Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raz na jakiś czas zdarza mi sie problem nierównej pracy silnika na biegu jałowym, częściej zimą ale ostatnio objawy jakby bardziej się nasiliły

 

efekt szarpnięcia/bujnięcia silnikiem, tak jakby w silniku benzynowym co jakiś czas wypadał zapłon.

 

Sprawdziłem czasy korekt wtryskiwaczy i wyglądają tak:

 

http://img826.imageshack.us/img826/5038/jl5g.jpg

 

czy konieczna jest już regeneracja? może to jeszcze być kwestia słabego paliwa, może na paliwie premium byłoby lepiej, bede musiał jeszcze sprawdzić

 

oprócz tego mam jeszcze jakieś dziwne odczyty z INPY

 

http://img819.imageshack.us/img819/6672/f08v.jpg

 

na wolnych obrotach dlaczego odczyt z przepływomierza jest większy niż oczekiwany? co może być przyczyną?

 

a tu po dodaniu troche gazu, ok 2000 obr/min

 

http://img96.imageshack.us/img96/9569/pegn.jpg

 

doładowanie się nie lekko nie zgadza i przepływka. o co kaman?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Musisz sprawdzić wtryski na maszynie.

Korekty masz kiepskie tzn. przynajmniej jednego wtrysku (2).

Nie sprawdzisz tego idealnie na żadnym programie diagnostycznym, ponieważ wystarczy, że będziesz mieć słabszą kompresje i już będzie wyrównoważać to wtryskami.

Ja w mercedesie mam na jednym podobnie, efektem jest delikatne falowanie obrotów.

 

Sprawdź filtr powietrza.

Opublikowano
Żadna maszyna, układ common rail jest prostym układem do sprawdzenia. Musisz mieć dostęp do wtryskow, czyli chyba kolektor out. Cztery strzykawki i robimy przelewy. Wynik będzie 100% prawda. Paliwo premium nic Ci nie da, z reszta premium w PL to szajsz za granicą. Można wtryski poddać oczyszczeniu ultradzwiekiem. Osobiście to robiłem i korekty mam idealne, lecz u mnie wyglądało to ciut lepiej. Co do doladowania, to możliwe że przepływomierz kończy żywot. Wyciagnij i lekko oszczysc go, ale jak pada to dni są policzone. Lecz nie powiem w 100%, że się kończy. Sprawdź też filtr powietrza bo może blokować.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Jak myślisz, ze test przelewowy wszystko załatwi to gratuluje ;)

Nawet serwis BMW nie da gwarancji po ich diagnozie uszkodzenia jednego wtrysku, no chyba ze padła w nim elektryka.

Test przelewowy nie zawsze pokazuje uszkodzenie. Najnowsze testery Boscha wnikliwie testują wtryskiwacze i pod wieloma katami nie tylko przelewy. Jeśli auto ma PDF to istotny jest po wtrysk którym dopala filtr, ale ty pewnie o tym wiesz. Jak pisałem parametrów kontrolnych wtryskiwaczy jest kilka i należało by je sprawdzić. Cenowo wychodzi to trochę drożej ale informacje masz jak na talerzu a w końcu i tak wyciągać będziesz je musiał.

Ja za sprawdzenie skalibrowanie w profesjonalnym zakładzie zapłaciłem coś koło 400zl

Opublikowano

jeśli zdecyduje się już wyciągać wtryski to na pewno wyśle już je do kompletnej regenracji (czyszczenie, wymiana wszystkich uszczelnień, ew. zużytych elementów, kalibracja, testowanie na stole probierczym). Pytanie czy już jest konieczność czy jeszcze padaczki nie ma?

 

Jeśli chodzi o dziwne parametry z przepływki, to mam nowy filtr powietrza od około 1,5 miesiaca (BOSCH) więc wątpie, żeby tu był jakiś problem. Czy coś jeszcze może byc przyczyną, że wartość zadana z przeplywki jest np 350 a zmierzona 500?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A na 2 cilindrze nie masz czasem świeczki spalonej?

