Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja muszę potwierdzić wrażenia. Kupiłem żonie 116i poleasingowe. I faktycznie daje radość z jazdy. Demon to to nie jest, ale dynamika też mnie zaskoczyła. Ja teraz jeżdżę 240 konnym Audi 2.0 tfsi. To dopiero ciężka locha bo waży wg dowodu rejestracyjnego 1630 kg. Jest szybkie, ale bmka jezdzi fajniej.

 

K8v8M: Nie wiesz gdzie w Polsce taki remap można zrobić?

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja i tak kolejne auto chce w benzynie bo za mało jeżdzę. To jaką benzynę polecacie koło 200KM w bmw 3 ;) ? jaki silnik? może oznaczenie ktoś zna co byłoby najlepsze, skoro teraz takie super te silniki to czy będzie mi palił tak max 9 po mieście ;) ?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
A co to ma wspólnego z tematem? Jeśli mało jeździsz to co cie interesuje spalanie? I po co w mieście 200KM? Żadna benzyna nie zapewni w mieście spalania poniżej 10 litrów. Chyba ze to będzie wioska z tramwajami. Z dieslem też będzie ciężko. Jak chcesz mieć niskie spalanie w mieście to kup toyota yaris hybrid.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Tyle ma wspólnego ile Twoje wywody na temat załowania kupna 123d i 300 konnego auta...ale do rzeczy.

 

Nie jeżdzę tylko w mieście, większość tak, ale i trasy też robię. Nadchodzi czas szukania auta powoli, znaleźć dobrą sztukę nie jest łatwo i trochę to trwa. Nie szukam auta z malutkim spalaniem, wystarczy mi takie co ten pali teraz (8-9 litrów), ale skoro kupuję nowszy model (silnik) to oczekuje dużo lepszego spalania, tak chwalicie te nowe konstrukcje. Skoro 300KM diesel potrafi w cyklu mieszanym spalić 7 litrów (dalej jestem w szoku, WOW!), to zakładam że około 180-200KM benzyna powinna spalić w mieście koło 9 litrów przy w miarę spokojnej jeździe, na trasie to może 7-7.5 - takie coś by mi odpowiadało. Nie chcę się pchać w diesla, bo robię rocznie 15k km, czasem zdarza się, że jeżdżę cały miesiąc tylko po mieście, więc DPF by mi raczej przeszkadzał, diesel do takich przebiegów też jest nieopłacalny jak każdy wie. Czyli nie ma takich aut bmw w benzynie, które mają umiarkowane potrzeby na paliwo? trzeba obniżać masę auta wywalając tył? trochę chore bo to nie dodatkowe auto na tor tylko do codziennej jazdy.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
... zakładam że około 180-200KM benzyna powinna spalić w mieście koło 9 litrów przy w miarę spokojnej jeździe, na trasie to może 7-7.5 - takie coś by mi odpowiadało.

Żadna benzyna powyżej poj. silnika 1.8 lub mocy powyżej 150KM nie spali Ci w mieście mniej niż 9l chyba żebys jeżdził jak totalna piii... i do tego bez klimy. Benzyna 180-200KM w mieście napewno spali ponad 10,5l, nie ma cudów :nienie:

Opublikowano
Miasto, miastu nie równe, ale mógłbyś się zdziwić jak mało pali nowa mazda 3 2,0 165 KM. Ja nawet w mazdzie 6 na jeździe testowej zszedłem w mieście poniżej 9. A klmy nie ma co do tego mieszać bo używa się jej przez kilka tygodni w roku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dolacze sie do tematu spalania :)

Na stacje (w centrum miasta) mam ok. 5km od domu. Nie raz po zatankowaniu i skasowaniu komputera probowalem dojechac do domu pobijajac rekord ekonomicznosci :)

Po drodze mam ok. 6 swiatel i jedna goreczke. Jedynie gdy uda mi sie trafic na "zielona fale" potrafie zejsc po dojechaniu do 8,8L/100.

