Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mój problem polega na tym, że podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2.300-3.000 i przy prędkości ok. 100-120 km/h na 5 i 6 biegu po wciśnięciu gazu "do dechy" czuć delikatne wibracje nadwozia. na innych biegach w podanych zakresach nic sie nie dzieje, poniżej i powyżej tych prędkości też wszystko jest ok. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Aha mam ręczną skrzynię. Dzięki za wszystkie uwagi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień na wstępie koła przód z tyłem i sprawdź. Może jak dajesz w palnik i dociążany jest tył to akurat przy tych prędkościach któraś opona daje wibracje. To jest najczęstszy zakres prędkości, przy którym niewyważone koło albo wadliwa opona powoduje takie objawy.
Opublikowano
Dzieki za radę, mogę przełożyć i sprawdzić, jednak działo sie tak na letnich oponach i teraz na zimowkach jest to samo, chyba ze założyli felgi w te same pozycje... Kiedy ten objaw występuje to drążek zmiany biegów drży w rytm tych wibracji jak sie go w trakcie przyspieszania złapie, stad myślałem, ze to albo od silnika albo skrzynia. Dodatkowo jak pracuje na luzie to od czasu do czasu tez czuć delikatne poszarpywania budy, choć silnik pracuje równiutko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to opony odpadają. Dziwne objawy, bo jakby jakieś poduszki były czy coś to by dało się odczuć przy mniejszych prędkościach. Musi się przejechać i to zbadać jakiś fachman i tyle.

 

Wpisz w swoich danych skąd jesteś to może ktoś Ci podpowie gdzie się udać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich,

mój problem polega na tym, że podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2.300-3.000 i przy prędkości ok. 100-120 km/h na 5 i 6 biegu po wciśnięciu gazu "do dechy" czuć delikatne wibracje nadwozia. na innych biegach w podanych zakresach nic sie nie dzieje, poniżej i powyżej tych prędkości też wszystko jest ok. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Aha mam ręczną skrzynię. Dzięki za wszystkie uwagi

 

Zastanawiam sie czy moze to byc kwestia mocowania wydechu ktory przenosi wibracje na bude. Jak rozumiem auto jest nowe / prawie nowe i wydech sie uklada wiec byc moze trzeba poluzowac i na nowo dokrecic wydech - mialem podobne objawy w 116i i ww. pomoglo.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Dobra, podjadę do serwisu i poproszę o sprawdzenie. Auto jest nowe, bezwypadkowe, obecnie ma przejechane 21kkm, z czego ja zrobiłem jakieś 12.
Opublikowano
generalnie ja zaobserwowałem to samo, przy 2100-2400 obrotów od 5 czy 6 biegu, w dieslu nic nie widać w lusterku wstecznym, bo tak trzęsie, automat 8b.
Opublikowano
Jeśli drgania są tak intensywnie przenoszone na nadwozie iż powodują zamazywanie obrazu w lusterku sądzę że problem nie jest w nadmiernym poluzowaniu a w braku wymaganego stopnia swobody. Drgania to zwykle efek obrotów na mimośrodzie lub niepoprawnego usztywnienia elementów ruchomych. Moim zdaniem takich drgań nie może spowodować tłumik a wystąpienie zjawiska przy obrotach w oklicy 2500 sugeruje iż pochodzą od prędkości obrotowej silnika/skrzyni :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko dlaczego dopiero przy tak dużej prędkość? Chyba, że przy szybkiej zmianie biegów skrzyni automatycznej podczas rozpędzania wibracje są nieodczuwalne, bo na tych obrotach silnik pracuje chwilkę dosłownie. Utrzymując stałą, niższą prędkość skrzynia wrzuca już wyższe biegi i obroty są niższe, więc też nie ma wibracji. Dopiero przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów to się pojawia.

 

A czy koledzy próbowali na luzie utrzymywać dłużej ten zakres obrotów silnika?

Opublikowano

To ma sens :cool2:

Ustabilizowane obroty i bieg skrzyni powodują interferencję/nakładanie drgań czyli amplituda rośnie stąd drgania w ustabilizowanych warunkach. Dlatego kluczowe jest poprawne wytłumienie i poprawne mocowanie pozwalające na odpowiednie stopnie swobody.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Na luzie nie ma absolutnie żadnych drgań w podanym zakresie obrotów. W trakcie jazdy przy utrzymywaniu stałej prędkości obrotowej na 5 i 6 biegu również drgania nie występują. Pojawiają sie dopiero gdy wciśnie sie gaz do podłogi bez redukcji, chcąc np nagle przyspieszyć. Mowię tu oczywiście o ręcznej skrzyni, bo automat naturalnie zaraz sam sobie zrzuci bieg. Przyspieszanie na innych biegach przy podanych zakresach prędkości ( obrotowej i samochodu) również nie powoduje drgań. Przedstawię to na przykładzie:

Jadę 100km/h na 5/6 biegu i obrotach ok. 2400, wciskam gaz do deski i jak auto przyspiesza czuć delikatne drgania do prędkości ok. 120 km/h i ok. 3000 obrotów

Jadę 100km/h redukuję do 4 biegu, obroty wyskakują powyżej 3000 i kiedy wciśnie gaz do dechy podczas przyspieszania do 120 km/h brak drgań

Jadę 60 -70 km/h na 3 biegu obroty ok. 2400, przyspieszam do 90 km/h z gazem w podłodze do ok 3000 obrotów i drgania rownież nie występują

