Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

co za bzdura, że ten silnik nie może mieć LPG!!! maiłem e46 n42 z LPG, w dniu montażu tydzień po zakupie 178tyś, w dniu sprzedaży niecałe 220tyś (w ciągu 2 lat) całe 40tyś na LPG i zero problemów. Generalnie Twój gazownik zwalił sprawę, albo auto już wcześniej było przytyrane z przebiegiem 500tyś....

Te silniki mają utwardzane gniazda zaworowe i zawory, więc nawet nie trzeba w nich stosować lubryfikacji!!!

Jak masz LPG na gwarancji to ja bym nie przepuścił gazownikowi, niech on pokryje koszty naprawy. A to że nie sprawdził kompresji przed montażem to niech będzie naucza dla niego.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie.Zgodze sie z tym, ze zle zalozony gaz moze cos popsuc, ale prosze cie Kriss nie pisz, ze te silniki nie nadaja sie do gazu, bo albo nic o nich nie wiesz albo sluchasz tego co inny mowia, a to jest ogolnopolskie forum i duzo ludzi czyta i jeszcze w to uwierza.
Opublikowano

Moje auto jest z polskiego salonu, a nie ściagane od niemca - `który płakał jak sprzedawał`.

Przebieg w 100% org. I zgodze sie z Wami. Gazownik mi zj***ł auto. Gwarancje mam jeszcze na rok. -.-'

Od samego początku auto gasło czasami. Przez pierwsze 2 miesiace po zalozeniu LPG bylem na regulacjach co tydzien ` bo to auto nie chce sie ustawic z automatu`.

 

Prawda jest taka, że to LPG rozwalił mi silnik - bo przed założeniem auto było naprawde igła... Może zwyczajnie trafiliście na lepszego gazownika. W życiu bym mu 2 auta nie powierzył. Potrafi tylko dobrze nastawić auta typu Opel Astra II (bo regulacja polega na kilkukrotnym dodaniu gazu i komp. sam ustala dawki).

 

Mechanik jest niezależny - nie ma nic wspólnego z LPG. Widział auto zaraz po zakupie i teraz - po 22tys na LPG...

 

Pozatym nie jestem pierwszym, który ma takie problemy z N42/46 na LPG... Sporo wątków przeszukałem, sporo ogłoszeń znalazlem gdzie auta zachowują sie podobnie i mają podobne problemy... Nie twierdze, że to wina samego LPG - ale instalacji i gazownika.

 

Dokładniejsze info podam po odbiorze auta...

Opublikowano
Jak jeździłeś na rozregulowanym gazie to co się dziwisz że zajechałeś silnik. Jak jakiś baran nie potrafi sobie poradzić to trzeba zmienić zakład i nie patrzeć na gwarancję bo regulacja kosztuje kilkadziesiąt zł i masz spokój na bardzo długi czas.
Opublikowano
Co do świeć do "GAZU" Kolego byq Jeśli nie wiesz to aby gaz się spalił musi byś silna iskra. Obojętnie do jakiego gazownika pojedziesz powie Ci, że trzeba świece wymieniać na jedno elektrodowe z zmniejszoną przerwą. Po za tym pracuje w warsztacie który montuje instalacje gazowe i u nas od razu wymieniamy świece na wyżej opisane i jeszcze nikt nie narzekał tylko nawet klienci nowych klientów sprowadzają. Pozdrawiam i radze trochę lektury z chemii :)

Kolego, napisz tu publicznie nazwę zakładu w którym pracujesz, aby przypadkiem nikt tam nie pojechał bo z takim podejściem-świece jednoelektrodowe na siłę to mogę się domyślać, że samą instalację LPG robicie tak jak gazownik zrobił autorowi wątku.

Gazownik, u którego gazowałem już kilka aut właśnie mówi aby kupować świece dedykowane, jeśli np do m52b25 były dedykowane dwuelektrodowe to się kupuje dwuelektrodowe, jeśli do m54b30 są dedykowane 4 elektrodowe to właśnie takie się kupuje, bo poza samą iskrą jest coś takiego jak ciepłota świecy-być może warsztat w którym pracujesz coś o tym słyszał

 

a dla autora wątku współczucia.......tak to niestety jest jak się trafi do druciarza a nie gazownika.

każde auto można zagazować i bez obrazy, ale takie popierdółki idzie łatwiej zrobić niż np auta uturbione a tam dobrze założona instalacja nie pustoszy silnika, oczywiście też wiedzą, że jak np. nie ma podciśnienia w kolektorze dolotowym to trzeba specyficznie podejść do silnika, ale wszystko da się zrobić tak aby jeździło na LPG tak samo jak na Pb

Opublikowano

Mam i miałem 4 elektrodówki dedykowane przez BMW NGK.