W trakcie jazdy hamowanie biegami do samego konca, zmiany w miare wczesne i jazda z musnietym pedalem gazu :)

 

Dlatego 9L w miescie na calym baku jest wg mnie nie do osiagniecia!! w dwulitrowej benzynie, no chyba, ze ktos wali na czerwonym przez swiatla :)

 

PS. jadac "normalnie" ze stacji do domu wychodzi mi na dzien dobry 11,5 - 12 na setke

 

Co do Trasy - rekord z Włoch (predkosci maks 130 - 140) ale glownie okolice 100km/h - spalanie 6,2 na 2 tysiacach kilometrow

 

PS2. ja na klimatroniku jezdze calutki rok

Opublikowano
To ze masz włączony przycisk nie znaczy że Klima pracuje. No i świat jednak poszedł do przodu trochę. Po 2007 roku jedynki są o wiele bardziej oszczędne i dotyczy to też silników benzynowych. W mieście bardzo dużo daje start - stop. Jak już pisałem sprawdźcie co potrafi nowa mazda, można się zdziwić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To ze masz włączony przycisk nie znaczy że Klima pracuje. No i świat jednak poszedł do przodu trochę. Po 2007 roku jedynki są o wiele bardziej oszczędne i dotyczy to też silników benzynowych. W mieście bardzo dużo daje start - stop. Jak już pisałem sprawdźcie co potrafi nowa mazda, można się zdziwić.

prawie wszystko sterowane elektrycznie.... fakt.... koledze 116i srednio 6.7 pali z 2010...

Opublikowano

Ja widzę jeden wniosek z całej tej dyskusji... Całym złem w 123d jest automat, który zwiększa masę auta, zwiększa spalanie i odbiera trochę radości.

Dla mnie 123d po programie jak u K8v8M to byłby ideał jakby był manual ;) i nawet bym nie myślał nad 116i i ewentualnych przeróbkach.

Opublikowano
Żadna benzyna powyżej poj. silnika 1.8 lub mocy powyżej 150KM nie spali Ci w mieście mniej niż 9l chyba żebys jeżdził jak totalna piii... i do tego bez klimy. Benzyna 180-200KM w mieście napewno spali ponad 10,5l, nie ma cudów :nienie:

Dobra, sorki Panowie... jestem sto lat za murzynami i nie brałem w mojej powyższej wypowiedzi silników z bezpośrednim wtryskiem i tych z turbiną co z małej poj. maja ponad 150KM.

 

A co do miasta - jazde po mieście rozumiem jako połączenie stania w korkach, powolnej jazdy, częstego zatrzymywania sie i ruszania. Jeśli ktoś dojeżdża tak jak ja 10km do pracy z czego całość znajduje sie w granicach miasta ale tak naprawdę 40% to trasa a 60% miasto, to jest to cykl mieszany z przewagą miasta. Notabene moje spalanie w takich warunkach to 9,5-11l/100km zalezne od stylu jazdy w trakcie wypalania danego baku (10km do pracy czyli silnik przez ponad polowę drogi nie ma temperatury optymalnej co za tym idzie spala więcej). Uważam że jak na 2.0 wolnossącą benzynę z wtryskiem pośrednim to jeden z lepszych wyników na świecie wśród samochodów o podobnych parametrach.

Opublikowano

trochę OT

 

pojeździłem skyaktivem i powiem szok :shock: , biorąc pod uwagę porównywalną moc 150 - 160KM mazda z 2l benzyną spaliła mi 2l mniej na 100km niż 1,6turbo!

 

pojeździłem dużym cx5 i wyszło 7,8l :shock: po mieście

Opublikowano
To ze masz włączony przycisk nie znaczy że Klima pracuje. No i świat jednak poszedł do przodu trochę. Po 2007 roku jedynki są o wiele bardziej oszczędne i dotyczy to też silników benzynowych. W mieście bardzo dużo daje start - stop. Jak już pisałem sprawdźcie co potrafi nowa mazda, można się zdziwić.

 

W jakims tam stopniu musi pracowac. Osusza powietrze, a potem je ogrzewa (o ile jest taka potrzeba). Caly czas pisze o wlaczonym przycisku z GWIAZDKA i jednoczesnym przyciskiem AUTO, bo rowniez mozna miec samo AUTO wlaczone co bardziej sie sprawdzi w zime kiedy to zimne powietrze musimy ogrzac, a nie jak w lato, cieple ostudzic (co bez przycisku GWIAZDKA - klima) jest niemozliwe :)

 

to ze 120i po lifice z 20 koniami wiecej pali mniej niz przedliftowa to fakt :(

Opublikowano
Miasto, miastu nie równe, ale mógłbyś się zdziwić jak mało pali nowa mazda 3 2,0 165 KM. Ja nawet w mazdzie 6 na jeździe testowej zszedłem w mieście poniżej 9. A klmy nie ma co do tego mieszać bo używa się jej przez kilka tygodni w roku.

