Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,ktoś juz sam zmieniał pompe wody w 3.0d? Prośba o krotki opis co trzeba zdemontowac dookoła ponieważ moja własnie padła i niewiem czy samemu sie za to brac,gdyż

troche ciasno tam. Ogólnie za każde info bede wdzieczny :D

Opublikowano

Kolego przy jakim przebiegu ci padla ta pompa?

Jakie byly objawy?

Opublikowano

Nieco ponad 200,czyli polski standard :D . U mnie zaczeła rzęzić jak stare łozysko,zrzuciłem pasek i ma juz luz,chociaż nie cieknie jeszcze.

Da sie jedzić ale troche wstyd więc stoi w garażu i czeka na transplantacje,mam drugie auto,więc się nie spiesze z tym.

Opublikowano
Tak jak koledzy piszą paski rolki i termostaty posprawdzać a w razie czego wymienić.Ja pompe wody zmieniałem w Holandii na ulicy przed domem....Sytuacja wiadomo na obczyżnie i tak dalej.Płyn zrzuć bo i tak nie połapiesz wszystkiego zeby wrocił do obiegu.Ja zrobiłem to w dwie godziny.Zaczynałem od pasa przedniego tego z góry co pod spodem ma zamki od maski obudowa chłodnicy wcześniej zasilanie od wiatraka i czujnik smrodu.Po tym uwolnij wąż idący dołem jest on na dwuch wciskach na obudowie na dole wiatraka.Wyciądasz wiatrak.Płyn dasz nowy tak więc nie przejmuj się bo będzie się lało i tak z bloku po pompie wody i termostacie głównym.Wszystkiego przez dół chłodnicy nie złapiesz.Ja zdemontowałem chłodnice wody bo dostęp jest zdecydowanie lepszy ale pogimnastykować się i zmienić pompe myśle że da rade zrobić to z chłodnicą.Ale zawsze można ją uszkodzic tak więc bezpieczeństwo jest wskazane.Jak juz wszystko wyciągłem miałem ja na widoku.U mnie łozysko najpierw piszczało a pużniej zaczeło się lanie przez nie.Samam pompa jest chyba na pięciu śrubach.Robiłem to dwa latka temu może ktoś z chłopaków z forum jakieś foty świeże zapoda.Powodzenia i pozdro Marcin 530d
Opublikowano

Sprawa załatwiona,odbyło sie bez wyciagania chlodnicy ale nieźle trza bylo sie nagimnastykowac,przy okazji wymienilem rolke,

pasek i napinacz zmieniałem latem,dzieki za wsparcie pzdr.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, odświeżę trochę temat, bo ja także przymierzam się do wymiany pompy wody. Powiedzcie proszę jakiej firmy pompy polecacie - oryginał BMW czy może warto zaufać SKF, Ruville?

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja dzisiaj założyłem pompę SKF i obydwa ori termostaty. Główny był uszkodzony mechaniczne, miał ułamane obydwa plastiki, w których trzyma się ta blaszka ze sprężyną, ale widać że był od nowości bo musiałem odcinać uszczelkę metalową.

 

Po dwóch dniach od wymiany mogę powiedzieć, że różnica jest duża. Szybko łapie temperaturę, a i spalanie jakby trochę zmalało.

 

Wysłane z mojego GT-N8000 przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A gdzie jest ten drugi termostat? Rozumiem że ten główny to 11517805811 zaraz przy pompie a drugi? Czy to termostat chłodzenia EGR 11717787870?
Opublikowano
tak, nie ma tam tyle płynu co w termostacie głównym, ale jak go odczepisz od chłodniczki spalin to trochę płyny z niego jak i z chłodniczki będzie uciekało
wwo_j
Opublikowano
Na kółku napinacza jest łeb pod nasadkę 22 z tego co pamiętam - zakładasz przedłużkę i obracasz w lewo (pokonujesz opór sprężyny napinacza).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.