - zabezpieczane. do tego minimum raz w roku konserwacja podwozia oraz profili zamkniętych woskiem z Valvoline i jeszcze żadne auto mi nie zardzewiało
Tarcze hamulcowe Rotinger
Opublikowano
No właśnie też mam taki problem. Wjechałem na pozostawiony element od znaku po prawej stronie i przerysowałem dość głęboko pod drzwiami. Co radzicie ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Na klapie znalazłem kolejne ogniska rdzy. Rozumiem że trzeba to oczyścić papierem i wtedy mogę prysnąć CONVERUST EPOXY i na to lakier?

http://s1.postimg.org/w1bn8l27v/2014_03_02_11_10_35.jpg

 

I jeszcze pytanko jak się pozbyć tych kabli które wchodzą w klapę? Pod uszczelką tez jest rdza i muszę mieć do tego dobry dostęp żeby ładnie zrobić

http://s9.postimg.org/5ktcr79vv/2014_03_02_11_10_45.jpg

Opublikowano
Pod masą uszczelniającą też masz rdzę, a jak tego nie zerwiesz, to robota po nic. Na Converust Epoxy trzeba dać pokład, najlepiej epoxydowy dwuskładnikowy. Lakier wierzchni (baza) rozpuści Converust E, tym bardziej że nie robisz małych odprysków od kamieni. Z kablami to nie mam pojęcia co trzeba zrobić, bo tam mam póki co czysto.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jesienią wyczyściłem z korozji próg (pod plastikową nakładką) Nalożyłem dwie warstwy dwuskładnikowego podkładu reaktywnego, potem podklad akrylowy, następne lakier w kolorze. I co? zaglądam dzisiaj a tam ruda. Co zrobiłem źle?
Opublikowano
Dostęp byl dobry więc chyba do gołej blachy. Nie mam jednak pewności bo coś mi chodzi po głowie że chyba źle zinterpretowałem słowo "reaktywny" jako wlasnie wchodzący w reakcję z rdzą.
Opublikowano

Obojętnie czy reaktywny, czy bardziej uniwersalny epoksydowy, blacha musi być oczyszczona do żywej, zdrowej materii. Natomiast to co zostanie "niewidoczne" gołym okiem zostaje zneutralizowane, odseparowane od wilgoci i tlenu podkładem reaktywnym.

 

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/proggg.jpg

 

Jest jeszcze jedna możliwość, a mianowicie co z ewentualną rdzą od strony wewnętrznej, zaraz przy otworze na kołki rozporowe? Jeśli tam nie doczyściłeś, to wylazło ponownie na wierzch. Ja kupiłem do tego celu małe lustereczko dentystyczne, ewentualnie wypożycz endoskop z kamerką aby mieć pewność.

Opublikowano

Co do tego odseparowania od wilgoci i tlenu to tylko i wyłacznie podkład epoxydowy. Reaktywny nakłada się bardzo cienko i jego właściwosci jako bariery ochronnej są słabe. W jego przypadku chodzi bardziej o działanie chemiczne.

Kolego Jakbu, oczyść to jeszcze raz i nanieś dwie, bądz nawet trzy warstwy podkładu epoxydowego. Jeżeli dobrze to zrobisz to będziesz miał spokuj z rdzą na kilka lat :wink: Mówie oczywiście o podkładach stosowanych w naprawach samochodów. Bo podkładów typu brunox itp nie uzywałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.