I podczas jazdy naprawdę nie dało się odczuć czy jade na LPG czy PB... Jednak gdy auto mialo ok 50 stopni i wchodzilo na obrota i potem zahamowałem to zwyczajnie potrafiło zgasnąć. Nastepnie 20sek krecenia i wkoncu odpaliło... Rozgrzany już tego nie robił...

Auto miało zawsze 600 obrotów, ale w listopadzie 2013 gdy jechałem nocą po siostre i stałem na parkingu obroty wzrosły do 750 na biegu jałowym a budą zaczęło trząść powoli... Od tamtego momentu już było gorzej...

Potem:

- kolejna wymiana nowej cewki na cyl 3 na nową... - pod 3 cyl jest podłączone LPG. Sądze że to ma wpływ na to, że dostał najbardziej.

- na obwodnicy wypadł mi zapłon - wymienilem swiece, wrocil 3 cyl ale trzeslo buda

- na komputerze wywalało 3 błedy o niewypale na 3 tłoku

- bawiłem sie w zmiany swiec i cewek na cyl ale zawsze z 3 byl problem

- potem doszly 2 kolejne z sondy lambda nr 2 przed kat - zbyt uboga mieszanka a sonda nr 2 zaczela pokazywac wartosci = 0 w INPIe

 

Ot przygoda z małym BMW + LPG :<

Teraz szukam czegoś z Diesla...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dopiero w koszta sie wpakujesz...diesla. Sluchaj, czy moglbys zobaczyc, zrobic zdjecie, jak jest wpiete zasilanie reduktora w obieg wodny? Moze problem w aucie jest taki, ze parownik nie wyrabial i zasilal auto zimnym gazem i to spowodowalo zniszczenia w silniku. Tam jest w tym modelu taki maly, teraz dopiero kojarze bo u siebie to przerabialem, jakby to nazwac "myk", problem z obiegiem wodnym, ktory wystepuje chyba tylko w e46 z n42 silnikami. Sprawdz to. Jesli okaze sie, ze jest wpiety tam gdzie mysle, mialbys niepodwazalny dowod przeciwko zakladowi LPG. Zdjecia mile widziane. Chodzi tylko o zdjecia parownika i wpiecia sie w obieg wodny. Napisz, jesli wiesz, gdzie jest parownik?
Opublikowano

co do diesla...pacjent peugeot 407 2.0hdi 136KM

ostatnio poszło:

- dwumas - wymiana razem ze sprzęgłem udało się zmieścić w 3000zł, udało się bo padł w niemczech i tam same części kosztują 800eur

- egr - oryginalny, bo auto w niemczech więc koszty jak powyżej, koszt 600zł w Polsce sama część

- usunięcie FAP - 1500zł, jego regeneracja kosztowałaby podobnie

koszty w sumie obsługi samego diesla 5000zł. Oczywiście będzie to teraz jeździło dłuższą chwilę, ale dla przykładu do tej pory autami(4 różne) na gaz przejechałem ok 200kkm i ani w instalacji nie miałem wydatków, ani silnik nie był popsuty, krótko mówiąc poza kosztem montażu i wymiany filtrów po prostu na gazie jeździłem

 

to wszystko od września 2013 do października 2013, także powodzenia z dieslem :)

mam nadzieję że turbo, wtryski(siemensa) dojeżdżą jeszcze z 60kkm do sprzedania auta

dla przykładu, wtrysków siemens nie można regenerować, a nowy jeden wtrysk kosztuje ok. 1500zł, nie wiem jak z regeneracją turbiny, ale ma zmienną geometrię więc pewnie z 1500-2000zł trzeba policzyć

 

więc pięć razy dobrze się zastanów zanim wybierzesz diesla.

najlepiej to wejdź na lpg-forum i poszukaj polecanego gazownika z Twojej okolicy

podjedź i niech polecany gazownik oceni Ci instalację, być może masz tam podstawowe błędy,które ewentualnie pomogły by Ci wyrwać przynajmniej jakąś kasę od gazownika

weź kalkulator i policz koszty doprowadzenia aktualnego silnika do używalności(nie do perfekcji), żeby jeździć bez nerwów(może się okazać że połowę instalacji będziesz musiał wymienić, wtedy moim zdaniem rzeczoznawca i sądem gościa straszyć), a w dalszej perspektywie na spokojnie poszukaj drugiego silnika i go wymień, a może lepiej byłoby od razu wymienić

piszesz, że masz auto z polskiego salonu z udokumentowanym przebiegim 130kkm, to musi być zadbane, więc moim zdaniem jest nad czym sie zastanawiać

przy dieslu nie licz na przebiegi niższe niż 30kkm rocznie a sprowadzane mają najczęściej 40-50kkm rocznie i więcej

Opublikowano

Oczywiście wstawie zdjęcia jak tylko odbiore auto. W tej komorze silnika jest sporo miejsca i jak na dłoni widać czesci z instalacji LPG.

