Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem i nie wiem co robić;( sprawa wygląda następująco jechałem wczoraj do sklepu temperatura na zewnątrz ok. 0 stopni gdy dojechałem na miejsce wyłączyłem samochód i zostawiłem włączone radio bo szukałem portfela w tym czasie na wyświetlaczu pojawiła mi się " żółta kontrolka akumulatora" po chwili zgasła a ja wyłączyłem radio bo pomyślałem że może akumulator mam słaby, dzisiaj rano odpaliłem samochód bez żadnych problemów i pojechałem do sklepu z akumulatorami aby sprawdzili w jakim stanie jest mój aku, gość podpiął sprzęt i mówi że mam za wysokie ładowanie akumulatora bo sięga 14.90 prawie 15. że to ładowanie rozwala mój aku, i że najpierw potrzebna wizyta u elektromechanika, więc tez podjechałem, gość postawił na regulator napięcia wiec odkręcił alternator i sprawdził go na specjalistycznym stole i wszystko wyszło dobrze że alternator ładuje poprawnie i regulator napięcia tez jest sprawny. Gdy założył go z powrotem na auto ładowanie znów było w okolicach 14.90;// czy to jest normalne? co może być powodem? dodam że moje autko to bmw118 e87 2007r z funkcją start stop i odzyskiwaniem energii. pozdrawiam i czekam na jakąś odpowiedź.

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano

Fachowa pomoc :duh: :

1. Słaby aku i ładowanie jest większę, aby go naładować.

2. Jeżeli masz start&stop i aku. nie jest zakodowany to też tak będzie.

 

Pojedź do kogoś kto ogarnia BMW, a nie VW tdi.

 

Czy wysokie ? Czy ja wiem, 14.9V to nie jest aż tak wysokie tylko jak dla mnie norma. Jak byś miał 16V w górę to bym się martwił, ale nie aku. a całą elektroniką.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

żałuje, że spanikowałem i pojechałem wpierw do mechanika a nie zapytałem was o pomoc... straciłem 120zl;( dzisiaj zadzownilem do BMW i o to ich odpowiedź Szanowny Panie Kacprze w nawiązaniu do naszej rozmowy telefonicznej pragnę

poinformować iż napięcie ładowania na poziomie 14.9V jest jak najbardziej

prawidłowe. Zgodnie z danymi diagnostycznymi może ono wynosić od 13 do 16

Volt.

Tzn że najprawdopodobniej wystarczyło naładować akumulator, albo po prostu w najbliższym czasie go wymienić bo już ma prawo być w kiepskiej formie jest fabryczny... to już prawie 7lat...

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
he he no dokaldnie ja np mam 14.4V w nowszych autach jest prawie 15V takze zbytnio spanikowalesa ja mam aku z 2007 orginalny z aso przed kazda zimo wzmacniam go i daje rade!!kumpel w e46 ma aku 13 letni i caly czas jezdzi na nim mowi dzieki temu ze go podlacza przed zima....
Opublikowano

Witam,

 

W BMW E87 z funkcją odzyskiwania energii napięcie ładowania 14,8 V jest jak najbardziej prawidłowe. Samochody takie wyposażone są w akumulatory typu AGM przystosowane do takich parametrów napięcia.

Zapalająca się żółta ikonka akumulatora wskazuje na jego niedoładowanie, a w praktyce pomału zbliżający się czas jego wymiany. W następny etapie, rano podczas odpalania silnika będzie resetował się zegar. Wtedy już naprawdę warto pomyśleć o wymianie, koniecznie na akumulator typu AGM.

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

I zdaje się, że po wymianie... Trzeba poinformować o tym fakcie komputer (przeprowadzając adaptację nowego komputera - jest jakaś procedura serwisowa na to).

Poszukaj na forum - gdzieś o tym czytałem.

Opublikowano

Adaptacja jest konieczna wtedy gdy wymieniany akumulator jest już bardzo słaby lub całkowicie zużyty. Do starego słabego akumulatora komputer zmienia/dopasowuje parametry ładowania.

Czasem jednak, gdy wymienia się akumulator nieco wcześniej, gdy pojawią się dopiero pierwsze objawy jego zużycia nie ma potrzeby robienia żadnej adaptacji.