 

Myślę, że nawet mniej :) ojciec ma spalanie 7.8 średnie w mazdzie 6. Fakt, że mniejsze miasto niż Wrocław, ale jednak :) mazda 3 jeździłem testowo we Wrocku, cisnąłem dosyć nieźle i miałem 8.2 spalanie :D boskie te silniki w maździe są, ale ni chciałem o tym wspominać tutaj ;) Fakt faktem, że lepiej mi się jeździ z tylnym napędem w bmw :) ale mazda nie jest zła. Sam zastanawiałem się nad 3, ale z silnikiem co chcę i wyposażeniem kosztuje 90-100k PLN. A to trochę dużo jak na kompakt ;) może 2 letnią mazde 6 by znaleźć, ale kto będzie chciał sprzedać auto w 2014 jak jeszcze będą mieli rok gwarancji ;(

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Ja widzę jeden wniosek z całej tej dyskusji... Całym złem w 123d jest automat, który zwiększa masę auta, zwiększa spalanie i odbiera trochę radości.

Dla mnie 123d po programie jak u K8v8M to byłby ideał jakby był manual ;) i nawet bym nie myślał nad 116i i ewentualnych przeróbkach.

Nie. To zły wniosek. Że wszystkiego bym zrezygnował ale nie z automatu. Owszem automat w tym wypadku zżera sporo paliwa, ale moim zdaniem diesel bez automatu to nieporozumienie. Mocny diesel bez automatu to nieporozumienie do kwadratu. Żeby mocnym dieslem optymalnie przyspieszyć trzeba mieć naprawdę dobrze wyćwiczone machanie lewarkiem i jest to cholernie upierdliwe. W codziennym ruchu i przeciętnego kierowcy szansa na optymalna zmianę biegu jest jedna na sto. Automat zawsze zrobi to perfekcyjnie. A już w szczególności ruszanie automatem to niebo a ziemia w porównaniu z manualną skrzynia. W 116i mieliłem kołami nie tylko na jedynce ale jeszcze przy zmianie na dwójkę. Po części to pewnie zasługa opon, ale w największym odpowiada za to puszczenie sprzęgła.

Co do masy ztcp automat to plus 15 kg i tyle jestem w stanie zapłacić za ten komfort i jakosc. Oczywiście ideał to skrzynia 8 biegowa. Tu jest i poprawa osiągów i nawet minimalnie lepsze spalanie, ale to dopiero w F20.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To ze masz włączony przycisk nie znaczy że Klima pracuje. No i świat jednak poszedł do przodu trochę. Po 2007 roku jedynki są o wiele bardziej oszczędne i dotyczy to też silników benzynowych. W mieście bardzo dużo daje start - stop. Jak już pisałem sprawdźcie co potrafi nowa mazda, można się zdziwić.

 

W jakims tam stopniu musi pracowac. Osusza powietrze, a potem je ogrzewa (o ile jest taka potrzeba). Caly czas pisze o wlaczonym przycisku z GWIAZDKA i jednoczesnym przyciskiem AUTO, bo rowniez mozna miec samo AUTO wlaczone co bardziej sie sprawdzi w zime kiedy to zimne powietrze musimy ogrzac, a nie jak w lato, cieple ostudzic (co bez przycisku GWIAZDKA - klima) jest niemozliwe :)

 

to ze 120i po lifice z 20 koniami wiecej pali mniej niz przedliftowa to fakt :(

Klima nie ogrzewa powietrza, osuszanie, może tak przez moment, ale wątpię. Poniżej zdaje się 3 stopni w ogóle nie działa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To ze masz włączony przycisk nie znaczy że Klima pracuje. No i świat jednak poszedł do przodu trochę. Po 2007 roku jedynki są o wiele bardziej oszczędne i dotyczy to też silników benzynowych. W mieście bardzo dużo daje start - stop. Jak już pisałem sprawdźcie co potrafi nowa mazda, można się zdziwić.

 

W jakims tam stopniu musi pracowac. Osusza powietrze, a potem je ogrzewa (o ile jest taka potrzeba). Caly czas pisze o wlaczonym przycisku z GWIAZDKA i jednoczesnym przyciskiem AUTO, bo rowniez mozna miec samo AUTO wlaczone co bardziej sie sprawdzi w zime kiedy to zimne powietrze musimy ogrzac, a nie jak w lato, cieple ostudzic (co bez przycisku GWIAZDKA - klima) jest niemozliwe :)

 

to ze 120i po lifice z 20 koniami wiecej pali mniej niz przedliftowa to fakt :(

Klima nie ogrzewa powietrza, osuszanie, może tak przez moment, ale wątpię. Poniżej zdaje się 3 stopni w ogóle nie działa.