Przynajmniej to tak wygląda :norty:

 

 

Z czego wnioskujesz? silnik rozgrzany do 88 st, jaki związek mają świece żarowe?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witam,Posiadam BMW e90 320d,czy jest moze ktos zorientowany gdzie w Poznaniu lub bliskiej okolicy mozna zrobic korekcje wtryskow (jaki jest mniej wiecej koszt) i gdzie mozna sprawdzic czy w aucie jest DPF (wedlug vin`u jest) jednak rura jest cala osmolona i czuc smierdzacy, gryzacy dym. Bylbym wdzieczny za info.Pozdrawiam
Opublikowano

http://dzierzyk.tuchola.pl

Zadzwoń wyślij kurierem i za 2 dni masz u siebie.

Mając flotę w ilości ponad 60 pojazdów od 4 lat naprawiamy elementy paliwowe tylko u nich i nie mieliśmy ani jednej reklamacji. Nie robią tylko piezzo ale to e90 nie tyczy.

W moim przypadku moje wtryski odstawały lekko od normy, na moje życzenie rozebrali je i ponownie ustawili.

Opublikowano

W moim e91 m47n2 są na pewno zwykłe "nie piezzo".

Nie będę się wypowiadać o N47, ponieważ nie miałem z tym nigdy do czynienia.

Opublikowano

Natek, mam idealnie tak samo jak Ty (parametry wtrysków z inpy prawie takie same)ale po sprawdzeniu wtrysków na urządzeniach Boscha powiedzieli ,że wtryski mają idealne korekcje a inpa to nie program diagnostyczny do wtrysków. Mam tak od 3 lat i teraz już nic nie robię ( wymieniłem kiedyś sterownik świec i swiece i dalej tak samo), efekt wystepuje tylko przez 2 sek po odpaleniu zimą i przy temp ok 0 .

Podejrzewam jeszcze przepływkę ale do czasu aż coś nie padnie nic nie robię bo w ciemno to można wymienić pół auta a powód może być inny i absurdalnie prosty.

Opublikowano

@natek sprawdź egr czy pracuje wężyk podciśnienia. Na wolnych jak jest zamknięty to przeplywka bedzie zawyzac odczyt. .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Natek, mam idealnie tak samo jak Ty (parametry wtrysków z inpy prawie takie same)ale po sprawdzeniu wtrysków na urządzeniach Boscha powiedzieli ,że wtryski mają idealne korekcje a inpa to nie program diagnostyczny do wtrysków. Mam tak od 3 lat i teraz już nic nie robię ( wymieniłem kiedyś sterownik świec i swiece i dalej tak samo), efekt wystepuje tylko przez 2 sek po odpaleniu zimą i przy temp ok 0 .

Podejrzewam jeszcze przepływkę ale do czasu aż coś nie padnie nic nie robię bo w ciemno to można wymienić pół auta a powód może być inny i absurdalnie prosty.

 

masz podobne korekty wtrysków, zrobiłeś tylko sprawdzenie czy czyszczenie, regeneracje? i dalej korekty sie nie zmieniły? u mnie lekkie szarpnięcia są na rozgrzanym silniku (nie ma to związku z zimnym silnikiem).

 

odczyty z przepływomierza podobne? też wyniki zmierzone masz większe niż zadane? wydaje mi się, ze problem z przepływomierzem (jeśli zabrudzony, uszkodzony) powinien objawiać się odwrotnie, więcej ECU oczekuje a mniej przepływka mierzy, ale może się mylę.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

wtryski wyjęli i podłączyli do jakiejś aparatury, przyjechał Pan z Boscha i powiedział,że jest super i nic mam nie ruszać. Profilaktycznie wypuściłem paliwo z baku nalaliśmy tam środka do czyszczenia wtrysków liquli moly ale nie pamiętam jakiego i przez godzinę auto chodziło na tym płynie. Niby bylo lepiej przez jakis czas ale ogólnie tak samo.

Tez mi lekko na ciepłym silniku czasem podryguje ale po chwili przestaje i jak jadę do serwisu to wszystko jest ok.

Stawiam na paliwo lub jakiś czujnik (może przepływka). Warto tez czasem bumę przegonić na trasie bo lepiej i równiej chodzi.

Natek odpuść sobie i poczekaj na rozwój sytuacji.