Opublikowano
Nie do końca to jest prawda. Nawet jeżeli kupisz ten sam akumulator o tej samej mocy i parametrach musisz powiedzieć komputerowi że założyłes drugi akumulator. Musisz go adaptować. Jeżeli kupisz wql inny akumulator to musisz go zakodowac i zmienić ustawienia komputera.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Wielkie dzięki za pomoc. jednak Forum to najlepszy warsztat;-) pozdrawiam! a i taki pytanie bo mam dostęp do takiego aku, czy taki aku mógłby być http://www.autopart.pl/batteries/index/category:2

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano

Tak jeszcze informacyjnie, przy niskim stanie naładowania aku, komp odłącza lub ogranicza niektóre funkcje.

Tzn, ogrzewanie tylnej szyby, rest, nawiew klimy nie chodzi na maksymalnych obrotach, nie włączysz radia na postoju, a gdy będzie włączone, to komp sam je wyłączy po kilku minutach, światła powitane też się nie zapalą.

Nadrzędnym celem będzie w tym przypadku zatrzymanie energii w aku potrzebnej do odpalenia autka.

Opublikowano
Dokładnie miałem taka sytuacje ze radia nie dało sie włączyć na postoju tylko na włączonym silniku no i przestał działać (start stop). generalnie podładowałem akumulator no i ikonka (żółtego akumulatora) już sie nie pojawia;-) może wytrzyma tą zimę;-) bo finansowa dziura ostatnio i czarny grudzień 400zl i 12 punktow karnych w 2 dni;/ i jakby jeszcze teraz aku padł to 800zł nie moje;(((((((((

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja jak u siebie zmienialem nie robilem wszytsko gralo,niektorzy musza robic ta adaptacjie...

Bo nie masz start/stop ;)

Opublikowano
Ja jak u siebie zmienialem nie robilem wszytsko gralo,niektorzy musza robic ta adaptacjie...

Bo nie masz start/stop ;)

 

Ja też nic nie musiałem robić, chociaż mam model LCI z funkcją start/stop i odzyskiem energii hamowania. Wymieniłem na akumulator o identycznych parametrach.

Od czasu wymiany minęło już trochę czasu i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Kodowanie jest konieczne wtedy, gdy stary akumulator jest już "na wykończeniu" albo nowy akumulator ma inną pojemność.

Opublikowano
Ja jak u siebie zmienialem nie robilem wszytsko gralo,niektorzy musza robic ta adaptacjie...

Bo nie masz start/stop ;)

 

Ja też nic nie musiałem robić, chociaż mam model LCI z funkcją start/stop i odzyskiem energii hamowania. Wymieniłem na akumulator o identycznych parametrach.

Od czasu wymiany minęło już trochę czasu i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Kodowanie jest konieczne wtedy, gdy stary akumulator jest już "na wykończeniu" albo nowy akumulator ma inną pojemność.

 

 

Kodujemy za każdym razem, aby powiadomić komputer o zmianie. Jeżeli montujemy inny aku. to jest wtedy więcej zabawy z kodowaniem.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Wszystko zależy od modelu/egzemplarza samochodu, gdyż nie każdy posiada IBS (Intelligent Battery Sensor). Jeśli na minusowej klemie nie mamy tego ustrojstwa (ja np. nie mam), to przy wymianie akumulatora na nowy spokojnie możemy sobie odpuścić wszelkie kodowania i rejestracje.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam.Ktoś podpowie jakie powinno byc napiecie ladowania w X5 F15? miernikiem mierzone pod maską i pokazuje 16,6V i zdaje mi sie ze za wysokie.Dodam ze w ista d duzo bledow zwiazanych z komunikacja i jest tez informacja ze akumulator ma zbyt niskie napiecie.Najlepsze ze nie mozna otworzyc tylnej klapy zeby wymontowac akumulator bo cos sie skopalo i centralnym mozna tylko zamknac auto ale juz nie otworzyc.Probowalem ista otworzyc zamek klapy ale bez skutku.Wedlug isty zamek otwarty ale fizycznie zamkniety.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za duże, pewnie regulator napięcia jest przyczyną, powinno być niecałe 15V, ale to zależy od sporej ilości czynników, tak czy siak jest za wysokie. Weryfikowałeś stan akumulatora?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.