 

Mylisz sie.

 

Powietrze, dostarczone do wnętrza przez wentylator nawiewu, zostaje bowiem najpierw osuszone (wilgotne powietrze przepływając przez zimny parownik „oddaje” wilgoć w postaci skroplin, które wypływają pod samochód), a następnie jest podgrzane przez nagrzewnicę do nastawionej przez nas temperatury. Dzięki temu szyby pojazdu bardzo szybko przestają być zaparowane, a powietrze wewnątrz samochodu będzie miało odpowiednią wilgotność i temperaturę. Klimatyzacja pełni zatem dwie role - obniża temperaturę we wnętrzu przy upalnej pogodzie i osusza powietrze, co jest wykorzystywane w zimie.

 

Jak nie wierzysz to zrob sobie test nadmuchu bez klimy jak masz zaparowane szyby i z klima :)

Opublikowano
Możesz mi wierzyć lub nie ale nie licząc kilku tygodni w roku nie używam klimy. Zdarza mi się ja wlaczyc rzeczywiście czasem do osuszania szyb, ale to są wyjątkowe sytuacje gdy n p leje i wsiadam mokry do auta. To ze Klima osusza powietrze to jest oczywiste. Kwestia na ile jest to często używane w trybie auto. Moim zdaniem niezwykłe rzadko.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jeden nasz kolega z forum który też ma 116i rozmawiał z Rogalem (rperforamnce), ale nie wiem a jak to się skończyło.

 

Hej,

Na ta chwila skonczylo sie nijak - wyslalem maila / zapytanie przez formularz na stronie i nie dostalem informacji zwrotnej - w natloku innych spraw i bez wiekszego cisnienia na zwiekszenie mocy w tym aucie temat tymczasowo olalem ;) Mysle ze jest to rowniez do ogarniecia w Kreatorze mocy - odblokowuja np. silnik Mini One do poziomu Mini Cooper'a wiec pewne szlaki sa przetarte.

Nie wiem konkretnie jak maja sie sprawy w tym przypadku, ale potencjalnie dobrym tematem na poprawe osiagow byloby wsadzenie krotszego dyfru - zmienialem przelozenie glowne na krotsze np. w Civicu 1.6VTi i subiektywne wrazenia byly zdecydowanie lepsze niz wszelkie przerobki mechaniczne (dolot, kolektor wydechowy + wydech, walki itp). CIerpi na tym co prawda predkosc maksymalna no i biegi sa efektywnie krotsze, ale do miasta super sprawa - w tym konkretnym przypadku mialo sie wrazenie ze pod maska siedzi mocne 2.0 a nie 1.6 :8)

 

Wesolych swiat :)

Pzdr, MtothaJ
  • Moderatorzy
Opublikowano
Możesz mi wierzyć lub nie ale nie licząc kilku tygodni w roku nie używam klimy. Zdarza mi się ja wlaczyc rzeczywiście czasem do osuszania szyb, ale to są wyjątkowe sytuacje gdy n p leje i wsiadam mokry do auta. To ze Klima osusza powietrze to jest oczywiste. Kwestia na ile jest to często używane w trybie auto. Moim zdaniem niezwykłe rzadko.

Często, często... klimatroniki oprócz czujników temperatury mają czujniki wilgotności... Jak tylko wilgotność wzrasta (co widać po parowaniu szyb, klimatyzacja od razu się uruchamia w celu osuszenia powietrza).

Opublikowano

 

Hej,

Na ta chwila skonczylo sie nijak - wyslalem maila / zapytanie przez formularz na stronie i nie dostalem informacji zwrotnej - w natloku innych spraw i bez wiekszego cisnienia na zwiekszenie mocy w tym aucie temat tymczasowo olalem ;)

 

Bo z Rogalem to trzeba porozmawiać przez telefon albo osobiście i to też nie do końca zapewnia sukces. Za malo czasu ma chłopak...

Ja to bardziej informacyjnie, czy są jakieś efekty, bo to i tak furka żony, a jej nie bardzo zależy na mocy. Choć to trochę dziwne bo przesiadła się z fury 50 koni mocniejszej.

Opublikowano
Hej a. Krótsze przełożenia plus szpera. Te je to :mrgreen:

P.S. spalanie poniżej 9 tylko po wawie?

krotsze przelozenia i szpera gwarantuja wzrost spalania... jak chcesz lekkie i bardzo dynamiczne auto to crx .... i nie trzeba wiele kombinowac... i spalanie tez nie jest zle..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.