Skocz do zawartości

czujnik ABS/ASC - jak zabezpieczyć?


maciek125

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem..

Cholerny czujnik lewe przednie koło - jest sprawny.. ALE..

ALE gdy dostaje wilgoci (ostatnio przejechałem przez "wyższą" zaspę więc czujnik zanużył się w śniegu) to od razu leci jakieś zwarcie i na desce wyskakują żółte kontrolki ABS i ASC. To samo dzieje się gdy jest deszczowa pogoda i pada deszcz.. po krótkiej jeździe zapalają się powyższe kontrolki.. Po jakimś czasie czujnik wysycha i kontrolki gasną no i działa..

 

Da radę ten czujnik jakoś zabezpieczyć? Nie wiem.. jakimś smarem czy czymś to wysmarować? Ale przy kolejnym przejeździe przez śnieg taki smar się wytrze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A sprawdź jeszcze kostkę połączeniową, może to nie sam czujnik nawala, a tylko połączenie.

Czujnik można spróbować "zaciapać" smarem sylikonowym, on potem tworzy cieniutka warstwę jak zastygnie.

Osobiście to bym wymienił, bo niech ci się trafi taka zaspa na początku trasy, a potem resztę drogi śmigasz bez niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam czujnik pewnie nie bo on jest 'schowany' w piaście ale problem może być połączenie czujnika z instalacją w aucie. W nadkolu znajdziesz taką czarną płaską puszkę ze złączem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeszcze poogladac kabel od tej czarnej puszki bo może byc przepruchniały i poprostu wilgoś woda czy snieg sie dostaje i robi sie zwarcie. ja tak miałem po wyjechaniu z myjni w lato. i okazało sie że kabel był przerwany praktycznie ze starości zlutowałem zaizolowałem i hula, mozna jeszcze go w taki kołniez włożyc dla pewności . pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam podepnę się pod temat u mnie problem wygląda następująco pali mi sie kontrolka asc i abs czasami przy dłuższej jeździe gasnie i nie zapala sie do konca trasy ale po zgaszeniu i zapaleniu błąd znowu wyskakuje . No to telefon do sklepu motoryzacyjnego i jazda czujnik po vinie dobrany zamiennik , kupno , powrót do domu próba podpięcia i zonk wtyka z niewiadomego powodu nie pasuje mimo iż wizualnie porównując w środku i zew wygląda identycznie dojazd do sklepu motoryzacyjnego to połowa kosztu czujnika więc może mało inteligentne posunięcie tne przewód montuje starą orginalną wtykę bmw na tzw "skrętkę" izolacja i podpinka nic nie zmieniło błąd pali się dalej . Jazda do mechanika podłączenie pod kompa czujnik zczytuje prędkość koła ale lampki się palą nadal niesprawny czujnik tylnego lewego koła to samo co wcześniej . Mechanik powiedział mi iż już wcześniej przerwane przewody w czujmniku złączał i działało czy może tak wogóle być czy jak jest już skręcony to jakaś jest to różnica czy zlutowanie coś zmieni proszę o w miare szybką odpowiedz gdyż mam go wymontowanego jak nie da rady to nowy czujnik trzeba zamówić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł

Po pierwsze , jeśli wtyczka nie pasowała, to znaczy , żejest to inny typ czujnika .

Po drugie, bmw nie lubi zamienników jeśli chodzi o czujniki, była już o tym mowa nie raz..

jaka była wtyczka w orginale , szara czy niebieska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ok kumam że z tymi zamiennikami jest [BAD] ale czy taki skręcony amatorsko czujnik i do tego zamiennik normalnie przekazywałby informacje do komputera o predkości koła i czasami by się wyłączały kontrolki na ok powiedzmy dwie godziny trasy faktycznie w tym momencie jak się nie paliły to nie wpadałem w poślizg ani nie hamowałem w taki sposób żeby załączał się abs ale dlaczego wogóle czasami gasną ??? Może awaria tkwi gdzieś na przewodzie między łączeniem przy kole a sterownikiem ? czy te przewody dalej położone sa pod tapicerką podłogi może gdzieś tam nie styka ?? Przewody zlutowałem dalej palą się kontrolki :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka ori i zamiennik były szare wymiary przy suwmiarce identyczne w środku dwa bolce identiko z tym że ta nóżka jak dla mnie kształt plastikowego grzybka była z minimetr krótsza w zamienniku ale to i tak powinno wejsć mówie o wtyce od strony czujnika przy kole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, po prostu ten typ tak ma, że tylko czujniki które szły na pierwszy montaż działają.

Czasem się komuś trafi że zamiennik działa, ale to wielka loteria, dlatego nie warto ich kupować.