No właśnie szkoda mi pozbywać sie tego auta... Bo co potem? Kupie jakiś odpicowany złom i wpakuje mase kasy na naprawy... A tu wszystko jest na `tip-top` - cała buda i zawieszenie eleganckie...

Autem głównie co dzien robiłem 60km, więc LPG to było zbawienie jeżeli chodzi o koszta podróży...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam i miałem 4 elektrodówki dedykowane przez BMW NGK.

I podczas jazdy naprawdę nie dało się odczuć czy jade na LPG czy PB... Jednak gdy auto mialo ok 50 stopni i wchodzilo na obrota i potem zahamowałem to zwyczajnie potrafiło zgasnąć. Nastepnie 20sek krecenia i wkoncu odpaliło... Rozgrzany już tego nie robił...

Auto miało zawsze 600 obrotów, ale w listopadzie 2013 gdy jechałem nocą po siostre i stałem na parkingu obroty wzrosły do 750 na biegu jałowym a budą zaczęło trząść powoli... Od tamtego momentu już było gorzej...

Potem:

- kolejna wymiana nowej cewki na cyl 3 na nową... - pod 3 cyl jest podłączone LPG. Sądze że to ma wpływ na to, że dostał najbardziej.

- na obwodnicy wypadł mi zapłon - wymienilem swiece, wrocil 3 cyl ale trzeslo buda

- na komputerze wywalało 3 błedy o niewypale na 3 tłoku

- bawiłem sie w zmiany swiec i cewek na cyl ale zawsze z 3 byl problem

- potem doszly 2 kolejne z sondy lambda nr 2 przed kat - zbyt uboga mieszanka a sonda nr 2 zaczela pokazywac wartosci = 0 w INPIe

 

Ot przygoda z małym BMW + LPG :<

Teraz szukam czegoś z Diesla...

 

Powyższe objawy to źle dostrojona instalacja LPG, auto nie powinno gasnąć, trząść silnikiem itd... praca na PB i LPG powinna być taka sama, skoro miałeś takie problemy bo to są problemy to nie powinieneś jeździć takim autem... to że sonda pokazywała ubogą mieszankę to nie wina sondy ale wina faktycznie zbyt ubogiej mieszanki... jak dla mnie masz wszelkie dowody na to, że gazownik spierdzielił robotę i to on powinien pokryć koszty naprawy. Ja na Twoim miejscu bym go cisnął, a jak nie chce po dobroci to rzeczoznawca i sprawa do sądu... Jak ten gazownik prowadzi działalność gospodarczą pod swoim nazwiskiem to wymięknie na pewno bo będzie bał się kosztów związanych ze sprawą w sądzie... co innego jak to spółka z.o.o wtedy sprawa może potrwać... Ale i tak uważam, że gra jest warta świeczki!! Daj znać jaką decyzję podjąłeś.

Opublikowano

Kris moim zdaniem instalacja przyczyniła się pośrednio do Twoich problemów.

 

Mianowicie mam ten silnik co Ty i problem z szarpaniem i wypadaniem cylindra 3 i czasem 4go.

 

Cewkę na 3garze juz wymienialem i narazie się trzyma, ale ma przerwy w zapłonie.

 

Problem tkwi w wyrobieniu zębatki walka mimosrodowego ! Przyczyna Uszkodzenia najczęściej jest brak smarowania tego elementu, a jest on smarowany z cienkiej rurki olejowej która często się zapycha.

 

I w przypadku gdy masz wyrobiona kola zębate to żeby się nie zgruwaja przez co tłok nie zamyka się do końca przez co nie dopala się paliwo, a sonda pokazuje uboga mieszankę i działa na cewkę odłączając cylinder.

 

Możesz to łatwo zweryfikować odłączając czujnik valvetronica (okrągła wtyczka przy wlewie oleju) i pojeździć parę dni obserwujac czy są jakieś problemy (poza słabsza mocą przez dezaktywacje valvetronica)...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podlanczales auto pod kompa, ze twierdzisz,ze jest to zebatka valvetronica? Troszke twoja wypowiedz sie calosci nie trzyma. Tlok sie nie zamyka do konca? Tam nie ma zadnego smarowania na valvetronic...Robiles adaptacje valvetronica disem? Sa jakies bledy?
Opublikowano

Tak podlaczalem. Mam wypadanie zapłonu na 3 i czasem 4 garze i błąd sondy za katem.

