Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, mam mały problem z moja 320d mianowicie po włączeniu zapłonu, odczekaniu na nagrzanie się świec, przekrecam kluczyk w położenie startu... Trzymam a rozrusznik reaguje po około 8sekundach. Jak rozrusznik zakręci to odpala bez żadnego problemu, tylko skąd tak długi czas zwłoki aż zareaguje rozrusznik? Mógłby ktoś coś poradzić gdzie leży przyczyną?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jakiś dźwięk przy tym? Dzieje się tak za każdym razem? Na ciepłym/zimnym? Auto odpalaj jak tylko zgaśnie kontrolka świec, ma gasnąć szybko niezależnie od temperatury. Dodaj 320d m47n do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na zimnym silniku tak jest, jak już się gdzieś przejade na chwile zatrzymam i znowu chce jechać to jest normalnie. Rano jak wsiadam do auta, włączam zapłon gaśnie kontrolka świec, przekracam kluczyk kompletna cisza 8 sekund, rozruch i pali natychmiastowo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co kolego, wczoraj zauważyłem u siebie coś podobnego. Auto stało na podwórku całą noc, mazury -8 stopni, podgrzałem świece, przekręcam kluczyk żeby odpalić i ... może nie tak jak u Ciebie 8 sekund, ale z jedną sekundę miałem zwłoki. Zazwyczaj autko stoi w garażu i tego problemu nie mam, ale podejrzewam, że przez mróz coś się zawiesza na chwilkę. Stawiam na stacyjkę. Do stacyjki dochodzi kostka, możliwe, że coś tam z zimna i wilgoci śniedzieje. Warto wyjąć i wyczyścić. Miałem coś podobnego w e39, ale tam to robi się jeszcze choinka w samochodzie, bo nie działa radio i włącza się oświetlenie "przeciwsłoneczników"..

Pamiętam, że czyściłem styki cienkim pilniczkiem i psikałem jakimś dziadostwem do czyszczenia styków. Pomogło.

W najgorszym wypadku pada Ci rozrusznik, może też z zimna i wilgoci coś się tam zawiesza..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Na zimnym silniku tak jest, jak już się gdzieś przejade na chwile zatrzymam i znowu chce jechać to jest normalnie. Rano jak wsiadam do auta, włączam zapłon gaśnie kontrolka świec, przekracam kluczyk kompletna cisza 8 sekund, rozruch i pali natychmiastowo

 

Prawdopodobnie szczotki w rozruszniku ci się kończą...

 

pzdr

Opublikowano
No ale gdyby to były szczotki to nie byłoby efektu, że rozrusznik "próbuje" wystartować, aż mu się uda i odpala ? A u mnie jest kompletna cisza, nawet jak wsłucha się druga osoba przy otwartej masce, a później odpala bez problemu, rzekłbym, że nawet jak benzyna w ułamku sekundy bez żadnego "kręcenia" zanim odpali :cry:
Opublikowano
Spróbuj użyć innego klucza jeśli posiadasz, wykluczysz w ten sposób problemy z immobilizerem kluczyka, Bo to EWS(immobilizer) stoi pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem i to opóźnienie może wynikać z problemów z odczytaniem kluczyka.
Opublikowano
No ale gdyby to były szczotki to nie byłoby efektu, że rozrusznik "próbuje" wystartować, aż mu się uda i odpala ?

 

Jak ci się szczotka zawiesi , to po przekręceniu kluczyka usłyszysz głuchą ciszę..

Ja tak miałem, początkowo myślałem , że to stacyjka , ale głębsza diagnoza wskazała na rozrusznik..

Sprawdz jeszcze to co pisał kol Trandolf , być może on ma racje..

 

pzdr

Opublikowano
Ok sprawdzę, tylko wątpie, że to przyniesie rezultat, bo co miałby immobilizer wspólnego z temperatura silnika, przy której ten problem się pojawia ? Bo dzieje się tak tylko na zimnym. Dla pewności zobaczę bo może coś w tym jest :)
Opublikowano
Spróbuj przekręcić kluczyk i poczekać z włączeniem rozrusznika 10s. Jeśli odpali będziesz wiedział, że czas jest uzależniony od poziomu nagrzania świec żarowych.
Opublikowano
Zrobiłem tak jak powiedziałeś i pomimo tego od przekrecenia kluczyka na start mineło około 5-6s aż rozrusznik załapał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie rozrusznik na stół.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tez tak mam, u mnie opóźnienie trwa w zależności od temperatury od 1 do 3 sekund. Według mnie to czas potrzebny na rozgrzanie cylindrów przez świece żarowe. W lecie opóźnienie nie występuje.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Co prawda nikt tu dawno nie pisał ale dorzucę ode mnie parę zdań bo mam identyczny problem i nie bardzo znam przyczynę. Może ktoś pomoże. U mnie też odpala z opóźnieniem - kilka tygodni temu były to 2-3 sek, teraz zdarza się nawet 10 sek lub wogole. Jeżdżę na zmianę z dwoma kluczykami i naprzemiennie któryś w końcu odpala. Ale to jest bez sensu. Miałem wymieniony rozrusznik na nówke prosto ze sklepu, stacyjka wsadzili nowa i dalej to samo. Podejrzewają immobilizer jakiś problem z odczytem kluczyków. Zacząłem podejrzewać świece które planuje zmienić i tak bo 160 000 km już przeżyły ale kontrolka się nie świeci. Może jednak się kończą? Co wy na to?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżam raz jeszcze temat, bo problem wciąż dręczy coraz bardziej. Przy mrozie -5 czy -10 stopni jak autko postoi 2 dni nie jeżdżone odpalanie przebiega z problemami. Nie odpowiada za to raczej akumulator rozrusznik czy świece ( wszystko nówki ) tylko coś innego. Przekręcam kluczyk na zapłon i trzymam dobre 40 sekund, w końcu zaczyna boleć ręka. Puszczam na 10 sekund, w międzyczasie wyłączę i włączę zapłon ze 2 razy i druga próba to samo na co najmniej 30 sekund i znów to samo. Czasem trzeba zrobić tak 4 razy po pół minuty, natomiast jak rozrusznik załapie odpala NATYCHMIAST w ułamku sekundy nawet przy -15/-20 stopni.

 

Gdzie szukać błędu ? Może jak wspomniał kolega wyżej problem z komunikacją kluczyka, czy INPA pomoże w tym wypadku ? Da się jakoś sprawdzić " na bieżąco" czy w momencie przekręcenia na zapłon kluczyk jest już "odczytany" ?

 

Dodam jeszcze bo to może być ważne, że zawsze dzieje się tak, gdy samochodu nie da się otworzyć pilotem tylko trzeba włożyć kluczyk i przekręcić. Gdy było ciepło lub gdy auto jest po jakiejś jeździe ani ten ani ten objaw nie występują.

 

Pomożecie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.