Opublikowano
@natek sprawdź egr czy pracuje wężyk podciśnienia. Na wolnych jak jest zamknięty to przeplywka bedzie zawyzac odczyt. .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

chodzi o wężyk nr 6? http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3659-sterowanie-podcisnieniowe-agr/vKY09781

 

wyjaśnij jeszcze raz, na wolnych obrotach ma być pusty a po wkręceniu ma sie wypełnić?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Tak wężyk 5, 6 i może byc jeszczet problem z nr 1 przetwornikiem ciśnienia. Najlepiej sprawdź inpą czy egr działa jeśli nie masz zdejmij wężyk nr 6 i posluchaj czy sie cos zmienia w pracy silnika czy zasysa. Jesli tak to po założeniu z powrotem na egr powinieneś słyszeć czy egr zostaje otworzony. Silnik wówczas powinien pracować łagodniej. Innym sposobem jest zdjecie rury dolotowej i golym okiem obserwowanie pracy zaworu egr.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Co do przyczyn wysokich korekt to podpowiem, że nie muszą to być wtryski.

Elektronika tylko koryguje a przyczyną może być słabsza kompresja na którymś z garku.

Moje korekty nie przekraczają 1. Silnik zaś rano przez 3 pierwsze sekundy działa nie równo.

Nie jest to żaden EGR czy podciśnienie, ani świeczki ani sterownik. Wszystko to wymieniłem.

Przyzwyczaiłem się do takiego odpalania (choć to lekki wstyd), w mercu wygląda to lepiej.

Ciekawostka jest taka, że jak było -20 to palił od strzała i od razu równo. Przyczyną jest pewnie to, że świece w CR włączają się poniżej 0 chyba od -5.

Opublikowano

Jesli chodzi o egr to pisałem odnośnie zawyzania przeplywki na wolnych.

Kiedys mialem podobnie przy zimnym rozruchu miałem lekkie falowanie obrotow przez około 1 min. Wyrzucilem klapki i przy okazji wyczyscilem egr, przepustnice i kolektor i wsio ustalo

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Ja miałem wachania wolnych obrotów jak było ciepło albo silnik był konkretnie rozgrzany przepływka pokazywała błeby wymieniłem narazie jest spoko. Wtryski sprawdzałem na przelewy jeden miał lekką odchyłke ale był w normie.
Opublikowano

Natek -masz jeszcze klapki w kolektorze?

Nie chce mi się rozpisywać ale spotkałem się z ciekawym przypadkiem. Kolega Lopico ma rację -korekcje na wtryskach w inpie to nic innego jak pomiar prędkości po każdym suwie pracy z każdego cylindra. Także może być wtryskiwacz, ciśnienie na cylindrze lub .....jakieś jego niedomaganie.

Co do tego przypadku -gość miał tak samo na korekcjach. No to różne dodatki poszły w ruch ale to tylko pogorszyło sprawę. W końcu silnik stanął ze zgrzytem. Okazało się że klapka poleciała do silnika. Ale w tym ważne jest to że ona najpiew gdzieś utknęła w kanale dolotowym i blokowała powietrze a sterownik zwiększał dawkę paliwa na tym cylindrze (korekcje).

Nie twierdzę że u Ciebie tak jest ale korecje to nie tylko zły wtryskiwacz.

Opublikowano
Natek -masz jeszcze klapki w kolektorze?

Nie chce mi się rozpisywać ale spotkałem się z ciekawym przypadkiem. Kolega Lopico ma rację -korekcje na wtryskach w inpie to nic innego jak pomiar prędkości po każdym suwie pracy z każdego cylindra. Także może być wtryskiwacz, ciśnienie na cylindrze lub .....jakieś jego niedomaganie.

Co do tego przypadku -gość miał tak samo na korekcjach. No to różne dodatki poszły w ruch ale to tylko pogorszyło sprawę. W końcu silnik stanął ze zgrzytem. Okazało się że klapka poleciała do silnika. Ale w tym ważne jest to że ona najpiew gdzieś utknęła w kanale dolotowym i blokowała powietrze a sterownik zwiększał dawkę paliwa na tym cylindrze (korekcje).

Nie twierdzę że u Ciebie tak jest ale korecje to nie tylko zły wtryskiwacz.

 

klapki mam usunięte z kolektora. No zdaje sobie sprawę, że czasy korekt to nie tylko wtryski, zanim zabierać się za wtryski warto byłoby może rzeczywiscie zrobić test przelewowy. Czy jest jakaś norma dla tego testu? Ile czasu musi chodzić silnik, jakie są dopuszczalne odchyłki?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.