Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na forum znalazłem tylko jeden taki przypadek, ale nikt tam nie odpowiada. W skrócie: auto mi się nie dogrzewało( w trasie do 76 stopni), więc został wymieniony termostat główny. Nie pomogło w ogóle, więc wymieniłem termostat egr. Samochód nagrzewa się teraz bardzo szybko, ale... do zbyt wysokiej temperatury. W trasie mam 95-99 stopni, a na autostradzie doszło nawet do 106 stopni. Do miasta aż boję się jechać, bo w korkach różnie może być. Co może być powodem?
Opublikowano
No właśnie tak nie ma być. Z tego co tu czytam i z doświadczeń z poprzednimi beemkami w trasie powinna trzymać 88-92 stopnie, ewentualnie trochę więcej przy wypalaniu dpf. Przy 97 włącza się wentylator, a podobno koło 107-108 stopni wyświetla żółty błąd o zbyt wysokiej temperaturze. A moja łapie na autostradzie nawet 106 stopni. Ja przypuszczam, że ten nowy termostat nie otwiera się całkiem. Myślałem, że miał ktoś podobny przypadek i potwierdzi moje przypuszczenia.
Opublikowano

jak stoje w korku / spokojna jazda to ma 93 - jak osto depne to jest 97 ale zaraz spada ....

 

moze masz chlodnice zawalona muchami i blotem :mrgreen:

Opublikowano
Tak świeta prawda obserwowałem temperature właśnie podczas wypalania czątek stałych.W normalnym cyklu dochodziła do 93 stopni ostrzejsza jazda 96-97 w czasie wypalania dobiło do 104 C i wentylator się zapalił :duh:
Opublikowano

Warto sprawdzić w jakim stanie są te blaszki na chłodnicy. Często ta pierwsza chłodnica od klimy jest dość szczelnie zalepiona mieszanką kurzu, piachu, owadów, liści i wszelkiego syfu który się osadza przy wlocie chłodnicy i jest to izolator który nie pozwala odpowiednio oddawać ciepło i w efekcie są zawyżone wartości temperatur.

 

W e39 bez zdjęcia zderzaka i osłon silnika by pozbyć się dość sporej ilości błota (wyciągałem garściami) się nie obędzie. MI w trasie temp wchodziła na max 106st teraz jest poniżej 100. Czyszczenie pomogło.

Opublikowano

Pooglądałem dzisiaj chłodnice i nie wyglądają na brudne. Odpowietrzyłem jeszcze raz układ i zablokowałem żaluzje w pozycji otwartej(test). Została również zmierzona temperatura jaką podaje sterownik silnika i jest niższa od tej w ukrytym menu o 2.5 stopnia. Potem pojechałem na autostradę zobaczyć czy coś pomogło i nadal jest od 99-105 stopni.

 

Mógłby ktoś z użytkowników 530d zobaczyć jak to wygląda u niego?

Opublikowano
Dodam jeszcze, że cały układ na postoju wydaje się działać ok. Termostaty otwierają się, a temperatura oscyluje 89-92 stopnie. Problem występuje gdy zacznę jechać. Bardzo delikatnie do 93 stopni, ale wystarczy, że jest wzniesienie, lub trzeba kogoś wyprzedzić i skacze do 96. Przy stałej prędkości 130km/h jest 100 stopni non stop. No to chyba zostaje mi wyciągnąć termostat główny i go sprawdzić w garnku. Przy okazji zobaczę na pompę wody. Tylko te dwie rzeczy wydają mi się prawdopodobne.
Opublikowano
Dodam jeszcze, że cały układ na postoju wydaje się działać ok. Termostaty otwierają się, a temperatura oscyluje 89-92 stopnie. Problem występuje gdy zacznę jechać. Bardzo delikatnie do 93 stopni, ale wystarczy, że jest wzniesienie, lub trzeba kogoś wyprzedzić i skacze do 96. Przy stałej prędkości 130km/h jest 100 stopni non stop. No to chyba zostaje mi wyciągnąć termostat główny i go sprawdzić w garnku. Przy okazji zobaczę na pompę wody. Tylko te dwie rzeczy wydają mi się prawdopodobne.

Oprócz pompy, termostatu sprawdz a najlepiej wymien czyjnik temperatury plynu chłodniczego bo lubi z czasem pokazywać błędne wartości, tzn wskazania przestają mieć wartość liniową

