Skocz do zawartości

f10 528ix - niskie obroty


lwo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni jestem posiadaczem nowej 528. Auto jest super, prowadzi się je z prawdziwą przyjemnością.

Jako, że na liczniku mam dopiero 500km, staram się jeździć łagodnie. Jest to także mój pierwszy automat, w związku z tym nasunęlo mi się pytanie - bardzo niskie obroty (ca. 1,5-1,7) w normalnej miejskiej jeździe 60-80km/h. Czy ten typ tak ma, że utrzymuje tak niskie obroty czy też robię coś źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W czasie jazdy z prędkościami 60-70 km/h (bez przyspieszenia oczywiście) mam obr w granicach 1200. W E60 530 d miałem wyższe :D . Wszystko u Ciebie ok :D gratuluje zakupu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, jak się przesiadłem z e92 330i na f10 530i to też myślałem, że skrzynia jest zepsuta :). Nowy automat trzyma na niskich obrotach by zaoszczędzić ~1l. i sprawić, że cewki zapłonowe trzeba wymieniać regularnie co rok :lol: Tak ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, jak się przesiadłem z e92 330i na f10 530i to też myślałem, że skrzynia jest zepsuta :). Nowy automat trzyma na niskich obrotach by zaoszczędzić ~1l. i sprawić, że cewki zapłonowe trzeba wymieniać regularnie co rok :lol: Tak ma być.

 

Zaplanowana naprawa, z cewkami co rok, dlaczego ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to wie, po prostu na każdą zimę przestawały działać. 3 razy miałem wymieniane, na szczęście na gwarancji. Teraz częściej jeżdżę na sport i leje 98, ale nie wiem czy akurat to pomogło czy trafił mi się lepszy model.

 

Ok, moze choroby wieku dzieciecego wychodzily :D . Skoro juz nie ma to bardzo prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji Iwo, jakie wrazenia po przesiadce z M3 na F10?

 

 

No cóż, rodzina się powiększyła więc trzeba było zmienić katapultę na bujany fotel ;)

Trochę żałuję ale komfort podróżowania wynagradza braki osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, rodzina się powiększyła więc trzeba było zmienić katapultę na bujany fotel ;)

 

Do M5 fotelik nia pasował ? Zapinasz Comfort+ i jest nawet kanapa bujana :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby samochód miał dobre osiągi poza mocą jest ważna jeszcze masa, wielkość i kilka innych parametrów. Żadne f10 nie zapewni takiej frajdy z jazdy jak e92, choćby miało 100 znaczków M i wszystkie turbiny świata pod maską :) Mi np już się nie chce jeździć f10 szybko, mógłbym mieć teraz i 520d, natomiast e92 nie chciało mi się jeździć wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka ciekawa, z własnego doświadczenia powiem że w większości przypadków użycia taki silnik wystarcza :cool2: czasami jednak będzie się chciało przycisnąc i wtedy już tej radości z jazdy nie ma :D

 

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji Iwo, jakie wrazenia po przesiadce z M3 na F10?

 

A jakie mogą być ? fatalne.

 

Sporo podsterowności oraz ociężałości w komfortowaych warunkach.

 

No otarcie łez pozostał silnik benzynowy :)

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

2-3 trasach? mamy prawie 2014 rok... troche sie zmienilo ;)

 

Ja osobiscie wspolczuje ze musiales sie rozstac z ///M, fajnie bylo by gdybys mogl zachowac dwa auta.

Ale coz, zycie, priorytety.. nie samym samochodem sie zyje :)

 

Tak z ciekawosci skoro temat niskich obrotow jest poruszony to czy taka jazda jest aby na pewno zdrowa dla silnika?

Gratuluje swoja droga nowego nabytku :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

2-3 trasach? mamy prawie 2014 rok... troche sie zmienilo ;)

 

Tam gdzie ja jeżdżę nawet sporo - same fotoradary i patrole. Po 14 punktach jednego dnia w programie promocyjnym naszej policji mi się odechciało szybko jeździć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby samochód miał dobre osiągi poza mocą jest ważna jeszcze masa, wielkość i kilka innych parametrów. Żadne f10 nie zapewni takiej frajdy z jazdy jak e92, choćby miało 100 znaczków M i wszystkie turbiny świata pod maską :) Mi np już się nie chce jeździć f10 szybko, mógłbym mieć teraz i 520d, natomiast e92 nie chciało mi się jeździć wolno :)

 

Bo masz mułowaty silnik bez dołu, z poprzedniej epoki. ;) Przejedź się 535i to sam Ci banan będzie na gębę wskakiwał. Też się zgadzam, ze mógłbyś 520d jeździć bo bez kręcenia wysoko chodzi sprawniej niż Twój.

 

*mułowaty oczywiście na tę budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc z predkością 60km/h z załączonym trybem "green planet" obroty w moim klekocie są szacunkowo w zakresie 1100-1200 :roll:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.