I co Panowie na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli krótko mówiąc drgania są tylko przy dużym obciążeniu silnika, bo na 5 i 6 biegu przy gazie do dechy z niskich obrotów właśnie wtedy jest mu najciężej. Ja bym tu szukał przyczyny w silniku tylko i wyłącznie, osobiście stawiam na wtryskiwacze, ale to takie zgaduj zgadula i najlepiej jechać do dobrego fachowca.
Opublikowano
Jest dokładnie tak jak to ująłeś. Co do wtrysków to trzy zostały wymienione na nowe przy okazji wymiany Valvetronica, który zdążył się już popsuć :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Rozumiem ze powyższe było przyczyną? problem zniknął?
Opublikowano
Niestety nie, byłem ostatnio trochę zarobiony i miałem inne problemy, przez co auto zeszło na drugi plan, ale bede próbował rozwiązać problem.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie,

Odświeżam nieco temat, ponieważ udało się naprawić problem. Otóż po którejś z rzędu wizycie w ASO i ciągłym mędzeniu o tych drganiach postanowili wziąć auto i diagnozować je bezpośrednio online z centralą BMW, chyba polską, bo nie sądzę żeby łączyli się z DE, nieważne. W każdym razie tamci, kimkolwiek byli, stwierdzili, że mechanicznie wszystko jest ok i trzeba do silnika napisać jakiś indywidualny program, tak przynajmniej zrozumiałem z wyjaśnień doradcy serwisowego. Czekałem na to chyba ponad miesiąc, po czym wgrali to oprogramowanie. Od tego czasu problem zupełnie zniknął, wszystko działa gładko, nie szarpie, w ogóle mam wrażenie, że silnik pracuje jakoś równiej na luzie. Co wy na to? Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To na pewno w DE to zrobili, bo w PL nie liczyłbym, że ktoś w ogóle w centrali wie więcej niż to jak pizzę zamówić przez telefon. ;)
Opublikowano
No to ciekawostka . Od jakiegoś czasu tez mam drgania takie jak opisujesz z tym że przy prędkości 160-170 km/h czyli przycisnę gdy wskazówka dojdzie do 160 i zaczyna drgać, powyżej 170 znika albo nie czuje tych objawów. W czwartek jestem umówiony do serwisu bo właśnie zgłosiłem ten problem ale wiem co mnie czeka czyli po serwisie wyjdzie że wszystko jest OK. Sam myśląc i czytając różne posty w ogóle nie brałem takiego czegoś pod uwagę. Jak tu im zasugerować taką ciekawostkę? Chyba trzeba będzie już pojechać z nastawieniem "mędzę aż zrobią"... :)
Opublikowano
Doskonale rozumiem Twój problem, mnie cała operacja zajęła ponad pół roku. Najgorsze jest to, ze taka spychologia serwisu powoduje,ze w pewnym momencie masz juz serdecznie dość ciągłych wizyt i proszenia sie o usunięcie problemu. Bo oni zawsze mówią,ze "wszytko jest ok, komputer nie wyświetla żadnych błędów, proszę jeździć, jak bedzie gorzej to zajmiemy sie tematem. " Może zwyczajnie zasugeruj im, ze czytałeś, ze zdarzają się problemy z oprogramowaniem i żeby zasięgnęli języka w centrali.
Opublikowano
Niestety takto już jest, wątpię w to że by ASO wysłało wogóle zapytanie do centrali. Nie ma błędu wszystko w pożądku, po prostu większość pracujących w ASO to amatorzy i leszcze. Wcale się nie dziwię , jaka płaca taka praca , duża rotacja robi swoje.
Opublikowano

Dlatego gdy kupiłem auto zaproponowano mi oczywiście przedłużenie gwarancji w pierwszej chwili pomyślałem sobie "super zawsze się zajmą samochodem i zrobią co będę chciał" a od jakiegoś czasu tylko czekam aż skończy się okres gwarancji.

No to mam pare dni aby przygotować się do pierwszego starcia. Mam w planie to że jak nie usuną usterki (bo niewątpliwie jest to jakaś usterka) to wrócę do nich jeszcze tego samego dnia zostawić samochód.

Opublikowano
Ja miałem problem ze znikającym wyświetlaczem na desce i próbowałem to usunąć w ramach gwarancji. Zbywali mnie raz, że nie ma człowieka bo długi weekend, potem nie znaleźli błędów. Gwarancja minęła i jak przypomniałem o problemie to pan stwierdził, że teraz to nic nie mogą zrobić, no i szkoda że nie dokupiłem dodatkowej gwarancji. Oczywiście jakbym dokupił, to i tak nadal nie byłoby żadnych błędów. Masakra.
Opublikowano
Ja miałem problem ze znikającym wyświetlaczem na desce i próbowałem to usunąć w ramach gwarancji. Zbywali mnie raz, że nie ma człowieka bo długi weekend, potem nie znaleźli błędów. Gwarancja minęła i jak przypomniałem o problemie to pan stwierdził, że teraz to nic nie mogą zrobić, no i szkoda że nie dokupiłem dodatkowej gwarancji. Oczywiście jakbym dokupił, to i tak nadal nie byłoby żadnych błędów. Masakra.

Jest wyrok SN ktory mówi, ze jesli usterka wystąpiła przed upływem gwarancji, a nie została w czasie gwarancji usunięta to to gwarant mimo upływu gwarancji musi ja bezpłatnie usunąć. Wałcz o swoje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jasna sprawa, wiem o tym. Niestety formalnie nie zgłosiłem tego wyświetlacza (nie ma u nich w systemie), więc musiałbym się nieco wysilić. Sprawa nie aż taka poważna, bo wyświetlacz znika raz na parę miesięcy i pojawia się po ponownym odpaleniu silnika, więc nie jestem aż tak zdeterminowany. Ale to pokazuje ich stosunek do klienta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.