Nie ma smarowania ? No to widzę ze pojęcie masz ale nie do końca co do n42...

Oglądaj filmik od 1min

 

Znalazłem kilka przypadków i mechanika który rozwiązał ten problem, wymieniając własne wałek mimosrodowy Z uszkodzona zębatka.

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojecie to ja mam co do n42. Twoja wypowiedz troszke pogmatwala wszystko. Filmik wszystko wyjasnia. Pomoze to innym w zrozumieniu pracy valvetronica i byc moze w znalezieniu przyczyny zlej pracy. Czapka z glowy za filmik. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przydałby się jeszcze filmik, jak powinna wyglądać prawidłowa praca valvetronica, tak dla porównania
Opublikowano
Witam :P ja równiez posiadam ten model i od momentu zagazowania mam problemy na lpg , szarpanie przy wolnym przyspieszaniu . Mam lpg stag 4 a listwa Valtek. Macie jakiegoś dobrego gazownika w okolicy Mińsk Maz , Otwock Warszawa - Siedlce? Na gwarancji nie miałem cierpliwości by jeździc bo to nie miało sensu po prostu prorażka. :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

valteki nie są zbyt dobrymi wtryskami, proponuję zacząć od zmiany na Hany!!

Nie radzę, jeździć z rozregulowaną instalacją LPG, bo będziesz miał coraz większe kłopoty.

Opublikowano

Zostały wymienione wszystkie szklanki, popychacze zaworów (niektóre były aż `zeszlifowane` z jednej strony), wszystkie uszczelki, cały olej z filtrami i pełno czegoś jeszcze tam... Podobno na 3 cyl jeden zawor wgl nie wyskakiwal a reszta chodzila jak sobie chciala. Ogólnie to koleś przyniósł mi całe wiaderko części...

Koszt z robocina 3900zł. Może i drogo, ale części są oryg BMW i robocizna wyszła 800zł...

 

Wyjechałem z warsztatu i ? No patrze brak benzyny ale cos tam niby jest. Przejechalem 300m i zdechl. Sprawdziłem na liczniku i w baku mam 0,1 l benz...

No nic. Akurat ojciec byl 2 autem ze mna to podskoczyl po 5l PB. Zalaliśmy i przejechałem 500m i zdechł. Patrze na licznik brak benz! znów 0,1l.

Wysiadam z auta a tam sama benzyna smierdzi... I kałuża pod autem. Jakiś wężyk musiał spaść :<

Zacholowałem auto na parking niedaleko i jutro jade do goscia zeby mi go zalozyl jak powinno...

 

Narazie nie mam jak ocenic auta bo zwyczajnie nie miałem jak :mad2:

 

Podobno jest cos lepiej ale w aucie zostalo do zrobienia jakiś cały wałek rozrzadu z tymi wszystkimi pierdołami i to jest koszt kolejne 2tyś...

Zwyczajnie nie ma co pakowac kasy w to auto.

Bede jezdzic jeszcze chwile nim a potem podpale i zepchne z urwiska. Myślałem że dziś to zrobie gdy wyszła ta akcja z PB.

 

Jutro część II :D

Opublikowano

Kriss łącze się bulu :-P

 

możesz porzucić foto wyeksploatowanych części ?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ciekawe co piszesz... Tylko co ma LPG do popychaczy zaworów i do uszkodzenia wałków?! Rozumiem jakby Ci zawory czy gniazda zawodowe wypalilo... Ale skoro problem jest ze sterowaniem zaworów to inna byla lub jest przyczyna tej usterki. Napisz koniecznie jak dalej sprawa się potoczyła i zapytaj się może mechanika co w końcu się stało z Twoim silnikiem, bo to wszystko o czym piszesz brzmi nie zyt spojnie, tak jakby mechanik chciał wyciągnąć kasę od Ciebie...
Opublikowano

Witam.

Dzisiaj okazało się że w mojej Buni poszły 2 cewki, na 1 i 4 cylindrze. Mechanik oferuje mi Boscha lub Delphi, te 1 za ok 140zł, drugie tańsze. Jakie brać? Przy okazji będę tez wymianieniał świece, oferują mi NGK. Dobre mi proponuje?

Opublikowano

Ale Boscha? daj namiary:)

Jutro pojeżdżę po sklepach i zobaczę po ile będą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.