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź. Myślałem o czujniku, ale wydaje mi się, że jest ok. Sprawdziłem i wiatrak włącza się gdy wyświetla 97 stopni, więc prawidłowo. Jakby było z nim coś nie tak to przy tym też by chyba przekłamywał? No chyba, że się mylę...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mylisz się. Z tego co opisujesz można wnioskować : termostaty masz ok.Jeżeli sprawdziłeś dokładnie chłodnicę i nie jest zasyfiona to pozostaje nie wydolny układ chłodzenia ,czyli za słabe krążenia lub chłodnica nie jest w stanie odprowadzić odpowiednią ilość ciepła. W wskutek niedrożnych wszystkich kanalików co skutecznie ogranicza przepływ cieczy chł.Najczęściej w chłodnicy zatykają się kanaliki od dołu. Na postoje po nagrzanie silnika powyżej temp.otwarcia termostatu gł, czyli powyżej 89st. sprawdź czy cała chłodnica jest gorąca również dolna część .
Opublikowano
Sprawdzę tą chłodnicę tak jak piszesz. Umówiłem się już z mechanikiem na wyciąganie termostatu i pompy, ale dopiero po świętach. Wie ktoś może przy jakiej temperaturze wyświetla się na zegarach żółty błąd o zbyt wysokiej temperaturze? Gdzieś słyszałem o 107 stopniach.
Opublikowano
Hej mam problem z niedogrzanym silnikiem przy jezdzie troche miasto i troche poza temp nie przekracza 75 stopni a jak sprawdzam temp po nocnym przestoju (jakies 10h) to mi pokazuje 25 stopni jeszcze przed odpaleniem a jak zapale to odrazu czuc ze chlodnica sie nagrzewa odrazu a tak nie powinno byc moze ktos wie ktory termostat powinienem wymienic czy ten glowny czy egr...z gory dzieki za pomoc
Opublikowano
Hej mam problem z niedogrzanym silnikiem przy jezdzie troche miasto i troche poza temp nie przekracza 75 stopni a jak sprawdzam temp po nocnym przestoju (jakies 10h) to mi pokazuje 25 stopni jeszcze przed odpaleniem a jak zapale to odrazu czuc ze chlodnica sie nagrzewa odrazu a tak nie powinno byc moze ktos wie ktory termostat powinienem wymienic czy ten glowny czy egr...z gory dzieki za pomoc

wymień oba termostaty !! tanie sa ... szkoda auta meczyć.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Trochę odgrzeje kotleta. Miałem podobny problem z niedogrzaniem auta. Temperatura oscylowałem w okolicach 70 stopni. Wymieniłem na początku termostat EGR (bo najszybciej) temperatura zaczęła dochodzić w mieście do 80 stopni, a w trasie natomiast maks 75. Wymieniłem także główny termostat i temperatura w mieście dochodzi do 90 stopni :). Natomiast w trasie i to mnie trochę dziwi trzyma się cały czas w okolicach 96 - 97 stopni, a co ciekawe to im wyższe obroty to niższa temperatura np przy ok 2000 RPM temperatura wynosi ok 97 stopni natomiast gdy obroty są ponad 3000 RPM to spada do 90 nawet do 89 stopni (zaobserwowane na autostradzie, odcinek ok 280 km). Czy tak powinno być czy po prostu DPF zaczął się wypalać po osiągnięciu właściwej temperatury ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam! Na wstępie chciałem się serdecznie przywitać z użytkownikami, bo to mój pierwszy post na tym forum!

Posiadam już trzecią w swojej karierze beemkę - po E36 coupe 320iA i E46 330dA 230KM przyszedł czas na E60 530dA '04 bez DPF i po malutkim czipie na 255KM 561Nm :)

 

Ale do rzeczy:

samochód się nie dogrzewał jak temperatury spadły do ok. 10*C to w długiej trasie było max 75*C, w mieście max 83*C

Wymieniłem oba termostaty (EGR Behr, główny Febi Bilstein) oraz zlałem to coś co kiedyś było płynem chłodniczym i zalazłem świeżym.

Samochód nagrzewa się teraz bardzo szybko - po ok. 4-5km jazdy ma już 90*C ale na tym nie poprzestaje: temperatura w mieście 94-96*C, w trasie 95-97*C przy prędkościach rzędu 100-120km/h a im szybciej jadę tym są wyższe, na autostradzie przy 180km/h pokazywało 99-100*C. (wg testu 7 w ukrytym menu i wg Inpy).

 

Poziom płynu OK, przelew w zbiorniczku wyrównawczym jest, wentylator załącza się przy ok. 97*C, chłodnica czysta, samochód niezależnie od temperatury idzie jak burza.

 

Zrobiłem dzisiaj mały test: przy 95*C zatrzymałem się, podniosłem maskę - wąż górny od silnika do chłodnicy był gorący, wąż dolny od chłodnicy do termostatu zimny, czyli pracuje na małym obiegu. Wsiadłem, potrzymałem go na 3000obr. przez ok. minutę i sprawdziłem ponownie - tym razem obydwa węże gorące a temperatura po chwili spadła do 92*C.

 

Pytania:

1. Czy to możliwe żeby nowy termostat Febi Bilstein otwierał się przy ok. 97*C?

2. Czy można jeździć z takimi temperaturami bez szkody dla silnika czy raczej wymienić termostat główny?

3. Czy czujnik temperatury może błędnie pokazywać temperaturę w ukrytym menu? Jeżeli tak to jak go sprawdzić?

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi :)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Odświeżam temat bo mam identyczny problem.

Najpierw auto bylo niedogrzane (temperatury płynu chłodniczego osiągały max. 60 st.) a po wymianie termostaów EGR i głównego temperatury oscylują od 95 st do 105 st. Im szybciej jadę (np. autostrada, ale bez deptania), tym temperatura jest wyższa.


Pomożcie proszę, bo już nie mam pojęcia co to może być. A może takie temparatury są właściwe?! Ale chyba nie powinno być takiej amplitudy, tylko ewentualnie lekkie wahnięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.