Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakładam temat ponieważ już mam dość i szczerze powiedziawszy jestem troszkę poirytowany działaniem moich spryskiwaczy na szybę..

Otóż od pewnego czasu mam coraz słabsze ciśnienie w dyszach, które znajdują się na masce.

Dochodzi do sytuacji, kiedy płyn w ogóle nie leci na szybę tylko spływa po masce - ciśnienia w ogóle nie ma..

Otworzyłem maskę, popatrzyłem na przewody czy nie są gdzieś pozginane, ale wygląda że wszystko jest w porządku.

Dochodziło do tego, że przekuwałem końcówki dysz igłą, efekt był, ciśnienie było bardzo fajne, ale efekt na 5 minut i później znów to samo..

Słyszałem, że najlepiej kupić nowe dysze, z tego co sprawdzałem na reaolem. com to nr. części 61601384859 lub 61668350355 - podgrzewana.. Jak sprawdzić czy mam podgrzewaną czy nie (szczerze chyba wątpię, że jest podgrzewana, 318i z 95 roku.)

Czy istnieją także do kupienia nowe przewody idące od zbiorniki z płynem do dysz ?.

Jak już wymieniać to na całego, bo nie mam siły już z tym.. szyba cała uwalona a pogoda za oknem nie sprzyja do jeżdżenia z 70 % widocznością...

Bardzo bym prosił także o poradę, jak odpiąć stare dysze od maski.. czy trzeba rozbierać całą matę wygłuszającą i dostać się od nich od tyłu ? czy są jakoś przykracane i można je rozebrać od góry. :mad2:

Opublikowano

Spryski są na zatrzask ,u mnie wystarczy mocniej pociągnąć a mam podgrzewane , zależy tylko czy szlaufiki pozwolą ci je wyciągnąć na tyle żeby je odczepić

Ja u siebie wymieniałem maskę po kontakcie z sarną ,i dałem nowe szlaufiki ,takie zwykłe jak do podciśnienia za 5 czy 6zł za metr ,plus taki plastyczek do rozgałęzienia z 1 na 2 przewody

Same spryski u mnie się nigdy nie zapchały i walą strumieniami na szybę tak że aż dość głośno to słychać ,można spróbować wyczyścić stare ,po wyjęciu dmuchnąć sprężarka w przeciwną stronę do ich normalnego działanie ew,podłubać czymś i znowu wydmuchać ,wystarczy że ktoś płyn rozrabiał wodą i wytrącił się kamień który je pozapychał

Opublikowano
Rozbierz wygłuszenie maski, jeśli masz zwykłe dysze to będzie przed nimi taki biały element, to chyba zastawka (podgrzewane mają wewnątrz i tego elementu nie ma). Wspomniana zastawka wchodzi na wcisk do dyszy. Prawdopodobnie z tego elementu leci Ci płyn. Może też być dziura w przewodach, szczególnie sprawdź kable na rozwidleniu. Jeśli masz podgrzewane to koło przewodu wodnego w okolicach siłownika pasażera idą przewody, jest też czujnik w tunelu chłodzącym tarczę hamulcową od strony pasażera, ja podpinałem się pod przekaźnik odmrażania tylnej szyby. Stare dysze przesuwasz i wyciągasz do góry, nie pamiętam tylko czy w stronę szyby czy świateł. Podgrzewane dysze ciężej wyciągnąć, bo są dużo większe, ale nie jest to niemożliwe. Podgrzewane dysze można też rozebrać i wyczyścić, zwykłe nie.
Opublikowano

Mam chyba zwykłe, nie podgrzewane..

Kupie dwie nowe dysze w aso - 1 szt. kosztuje około 40 zł, więc majątku nie ma..

Teraz pytanie, chciałbym rozebrać matę wygłuszającą aby mieć lepszy dostęp do dysz.. czym odkręcić te kołki ? zwykłem śrubokrętem, czy potrzebny jest do tego jakiś specjalny ?

I ewentualnie, jeżeli któryś bym uszkodził, to może ktoś zapodać numer oe kołków mocujących do e36 sedan 95 rok.

Opublikowano
Wykręcasz zwykłym krzyżowym wkrętakiem, to są plastikowe śrubki. To co zostanie podważasz jakimś narzędziem lub nie wykręcasz tej śrubki do końca i ciągniesz. Blokad maski nie ruszaj, wygłuszenie odejdzie akurat tam gdzie potrzebujesz, więc nie ma sensu tego robić. Poluj na podgrzewane, zrób instalację nawet bez czujnika ze sterowaniem z podgrzewanej tylnej szyby.
Opublikowano

Kolego, mój tata też ma sedana 320i z 95 roku i ma dysze podgrzewane, jak zdejmiesz wygłuszenie to będzie wiadomo jakie masz spryski, będzie widoczna instalacja i kostka prądowa.

Też u mnie był z tym problem, po prostu po tylu latach kamień zapchał dysze. Wykręciłem je i na noc wrzuciłem do pojemnika z octem, na drugi dzień przedmuchałem pompką do kół i już było trochę lepiej.

Na wszelki wypadek poświęciłem temu jeszcze jedną nockę i znowu przedmuchałem na drugi dzień.

Jest dużo lepiej jak było, choć na pewno nie działają jak nowe, ale ten stan utrzymuje się już pół roku.

Jeśli chcesz kupić niepodgrzewane to będziesz musiał wstawić taki biały zaworek który uniemożliwia spływ powrotny płynu do zbiorniczka.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.