To że czujnik pokazuje prędkość, to nie znaczy że działa.

Komputer diagnostyczny ma jakaś tam zwłokę w odczycie, i po prostu nie pokaże idealnie momentu w którym czujnik głupieje.

A w nich jest tak, że po prostu czasem nie "zauważy" jednego ząbka w koronce magnetycznej, i nie poda sygnału do sterownika, a on odbiera to jako zatrzymanie koła, przez co wariuje ABS, ASC/DSC, bez niczego zapalają się kontrolki.

Ja głowiłem się z ABS-em 2 zimy, najpierw poszedł sterownik do naprawy, a później była męka z czujnikami, dopiero oscyloskop pokazał moment w którym czujnik gubił sygnał.

Także drutowanie czujnika na ostro z instalacją to trochę głupota, jak nie pasuje, to się nie zakłada.

To tak jakbyś wciskał żarówkę H4 w mocowanie H7. :roll:

Załóż taki czujnik jak ma być, i postaraj się "przywrócić" wtyczkę instalacji na miejsce.

Swoją drogą, ile zapłaciłeś za czujnik, i jakiej firmy on jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie jakiej firmy to już wielka zagadka na allegro znalazłem tylko jeden który zgadzał sie z numerami z realoem.com na nowym nie ma nic na starym tylko napis bmw i ata , konkretnego numeru nie ma ale z tego co widze chyba poprzedni właściciel w prawym kole też włożył zamiennik i jakoś czyta to .Ale ok kupie czy orginał czy uzywkę ori ale gdzie i jak to dobrać skoro po numerze vin i wszystkich niezbędnych danych i tak nie pasił czujnik ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest np możliwość aby np coś z tą koronką magnetyczną było nie tak ? zaczeło sie to dziać jak poprzedni właściciel piznąl w krawężnik tą strona może się uszczerbiła ??? ale to chyba raczej nie możliwe ten czujnik styka się wogóle z tą koronką ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujka nie dotyka koronki, a sama koronka znajduje się w łożysku.

Teoretycznie można ją uszkodzić, ale praktycznie rzadko się tak dzieje.

Czujnik to pewnie był ATE sygnowany przez BMW.

Jak mówię, jeden zamiennik działa, inny nie.

Loteria.

Wejdź sobie na dział giełda, może tam chłopaki maja do sprzedania.

115 za czujkę to taka średnia cena.

Te nowsze z niebieską wtyczką to 240pln trzeba wywalić, i to w pudełku ATE (dostajemy siemensa).

Siemens typowo sporo droższy.

Jak byś szukał nowych, to uderz do tego sklepu co się reklamuje w banerze forum, albo chociaż popytaj, myślę że Maciek na pewno coś doradzi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie raz sie pali raz sie nie pali, ale zauważylem że jak zgasnie po jakims czasie i nacisne na hamulec nawet przy malej prędkości to pedal hamulca drży, tak jakbym do oporu wciskal i abs sie włączał ?? czy to jest oznaka zepsutego czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, to może być kwestia czujnika, jeśli podaje on przekłamane dane na temat prędkości obrotowej koła. Najłatwiej jednak będzie sprawdzić kompem, który i czy to na pewno czujnik. Bo generalnie możesz mieć czujnik elektrycznie martwy chwilami - np. po zwarciu po wjechaniu w wodę, albo właśnie na odwrót, czyli po wjechaniu w wodę zaczyna działać, ale też czujnik może działać w sensie wysyłać impulsy do sterownika, ale nieprawdziwe. Generalnie INPA dość dobrze to rozpoznaje, bo albo "shortcircuit", albo "trigger signal".

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od momentu kiedy założyłem ten temat, problem u mnie dalej występuje.. W sumie nawet teraz to w ogóle abs/asc nie gaśnie :D Coś poważniejszego mogło się stać? zapaliło się i nie zgasło ze 2 mieś temu po deszczowo/śniegowej pogodzie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie raz sie pali raz sie nie pali, ale zauważylem że jak zgasnie po jakims czasie i nacisne na hamulec nawet przy malej prędkości to pedal hamulca drży, tak jakbym do oporu wciskal i abs sie włączał ?? czy to jest oznaka zepsutego czujnika

Mam dokładnie to samo tez mi odbija ABS na razie użyłem taśmy izolacyjnej ale tylko na jednym kole . Nie jest to tak uciążliwe u mnie ostatnio dlatego jeszcze sie za to nie zabralem ale czasami az praktycznie do 5km/h potrafilo wyhamować auto. Inpa pokazuje ze jak samochód stoi w miejscu to czujnik ten zjechany odczytuje jak by kolo sie krecilo a nie raz nie.

Daj znac jak cos wymyslisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.